Modelism - RHC Forum: Cum mi-am vopsit caroseria - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Cum mi-am vopsit caroseria sfaturi practice, sugestii, tutoriale video

#1 Useril este offline   ionut76 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1240
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/6
  • Interests:http://www.catia.ro

Postat 15 December 2010 - 08:45 PM

Am zis sa initiez acest topic pentru a ne prezenta creatiile in materie de vopsit caroserii. Stiu ca mai este un topic cu o tema asemanatoare, insa acolo sunt prezentate direct rezultatele finale, pe cind aici vreau sa schimbam experienta. Sigur, nu sunt eu cel mai in masura sa dau sfaturi, ci mai degraba sa primesc, insa am avut de curind placuta oportunitate si experienta de a vopsi o caroserie de SC18. Fiind destul de mica, vopsitul acestei caroserii a mers destul de repede, poate chiar m-am grabit eu putin. Am avut parte de nenumarate stingacii, probleme cu o porcarie de vopsea, am taiat aiurea caroseria in dreptul rotilor etc. Cu alte cuvinte..hai sa invatam din niste greseli pe care eu, cel putin, le-am facut de aceasta data.
Pe parcursul lucrarilor am facut citeva poze, le voi atasa in ordine cronologica, cite 1-2 in fiecare postare fiindca sunt cam mari, dar special le las asa pentru a avea si ceva rezolutie.
Nevopsita arata cam asa:
Imagine atasata: 14624.jpg
iar vopsita ar fi trebuit (!) sa arate cam asa:
http://exotekracing.com/EXOTEK_NEWS/Entrie.../7/31_GT-Z.html
Imagine atasata: DSC_1037.jpg
N-am obtinut nici pe departe ce mi-am dorit, dar hai sa vedem ce si cum am facut.
Cursuri si carti CATIA v5 aici
0

#2 Useril este offline   ionut76 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1240
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/6
  • Interests:http://www.catia.ro

Postat 15 December 2010 - 08:57 PM

Drept documentare am folosit urmatoarele tutoriale video de pe Youtube (cautarea a fost rc body painting):
http://www.youtube.c...h?v=_T5byfs3Ylk
http://www.youtube.c...h?v=hb3IS2jlNrw
http://www.youtube.c...h?v=4KhKZtIk354
http://www.youtube.c...h?v=ZIBFNAgsnIo
si altele...sunt de ordinul zecilor.
Primul pas: am spalat caroseria pe interior, acolo unde se va vopsi, spalarea a fost facuta foarte bine, cu apa calda si sapun lichid (din belsug) pentru a indeparta orice urme de grasime, amprente etc. Apoi am lasat sa se usuce, la graba se poate folosi un feon (sau cum se scrie..)
Al doilea pas: am lipit in dreptul geamurilor decals-urile disponibile in kit, sunt dintr-un material extrem de aderent care, desigur, s-a lipit intii de degetele mele, de caroserie, de masa..in fine.
Al treilea pas: am imaginat eu (cum m-am priceput, asa..) alte decals-uri pentru a fi lipite pe interior. Cel mai simplu este sa se faca aceste masti din scotch de hirtie adeziva sau sa se gaseasca pe net diverse modele de flacari, faruri etc. care pot fi tiparite pe aceeasi hirtie autocolanta.
Imagine atasata: IMG_1336.JPGImagine atasata: IMG_1339.JPGImagine atasata: IMG_1341.JPGIMG_1341.JPG]Imagine atasata: IMG_1342.JPG
Am marcat pe exterior, pe folia protectoare ce si unde sa tai din aceste masti de hirtie pentru a le da forma dorita. Unde a fost cazul am taiat folosind un virf de cutter (in lipsa de cutit specializat). Taietura trebuie sa nu fie prea adinca, ci superficiala, dar ferma, pentru a strapunge hirtia mastilor.
Cursuri si carti CATIA v5 aici
0

#3 Useril este offline   ionut76 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1240
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/6
  • Interests:http://www.catia.ro

