Detalii si regulament RC Drift
Etapa a I-a 26-27 Februarie Iulius Mall,Cluj-Napoca
1.Generalităţi
Toţi participanţii au obligaţia să adopte un comportament şi un limbaj responsabil, fără să deranjeze sau să provoace daune celorlalţi participanţi, spectatori sau bunurilor acestora. Persoanelor aflate sub influenţa alcoolului nu li se va permite prezenţa în cadrul evenimentului. De asemenea oricărei persoane găsită că fură, avariază bunurile altor persoane sau sabotează alţi participanţi i se va interzice prezenţa la eveniment.
Este responsabilitatea fiecărui participant să respecte acest regulament pentru a putea menţine o atmosferă plăcută şi a evita degradarea reputaţiei organizatorului.
Luaţi în considerare că orice formă a sportului cu motor este periculoasă. Luati în calcul siguranţa dumneavoastră şi a celorlalţi participanţi.
Sub nicio formă, participanţii nu au voie să îşi porneasca staţiile decât în cazul când se pregătesc să antreneze/concureze, iar participanţii care au evoluat înainte si au încheiat evoluţia, trebuie sa isi opreasca transmitatoarele.
Toate electronicele, incluzând lumini aditionale, sirene, etc. trebuie bine izolate pentru a nu pune in pericol siguranţa celorlalţi participanţi.
Organizatorii vor asigura fiecarui participant un numar de concurs, care va fi montat pe parbrizul automodelului.
Taxa de participare pentru fiecare participant este de 30 ron. Limita de inscriere este 26 februarie 2011 ora 10:30.
2. Regulile competiţei
Calificările
Înainte ca participanţii să se prezinte pe pista de calificari, fiecaruia i se va înmâna câte un numar de concurs, fără de care nu poate intra pe pistă.
Când este randul dumneavoastră la calificări trebuie să vă luaţi automodelul din parcarea special amenajata, să il duceţi la START, să il porniţi şi să mergeţi la centrul de comandă. Fiecare concurent va avea o tură de acomodare, după care vă veţi opri la START, moment în care va trebui să vă daţi acordul că sunteţi pregătit.
Veţi avea 3 ture punctate la dispoziţie, cumulând maxim 100 de puncte. După terminarea celor 3 ture veţi primi punctajul de la juriu, final şi incontestabil.
3.Criteriile de punctare
Viteza
Este un aspect foarte important în calificări cat şi în finale, mai ales când sunteţi în faţa oponentului. Viteza la intrarea în curbe determină punctajul pentru viteză, deoarece automodelul este într-un pericol mai mare şi mai dificil de controlat. Viteza prea mică va fi depunctată.
Linia şi urmărirea apexului
Este cel mai urmărit aspect de către juriu. Se jurizeaza în funcţie de cât de bine se încadrează participantul în curbă şi cum urmareşte apexul curbei. Mai exact pilotul trebuie să înceapă curba dinspre exterior, să atingă marginea din interior a curbei, după care să iasă din nou pe exterior, maximizând astfel lungimea driftului.In interiorul curbei se vor afla jaloanele "CLIPPING POINT" care pot oferi punctaj crescut in cazul in care "botul" masinii este foarte aproape,lucru semnalizat de oficiali
Pentru a evita depunctarea pilotul trebuie să menţină minim 2 roti pe pistă, orice “iesire in decor” fiind depunctată.
Unghiul driftului şi contrabracarea
Unghiul driftului unei maşini se combină din direcţia arătată de botul automodelului şi direcţia în care se îndreaptă el. Întotdeauna se caută un unghi de 90° între acestea două, dar cu cât se depăşeste mai mult această valoare mai multe puncte vor fi caştigate. Unghiurile care depasesc 180° vor fi considerate rotire necontrolată, acestea nefiind depunctate, dar nici punctate. În punctarea unghiului de drift se va lua în calcul şi distanţa pe care se păstreaza acest unghi fără a contrabraca (cu roţile drept în faţă). Acest lucru înseamnă că un unghi mai mic, menţinut pe toată lungimea driftului vă va aduce mai multe puncte, decat scurtele escapade de supravirare. De asemenea, dacă se pierde prea multă viteza într-un drift datorită unghiurilor extreme obţinute nu se vor obţine atât de multe puncte.
Prezentarea
Pe lângă viteză, linie şi unghi, juriul mai ia în calcul şi prezenţa de drift. În cazul în care concurentul prezintă multă energie şi determinare în curbe, în loc să arate ezitare vor fi câştigate puncte adiţionale.
