Cine stie : Limitare turatie motor electric la Futaba T9CAP Din END POINT nu merge !
#1
Postat 13 January 2011 - 10:40 PM
De la un anumit nivel al acceleratiei sare consumul peste normal rau de tot ( ar trebui o elice speed 4,5x2 si nu am gasit asa ceva - cea mai mica 4,75x4,75 sau 5x3 ) sau alimentat doar cu 2S ( nu am astfel de pack-uri )
Intrebarea este cum se poate face o curba a aceleratiei sau o limitare a ei in asa incat sa nu mai depaseasca un anumit nivel ?
sau sa trec satia din acro in heli si acolo sa folosesc thr-courve ? Dar nu stiu ce fel de Swash care sa nu fie mixate.
Mai amintesc ca statia este Futaba T9cap
P.S.
Va rog sa nu imi spuneti sa iau o Futaba T8 ca nu am buget alocat !
#2
Postat 13 January 2011 - 11:26 PM
Eu am facut aceasta limitare din EPA pe canalul de throtle si a fost OK, nu e mare filosofie, cred ca fix pe Futaba 9 am facut-o.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#3
Postat 13 January 2011 - 11:31 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#4
Postat 14 January 2011 - 12:47 AM
hash84, la Jan 13 2011, 11:31 PM, a spus:
Nu vrea ! Nu face altceva decat sa porneasca motorul cand ajung cu stick-ul de THR aproape de jumatatea cursei deci nu mai porneste imediat cum ma departez putin de minim cu stick-ul - in rest se pare ca tot ajunge la turatia maxima !
#5
Postat 14 January 2011 - 01:05 AM
REAL DESIGN, la Jan 14 2011, 12:47 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#6
Postat 14 January 2011 - 07:55 AM
#7
Postat 14 January 2011 - 09:37 AM
stiganas, la Jan 14 2011, 01:05 AM, a spus:
Cu servo merge , se limiteaza cursa dar ...... cu motorul nu stie - face ESC-ul ceva si isi schimba pozitiile de IDL si FULL ( am incercat cu mai multe ESC-uri si este la fel )
O sa incerc cu heli dar sa vad daca mai pot sa am toate comenzile celelalte ca am mai multe servouri !
#8
Postat 14 January 2011 - 09:40 AM
Aceasta postare a fost editata de rad_gaby: 14 January 2011 - 09:41 AM
#9
Postat 14 January 2011 - 09:43 AM
rad_gaby, la Jan 14 2011, 09:40 AM, a spus:
NU ! Am incercat cu Jetti 12 Amp, cu HiModel 20 Amp !
Motorul merge in aceeasi plaja de turatii, doar ca pe o cursa mai mica a stick-ului de thr.
#10
Postat 14 January 2011 - 10:30 AM
Vezi daca nu se programeaza sa il pui in ceva gen fixed endpoints (asa ii zice la multe) sau in mod heli daca asta nu te incurca (nu mai ai frana de ex.). Altfel, lasa limitele normale si limiteaza din degetele :rolleyes:
Mircea
Aceasta postare a fost editata de patrocle: 14 January 2011 - 10:31 AM
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
#11
Postat 14 January 2011 - 10:41 AM
patrocle, la Jan 14 2011, 10:30 AM, a spus:
Vezi daca nu se programeaza sa il pui in ceva gen fixed endpoints (asa ii zice la multe) sau in mod heli daca asta nu te incurca (nu mai ai frana de ex.). Altfel, lasa limitele normale si limiteaza din degetele :rolleyes:
Mircea
Asa cred ca este ! O sa fac un dual rate mecanic ( am mai vazut undeva )
Se face un disc care intra fix pe zona stic-ului de thr/ruder si care sa aiba un decupaj care sa permita toate miscarile la full pt rudder dar sa limiteza cursa maxima la thr.
Il pui , il scoti ( discul ) si gata
Daca te bazezi doar pe manuta risti sa dai full si sa arzi ceva.