Postat 15 December 2010 - 09:09 PM

Al patrulea pas: avind totul acoperit (geamuri, alte masti etc) am inceput vopsitul folosind un spray bleu-marin. Am avut si unul galben cu care am facut unele flacari (sau, in fine, ce am reusit :rolleyes: ). Spray-ul albastru a fost foarte bun, pe cind cel galben..o porcarie cum nu am vazut, la culoare a fost extrem de viu si agreabil ca nuanta, insa dupa uscare s-a cojit complet. Atasez o poza cu tuburile de spray, eu le-am cumparat din Obi sau Praktiker (nu mai stiu, dar se gasesc in ambele magazine). Atentie ! pe tuburi trebuie sa scrie ca se poate vopsi plasticul ! Inainte de a vopsi, tuburile trebuie tinute undeva la caldura, ca si caroseria (practic trebuie sa aiba cam aceeasi temperatura !), altfel vopseaua se increteste. De asemenea, tuburile trebuie agitate energic timp de minim 2-3 minute pentru omogenizarea vopselei, in caz contrar, din spray va iesi numai gazul propulsor si foarte putina vopsea. De retinut: vopsirea sa se faca in spatiu bine aerisit (balcon, garaj, baie etc). Nu se vor da straturi groase de vopsea, ci cite unul, subtire, dupa care se va astepta sa se usuce (sau se poate grabi uscarea cu un feon).
Imagine atasata: IMG_1353.JPGImagine atasata: IMG_1345.JPGImagine atasata: IMG_1346.JPGIMG_1346.JPG]Imagine atasata: IMG_1347.JPG
In poze se prezinta tuburile de spray, caroseria cu un prim strat, caroseria cu 3 straturi si interiorul acesteia.

Aceasta postare a fost editata de ionut76: 15 December 2010 - 09:21 PM

Cursuri si carti CATIA v5 aici
0

#4 Useril este offline   ionut76 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1240
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/6
  • Interests:http://www.catia.ro

Postat 15 December 2010 - 09:19 PM

Al cincilea pas: finalizarea vopsitului cu albastru. Am ales sa dau intii culoarea inchisa si apoi pe cea deschisa pentru a nu se amesteca nuantele. In prima poza se vede si wing-ul galben, dar care s-a cojit si l-am revopsit.
Al saselea pas: se indeparteaza mastile cu flacari etc., fara geamuri (!) si se aplica cealalta culoare. Dupa ce se usuca bine toata vopseaua de pe caroserie, se indeparteaza si acestea (de pe geamuri), se potriveste caroseria pe masina pentru a vedea unde trebuie date gaurile de prindere si de antena, se executa aceste gauri cu ceva cui incalzit sau burghiu, apoi se largesc usor cu o pila rotunda (eu am una pe care o mai folosesc la ascutirea lantului de drujba).
Al saptelea pas si cel final: se cojeste caroseria pe exterior de folia protectoare, se taie cu o forfecuta de unghii ascutita (sau tot cu un cutter) pentru a lua forma masinii, se aplica celelalte abtipilde din kit, plus altele din sertar (!), in fine, se face ca un circ, se verifica si se corecteaza micile erori de vopsire (daca se mai poate), se pune pe masina si se prezinta in sectiunea dedicata: http://www.rhcforum....topic=13940&hl=
Imagine atasata: IMG_1348.JPGImagine atasata: IMG_1352.JPG
Sper ca am fost, cit de cit, de folos cuiva cu aceste mici sfaturi rezultate dintr-o prima experienta. Ar fi util ca aceia dintre voi care au trecut prin astfel de situatii sa prezinte aici sfaturi si sa ataseze, pe cit posibil, si poze.
Cam asta, bafta !
Cursuri si carti CATIA v5 aici
0

#5 Useril este offline   raoul_bvand 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1676
  • Inregistrat: 16-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Viena
  • Interests:MODELISM
    FILATELIE
    PESCUIT
    NUMISMATICA

Postat 15 December 2010 - 11:37 PM

Vezi postareaionut76, la Dec 15 2010, 09:09 PM, a spus:

Al patrulea pas: avind totul acoperit (geamuri, alte masti etc) am inceput vopsitul folosind un spray bleu-marin. Am avut si unul galben cu care am facut unele flacari (sau, in fine, ce am reusit :D ). Spray-ul albastru a fost foarte bun, pe cind cel galben..o porcarie cum nu am vazut, la culoare a fost extrem de viu si agreabil ca nuanta, insa dupa uscare s-a cojit complet. Atasez o poza cu tuburile de spray, eu le-am cumparat din Obi sau Praktiker (nu mai stiu, dar se gasesc in ambele magazine). Atentie ! pe tuburi trebuie sa scrie ca se poate vopsi plasticul ! Inainte de a vopsi, tuburile trebuie tinute undeva la caldura, ca si caroseria (practic trebuie sa aiba cam aceeasi temperatura !), altfel vopseaua se increteste. De asemenea, tuburile trebuie agitate energic timp de minim 2-3 minute pentru omogenizarea vopselei, in caz contrar, din spray va iesi numai gazul propulsor si foarte putina vopsea. De retinut: vopsirea sa se faca in spatiu bine aerisit (balcon, garaj, baie etc). Nu se vor da straturi groase de vopsea, ci cite unul, subtire, dupa care se va astepta sa se usuce (sau se poate grabi uscarea cu un feon).

