Hitec, Aurora9
#211
Postat 27 March 2013 - 02:03 PM
...
The End Point is the master control of how much the transmitter will let a servo move. It’s the master 'throw' adjustment for the channel. You set it in the transmitter, and it’s global across all conditions for the model.
When you enter the End Point function, there are two adjustments for each direction of servo travel: "Travel", and "Limit". "Travel" adjusts the amount of servo travel for normal full-stick movement at high rates. "Limit" adjusts how far the servo travels when a mixer is involved. The system has default values of 100% for Travel, and 135% for Limit. You can set the limit up to 155% of normal servo travel. These numbers are usually all right just as they are, and you will rarely have to reset them.
....
PS. chiar daca am citit, nu inseamna ca am si inteles treaba cu LIMIT :-)
adica daca fac un mix sa zicem THROTLE-> SMOKE si vreau ca servo-ul de SMOKE sa se miste mai repede dacat cel de pe THROTLE, la miscarea maxima de pe gaz ( 100%) servoul de pe SMOKE se poate duce maxim in 135% ( in default)? cred ca aberez totusi ...
#212
Postat 27 March 2013 - 02:06 PM
De exemplu daca profundorul se misca 10mm cand EPA este 100% si dai de mansa la maxim, daca schimbi EPA la 120% se va misca 12mm. Dar daca adaugam un mixer, putem face ca aceasta deplasare sa fie chiar de 14-15mm.
T-Limit este travel limit, si stabileste o limita peste care servo-ul nu se mai duce, chiar daca i se aplica toate mixerele posibile.
Se utilizeaza ca sa limiteze cursa in cazuri in care trecerea peste o anumita limita ar putea produce stracaciuni modelului, servo superpotent care ar putea smulge suprafata din balama de exemplu....
In exemplul de mai sus, daca adaug peste EPA 120% un Travel Limit la 130%, atunci profundorul nu se va duce mai mult de 13mm indiferent ce prostii am face in statie.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 27 March 2013 - 02:08 PM
#213
Postat 27 March 2013 - 02:12 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#214
Postat 27 March 2013 - 06:16 PM
Multumesc mult si va rog sa-mi scuzati ignoranta.
#215
Postat 28 March 2013 - 09:49 AM
Slideul din dreapta RS il folosesc la comanda servo-ului pentru actionarea butonului camerei la fotografiere, inclusiv pentru focalizare la o anumita pozitie a acestuia.
Aceasta postare a fost editata de jetix: 28 March 2013 - 09:49 AM
#216
Postat 10 May 2013 - 09:40 AM
As vrea sa pot seta cumva statia astfel incat daca uit switch-ul incalzitorului pe pozitia ON, statia sa "taie" pe OFF dupa un numar de n secunde.
Sau, sa fac un mixaj astfel incat daca am trecut cu throttle de 25-20% sa treaca pe OFF automat incalzitorul, iar cand cobor cu throttle sub 25% sa-l treaca pe ON.
Putin ajutor la treaba asta, va rog?
#217
Postat 10 May 2013 - 10:23 AM
Rower, la 10 May 2013 - 09:40 AM, a spus:
As vrea sa pot seta cumva statia astfel incat daca uit switch-ul incalzitorului pe pozitia ON, statia sa "taie" pe OFF dupa un numar de n secunde.
Sau, sa fac un mixaj astfel incat daca am trecut cu throttle de 25-20% sa treaca pe OFF automat incalzitorul, iar cand cobor cu throttle sub 25% sa-l treaca pe ON.
Putin ajutor la treaba asta, va rog?
Nu e raspunsul dorit .. DAR .. nu l-as face mixat .. exista riscul ca din "jonglarea" stick-ului de Thr sa arzi bujia in zbor .... ( urci vertical , cobori si tai thr - timp in care se reactiveaza bujia - dar functie de manevra dai iar Thr full si temperatura din cilindru corelat cu realimentarea bujiei ... ups ! )
Avertizare sonora are statia ? .... sa bipaie continu cat ai switch-ul respectiv pe ON .. sau pui cu cablu "Y" pe acelasi canal cu incalzitorul un avertizor sonor .. un buzzer pe care sigur il vei auzii ...
#218
Postat 10 May 2013 - 10:32 AM
Rower, la 10 May 2013 - 09:40 AM, a spus:
din pacate nu are asa ceva...pune si tu pe un unul din cele doua switchuri din stanga sus. pe off sa fie in sus, si on in jos. si la decolare te asiguri ca butoanele din zona respectiva sunt toate in sus.
mix se poate face, dar subscriu la ce a spus real design
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#219
Postat 11 May 2013 - 05:38 PM
Multumesc frumos.
