Prelungire planetare otel cu 15mm
#1
Postat 12 February 2013 - 10:09 PM
Vreau sa va cer si voua un sfat. Trebuie sa prelungesc o planetara din otel, diametru 3mm, cu 15mm. Va fi foarte solicitata, deci am nevoie de o solutie definitiva.
Poze nu are rost sa pun, practic vreau sa stiu cum pot prelungi o tija de 3mm grosime.
Eu am niste idei, insa nu vreau sa influentez pe nimeni.
Multumesc!
stima,
Radu
Custom CNC parts GNS Racing
#2
Postat 13 February 2013 - 12:47 AM
#3
Postat 13 February 2013 - 06:36 AM
zgr_44, la 13 February 2013 - 12:47 AM, a spus:
Multumesc.
M-am gandit, insa pe lungimea de 83mm cat au, imi e frica sa nu aibe bataie.
Custom CNC parts GNS Racing
#4
Postat 13 February 2013 - 10:08 AM
cauti o teava de alu cu diametrul interior cat exteriorul planetarei.
tai o bucata de vreo 6-7 cm (asta va fi ghidul de aliniere pentru sudura)
cauti un electrod de sudura cu diametrul cat al planetarei ( asta va servi ca prelungire, se va taia un segment de lungimea prelungirii)
sectionezi planetara in 2 bucati egale.
ghidajului de aluminiu i se decupeaza din flex 2 orificii si pe o parte si pe alta (pe unde se vor efectua sudurile). gaurile sa fie centrate pe mijlocul ghidului, si sa aiba distanta intre ele cat lungimea segmentului de completare.
se introduce in ghid segmentul de completare, se introduc peste el capatele de planetara, astfel incat contactele dintre ele si segmentul de completare sa fie in dreptul gaurilor.
si acum se dau niste afturi de sudura si pe o parte si pe alta la fiecare punct de imbinare.
dupa crearea unor bile de sudura la curent cat mai mic si cu cei mai subtiri electrozi, se mai incalzeste odata ansamblul uniform la flacara, apoi se raceste rapid in apa sau preferabil ulei (calire)
apoi se decupeaza longitudinal teava exterioara de alu (ghidul), si se finiseaza corespunzator punctele de sudura prin polishare/frezare (inlaturarea excesului).
Personal nu am facut niciodata prelungiri de planetare, dar am facut sudura de tije subtiri si cam asa vad tot procesul.
Atentie ca atunci cand le tai la flex, mananci 2-3 mm din lungimea utila, trebuie tinut cont ca segmentul de completare sa prinda si pierderea asta in lungimea lui.
O mica schema:
se poate merge si pe varianta de ingrosare, dar acolo e mai greu de calibrat tija noua mai groasa sa fie exact pe centrul sferei. si nu reusesti sa faci finisaje ca in fabrica. preferabil iei altele mai groase daca nu e de ajuns grosimea actuala.
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)
Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18
Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
#5
Postat 13 February 2013 - 10:40 AM
stima,
Radu
Custom CNC parts GNS Racing
#6
Postat 13 February 2013 - 11:07 AM
daca e folosita o bucata de tija de supapa, e mai mult decat perfect, pt. ca e dintr-un otel foarte bun.
nu cred ca mai trebuie calite punctele de sudura, se poate incerca fara a exagera, dar atentie sa nu creeze tensiuni punctiforme la racire care duc la rupere.
la urma urmei e o sudura prin afturi, nu prin cordon. deci nu e uniforma.
iar calirea creeaza practic un strat foarte dur la suprafata materialului, nu si in interior. daca suprafata e uniforma ca material si geometrie si distribuie fortele in mod egal, calirea e perfecta.
daca nu, la punctele de trecere de la o suprafata la alta creeaza foarte mari care pot face mai mult rau decat bine.
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)
Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18
Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
#7
Postat 16 February 2013 - 03:50 PM
radu94, la 13 February 2013 - 06:36 AM, a spus:
M-am gandit, insa pe lungimea de 83mm cat au, imi e frica sa nu aibe bataie.
Judecand ca, nu o sa le faci la pila, ci pe strung sau pe freza si daca utilizatorul utilajului nu e pe langa meserie, nu au cum sa aibe bataie.
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 16 February 2013 - 03:51 PM
#8
Postat 16 February 2013 - 11:34 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#9
Postat 18 February 2013 - 03:34 PM
mastabac, la 13 February 2013 - 10:08 AM, a spus:
cauti o teava de alu cu diametrul interior cat exteriorul planetarei.
tai o bucata de vreo 6-7 cm (asta va fi ghidul de aliniere pentru sudura)
cauti un electrod de sudura cu diametrul cat al planetarei ( asta va servi ca prelungire, se va taia un segment de lungimea prelungirii)
sectionezi planetara in 2 bucati egale.
ghidajului de aluminiu i se decupeaza din flex 2 orificii si pe o parte si pe alta (pe unde se vor efectua sudurile). gaurile sa fie centrate pe mijlocul ghidului, si sa aiba distanta intre ele cat lungimea segmentului de completare.
se introduce in ghid segmentul de completare, se introduc peste el capatele de planetara, astfel incat contactele dintre ele si segmentul de completare sa fie in dreptul gaurilor.
si acum se dau niste afturi de sudura si pe o parte si pe alta la fiecare punct de imbinare.
dupa crearea unor bile de sudura la curent cat mai mic si cu cei mai subtiri electrozi, se mai incalzeste odata ansamblul uniform la flacara, apoi se raceste rapid in apa sau preferabil ulei (calire)
apoi se decupeaza longitudinal teava exterioara de alu (ghidul), si se finiseaza corespunzator punctele de sudura prin polishare/frezare (inlaturarea excesului).
Personal nu am facut niciodata prelungiri de planetare, dar am facut sudura de tije subtiri si cam asa vad tot procesul.
Atentie ca atunci cand le tai la flex, mananci 2-3 mm din lungimea utila, trebuie tinut cont ca segmentul de completare sa prinda si pierderea asta in lungimea lui.
O mica schema:
sudura.JPG
se poate merge si pe varianta de ingrosare, dar acolo e mai greu de calibrat tija noua mai groasa sa fie exact pe centrul sferei. si nu reusesti sa faci finisaje ca in fabrica. preferabil iei altele mai groase daca nu e de ajuns grosimea actuala.
Pune si dimensiunile si iti fac unele noi din suruburi de chiuloasa, la ce moment de torsiune suporta unu astfel de surub la strangere, sigur tie iti va tine.
#10
Postat 02 March 2013 - 08:28 AM
Thanks
Din pacate singura solutie e fabricarea unei planetare noi.
Thanks
Custom CNC parts GNS Racing