In poze se prezinta tuburile de spray, caroseria cu un prim strat, caroseria cu 3 straturi si interiorul acesteia.





Salut.
As avea si eu ceva de adaugat aici.Caroseriile pentru automodele(cel putin cea preyentata aici)nu sunt din plastic.Materialul din care sunt confectionate este cunoscut sub denumirea de lexan.Pentru acest material se gasesc spray-uri sau diversi recipienti ce contin vopsele speciale.Inainte de a da o astfel de vopsea,suprafata trebuie sa fie bine curatata si degresata(NU FOLOSITITI DILUANTI SAU ACETONA)va deteriora caroseria.
Prima data se da un strat de primer,un fel de grund(sa zicem).Apoi fiecare isi face modelul asa cum doreste in functie de preferine si creativitate.



PS.Este adevarat ca exista vopsele ce se comporta foarte bine pe aceste materiale(lexan)chiar daca nu aceasta este destinatia lor.

Este de preferat ca fiecare sa isi personalizeze modelele.Asa ,satisfactia este maxima iar modelul,va fi sigur un unicat.


Ca exemple si inspiratie,se poate folosi ceea ce este scris si in acest topic.


stima si succes la bricolat
Tot ce-ţi provoacă plăcere este ilegal, imoral sau îngraşă !
0

#6 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 December 2010 - 11:44 PM

1. Foehn
2. Se foloseste vopsea speciala de Lexan (policarbonat), altfel sunt mari sanse sa sara si sa se crape inca de la primele lovituri.
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#7 Useril este offline   ionut76 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1240
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/6
  • Interests:http://www.catia.ro

Postat 16 December 2010 - 12:00 AM

Da, stiu ca este Lexan, insa pe niciun tub de vopsea din cele vazute de mine in magazin nu scrie acest cuvint. De crapat..hm..nu cred, am facut deja niste teste pentru vopseaua albastra cu o bucata din marginile caroseriei pe care am indoit-o in fel si chip si nu a crapat (cel putin nu inca). Grundul de care spui trebuie sa fie transparent, nu ?
Cursuri si carti CATIA v5 aici
0

#8 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 December 2010 - 12:04 AM

La cele transparente din Lexan nu se da cu nici un grund. Vopseaua contine un agent chimic care adera la Lexan, deci nu mai e nevoie de nimic, dimpotriva, mai rau ai face.

Normal ca nu ai gasit, daca ai cautat in magazinele de bricolaj si constructii. Vopseaua de care spuneam este produsa de obicei de producatori de articole de modelism, precum Parma, Pactra, Tamiya etc.

Daca ai testat si a rezistat poate o sa se comporte bine, ramane de vazut in timp. Ideea e ca totusi investesti timp si bani in vopsitul unei caroserii (incepand chiar cu costul caroseriei, care uneori nu e chiar de neglijat), deci dupa parerea mea renteaza sa cumperi vopsea speciala. Mai ales in conditiile in care costa tot atat cat cea normala, dar cu ea ai garantia rezultatelor.

Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 16 December 2010 - 12:08 AM

Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#9 Useril este offline   ionut76 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1240
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/6
  • Interests:http://www.catia.ro

Postat 16 December 2010 - 12:10 AM

Vezi postareaovidiugm, la Dec 16 2010, 12:04 AM, a spus:

... deci dupa parerea mea renteaza sa cumperi vopsea speciala. Mai ales in conditiile in care costa tot atat cat cea normala, dar cu ea ai garantia rezultatelor.


Foarte adevarat. Uite, sunt sfaturi utile unui incepator in ale vopsitului, ca mine. :D
Cursuri si carti CATIA v5 aici
0

#10 Useril este offline   porcofon 

  • -==-
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 961
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Automodelism

Postat 16 December 2010 - 12:20 AM

Nu imi dau seama daca e vorba despre deformarea realitatii sau vopseaua chiar are o consistenta mai groasa. Din poze asa pare.
Ce a spus ovidiu sustin.
Testele facute de tine au fost pe o bucata proaspat vopsita ori rezultatul crapat/sarit il obtii dupa ce vopseaua "imbatraneste" un pic.
La caroserii grundul se da la final, de obicei este alb si are rol de protectie pentru vopseaua initiala. In plus, albul aplicat intensifica nuanta data in lumina naturala.
Oricum, felicitari. arata foarte bine.

