Mig 29 Foam
#61
Postat 24 February 2011 - 01:30 AM
Desigur.
Kitul contine partile din polistiren si cabina.
Botul este din polistiren, am renuntat la cel din fibra de sticla.
Greutatea kitului este 230gr.
Tijele de carbon m-ar cam da peste cap. Odata si ca si pret si a doua oara ca si ambalaj. Acum kitul incape intr-o cutie de 30/30/40cm. Cu tijele ar trebui de prisos sa-i maresc ambalajul.
Oricum, piesele care ii trebuiesc sa gasesc la magazinele de modelism, nu sunt raritati.
Salutare,
Mihai
#62
Postat 24 February 2011 - 01:40 AM
PS. Si eu sunt printre ei dar acuma ma pregatesc de insuratoare si bugetul alocat aeromodelismului aproape ca a disparut. :unsure: :pardon:
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#63
Postat 24 February 2011 - 12:33 PM
casper20, la 24 February 2011 - 01:40 AM, a spus:
PS. Si eu sunt printre ei dar acuma ma pregatesc de insuratoare si bugetul alocat aeromodelismului aproape ca a disparut. :unsure: :D
Lasa ca o sa ai dupa insuratoare :)
Felicitari, si Casa de Piatra iti doresc!
Mihai
#64
Postat 24 February 2011 - 01:07 PM
Oricum pentru un IAR 80 tot o sa gasesc buget si sper sa gasesc si pentru un MIG 29.
PS. Tot m-am gandit asa in sinea mea si cred ca ar merge si un MIG 21 care va fi dupa parerea mea foarte usor de construit.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#65
Postat 24 February 2011 - 02:08 PM
casper20, la 24 February 2011 - 01:40 AM, a spus:
Felicitari. Sa fie intr-un ceas bun.
Fii linistit, dupa, cuvantul ''aproape'' va fi un vis.
Bun venit in club, multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 24 February 2011 - 02:09 PM
#66
Postat 24 February 2011 - 03:19 PM
Nu stiu ce sa spun de Mig 21. E cunoscut ca zburator destul de prost, ca si model.
EDF-ul are prea multe obstructionari in fata si nu are un randament prea bun. Ca sa nu mai zic nimic de suprafata portanta si restul.
Aripa delta e destul de greu de facut.
Pana atunci de ce nu SU27, Raptor, Pak FA T 50, YF23, F 16, 15, 18, 14, 5, 86, MIG 15, 17, 19, 23, 25, 31 etc. E lunga lista.
Dupa ce termin Mig 3-ul, urmeaza IAR-80, dupa care un planor DuoDiscus cu anvg. pe la 2000. Asta din urma ar fi ceva mai ieftin.
Astea pentru luna martie, daca Doamne ajuta, merg bine toate.
Salutare,
Mihai
#67
Postat 24 February 2011 - 03:46 PM
Daca as putea as aduna din toate cate un exemplar zburabil dar stau foarte sprost cu spatiul.
Te las sa mai lucrez si eu la IAR 80, poate peseara reusesc sa postez niste poze.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#68
Postat 24 February 2011 - 04:39 PM
As dori sa scriu cateva cuvinte despre Mig 29, ca si kit.
Pentru a evita posibile neintelegeri, vreau sa se faca bine diferentierea intre un build kit, adica kit de construit, si intre un kit ARF (almost ready to fly). Acesta este un kit de construit. Nu am sa mai dau curs, comentariilor si discutiilor in legatura cu compararea acestui kit cu unul ARF. Kitul este recomandat celora care au experienta in constructia de aeromodele. Daca kitul nu este pentru dvs, am sa va rog sa va impacati cu ideea si nu populati in exces topicul cu comentarii irelevante.
Ca si instructiuni de asamblare, ceea ce am postat aici este doar o recomandare. Fiecare modelist, in functie de propriile aptitudini, poate sa ii aduca diverse modificari sau imbunatatiri, fie structurale, fie functionale, fie vizuale. Kitul confera o gama larga de posibilitati in acest sens.
Inca de la inceput am dorit sa ofer un produs, care, relativ usor sa poata fi montat si sa ofere un aspect cat mai scale. Pentru modelistii mai putin experimentati in scratch building (de la 0), sau care nu doresc sa investeasca mult timp, kitul meu este un produs adecvat.
Personal, m-am nascut cu "doua maini stangi" in ale constructiei de modele. Asa sunt si cunoscut la club, la noi. Nu am o mana de lucru foarte buna. Deci, cu putina atentie, rabdare, constructia se poate realiza mult mai bine. Eu m-am si grabit cu el. Finisarea a durat cam 1 ora, iar restul undeva in jurul a 4 ore. Nicidecum nu cea mai buna metoda de constructie, clar. Modelismul necesita atentie si rabdare. Intr-un cuvant, fata de ce am facut eu, se poate doar mai bine.