#220
Postat 12 May 2013 - 09:43 AM
dan_mitea, la 11 May 2013 - 05:38 PM, a spus:
Multumesc frumos.
nu prea ai cum...
decat sa faci un senzor station custom...
http://www.rcgroups....d.php?t=1474513
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#221
Postat 12 May 2013 - 06:52 PM
Sa incepem cu iesirea de tachometru din aprinderea electronica. Sunt tachometre care se pot conecta, ori la iesirea dedicata, ori, printr-un cablu ''Y'', in paralel cu senzorul Hall. Acest fapt, coroborat cu faptul ca avem de a face cu un conector de servo, ma face sa cred ca, la acea iesire, avem un ''-'', un ''+'' si un tren de 0 si 1 dat de trecerea magnetului prin fata senzorului. De fapt, cred, ca acea iesire nu-i decat un buffer la iesirea senzorului Hall.
La Sation, se conecteaza un senzor Hall. Acest lucru ma face sa cred, ca am putea conecta, printr-un optocuplor, iesirea de tachometru la Sensor Station. Daca am avea ceva specificatii ar fi mai usor, dar, cred, ne-am putea descurca si asa.
Gresesc?
Multa, multa bafta.
#222
Postat 12 May 2013 - 07:08 PM
De fapt, el e mai modest si nu s-a laudat ca a si facut divais-ul respectiv, asa ca daca o aprofundati in continuare, aici sau pe privat, poate chiar il convingi sa iti faca si dumitale unul.
Atentie, este un produs open, poate produce dependenta ;)
#223
Postat 12 May 2013 - 07:10 PM
dan_mitea, la 12 May 2013 - 06:52 PM, a spus:
Sa incepem cu iesirea de tachometru din aprinderea electronica. Sunt tachometre care se pot conecta, ori la iesirea dedicata, ori, printr-un cablu ''Y'', in paralel cu senzorul Hall. Acest fapt, coroborat cu faptul ca avem de a face cu un conector de servo, ma face sa cred ca, la acea iesire, avem un ''-'', un ''+'' si un tren de 0 si 1 dat de trecerea magnetului prin fata senzorului. De fapt, cred, ca acea iesire nu-i decat un buffer la iesirea senzorului Hall.
La Sation, se conecteaza un senzor Hall. Acest lucru ma face sa cred, ca am putea conecta, printr-un optocuplor, iesirea de tachometru la Sensor Station. Daca am avea ceva specificatii ar fi mai usor, dar, cred, ne-am putea descurca si asa.
Gresesc?
Multa, multa bafta.
Merge, pune un led normal (nu superluminos) inseriat cu o rezistenta de 220 OHM intre firul alb si cel rosu de pe mufa de aprindere (respecta polaritatea ledului, firul rosu la anod) si vezi daca se aprinde cu motorul pornit; daca nu se aprinde, pune-l intre alb si negru- firul negru la catod. Daca reusesti sa aprinzi led-ul, pui un fototranzistor in locul senzorului hall astfel: emitorul la masa, colectorul la semnal si o rezistenta de 10kOhm intre + si semnal .
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#224
Postat 12 May 2013 - 08:05 PM
Multa, multa bafta.
PS. Aveti idee unde as putea gasi mufa de la Sensor Station?
#225
Postat 12 May 2013 - 08:22 PM
dan_mitea, la 12 May 2013 - 08:05 PM, a spus:
Bineinteles. Eu am zis sa folosesti un led normal ca sa poti vizualiza efectul. Cel mai elegant e sa folosesti un osciloscop daca ai unul la indemana.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#226
Postat 12 May 2013 - 09:29 PM
#227
Postat 13 May 2013 - 01:54 PM
senzorul de turatie comunica pe magistrala de date cu sensor station! i2c sau ceva de genu. nu baga nimic in locul lui pe sensor station !
sensor station nu calculeaza el turatia, ci o preia gata calculata de la senzorul de turatie, care de fapt e cam traductor.
senzorul de turatie de la hitec are ceva microcontrolere in el...
am studiat un pic problema. nu pot monta senzorul lor original ?
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#228
Postat 13 May 2013 - 06:14 PM
Poate ar fi mai simplu sa utilizez senzorul de turatie optic?
Multa, multa bafta.
#229
Postat 14 May 2013 - 07:27 AM
dan_mitea, la 13 May 2013 - 06:14 PM, a spus:
e mai inestetic, dar e mai sanatos
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#231
Postat 11 July 2013 - 05:02 AM
La ce tensiune reglam alarma cand utilizam la receptor un LiFe de 6.6V? Stiu ca tensiunea scade foarte putin, dar, totusi...
Multumesc anticipat.
#232
Postat 11 July 2013 - 06:19 AM
Eu as testa pentru fiecare statie in parte
#233
Postat 11 July 2013 - 01:11 PM
Daca tot sunteti asa de draguti, fac si eu ca tiganul: inca o intrebare, conasule.
Se da Aurora9 si Lazy Bee. La ea am doua aripi: una ca eleroane si alta fara. M-am gandit sa fac, la cea fara eleroane, un mix intre rudder si eleroane, astfel incat, indiferent de ce misc, rudder-ul sa se miste la fel. Astfel la decolare si aterizare as folosi stick-ul din stanga, iar in zbor as misca pe cel din dreapta, cum sunt obisnuit. Doar ca, daca misc din amandoua in acelasi timp, deplasarea rudder-ului se dubleaza. Ca si cum cele doua comenzi se insumeaza. Ar fi ceva de facut?
