Despre sine de data asta HO
#1
Postat 10 February 2003 - 10:27 AM
#6
Postat 05 March 2003 - 03:57 PM
Ce naiba sa faci cu bete de chibrit si sârma?
Inteleg cel putin traverse injectate din masa plastica si sine cu profil mai de doamne-ajuta, ca n-or fi modele ca alea de 70.000 lei de prin piata, sa mearga pe orice. Cam la ce pret trebuie scos un element de sina gata montat? Nu stiu lungimile folosite, dar sa zicem ceva cam la 50 cm la ce pret poate fi obtinut? Ca daca pe piata e mai ieftin nu se merita. Si cred ca e ieftin. Numai dupa ce vad desen, schita sau bucata originala pot sa spun daca se merita facute sau cumparate. Altfel e vorba goala.
Telefon: 0721 385365
#8
Postat 05 March 2003 - 05:10 PM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 05 March 2003 - 05:13 PM
Telefon: 0721 385365
#10
Postat 15 April 2003 - 11:21 AM
Nici nu cred ca se merita facut altfel, ca de aia avem PC-uri. Adica totul CAD (proiectare, modelare, simulare, calcule de rezistenta...). Pentru inceput pot folosi o masina cu comanda numerica a catedrei, care toata ziua face numai matrite (e inchiriata unei firme) pentru prelucrari mecanice, dar vreau sa ajung sa am propria mea freza. De fapt incep cu freza si apoi masina de injectat daca va mai fi cazul. Am facut controlere pentru 1-2 motoare pas cu pas si incep unul pentru 3 motoare. Am facut un plotter ca proiect de diploma si a functionat bine. Sunt mici probleme cu soft-ul ca din fabricatie nu-s softist, dar ma descurc. Adica am mici probleme cu controlul porturilor sub Windows 2000 si tot ce e legat de asta. Nu ca nu se pot rezolva, dar mai am de invatat si de facut teste. Cred ca voi ramâna sub W95 si MS-DOS ca-i mai sfânt. Si cu exceptia amplificatoarelor de curent pentru motoare nu mai vreau sa folosesc nimic altceva. Vor fi probleme cu compatibilitatea soft intre ce fac eu si ce gasesc facut gata de altii dar sper sa rezolv problema. Nu prea inteleg de ce au folosit multi Pascal-ul si nu C-ul, ca asa-s eu, mai greu de cap. Eram tentat sa trec pe Pascal dar am vazut ca tot nu fac nimic cu el in Delphi (aveam cu cine mai schimba o parere...), asa ca mai bine trec pe Visual C. Sau mai bine DOS-ul cel de toate zilele, ca nu fac nimic de vânzare...
Mai facem si mai vorbim...
Telefon: 0721 385365
#11
Postat 15 April 2003 - 11:35 AM
#12
Postat 15 April 2003 - 12:24 PM
Privind softul si imprimanta pentru "matrita" din ceara cred ca putem discuta ca sunt interesat.
Calea de rulare se face metalica si cred ca e usor prin laminare (eventual si prin tragere). In functie de cum avansez cu treburile poate discutam si despre asta. Nu e nimic greu de facut, trebuie vazut daca se merita osteneala. Ca pentru 5 posibili cumparatori sau 20 metri de sina nu se merita osteneala.
Telefon: 0721 385365
#13
Postat 15 April 2003 - 02:17 PM
In ceea ce priveste osteneala sunt sigur ca amatori vor fi mai multi decit 5. Daca produsele au si calitate poti vorbi deja de export. Pacat ca pina si in fosta URSS se fac deja produse de acest gen. Cel mai bine ar fi o piatza pentru produse mai complicate decit shinele. Cum ar fi accesoriile pt planshe, ca sa nu mai vorbesc de vagoane. E mult de discutat, dar nimeni n-a obosit facind asta.
Imi place sa discutam si despre AutoCad sau Rhino, dar 3dsmax sau gmax cum stati?
Dan.
Aceasta postare a fost editata de DanBulan: 15 April 2003 - 02:20 PM
#14
Postat 15 April 2003 - 02:41 PM
#15
Postat 15 April 2003 - 02:53 PM
Telefon: 0721 385365
#16
Postat 17 April 2003 - 06:44 PM
Sinele tip nou se prin inrte ele cu niste clame care inrta, la fiecare sina, intre sina si traversa din plastic. Daca la o sina tip vechi tai intr-un cap ultima traversa, cu tot cu bucatica respectiva de sina, atunci implicit sina nu mai e fixata in capat de traverse. Deci incape intre ea si traversa o clama de prindere de tip nou. Si gata legatura cu sinele model nou.