Partile electrice inca nu sunt instalate. Dar, nu e complicat. Fuselajul confera destul spatiu pentru absolut orice modificare sau echipare. Regulatorul isi are loc inauntru, in ultima sectiune (pusher), iar pentru EDF ori in fuselaj, ori in tuburi in spatele motoarelor. (ambele variante le-am mai vazut in practica la alte modele). Receptorul, eu l-am montat, imediat, in spatele cabinei, iar locasul bateriei incepe cu sectiunea nr. 1 si merge pana la sectiunea a 4-a. In functie de echipare, conform centrului de greutate, acumulatorul se poate linistit aseza mai in fata sau mai in spate. Accesul pt. baterie se face prin cabina. Restul electronicii, se poate instala inca din cadrul constructiei, sau se pot taia diverse usi de acces. Ori deasupra, ori in dedesubtul fuselajului, intre motoare.
Centrul de greutate se afla la jumatatea celei de-a 6-a sectiune. Nu este un punct fix. 8-10mm mai in fata sau mai in spate nu va modifica prea mult comportamentul avionului. Asta datorita fuselajului portant, foarte stabil. Totusi este recomandat, ca la orice model de altfel, sa se faca trimarile necesare, in timpul primului zbor.
Legat de amplasamentul servo-urilor. Este o alegere personala, pentru a evidentia aspectul semi-scale al modelului. Personal, nu mi-au placut niciodata servo-urile pe afara si toate tijele de comanda.
Servo-urile sunt mixate, si au functia de elevon. Adica profundor combinat cu eleron.
De asemenea, in perioada urmatoare voi finaliza si o modificare pentru OVT, sau TV (thrust vectoring) 3600. Aceasta se va lega direct de aceste servo-uri, si va fi full time functionala. Aceasta nu va fi inclusa in kit, ci va fi produs separat. Ramane de vazut si rezultatele pe care le va produce in zbor.
Ca si modalitati de finisare, am incercat urmatoarele:
- Chituire cu Domostuc. (chit de cutit). Dupa care se aplica pe toata suprafata un strat de dispersit. Finisare cu smirghel de 600. Confera o suprafata lucioasa. Greutatea este destul de scazuta. Nu confera rezistenta structurala extra. In cazul acesta, pe partea de jos a motoarelor se recomanda o fasie de folie adeziva, scotch, tesa etc.
- Invelire in hartie cu aracet si apa 50/50. Rigidizeaza extrem de mult fuselajul, ii confera o suprafata fina (dupa smirgheluire in prealabi) si foarte dura. Se poate renunta la lonjeroane in cazul acesta. Ca si greutate, eu am iesit la 90gr. in plus. Cu hartie japico, aracet mai diluat si munca mai ingrijita se poate ajunge la 50gr.
- Invelire cu fibra de sticla si rasina. Rigidizeaza tot modelul. Se poate de asemenea renunta la lonjeroanele fuselajului. Minusurile sunt: un grad oarecare de dificultate la lucru, 12 ore de asteptat dupa fiecare suprafata, necesitatea smirgheluirii si a chituirii. Suprafata este destul de casanta. Pentru partea de jos a motoarelor este indicata suprapunerea mai multor straturi de fibra, in sensuri contrare.
- Invelire cu fibra de sticla si lac pe baza de apa. Lac de parchet. Personal am preferat aceasta varianta. Desi este putin mai slaba decat fibra de sticla, este mai elastica putin, si rezista mai bine la mici zgarieturi sau lovituri. Nu este deloc casanta. Se usuca repede. Lacul este pe baza de apa, ceea ce inseamna ca un procent destul de mare se va evapora. Spre deosebire de rasina, unde, cat pui, cu atata ramai (la gramaj). Ca si lucru, este o placere. Dupa aceasta se poate finisa, kitui daca este cazul, si adaugarea inca unui strat de lac. Acesta din urma se poate amesteca cu colorant, pentru evitarea ultimului strat de vopsea.
Dimensiunile modelului:
Lungime: 1161mm - de la bot, pana la ultimul colt al elevatoarelor
Anvergura: 810mm
Kitul contine partile din polistiren si cabina
Greutatea acestuia 230gr.
Pentru asamblare, mai aveti nevoie de:
2 lonjeroane de carbon, de 6mm a cate 800mm lungime, pentru fuselaj (daca este cazul)
2 lonjeroane de carbon, de 6mm a cate 300mm lungime, pentru aripi
2 lonjeroane de carbon, de 6mm a cate 50mm - mecanism profundor
2 lonejroane de carbon, de 6mm a cate 10mm - mecanism profundor
2 lonjeroane de carbon, de 3mm a cate 125mm - mecanism profundor
2 lonjeroane de carbon, de 6mm a cate 150mm aprox. - pt rigidizarea profundorului.
