Mig 29 Foam
#33
Postat 26 January 2011 - 04:17 PM
Acum , personal eu m-asi gandi la mini linia de productie (glumeam!) sau un soi de productie de serie mica pentru piata.
Kit-ul este OK, este flexibil (ca platforma) si asa cum ideile se pot asterne pe hartie tot asa se pot si pune in practica.
Eu m-as apuca sa-mi fac o mica retea de clienti, mi-asi face o baza de date din feed-back si asi continua sa mai "ajustez" functie de "vocea" clientului.
Din punctul meu de vedere, pentru ca nu am timp nu pentru ca nu stiu, cel mai mare ajutor pentru un modelist (fara prea mult timp la dispozitie) este sa aiba platforma gata facuta, practic o baza pe care sa poata broda cea vrea.
Succes in continuare!
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#34
Postat 26 January 2011 - 04:55 PM
Multumesc pentru reply-uri.
Rottyrc:
Asa e, stam cu Miki in brate si pe masa de lucru. Dar pana la urma tot le rezolvam pe toate. Sper pe saptamana viitoare sa pot sa termin cu toate treburile. Fara sa-mi dau seama s-au adunat dintr-odata o gramada de amanunte ce trebuiesc rezolvate.
Bloodhound:
Ca si loc nu prea mai am unde sa ma joc fara sa-i modific aspectul. Pana in 60mm ar fi loc sa maresc gaura pentru EDF. Totusi peretii devin cam subtiri. Desi, daca tinem cont ca EDF-ul vine lipit pe peretii interiori, problema de rigiditate, cu subtierea peretului dispare. Totusi, problema e aceeasi, tot va trebui comandat EDF concret pentru dimensiune, si asa ajungem in acelasi loc. Marja de modificare pe care mi-o permit nu poate sa faca trecerea de la 55 la 64mm sa zicem. Deci chiar daca modific, tot in clasa de 55mm ramane. Si daca tot e sa cauti concret, atunci poate sa ramana 55mm.
Comnean:
- Stiu, stiu, stiu. Asa e cum zici, dar toate la timpul lor. Este primul kit, si stii cum e cand inventezi apa calda nu?
Inr-adevar, asta doresc sa ofer oamenilor acea "platforma" de care zici si tu.
Oricum multumesc pentru sfaturi.
Salutare si numai bine,
Mihai
#35
Postat 26 January 2011 - 11:27 PM
#39
Postat 30 January 2011 - 09:43 PM
Cateva informatii despre stadiul proiectului.
Sambata am terminat cu testele de zbor in ceea ce priveste MK1-le. Am notat toate modificarile care trebuiesc implementate in MK2. Acesta va deveni si produsul la vanzare propriu-zis.
Luni am sa ma apuc de modificarile in 3d. Nu stiu concret cat timp imi va lua toata treaba, dar promit sa ma grabesc.
Voi reveni cu detalii imediat ce imi sunt la indemana.
Stima si numai bine,
Mihai
#40
Postat 30 January 2011 - 10:21 PM
Mai este un mic filmulet.
Din pacate mare lucru nu se prea vede din el, decat cateva low-pass-uri si aterizarea.
Si o poza cu our "test-pilot" danny_39
http://www.youtube.c...h?v=truMWSB9L8w
Numai bine,
Mihai
Aceasta postare a fost editata de pupetxls: 30 January 2011 - 10:22 PM
#41
Postat 31 January 2011 - 06:59 PM
P.S.
Low Pass ASA se face - rugam data viitoare sa " luati " masuri - deci priviti si luati aminte :
LOW - (extra low) PASS
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 31 January 2011 - 07:02 PM
#43
Postat 12 February 2011 - 12:09 AM
Modificarile au durat putin mai mult decat m-am asteptat. S-a lasat pana la urma cu un proiect nou cap coada de la zero.
Am intampinat mai multe probleme pe parcurs.