Apropo, tot Tillig mai face inca sine de tip vechi. Dar stie toata lumea ce nasoala era problema cu oxidarea tablei. Astea noi sunt din nichel. Nici o sansa de oxidare.
#19
Postat 30 April 2003 - 04:23 PM
Problema confectionãrii sinelor m-a preocupat si pe mine de ceva timp.
Mã gândeam mai demult sã-mi fac o masina de injectat si niste matrite... credeam cã nu-i mare lucru sã faci rost de un melc, cilindrii hidraulici, motor electric pentru sistemul hidraulic,...
Matritele vroiam sa le fac pornind de la niste mulaje... pare simplu, dar nu e deloc asa.
De aproape un an lucrez la o firmã româno-germanã care se ocupã tocmai cu asa ceva - proiectare si executare de matrite pentru injectie si TSP (turnare sub presiune aluminiu). Aici am vãzut cât de "simplu" este sã faci matrite... costã mii de Euro, chiar si cele mai simple.
Cred cã s-ar putea face mai usor partea metalica (profilul) sinelor. Pe o masinã de tãiat cu fir (prin electroeroziune) s-ar putea face o duzã profilatã prin care sã se tragã materialul metalic (sã zicem aluminiu).
Pentru traverse e ceva mai complicat - dupã cum spuneam mai devreme matritele sunt scumpe, prea scumpe pentru piata româneascã. Pentru fiecare tip de sinã (segmente drepte, curbe, macaze, etc) trebuiesc matrite.
O posibilã solutie (cu rezultate slabe calitativ) ar fi decuparea prin stantare (gen preducea) din folii de material groase de 2-3 mm (ex. carton), care ulterior se vopsesc ca sã semene cu traversele... Si in acest caz este nevoie de câteva forme pentru tipuri de sinã (dreaptã, curbã).
Concluzia?
Nu am gãsit incã o solutie.... Poate gãsim impreunã ceva..
Radu.
#20
Postat 12 May 2003 - 03:19 PM
#21
Postat 19 May 2003 - 09:15 AM
Preturile sunt de invidiat:
Locomotive pana in 100euro
Vagoane pasageri = 12 euro/buc
Vagoane marfa = 7,5 euro/buc
Sina = 0,45 euro
Terasament 0,20 euro
Macaz mecanic = 5 euro
Macaz electric = 6,5 euro
.
Am cumparat cateva vagoane, locomotive si aproximativ 25 metri de sina din Austria. De ce nu aduc si pe la noi asa ceva, chair daca ar pune adaos, tot ar fi mult mai ieftine daca cele care se comercializeaza pe la noi.
Iata si un link cu cate din produsele lor: http://members.a1.net/sfrank/
#22
Postat 19 May 2003 - 09:30 AM
#25
Postat 23 May 2003 - 01:00 PM
Decei mai întîi se taie cu traforajul din placaj de lemn , foarma de bazã a viitorului terasament peste care se aplicã un strat de aracet cu ajutorul ueni pensule.
Traversele se realizeazã prin tãierea anticipatã , cu
foarfeca dintr-un alt carton ( de exemplu cel rezultat dupã despachetarea unei cãmãºi nou cumpãrate ) , acestea putînd fi chiar colorate sau nu - caz în care se imitã traversele de beton.
Peste stratul de aracet se aplicã traversele astfel realizate , la distanþe potrivite ca aspect , dupã care se aplicã peste întreg ansamblul nisip cernut ( sau necernut ) apoi se lasã sã se usuce dupã care se înlãturã restul de nisip care nu s-a prins rezultînd un tronson care imitã foarte bine pe cel natural.
ªinele de cale feratã le-am confecþionat din sîrmã de 2-3 mm obþinutã din resturi de la unele cabluri de forþã care au în compunerea lor 20-30 de fire de acest gen , pe care le-am bãtut cu ciocanul pe o nicovalã pînã am obþinut un profil aproximativ dreptunghiular în secþiune.
La capetele "ºinelor" astfel obþinute am dat gaurã cu un burghiu foarte mic ( 0,5 mm ) prin care am prins ºina de placaj prin intermediul acelor de gãmãlie ºi cu ajutorul "superglue" .