Multumesc anticipat.
#234
Postat 16 July 2013 - 11:50 AM
dan_mitea, la 11 July 2013 - 01:11 PM, a spus:
Daca setati servo limit, servo-ul nu ar trebui sa se miste dupa acea limita, indiferent de imput-ul stick-ului (oricare ar fi acela).
Promit ca ma documentez mai mult cand ajung acasa si pronesc statia, iar daca am gresit ma voi corecta.
Stima, Alex!
Aceasta postare a fost editata de Alex99: 16 July 2013 - 11:52 AM
www.facebook.com/aeromodeletimisoara
www.aeromodelismtm.enjin.com
Contact:
tel: 0745.307.011
#235
Postat 16 July 2013 - 04:17 PM
Alex99, la 16 July 2013 - 11:50 AM, a spus:
Promit ca ma documentez mai mult cand ajung acasa si pronesc statia, iar daca am gresit ma voi corecta.
Stima, Alex!
Am verificat si asa si e, pune-ti limita pe servo-ul de la rudder (Folosind functia de T.Limit, din statie), astfel nu se va misca mai mult decat aveti nevoie.
Singurul downside pentru care inca nu am o solutie este ca , daca dati de stick-ul J4 stanga,iar de J1 dreapta, comenzile se vor anula una pe alta. voi cauta si ptr asta o solutie, pana atunci va doresc o zi frumoasa, Alex!
www.facebook.com/aeromodeletimisoara
www.aeromodelismtm.enjin.com
Contact:
tel: 0745.307.011
#237
Postat 17 July 2013 - 05:35 PM
In primul rand se face mixul AIL -> RUDD in felul urmator (si setam T. Limit pe servo de rudder asa cum am spus in postul anterior).
IMAG0488.jpg (36.75K)
Number of downloads: 33
Se observa ca este pus pe un switch, aflat in pozitia OFF.
Dupa care trebuie sa se stabileasca daca se doresc comenzi pe ambele stick-uri la sol, sau in aer.
Adica, daca in aer nu ne deranjeaza sa avem comenzi atat pe stick-ul J4 cat si pe stick-ul J1, dar la sol vrem ca si comanda rudder-ului sa o avem NUMAI pe stick-ul J4, functia Channel trebuie sa arate normal (Mode 2).
IMAG0483.jpg (34.06K)
Number of downloads: 31
Daca in aer vrem comanda NUMAI pe stick-ul J1 (eleroane) si la sol nu ne deranjeaza sa avem comanda pe ambele, in functia Channel se vor schimba intre ele J1 cu J4 (mixul initial ramanand acelasi).
IMAG0492.jpg (57.29K)
Number of downloads: 32
Sper ca am fost destul de explicit (eu am o problema cand este nevoie sa ma fac inteles...ar trebui sa ma mai pun sa citesc cateva carti :D)
Si sper sa va ajute ce am studiat eu cu statia si avionul langa mine.
Stima, Alex!
www.facebook.com/aeromodeletimisoara
www.aeromodelismtm.enjin.com
Contact:
tel: 0745.307.011
#239
Postat 12 March 2014 - 09:26 PM
Am avut de ales intre Spektrum, Futaba si Hitec, la celelale - mi s-au parut cam exotice. Taranisul lui Mamutelu mi-a lasat un gust amar, vorba lui "nu-i Futaba", iar Graupnerul lui Sorin, e draguta, dar e prea mica pentru dejtele mele...) In ajutorul deciziei au venit pretul de achizitie, si ce anume se poate mixa, costul si disponibilitatea imediata a receptoarelor, ce am citit pe ici pe colo. Am vrut cel putin 8 canale, si am vrut ceva cu referinte. Am citit (si mi-a fost si sugerta) ca Hitec nu prea a mai scos ceva nou, si ma gandesc ca inca se vinde, sau sunt in prag de faliment, pana la urma e traba lor. Si cum am mai avut Hitec, am revenit la Hitec. M-au cam speriat costul receptoarelor Futaba, nu ca astea de la Hitec ar fi mai ieftine...
Am platit pe colet, practic Aurora9, receptor Optima 9 si 4x HS-5485HB, fix 1.395,7 lei. La Pasarea doar statia e 1.279 lei. M-am cam saturat sa zbor cu statii de imprumut, sau luate pe inventar...
Cele trei receptoare Optima6, luate la pachet, in lei - 364 lei, iar in tara, doar unul e 195 de lei.
Astept acum cu nerabdare sa-mi vina coletul si sa ma iau de zbor...de fapt de simulator, ca de zbor - cand oi ajunge acasa....daca nu oi uita...
#240
Postat 12 March 2014 - 09:41 PM
PS: unde mama ciorilor umbli?
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________