Cea mai mare problema pe care am avut-o a fost legata de polistirenul extrudat din care sa fie taiat kit-ul. Din pacate, polistirenul care mi-e la indemana (OBI, METRO, Praktiker etc) nu se preteaza la asa ceva. Ori e densitatea prea slaba si poroasa, ori coala are densitati diferite, ori colile nu sunt taiate drept, ori are inauntru in material ici colo cate un graunte solid, ori are suprafetele presate in diferite forme pentru a adera la perete. Ma rog nu m-am impacat cu nici unul. Ca sa nu mai zic ca de 100mm nu foloseste nimeni.
Dupa ce am cautat peste tot, am gasit un polistiren foarte ok, la vecini in Ungaria. Din pacate si pretul este diferit.
Am sa insirez mai jos cateva dintre modificarile kitului:
- bot din polistiren nu din fibra de sticla. Nu sunt multumit de repetabilitatea procesului pentru un bot din fibra. Rezultatele cam lasa de dorit.
- reducerea nr. de sectiuni la fuselaj. Din 32 de sectiuni inainte, acum are doar 8 sectiuni. Asamblarea devine mult mai rapida. Mai putin adeziv de folosit, mai putine imbinari de finisat etc.
- conul pentru EDF. - e putin conic spre spate, de la 58.5mm la 55mm. Practic o turbina de 58.5mm se monteaza intr-un loc, iar daca e mai mica, se muta putin mai in spate.
- a primit suport pentru acumulatori
- i-am modificat structura interioara, pentru "friendly" servo mount pentru cei care doresc eleroane, flapsuri, etc.
- montajul cabinei s-a simplificat
In cateva cuvinte cam asta ar fi munca de vreo 3 saptamani incoace.
Au mai ramas de facut cutiile si manualul de asamblare. Momentan nu imi permit cutii, asa ca primele livrari vor fi in diverse cartoane etc. Ca si manual de asamblare, pentru inceput voi posta aici pe forum ce si cum, pentru a evita alte intarzieri.
De luni voi incepe livrarile. Cine este interesat, am sa va rog PM.
Multumesc pentru intelegere si rabdare,
Stima si numai bine,
Mihai
#44
Postat 12 February 2011 - 08:05 AM
Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 12 February 2011 - 08:05 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#46
Postat 16 February 2011 - 11:02 AM
- materiale necesare asamblarii ( adezivi si tipul lor, tije-tevi carbon/lemn/aluminiu si ce diametre etc )
- etapele de asamblare cu explicarea a ceea ce implica - eventuale taieturi, frezari , presari etc.
- modul de fixare a electronicii si locul unde acestea vin, pe unde este accesul la servouri, la pack , receptor caci din pozele de pana acum nu se vede nici cum se umbla la pack pentru al inlocui dupa ce se descarca.
Eventuale recomandari pentru motorizare si servouri dupa care fiecare face cum crede mai bine.
- nu ar strica nici finisarea modelului prin vopsire sau alta metoda pentru a face " pofta " celor doritori si pentru a arata ca se poate scoate o fata
comerciala in final.
- pregatire de maiden - curse suprafete, expo , pozitionare C.G. etc.
Functie de toate acestea fiecare va porni la drum mai usor plus ca va avea posibilitatea sa isi faca o estimare a costurilor finale stiind ce va trebui sa mai cumpere.
Cred eu ca asta va raspunde multor intrebari si va demara si dorinta de a intra in posesia unui astfel de model - pana atunci insa sunt mai multe
semne de intrebare care duc la o usoara retinere in a porni la drum.
P.S.
Nu am gasit lungimea totala a modelului ( sau trebuie calculata functie de anvergura ?) Nu de alta .. dar fiind nedemontabil fiecare isi calculeaza unde il va pune in casa sau "hangar".
Toate cele bune !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 16 February 2011 - 11:04 AM
#47
Postat 16 February 2011 - 12:00 PM
Multumesc pentru mesaj.
Intr-adevar RealDesign are dreptate.