Punctarea
Juriul va lua în considerare toate aspectele prezentate mai sus. Fiecare tură este punctată separat, acumulându-se un maxim de 100 de puncte în total din cele 3 ture. Cel mai bun rezultat va fi luat în considerare la calificări.In cazul in care concurentul nu va cumula peste 50 de puncte in nici o tura de calificare, acesta nu se va califica in finale, fiind descalificat. În cazul unei egalităţi la puncte, cel de-al doilea scor sau al treilea va fi luat în considerare. Vor promova primii (xx) participanţi.
4.Competiţia Tsuiso Battle
Este termenul Japonez pentru Twin Battle Drift.
Se va da între concurenţii calificaţi.Grila de start este data de punctajul din calificari,astfel concurentul cu punctajul cel mai mare v-a intilni concurentul cu punctajul cel mai mic. Înainte de fiecare rundă punctată, concurenţii vor avea la dispoziţie o rundă de acomodare. Vor exista câte două runde punctate între doi concurenţi. În fiecare rundă vor fi punctaţi concurenţii din urmă, aceştia schimbând locurile după prima rundă. La sfârşitul celei de-a doua runde se va anunţa câştigătorul dintre cei doi, acesta calificându-se pentru următoarea finala.
În acest tip de concurs maşina din faţă se va numi maşina defensivă, iar cea din spate maşina ofensivă.
Punctarea în cadrul concursului Tsuiso se va face la fel ca la calificări, în schimb vor apărea unele elemente noi.
La începutul fiecarei runde, juriul va acorda 10 punte fiecărui concurent, după care vor adăuga şi vor scădea puncte în funcţie de ce se întâmplă pe parcursul cursei. Punctele pot varia între 0 si 7.
In cursa TWIN juriul v-a acorda un punctaj de maxim 10 puncte astfel :5-5, 6-4, 7-3 conform regulamentului.La incheierea cursei TWIN juriul v-a declara castigator una dincele trei optiuni :
1. Driver “A” wins
2. Driver “B” wins
3. One more Time
Dacă un pilot pierde controlul maşinii se învârte, iese în decor, nemaiputand continua cursa sau cauzează oponentului aceste lucruri, acesta din urma va câştiga runda cu 10-0.
Maşina ofensiva este masina din spate.
Aceasta va încerca să urmarească maşina din faţă apropiindu-se cât mai mult. Pilotul trebuie să demonstreze abilităţi mai bune decât concurentul său. Linia de drift nu este atât de importantă pe cât la calificări; se vor puncta mai mult unghiul, viteza si apropierea faţă de oponent.
Daca maşina ofensivă nu poate ţine pasul cu maşina din faţă acest lucru va fi privit ca abilitaţi inferioare faţă de oponent, lucru care se depunctează. Maşina ofensivă sub nicio formă nu are voie să lovească maşina concurentă, astfel încât să afecteze evoluţia acesteia, lucru care dacă se întâmplă duce la o altă depunctare. Depaşirea este permisă, chiar daca aceasta nu va beneficia de un punctaj ridicat. Ideea este de a urmari maşina defensivă îndeaproape (aripa din faţă a maşinii ofensive să fie cât mai apropiată de mânerul uşi maşinii defensive).
Maşina defensivă este maşina din faţă.
Dacă în timpul cursei există o depaşire şi maşinile işi schimba locurile acestea î-şi vor schimba şi rolurile.
Maşina defensivă trebuie să păstreze linii cât mai bune şi o viteză cât mai mare. Unghiul nu aduce foarte multe puncte, pe cât induce oponentul în eroare şi il face să greşească. Dacă maşina defensivă reuseşte să se distanţeze şi să dea dovadă de o bună tehnică, atunci va fi punctată mai mult. Deceleraţiile bruşte ale maşinii defensive, care pot afecta evoluţia maşinii ofensive pe parcursul turei, vor fi penalizate.
Când un pilot pierde controlul maşinii, ducând la rotiri, ieşiri în decor sau afectează evoluţia adversarului, acesta este descalificat.
Este important să înţelegem că aspectele discutate în acest regulament prinvind punctajele sunt aspecte generale şi sunt menite să educe concurenţii pentru a oferi un spectacol de calitate. Acestea nu garantează succesul şi nu ar trebui să fie folosite pentru a compara rezultatele între competitori. Driftul, ca şi punctare este destul de subiectiv, de aceea arbitrii şi observatorii lor de pe pista au decizia finală.
ORGANIZATORII I-SI REZERVA DREPTUL DE A EXCLUDE DIN COMPETITIE CONCURENTII CARE NU RESPECTA PREZENTUL REGULAMENT, FARA O AVERTIZARE PREALABILA
Aceasta postare a fost editata de Nelutu35: 17 January 2011 - 06:53 PM