Cum pot reduce zgomotul la un motor in 2 timpi exista vreo toba mai deosebita
#1
Postat 05 January 2011 - 05:43 PM
Acuma ce vreau sa incerc este sa adaptez ceva la toba sau sa schimb toba pentru a-i reduce zgomotul, chiar daca o sa pierd un pic din puterea motorului. Am cautat pe net variante pentru asa ceva si am dat de niste inventii ale lui Coanda care ar merge aplicate la asa ceva reducand zgomotul prin efectul coanda
Ce sfaturi imi puteti da pentru reducerea zgomotului, as vrea sa-l reduc undeva pe la 70 decibeli de la 120 cat are
#2
Postat 05 January 2011 - 06:44 PM
#4
Postat 06 January 2011 - 09:35 AM
Marius, la Jan 5 2011, 05:43 PM, a spus:
Acuma ce vreau sa incerc este sa adaptez ceva la toba sau sa schimb toba pentru a-i reduce zgomotul, chiar daca o sa pierd un pic din puterea motorului. Am cautat pe net variante pentru asa ceva si am dat de niste inventii ale lui Coanda care ar merge aplicate la asa ceva reducand zgomotul prin efectul coanda
Ce sfaturi imi puteti da pentru reducerea zgomotului, as vrea sa-l reduc undeva pe la 70 decibeli de la 120 cat are
Schimba motorul in 2T cu unul electric sau cumpara dopuri de urechi vecinilor. Ca sa reduci de la 120dB (desi eu nu cred ca are atat, poate 102dB) la 70 dB ai nevoie de o toba cat un butoi d-ala mare de ulei.
O intrebare: folosesti zilnic drujba de ai reusit sa innebunesti vecinii?
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#5
Postat 06 January 2011 - 02:46 PM
Nu o folosesc zilnic dar am avut nevoie de ea aproape o zi intreaga si am cam primit reclamatii.
Intradevar scrie pe ea undeva intre 110-120 db nu mai stiu exact de aia am trecut 120 iar daca as reusi sa il reduc undeva la 90 ar fi super acceptabil ca deja la 15 m nu ar mai fi deloc suparator
Nu cred ca am nevoie de toba cat un butoi pentru treaba asta, am pus de proba peste toba o cutie metalica gaurita si deja s-a redus mult zgomotul si am gandesc daca as face o prelungire a tobei care sa evacueze gazele prin niste fante subtiri sau o sita deasa as reduce zgomotul fara sa franez mult gazele si sa iau mult din puterea motorului, ori sa fac un fel de tub venturi care sa combine gazele calde cu aerul atmosferic si racindu-le le-as micsora si viteza deci zgomotul ajutaj.
Problema este ca nu am gasit pe net o toba sau un dispozitiv construit pentru motoare in 2 timpi la care sa-i vad constructia
#6
Postat 06 January 2011 - 02:52 PM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 06 January 2011 - 03:09 PM
Telefon: 0721 385365
#7
Postat 06 January 2011 - 03:51 PM
#8
Postat 07 January 2011 - 05:13 AM
Poate trebuie adoptata o solutie radicala: ori o drujba electrica, ori una clasica dar aleasa pe criteriul zgomotului...zic si eu.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 07 January 2011 - 05:15 AM
#9
Postat 07 January 2011 - 05:37 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#10
Postat 07 January 2011 - 04:29 PM
MLGore, la Jan 7 2011, 05:37 AM, a spus:
E chiar placut sa asculti, deh, e V8 :)
Serios acum, nu decibelii sunt totul. Ce vi de pare mai deranjant, sunetul de la un scuter chinuit sau cel de la un camion? Camionul emite mai multi decibeli,dar la o frecventa mai joasa.
#12
Postat 12 February 2011 - 07:27 AM
Cum si asa motoarele de drujba nu sunt motoare performante si ma indoiesc ca au pe teava camera de expansiune , deci puterea pierduta o sa fie neglijabila , daca nu te descurci cu constructia silencerului poti adpta unul de pocket bike , functioneaza exact la fel insa arata mai bine si se gasesc destul pe siteurile romanesti de licitatiii la preturi mici .
#13
Postat 15 February 2011 - 07:12 AM
vlad20, la 12 February 2011 - 07:27 AM, a spus:
Ai uitat ca motoarele de drujba sunt unse cu uleiul din benzina? Vata se va colmata imediat cu ulei. Nu este o solutie viabila. In general, orice modificare a tobei la un motor in doi timpi le reduce performanta. Sunt si exceptii, dar, atat de rare, incat confirma regula.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 February 2011 - 07:13 AM
#14
Postat 24 February 2011 - 11:29 PM
#15
Postat 26 February 2011 - 09:13 PM
Un tub rezonator are rolul de a trage mai repede gazele arse din cilindru atunci cand pistonul coboara dupa explozie.Un alt efect benefic este ca odata cu tragerea gazelor arse, la motorul in 2 timpi, cand fereastra de evacuare este deschisa, se deschide si fereastra de admisie , prin urmare se trage mai repede si amestec proaspat in cilindru.Asadar, rezultatul este:
-mai putine gaze arse prezente in cilindru
-mai mult amestec de gaze proaspete in cilindru
-viteza mai mare de admisie a amestecului proaspat.