Momentan ma ocup cu tutorialul, sper sa il termin pe sfarsitul saptamanii cel tarziu, si va fi postat.
Cat despre un kit review, nu cred ca mi s-ar potrivi mie sa-l fac, nu ar fi obiectiv.
Salutare si numai bine,
Mihai
#48
Postat 16 February 2011 - 12:18 PM
P.S.
Plus ca tine si de marketing ... Sebart ai vazut ... nici nu a scos productia de MIG 29 dar el are deja un prototip pe care il foloseste sa faca demonstratii si sa vezi ce topice incinse au aparut deja in afara .... nu cred ca o sa aiba suficiente modele in prima faza de livrare - e pe principiu pofta vine mancand .. in cazul nostru vazand.
Spor la treaba.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 16 February 2011 - 12:20 PM
#49
Postat 16 February 2011 - 12:38 PM
Ti-am scris mai sus.
Toate cerintele tale, sunt in plan poate dinaintea inceperii kitului. Atat doar ca mai dureaza putin. Stii cum e, sunt ca si tiganul la mal. Am foarte mult de lucru si merge greu.
Ei, cum as putea sa ma compar eu cu Sebart?
Eu vand cartofi, ei vand caviar.
Numai bine,
Mihai
#50
Postat 21 February 2011 - 12:23 PM
si am kiteva poze :)
http://stunci.rcmizse.hu/stuncimig/migs1.JPG
http://stunci.rcmizse.hu/stuncimig/migs2.JPG
eu am facut o usa pentru accessori ca si regulator si pentru telecomanda(nu stiu cum se zice in limba romana)
http://stunci.rcmizse.hu/stuncimig/migs4.JPG
http://stunci.rcmizse.hu/stuncimig/migs5.JPG
http://stunci.rcmizse.hu/stuncimig/migs6.JPG
http://stunci.rcmizse.hu/stuncimig/migs7.JPG
http://stunci.rcmizse.hu/stuncimig/migs8.JPG
http://stunci.rcmizse.hu/stuncimig/migs9.JPG
si ca no sa aiba roti pentru asta am pus pe el plasa de sticla
si acum are greutetea 300 gram :)
#51
Postat 21 February 2011 - 12:48 PM
stunci, la 21 February 2011 - 12:23 PM, a spus:
...si acum are greutetea 300 gram :) ....
Cred ca de receptor e vorba.
300 grame nu e mult, suna bine.
#52
Postat 21 February 2011 - 01:58 PM
Ma bucur ca Stunci si-a facut prezenta pe la noi. In Ungaria e putin mai avansata treaba cu Mig 29-le.
Stunci e plecat dincolo de vreo 20 de ani, am sa va rog sa fiti ingaduitori cu el referitor la scris. Nu a mai vorbit romaneste de atunci.
Intre timp am sa postez cateva poze, care vor urma sa fie impachetate frumos intr-un build tutorial. Deocamdata, am decis sa merg asa, in cazul in care vor fi nedumeriri, sau pasi de discutat.
Incepem:
Kitul se livreaza in blocul de polistiren. Am optat pentru aceasta varianta deoarece e mai in siguranta la transport. De asemenea tot kitul consista dintr-o cutie de 30/40/30cm
Sectiunile se scot cu grija afara.
Adezivul pe care il folosesc. Se gaseste la OBI, 11 lei parca. Isi face foarte bine treaba, e mult, ieftin, merge repede 3min / lipire. Il recomand tuturor.
Sectiunile se vor lipi incepand de la bot, si terminand cu coada. Se aliniaza manual, eventual cu o tija de carbon se verifica aliniamentul lor. Tijele de carbon (daca se doreste) vor fi inserate doar dupa lipirea tuturor sectiunilor din fuselaj. Sunt oblice pe ambele planuri, alta posibilitate nu este.
Pentru cei care dores eleroane, aici se poate insera un suport pentru servo-uri.