În final am aplicat o slefuire cu hîrtie abrazivã ( ºmirghel) pentru aducerea ºinelor la acelaºi nivel , rezultînd tronsonul de ºinã complet .
Conexiunile electrice le-am realizat prin prinderea (mascatã) între ºinele fiecãrui tronson cu sîrmã de cupru foarte subþire (liþã) prin gãuri efectuate special sau fie prin prindere pe sub ºinã de acul de gãmãlie cu care am prins"ºina" iar legarea tronsoanelor între ele am realizato mecanic prin prinderea cu cuie direct pe masa dioramei sau prin prinderea cu holdºuruburi de un placaj pus sub cele doua tronsoane de ºinã - ulteriot am tãiat partea de ºurub care nu mai era necesarã .
Încercaþi ºi voi ºi aºtept pãrerile voastre în acest sens
Vã salut cu respect ... !
#26
Postat 26 May 2003 - 08:50 AM
#28
Postat 26 May 2003 - 09:10 AM
Am revenit din nou in discutii cu trenuletele noastre. Mai intii sa-i raspund la Vio cu pomii. Pai chestia e foarte simpla. Trebuie sa procuri urmatoarele materiale: Sirma de bobinaj de diferite grosimi corespunzatoare crengilor de copac sau boschetzi ce doresti sa realizezi ( preferabil dintr-un motor ars ca are culoarea potrivita si nu e lucioasa ), burete verde deschis si inchis, roz, alb pentru frunze si flori. Rasucesti un manunchi de sirme la un capat pe lungimea trunchiului de copac dupa care cu un pic de imaginatie incepi sa impletesti configuratia crengilor si al capetilor terminali. Cu o foarfeca ajustezi lungimea crengilor ca pomul sa ia o forma cit mai naturala. Tai cubulete de burete si le macini cu risnitza de cafea pina ce se fac granule, acest lucru tine de citeva probe pina ce vezi ca au dimensiunea potrivita. Imersezi forma de sirma in prealabil pregatita in prenadez diluat astfel incit sa fie cit mai subtire sa se intinda frumos pe sirma. Pe o bucata de ziar presari buretele macinat si intorci pomuletzul in ea pina ce buretele se lipeste pe crengile cu lipici uniform si de grosimea potrivita. Dupa uscare scuturi surplusul de pe pom, gauresti platforma si infigi pomuletul in diorama. Simplu si frumos plus ca poti crea toate formele posibile de pomi. Daca vrei, poti pune floricele albe sau roz sa creezi atmosfera de primavara, daca pui galben zici ca arata ca un pom cu fructe.
Sper sa fi fost destul de explicit, daca mai sunt nelamuriri intrebati fara frica.
Pentru Revizor
Ma bucur de succesul tau privind confectionarea sinelor mai ales ca probabil arata si minunat terasamentul cu nisip. Eu am preferat rumegusul pe care l-am vopsit ca aveam retineri la nisipul ce poate ajunge la angrenajele locomotivei
#29
Postat 31 May 2003 - 12:15 PM
Imi exprim si eu o parere in calitate de necunoscator (este o stare care a survenit in ani, candva eram destul de "tare" la sportul asta cu trenulete).
In toate discutiile anterioare pe tema sine nu s-a pomenit nicmic de un sistem "comersat" in perioada "de trista amintire": Pilz. Pentru cei care nu stiu, este vorba de segmete de traverse de plastic (drepte de diverse lungimi si curbe pe diverse raze) prin ale caror prinderi (imita perfect prinderile reale ale sinei de traversa) se introducea o bara de cupru cu sectiunea asemanatoare cu a sinei reale. Legatura intre traverse face pe sub sina, astfel incat senzatia de real e foarte puternica. OK!! Sina e aramie nu culoarea otelului DAR este un dezavantaj minor cand ne gandim ce pierderi de curent mici avem pe acest sistem (baiatu' s-a confruntat cu mizeria numita "pierderi de curent"). Initial am avut sine PIKO pe care le-am schimbat pe Pilz, sistem pe care il mai am si azi in cantitati destul de mari (ca. 200m sina, 80 macaze etc).
Singura problema la Pilz sunt imbinarile cu cleme a segmentelor de 1 m; aici trebuie atentie mare + pericol de oxidare in timp. Dar exista solutii la toate. Pentru informatii sau idei va stau cu placere la dispozitie
Salut la toata lumea!!