Practic, asta inseamna cuplu motor mai puternic si turatie mai mare.
Un tub rezonator este alcatuit din 3 segmente:un con divergent, un cilindru si un con convergent.Fiecare element are rolul sau, unghiurile conurilor si lungimea lor se calculeaza dupa fiecare motor, mai exact in functie de suprafata evacuarii, raportul diametrului cilindrului/cursa pistonului, avansul unghiular al admisiei.
In fine, dupa acest tub, care practic creste puterea motorului (cu pana la 50%!!!), se poate monta un amortizor de zgomot tip sita.
Am atasat si o poza in care se poate vedea un ansamblu tub rezonalor+amortizor
Aceasta postare a fost editata de Mr.Pink: 26 February 2011 - 09:16 PM
#16
Postat 27 February 2011 - 12:33 AM
La motorul in doi timpi o parte dintre gazele arse sunt introduse inapoi in camera de ardere . Din acest motiv tobele mai performate au o forma mai ciudata , iar acea forma nu este facuta la intamplare , forma este calculata asfel incat sa dea motorului mai multa presiune pe o anumaita plaja de turatii (deobicei atunci cand motorul este la cuplu maxim ).
Eu cred ca cea mai eficienta si elenganta solutie ramane "supresorul" de la un pocket bike .
@Puiutzu , ai stat sa te de vorba cu barconieru' in loc sa chemi militia ? super mentalitate .
#17
Postat 27 February 2011 - 10:05 AM
Aceasta postare a fost editata de Dan Andrei: 27 February 2011 - 10:05 AM
Yak 55 EP by Telink
Heli-T-Rex 450 Sport
HK450 pro
#18
Postat 27 February 2011 - 12:49 PM
vlad20, la 27 February 2011 - 12:33 AM, a spus:
Nu e treaba noastra cu braconieru, aici sunt discutii tehnice, cel putin am ajuns la o concluzie: metoda cu bidonul este cea mai buna cand vine vorba de zgomot !
#19
Postat 27 February 2011 - 02:36 PM
Ori gasesti ceva cat cartoful, ori cumperi o drujba care are amortizorul incorporat. Sau tai lemne cand au vecinii programata o deplasare cu intreg familionul.
E o falsa problema. Cu amortizor sau fara, vecinii vor face reclamatie din simplul motiv ca tu ai activitate si ei nu.
Asa ca parerea mea e sa vezi de neamuri, fete, baieti, unchi si alte rubedenii incat sa ajungi sa te intelegi cu "ceilalti". Din proprie experienta, iti pot garanta ca cel mai aprig dusman in ale frecusurilor intre vecini iti poate deveni bun coleg de pahar, daca ai paharul potrivit la momentul potrivit. Si pe deasupra ai ceva stofa de diplomat in tine. Adica n-as ajunge sa afirm ca poti face ca vecinii sa lucreze pentru tine taind lemne si te ajuta pana si la cositul fanului, (indiferent daca ai silencer sau nu), daca nu stii sa ungi problema.
In caz ca toata lumea e cu "ochiu' " pe tine mai bine cumpara o drujba cu silencer incorporat sau tai cu traforajul manual. Daca in comunitate nu te intelegi bine, nu te vad nici eu altfel. Haidi pa!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 27 February 2011 - 05:17 PM
Telefon: 0721 385365
#20
Postat 28 February 2011 - 07:11 PM
Un bun amic, mare, mare diplomat, spargea nuci, ca omul, la miezul noptii, pe masa din bucatarie. Cioc, cioc, cioc, la usa. Era vecina de la ultimul etaj. ''Am auzit ca spargi nuci si am venit sa te ajut.''
Absolut autentic.
#21
Postat 04 March 2011 - 10:22 PM
Acuma revenind la problemele tehnice am incercat varianta cu tubul gaurit din brevetul ala de inventie care l-am adaptat la toba drujbei si reduce destul de bine zgomotul.
Nu am mai intrat pe forum de ceva timp sa citesc mesajele dar o incerc de curiozitate si varianta "braconierului" mai degraba hot de lemne care nu stie ce poate face un joagar bine ascutit.
Am vazut ca au aparut si drujbele cu acumulator cea ce ar fi solutia cea mai silentioasa dar deocamdata sunt multumit ca am reusit sa reduc zgomotul la drujba si sa nu-i micsorez mult puterea iar Mr.Pink erau bune si niste schite ale tubului rezonator sau toba cu camera de compresie cum io zice
#22
Postat 09 April 2011 - 09:22 PM