Inserarea EDF-urilor. Sectiunea nr. 8 - la un capat are diametrul de 58.5mm iar la celalalt 54mm. In functie de diametrul exterior al turbinei, aceasta va fi asezata mai in fata sau mai in spate. In cazul in care EDF-ul are un umar pe exterior, acesta se poate linistit presa in polistiren.
Fuselajul asamblat, nefinisat.
Voi continua,
Multumesc pentru vizionare
Mihai
#53
Postat 21 February 2011 - 02:26 PM
Fuselajul finisat. Folosesc smirghel de 180 montat pe o bucata de polistiren dreapta. Pentru partile curbate folosesc smirghel de 300.
Piesele pentru intake-uri
Partea de jos. Este inclinata putin. Varfurile trebuie sa arate inspre interiorul fuselajului
Se marcheaza exterioarele doar. Cel mai bine este separarea in 2 seturi a intake-urilor pentru a nu se amesteca intre ele. 15mm de la varf "acolo". Se foloseste blocul de polistiren pentru marcare.
Finisari
Verificare
#54
Postat 24 February 2011 - 12:07 AM
Se aplica adeziv doar pe partea marcata
Se lipeste partea de sus a intake-ului.
Sa fie in aliniament cu interiorul.(partea de jos ea sectiunii e plata pentru imbinarea cu blocul de polistiren.
In fata aproximativ 2mm sub marginea lateralelor
Finisare
Cabina
Se taie 15mm din cocoasa
Se aseaza cabina si se lipeste. Epoxy
Se decupeaza roata, roata. Acces pentru baterie, etc
#55
Postat 24 February 2011 - 12:17 AM
Ordinea lor
Prima parte, e stanga si dreapta. Acestea 2 se finiseaza, restul raman nefinisate.
Asamblate
Botul
15mm respectiv 3mm. Se finiseaza
Suporturi pentru servo
Se taie locas pentru servo, si se lipeste suportul acestora
Se fixeaza servo-ul
Servo-urile fixate. Am ales aceasta varianta deoarece imi place sa fie toate inauntru. Nu imi plac tije de control, servo-uri etc in exterior, la vedere. Nu e cea mai simpla metoda, dar pentru mine e ok. Servo-urile se pot monta si pe exterior oriunde pe lateralul fuselajului, si legate direct la profundor. Cozile laterale
#56
Postat 24 February 2011 - 12:27 AM
Aliniere. Atat conurile de exhaust, cat si cozile se vor lipi cu Epoxy, pentru o prindere mai rezistenta
Frana aerodinamica
Verificare. Aceasta se va lipi mai tarziu.
Ampenajele verticale sunt impreuna cu suportii de Chaff & Flair. (prelungirea din fata a ampenajului). Se aliniaza la capatul cozii, iar in fata, se marcheaza si se decupeaza.
Rotunijirea muchiilor, ampenajul vertical
Se slefuieste usor, lateralul fuselajului. Muchia de jos, a lateralului, va fi ghidajul pentru lipirea ampenajului vertical
Se marcheaza locasul din coada, pe ampenajul vertical. Dupa care, ampenajul poate fi lipit de fuselaj. Epoxy
#57
Postat 24 February 2011 - 12:44 AM
Tije de carbon de 6mm. Prima este 50mm nu 40mm. Imi cer scuze. Cate 2 seturi. Acestea vor fi bucsele in care va culisa axul profundorului
Cele doua tije (bucse) pe o tija de 3mm de carbon
Pentru ca e foarte dificil gaurirea in plan orizontal perfect, si perpendicular fata de fuselaj, am facut gaurile putin mai mari in exhaust. Astfel incat bucsele sa aibe joc. Bucsa de 50mm intra dinspre exterior, traverseaza ampenajul vertical, coada si peretele dinspre exterior al exhaustului. In exteriorul fuselajului, se lasa afara cam 1mm din aceasta bucsa. Bucsa de 10mm, se insereaza in gaura din peretele interior al exhaust-ului. Se adauga Epoxy. Dupa care se centreaza axul. Mig-29-le real are un diedru de 2 la profundor. Cine doreste poate sa-i adauge acest unghi acum. Dupa uscarea Epoxy-ului, se mai adauga putin adeziv, pentru umplerea gaurii. Atentie, adezivul sa nu ajunga pe tija de 3mm, sau in interiorul bucselor.