Cica statii computerizate !
#12
Postat 14 January 2011 - 10:14 PM
Faci initializarea la pornire cu capetele de cursa pentru acceleratie (adica throttle nu?) cu end point de 100% si faci dual rate dupa de cat trebe .Poti aloca un intrerupator pentru asta fara probleme.
Incearca
:angry2: :angry2:
Numai bine
Aceasta postare a fost editata de Horja: 14 January 2011 - 10:15 PM
#13
Postat 14 January 2011 - 10:39 PM
Horja, la Jan 14 2011, 10:14 PM, a spus:
Faci initializarea la pornire cu capetele de cursa pentru acceleratie (adica throttle nu?) cu end point de 100% si faci dual rate dupa de cat trebe .Poti aloca un intrerupator pentru asta fara probleme.
Incearca
:angry2: :angry2:
Numai bine
Tot " incerc " dar nu iese ( poate ochii ).
Daca te uiti la Futaba ( parca ai luat una la fel ) pe canalul 3 adicatelea Thr, sau acceleratie, sau viteza, sau mansa de goneta o sa vezi ca NU ARE Dual Rate ci are DOAR EXPO !
Dar insistam poate intre timp apare !
Mai glumim si noi daca tot nu putem reduce turatie , dar cam asta e si adevarul cu DR !
#14
Postat 14 January 2011 - 11:45 PM
Aceasta postare a fost editata de protheus: 14 January 2011 - 11:45 PM
#15
Postat 15 January 2011 - 12:28 AM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#16
Postat 15 January 2011 - 08:22 AM
misumat, la Jan 15 2011, 12:28 AM, a spus:
Gata Asta este ! Cu mix linear ! Dar si aici trebuia sa pun intai curba de genul 0-25-50-75-100 sa initializez ESC-ul si dupa aceea sa modific curba cum vreau. Eu puneam curba direct cea dorita si nu reuseam !
Multumesc Misumat !
#17
Postat 16 January 2011 - 04:16 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#18
Postat 16 January 2011 - 04:29 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#19
Postat 16 January 2011 - 04:36 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#20
Postat 16 January 2011 - 04:43 PM
Nici filmuletul tau nu este convingator , am stat cu urechea ciulita si abia este perceptibil o usoara diferenta de zgomot .
Mai fa un test cu film daca se poate astfel : du thr de la zero la full si pe urma intra in EPA si fa in asa fel incat sa incepi sa scazi turatia cu thr la ful si sa ajunga numarul de ture ca si cum abia ai miscat stick-ul de la zero( adicatelea sa poti numara rotatiile axului ).
#21
Postat 16 January 2011 - 04:52 PM
REAL DESIGN, la Jan 16 2011, 04:43 PM, a spus:
Nici filmuletul tau nu este convingator , am stat cu urechea ciulita si abia este perceptibil o usoara diferenta de zgomot .
Mai fa un test cu film daca se poate astfel : du thr de la zero la full si pe urma intra in EPA si fa in asa fel incat sa incepi sa scazi turatia cu thr la ful si sa ajunga numarul de ture ca si cum abia ai miscat stick-ul de la zero( adicatelea sa poti numara rotatiile axului ).
Asa e bine?esc nu e prea ``fin``deci nu comanda prea bine motorul.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#22
Postat 16 January 2011 - 05:04 PM
pilo, la Jan 16 2011, 04:36 PM, a spus:
Stai linistit, EPA face exact ce trebuie sa faca, si la Futaba si la altele. Sper ca nu ai tras concluzia ca ai o statie mai buna decat acel Futaba T9, nu? Parca nu as vinde T10 ca sa iau cu banii pe ea 20 de telecomenzi ca a ta. Oricum, daca ai senzatia ca un T9 sau T10 sau mai sus sunt bani aruncati la gunoi, iti recomand sa pui mana pe una de-asta, sa te joci putin cu ea si o sa intelegi de ce costa de 10-20 de ori mai mult.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#23
Postat 16 January 2011 - 05:08 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#24
Postat 16 January 2011 - 05:11 PM
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 16 January 2011 - 05:12 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#25
Postat 16 January 2011 - 07:58 PM
MLGore, la Jan 16 2011, 05:11 PM, a spus:
Cate ESC-uri au thr range selectabil ? Eu acum am folosit un Jeti Rav 12 care are setarea doar prin pozitionaea unui amarat de jumper ( cu frana / fara frana sau NiMh / LiPo.
