Sigur,e o discutie interminabila...insa din punctul meu de vedere....NU
Calculand cat ma costa minutul de zbor pe fiecare in parte(clasa 600) plus faptul ca zbori mai mult(per zbor) cu nitro si reincarcare rapida....faptul ca imi iau gaz din tara,duc la idea ca nitro e forta.
Sigur ca vechea poveste cu mizeria,curatatul...hai sa fim seriosi,de praf se umple amandoua iar de curatat se curata cu sprei de curatat placute care se si evapora,deci aia cu "miroase si se murdareste" cade.
Costurile motorizari sunt poate egale iar performantele sunt pe masura motorizari in ambele situatii,un 55HZR ar fi top si sunt de parere ca se bate cu un 600MX 12S.
Hai sa vedem costurile pentru un zbor super in forta.
5l de 30% e 180 lei din care faci cam 13-14 zboruri a cate 10 min(hard) asta inseamna 130 min de tras in 3D extrem per bidonul de gaz,rezulta 1,38lei/min de zbor
2 packuri de 40C minim costa peste 100$,hai sa zicem 450-500lei,cu care faci ~60 de zboruri la 4-5 minute hard,insa de multe ori packurile nu apuca 50 de zboruri(hard),asta inseamna 300min per packuri cu un cost de 1,66lei /min de zbor.
Concluzia o tragi singur,ca sa nu mai zic ca un zbor nitro este identic din min 1 pana la min 10 fata de electric care dupa 3 min mai ai doar 70% din putere(daca ii mai ai si pe aia)
Mai e un aspect pe care intentionat nu l-am luat in calcul dar care e foarte important pentru iubitori de nitro....fum,miros,zgomot.....intr-un cuvant SPECTACOL.
Ps.Ar mai fi un aspect,eu zbor 1-2 bidoane de gaz pe an,deci maxim 20-30 de zboruri in 12 luni,un pack se deterioreaza in 12 luni si daca sta degeaba.
Plus ca mai ai si varianta low RPM de 20-25 min/zbor,dar asta in alt episod.
Aceasta postare a fost editata de furios: 24 March 2015 - 02:58 PM