Elementele de comanda descrise in poze. Mi-e greu sa le descriu
2 x servo SG 90
2 x lacasuri pentru servo din placaj de 1.5mm
Batiu si tija din lemn pentru fixarea motorului (varianta pusher)
Partea electrica: motor sau motoare, EDF55mm daca e cazul x 2, regulator(-e), acumulator, receptor.
Modelul se poate finaliza ca si varianta pusher (calitati mai bune la zbor, timp mai lung de zbor, costuri reduse) sau EDF, varianta mult mai scale, dar care implica totodata si minusurile bine cunoscute ale elicilor intubate.
Greutati in linie de zbor.
Pusher: 700-850gr
EDF: 1000gr.
Adezivi:
- Recomand un adeziv pentru polistiren si epoxy. Se poate asambla complet cu epoxy dar nu e obligatoriu. Partile care necesita rezistenta structurala se vor lipi cu epoxy. In poze, am specificat, imbinarile cu epoxy. (poxipol e numai bun).
In mare, declar acest kit finalizat. Voi mai reveni cu niste poze dupa vopsirea finala a modelului, si sistemul de tractiune vectoriala.
Multumesc tuturor pentru vizionare,
Salutare si numai bine,
Mihai
#71
Postat 14 March 2011 - 09:00 PM
#72
#73
Postat 14 March 2011 - 09:26 PM
stunci, la 13 March 2011 - 09:14 PM, a spus:
Imi place ...frumos zborul,da cateva date despre motor,accu...
Aceasta postare a fost editata de danny_39: 14 March 2011 - 09:26 PM
#75
Postat 15 March 2011 - 10:32 AM
stunci, la 15 March 2011 - 10:22 AM, a spus:
acumlator 2200 3s 25c
si mergye forte bine si aternizearea se vede pe ambele filmuri, im place ca are viteza mare doar poate sa zboara si incet se cunaste la svarsitul filmului la aternizare
Aterizarea lenta o sa o vedem intr-o zi fara vant - daca ai vant din fata foarte tare il poti tine si in loc pana la urma.
Oricum este FUN dar doar atat ! Cand va avea si Thrust Vector pe toate axele si eventual si Gyro va deveni un posibil acrobat.
Pentru viteze foarte mari cum ar fi un FunJet nu cred insa ca se preteaza.
#76
Postat 15 March 2011 - 10:47 AM
Aceasta postare a fost editata de stunci: 15 March 2011 - 10:51 AM
#77
Postat 15 March 2011 - 11:07 AM
stunci, la 15 March 2011 - 10:47 AM, a spus:
Filmul A10 V.S. Mig29 nu se deschide direct si nu l-am vazut - scuze .
#79
Postat 15 March 2011 - 12:05 PM
stunci, la 15 March 2011 - 11:58 AM, a spus:
Da acum am vazut. Este O.K. si mult mai interesant decat A10 care a avut o aterizare mai putin reusita - cred ca este si mai rapid decat A-10 si mai manevrabil. Sa il stapanesti sanatos si sa ajunga la 1520 ore de zbor cel putin.
#86
Postat 16 June 2011 - 05:53 PM
petrutviulet, la 14 May 2011 - 06:07 PM, a spus:
uite pe unde am ajuns
botul este prins provizoriu
urmeaza slefuirea
Astept sa vad primul zbor... :(
Cu ce motorizare il vei echipa?
#87
Postat 20 June 2011 - 07:34 AM
danny_39, la 16 June 2011 - 05:53 PM, a spus:
Cu ce motorizare il vei echipa?
nu stiu inca
vreau sa-l fac pusher
dar...nu stiu
tu ce ai folosit?
nu am mai lucrat la el
l-am rigidizat cu doua tevi de carbon de 6mm
#88
Postat 23 June 2011 - 05:35 PM
petrutviulet, la 20 June 2011 - 07:34 AM, a spus:
vreau sa-l fac pusher
dar...nu stiu
tu ce ai folosit?
nu am mai lucrat la el
l-am rigidizat cu doua tevi de carbon de 6mm
Setupul si cateva concluzii in urma primului zbor:
Accu: LiPo 2500
Motor Robbe 2445-08
Elice 6x4
Regulator 60a
Comenzi: mix elevon
Greutatea finala 805 gr.
Asta a fost setul pt "incepatori"(in conf. asta zboara pupetxsl),daca vrei mai nervos ,discutam ...
Aceasta postare a fost editata de danny_39: 23 June 2011 - 05:37 PM