Elevatorul. Se rigidizeaza cu tije de carbon de 6mm. Se mai poate rigidiza ulterior (daca e cazul) cu placaj de 1mm
Tija de 3mm, intra in rigidizarea de 6mm din elevator. Se lipeste cu SuperGlue
Tija de 3mm se taie in dreptul Exhaust-ului. Dupa care se finiseaza, rotund.
Fustele motoarelor. Sunt stanga / dreapta
Pe o parte se aplica scotch, sau orice altfel de folie adeziva, pentru prevenirea crapaturilor la indoirea polistirenului
#58
Postat 24 February 2011 - 01:04 AM
Indoire
Se indeparteaza scotch-ul
Lipirea
Pentru legarea servo-ului de profundor, si totodata pentru blocarea profundorului (sa nu iasa din fuselaj) am folosit aceasta piesa. Nu stiu concret cum se numeste, dar toate magazinele de modelism au asa ceva. E un brat de comanda, care se poate fixa pe o tija de 4mm. Are un surub in lateral cu cheie hexagonala. In partea de sus, iarasi e sistemul acela pentru fixare a tijelor de comanda (piano wire) care vin de la servo.
Se introduce tija de comanda in bratul servo-ului la un capat. La celalalt capat se introdce bratul care se fixeaza pe ax. (piesa de mai sus)
Sper sa se inteleaga, e dificil sa descriu in cuvinte, fara sa scriu 5 pagini
Cu o cheie hexagonala, din lateral, se strange tija de control pe srama de otel. Dupa care, se strange "piesa" pe axul elevatorului, in capatul bucsei de 50mm lipite anterior. Astfel profundorul este fixat.
Se repeta procesul si pentru cealalta parte.
Urmeaza finisarea bordurilor de atac ale elevatoarelor.
Lipirea franei aerodinamice.
Pasii de mai sus se pot simplifica prin simpla mutare a servo-ului in lateralul fuselajului, si atunci devine o montare clasica. Ramane la latitudinea clientului
Aici este momentul in care trebuie sa luati o decizie legata de finisarea kitului. In cazul in care doriti sa il imbracati in fibra de sticla, puteti opta sa nu mai montati lonjeroanele din fuselaj. In cazul in care ramane, fara un invelis rigid, acestea trebuiesc introduse. Se ung tijele cu Epoxy, dupa care se introduc, prin partea din fata a fuselajului, printro miscare rotativa.
Dupa aceasta, se poate lipi botul. Epoxy.
Aripile. Si acestea necesita finisare
Se marcheaza pentru taierea locasului tijei de carbon. Nu este ceva fix, fiecare cum doreste. Sa fie identic pe ambele parti
#59
Postat 24 February 2011 - 01:14 AM
Gaurirea fuselajului in unghi, pt. rigidizarea din aripa
Am folosit si aici aceeasi metoda. Am supradimensionat gaura. In momentul lipirii cu epoxy, voi putea face aliniamentul aripii.
Tija de carbon se lipeste in aripa, dupa care aceasta se lipeste de fuselaj. Ca si unghi de incidenta al aripii, ne vom ghida dupa muchia de jos a exteriorului fuselajului. Aceasta trebuie sa fie in plan cu partea de jos a aripii.
E tarziu, ma opresc aici, voi mai continua si maine.
Cateva poze inainte de finisare, vopsire etc
Salutare tuturor,
Multumesc pentru vizionare,
Mihai
#60
Postat 24 February 2011 - 01:21 AM
Nu de alta dar sa stie lumea ce cumpara si de ce mai are nevoie la montare sa se pregateasca din timp.
Stima
Aurel
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767