Am incercat si cu Roxxy 940-6 si la fel face !
Am setat ESC-ul inainte de schimbare EPA ca si cum as zbura normal si dupa aceea am schmbat EPA si fleosc ! Se modifica doar cursa pe care functioneaza motorul dar tot la maxim acceleratie ajunge. O sa fac un flmulet sa vedeti daca gresec undeva !
Sa prespunem ca as gasi un ESC care ar functiona - ideea era ca statia sa poata face asta cu orice motor electric si nu doar cand vrea muschi ei !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 16 January 2011 - 08:00 PM
#26
Postat 16 January 2011 - 08:10 PM
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 16 January 2011 - 08:13 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#27
Postat 18 January 2011 - 09:32 PM
Nu stiu unde gresesti...Incearca cu el la maxim sa dai de switch.. ar trebui sa micsoreze turatia pt ca e ca si cum ai reduce gazu..
#28
Postat 18 January 2011 - 10:27 PM
ZOD, la Jan 18 2011, 09:32 PM, a spus:
Nu stiu unde gresesti...Incearca cu el la maxim sa dai de switch.. ar trebui sa micsoreze turatia pt ca e ca si cum ai reduce gazu..
Varianta 1 - pe canal 3 EPA 100 - 100 pe canal 5 EPA 100 - 65
PROG.MIX1
< ON >
< THRO+GEAR>
RATE +100 +100
OFFSET 50 %
MIX ON
MAS 3: THRO
SLV 5: GEAR
LINK ON
TRIM ON
SW B
POSI UP
Ce se intampla :
Cu MIXUL ACTIVAT - oricat as pune EPA pe canal 5 unde este bagat ESC-ul NU MERGE decat tot de la ZERO la MAXIM
Daca in timpul functionarii motorului Comut switch-ul B si dezactivez MIXUL motorul sare in blana si indiferent de pozitia
stick-ului de THR nu se mai opreste.
Varianta 2 - Fara MIX-uri
Pun ESC-ul pe canalul 3 ( EPA este acum 100 - 100 )
Calibrez ESC-ul si fac proba
Modific EPA 100 - 50
Verific - NIMIC la fel ca mai inainte !
VARIANTA 3 - PMX - 6 CRV
P.MIX6 CURVE
<ON>
THR FLAP
Pos 1 - 0 %
Pos 2 - 25 %
Pos 3 - 50 %
Pos 4 - 75 %
Pos 5 - 100 %
Pornesc - merge Normal
Modific valoarea in punctele 4 si 5 si le fac 50 % zicand ... frate, cand trece curba de pct 3 sa ramana turatia neschimbata ... VARZA - cand ajunge in punctul 3 este deja maxima .
In toate cazurile am zis ca poate ma inseala auzul ( ca sa sesizez dif de turatie caci am facut testele fara elice cu motorul in mana ) am conectat un Wattmetru luat cu imprumut de la un coleg - MEREU ajung la acelasi amperaj maxim ( de fapt el este mic neavand elice la motor ).
Daca pun un servo in locul ESC in toate cele 3 variante totul este O.K.
O sa incerc cu alt ESC .
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 18 January 2011 - 10:29 PM
#29
Postat 19 January 2011 - 09:07 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#30
Postat 19 January 2011 - 11:22 AM
BogdanStancu, la Jan 19 2011, 09:07 AM, a spus:
Asa se pare dar .... smecherii astia cum or fi reusit !