Aceasta postare a fost editata de porcofon: 16 December 2010 - 12:21 AM


.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
0

#11 Useril este offline   ionut76 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1240
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/6
  • Interests:http://www.catia.ro

Postat 16 December 2010 - 12:25 AM

Da, intr-adevar, vopseaua finala e ceva mai groasa, nu stiu cum sa explic. Am incercat, totusi, sa nu dau multe straturi tocmai in ideea de a nu crapa.
Merci frumos, na..e prima caroserie vopsita, daca nu aveam probleme cu vopseaua galbena mai incercam eu si alte combinatii.
Pina la urma...ma dau cu ea asa, o rup (sa zicem) si scopul minim (placere de a o vopsi, decupa, lipi pe ea diferite chestii, folosi pe masina) si-l va atinge cu siguranta.
Cursuri si carti CATIA v5 aici
0

#12 Useril este offline   fasconal 

  • ...si nu te doare capul !
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1241
  • Inregistrat: 15-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 16 December 2010 - 07:45 AM

Ma mir ca desi te-ai informat despre cum se vopseste lexanul ai decis sa cumperi vopsea doar pentru ca ti-au placut nuantele si nu speciala pentru acesta. Cred ca si la magazinul autorc gasesti vopsea pentru lexan si mai important primesti si sfaturi utile, pe @Flo234 il gasesti chiar acolo (am vazut ca esti din Bucuresti).
Hai sa fac si eu un algoritm al vopsirii:
1. se decupeaza tot ce este de decupat, inclusiv gaurile pentru fixarea caroseriei. Se face de la inceput din doua motive, sa nu umbli dupa vopsire cu scule ascutite (sa nu zgarii vopseaua) si pentru ca poti avea o caroserie care nu este dediocata roller-ului pe care il ai asa incat nu ai marcate gaurile specifice.
2. Gaurile este bine sa se faca cu reamer-ul pentru ca vor iesi perfect
3. se spala caroseria pe interior pentru indepartarea tuturor grasimilor inclusiv amprentele lasate in fazele anterioare
4. se usuca natural sau cu foen-ul. Nu folosesti carpe sau servetele pentru ca pot lasa scame.
5. se fixeaza mastile interioare pe zonele ce se doresc a fi vopsite in alta nuanta decat baza(sau precedenta) si pe zonele care la final raman transparente. Se folosesc cele primite in kit-ul caroseriei si se confectioneaza cele pe care le doresti incluse in modelul pe care ti l-ai propus. Pentru masti se pot folosi: banda izolatoare (atentie sa fie de calitate), decal mask blank care se cumpara la coli, chiar A4 si pe care poti sa-ti desenezi propriul proiect, decal mask cu diverse modele care se gasesc la comercianti si masca lichida, care se aplica cu pensula (iti trebuie "mana" pentru asta)
6. se trece la vopsit, n-o sa dezvolt subiectul, cred ca se intuieste ordinea culorilor, spun doar: ATENTIE la directia jetului de vopsea cand se vopseste pe marginea mastilor interioare. Oricat de bune ar fi mastile daca jetul este indreptat astfel incat vopseaua sa poate intra pe sub masca pot aparea infiltratii.
7. daca totusi apar infiltratii functie de marimea acestora se curata cu putin alcool/diluant sau pur si simplu se foloseste varful unui cutter.
8. la final este bine sa se dea un strat de alb peste toate culorile. Protejeaza culoarea propriu zisa si da stralucire nuantelor.
Sper ca n-am uitat nimic.
Bafta!

Aceasta postare a fost editata de fasconal: 16 December 2010 - 07:49 AM

Fara semnatura...prietenii stiu de ce
0

#13 Useril este offline   ionut76 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1240
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/6
  • Interests:http://www.catia.ro

Postat 16 December 2010 - 11:02 AM

Da, de acord cu recomandarile tale referitoare la vopseaua speciala, la fondul final alb, la asistenta lui Flo234 (dar m-am gindit sa nu il deranjez pentru o caroserie asa mica, am una de monster 1:8 facuta de el si a iesit exceptional) etc., insa nu sunt de acord cu gaurirea inainte de vopsire. Gauresti caroseria, decupezi si folia protectoare, dar in jurul gaurii cele doua se vor dezlipi una de alta si va ajunge vopsea pe caroserie. Poate ma insel, dar am vazut cum s-a dezlipit putin la mine cind am taiat gaurile. Reamer n-am avut, dar au iesit destul de bine.
Cursuri si carti CATIA v5 aici
0

#14 Useril este offline   fasconal 

  • ...si nu te doare capul !
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1241
  • Inregistrat: 15-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 16 December 2010 - 12:11 PM

Vezi postareaionut76, la Dec 16 2010, 11:02 AM, a spus:

Da, de acord cu recomandarile tale referitoare la vopseaua speciala, la fondul final alb, la asistenta lui Flo234 (dar m-am gindit sa nu il deranjez pentru o caroserie asa mica, am una de monster 1:8 facuta de el si a iesit exceptional) etc., insa nu sunt de acord cu gaurirea inainte de vopsire. Gauresti caroseria, decupezi si folia protectoare, dar in jurul gaurii cele doua se vor dezlipi una de alta si va ajunge vopsea pe caroserie. Poate ma insel, dar am vazut cum s-a dezlipit putin la mine cind am taiat gaurile. Reamer n-am avut, dar au iesit destul de bine.



Tu poti sa ai ce pareri vrei, ai intrebat, ti-am raspuns.
Daca citesti atent o sa vezi cand anume recomand si gaurirea caroseriei. Daca folosesti reamer folia de protectie nu se desprinde.
Daca vrei sa facem ping-pong cu raspunsurie, pe mine m-ai pierdut.
Bafta!

Aceasta postare a fost editata de fasconal: 16 December 2010 - 12:12 PM

Fara semnatura...prietenii stiu de ce
0

#15 Useril este offline   Alex-T 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 556
  • Inregistrat: 28-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 December 2010 - 01:33 PM

Inca o chestie legata de vopsea. E bine totusi sa te uiti si pentru ce se foloseste vopseaua respectiva, sa nu te trezesti ca ai luat vopsea pentru automobile. Aceasta este conceputa sa adere la suprafete solide care nu se flexeaza ca lexanul, prin urmare va crapa. Ca sa nu mai zic de faptul ca vopseaua auto topeste lexanul. Deci in concluzie uite-te pe eticheta inainte sa cumperi :lol:. Bafta!

Aceasta postare a fost editata de Alex-T: 16 December 2010 - 01:34 PM

0

#16 Useril este offline   ionut76 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1240
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/6
  • Interests:http://www.catia.ro

Postat 20 December 2010 - 04:39 PM

Am avut prima iesire cu masina imbracata cu noua caroserie. Desi am mai lovit-o de una, de alta, chiar si rasturnata, vopseaua nu a crapat, nu a sarit etc. Sa vedem cum se va comporta in timp, la imbatrinire. Iar de departe (!) arata bine, au zis-o mai multi, cei prezenti in sala de sport a Politehnicii simbata la show-ul cu avioane electrice. :)
Cursuri si carti CATIA v5 aici
0

#17 Useril este offline   Kitty 

  • RC Addict
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4563
  • Inregistrat: 11-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:RC,Cars.....

Postat 26 December 2010 - 01:02 PM

Vezi postareafasconal, la Dec 16 2010, 12:11 PM, a spus:

Tu poti sa ai ce pareri vrei, ai intrebat, ti-am raspuns.
Daca citesti atent o sa vezi cand anume recomand si gaurirea caroseriei. Daca folosesti reamer folia de protectie nu se desprinde.
Daca vrei sa facem ping-pong cu raspunsurie, pe mine m-ai pierdut.
Bafta!



luci draga te chinui degeaba cu sfaturile ca oricum nimeni nu te asculta,probabil nu ai vazut topicul in care se umpleau telescoapele cu sampon ulei de bucatarie si alte minuni :rolleyes:

Axial SCX10.3
Absima Sherpa
Axial Base Camp
0

#18 Useril este offline   sallyvan 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 18-September 24

Postat 20 September 2024 - 10:15 AM

Buna domnilor, pot sa atasez aici un loc de munca vacant la caroseria auto? avem niste reviews perfecte, puteti singuri sa vedeti: https://autoshina.md/ro/carosier-auto/
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro