Cum mi-am vopsit caroseria sfaturi practice, sugestii, tutoriale video
#1
Postat 15 December 2010 - 08:45 PM
Pe parcursul lucrarilor am facut citeva poze, le voi atasa in ordine cronologica, cite 1-2 in fiecare postare fiindca sunt cam mari, dar special le las asa pentru a avea si ceva rezolutie.
Nevopsita arata cam asa:
iar vopsita ar fi trebuit (!) sa arate cam asa:
http://exotekracing.com/EXOTEK_NEWS/Entrie.../7/31_GT-Z.html
N-am obtinut nici pe departe ce mi-am dorit, dar hai sa vedem ce si cum am facut.
#2
Postat 15 December 2010 - 08:57 PM
http://www.youtube.c...h?v=_T5byfs3Ylk
http://www.youtube.c...h?v=hb3IS2jlNrw
http://www.youtube.c...h?v=4KhKZtIk354
http://www.youtube.c...h?v=ZIBFNAgsnIo
si altele...sunt de ordinul zecilor.
Primul pas: am spalat caroseria pe interior, acolo unde se va vopsi, spalarea a fost facuta foarte bine, cu apa calda si sapun lichid (din belsug) pentru a indeparta orice urme de grasime, amprente etc. Apoi am lasat sa se usuce, la graba se poate folosi un feon (sau cum se scrie..)
Al doilea pas: am lipit in dreptul geamurilor decals-urile disponibile in kit, sunt dintr-un material extrem de aderent care, desigur, s-a lipit intii de degetele mele, de caroserie, de masa..in fine.
Al treilea pas: am imaginat eu (cum m-am priceput, asa..) alte decals-uri pentru a fi lipite pe interior. Cel mai simplu este sa se faca aceste masti din scotch de hirtie adeziva sau sa se gaseasca pe net diverse modele de flacari, faruri etc. care pot fi tiparite pe aceeasi hirtie autocolanta.
IMG_1341.JPG]
Am marcat pe exterior, pe folia protectoare ce si unde sa tai din aceste masti de hirtie pentru a le da forma dorita. Unde a fost cazul am taiat folosind un virf de cutter (in lipsa de cutit specializat). Taietura trebuie sa nu fie prea adinca, ci superficiala, dar ferma, pentru a strapunge hirtia mastilor.
#3
Postat 15 December 2010 - 09:09 PM
IMG_1346.JPG]
In poze se prezinta tuburile de spray, caroseria cu un prim strat, caroseria cu 3 straturi si interiorul acesteia.
Aceasta postare a fost editata de ionut76: 15 December 2010 - 09:21 PM
#4
Postat 15 December 2010 - 09:19 PM
Al saselea pas: se indeparteaza mastile cu flacari etc., fara geamuri (!) si se aplica cealalta culoare. Dupa ce se usuca bine toata vopseaua de pe caroserie, se indeparteaza si acestea (de pe geamuri), se potriveste caroseria pe masina pentru a vedea unde trebuie date gaurile de prindere si de antena, se executa aceste gauri cu ceva cui incalzit sau burghiu, apoi se largesc usor cu o pila rotunda (eu am una pe care o mai folosesc la ascutirea lantului de drujba).
Al saptelea pas si cel final: se cojeste caroseria pe exterior de folia protectoare, se taie cu o forfecuta de unghii ascutita (sau tot cu un cutter) pentru a lua forma masinii, se aplica celelalte abtipilde din kit, plus altele din sertar (!), in fine, se face ca un circ, se verifica si se corecteaza micile erori de vopsire (daca se mai poate), se pune pe masina si se prezinta in sectiunea dedicata: http://www.rhcforum....topic=13940&hl=
Sper ca am fost, cit de cit, de folos cuiva cu aceste mici sfaturi rezultate dintr-o prima experienta. Ar fi util ca aceia dintre voi care au trecut prin astfel de situatii sa prezinte aici sfaturi si sa ataseze, pe cit posibil, si poze.
Cam asta, bafta !
#5
Postat 15 December 2010 - 11:37 PM
ionut76, la Dec 15 2010, 09:09 PM, a spus:
In poze se prezinta tuburile de spray, caroseria cu un prim strat, caroseria cu 3 straturi si interiorul acesteia.
Salut.
As avea si eu ceva de adaugat aici.Caroseriile pentru automodele(cel putin cea preyentata aici)nu sunt din plastic.Materialul din care sunt confectionate este cunoscut sub denumirea de lexan.Pentru acest material se gasesc spray-uri sau diversi recipienti ce contin vopsele speciale.Inainte de a da o astfel de vopsea,suprafata trebuie sa fie bine curatata si degresata(NU FOLOSITITI DILUANTI SAU ACETONA)va deteriora caroseria.
Prima data se da un strat de primer,un fel de grund(sa zicem).Apoi fiecare isi face modelul asa cum doreste in functie de preferine si creativitate.
PS.Este adevarat ca exista vopsele ce se comporta foarte bine pe aceste materiale(lexan)chiar daca nu aceasta este destinatia lor.
Este de preferat ca fiecare sa isi personalizeze modelele.Asa ,satisfactia este maxima iar modelul,va fi sigur un unicat.
Ca exemple si inspiratie,se poate folosi ceea ce este scris si in acest topic.
stima si succes la bricolat
#7
Postat 16 December 2010 - 12:00 AM
#8
Postat 16 December 2010 - 12:04 AM
Normal ca nu ai gasit, daca ai cautat in magazinele de bricolaj si constructii. Vopseaua de care spuneam este produsa de obicei de producatori de articole de modelism, precum Parma, Pactra, Tamiya etc.
Daca ai testat si a rezistat poate o sa se comporte bine, ramane de vazut in timp. Ideea e ca totusi investesti timp si bani in vopsitul unei caroserii (incepand chiar cu costul caroseriei, care uneori nu e chiar de neglijat), deci dupa parerea mea renteaza sa cumperi vopsea speciala. Mai ales in conditiile in care costa tot atat cat cea normala, dar cu ea ai garantia rezultatelor.
Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 16 December 2010 - 12:08 AM
#9
Postat 16 December 2010 - 12:10 AM
ovidiugm, la Dec 16 2010, 12:04 AM, a spus:
Foarte adevarat. Uite, sunt sfaturi utile unui incepator in ale vopsitului, ca mine. :D
#10
Postat 16 December 2010 - 12:20 AM
Ce a spus ovidiu sustin.
Testele facute de tine au fost pe o bucata proaspat vopsita ori rezultatul crapat/sarit il obtii dupa ce vopseaua "imbatraneste" un pic.
La caroserii grundul se da la final, de obicei este alb si are rol de protectie pentru vopseaua initiala. In plus, albul aplicat intensifica nuanta data in lumina naturala.
Oricum, felicitari. arata foarte bine.
Aceasta postare a fost editata de porcofon: 16 December 2010 - 12:21 AM
.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#11
Postat 16 December 2010 - 12:25 AM
Merci frumos, na..e prima caroserie vopsita, daca nu aveam probleme cu vopseaua galbena mai incercam eu si alte combinatii.
Pina la urma...ma dau cu ea asa, o rup (sa zicem) si scopul minim (placere de a o vopsi, decupa, lipi pe ea diferite chestii, folosi pe masina) si-l va atinge cu siguranta.
#12
Postat 16 December 2010 - 07:45 AM
Hai sa fac si eu un algoritm al vopsirii:
1. se decupeaza tot ce este de decupat, inclusiv gaurile pentru fixarea caroseriei. Se face de la inceput din doua motive, sa nu umbli dupa vopsire cu scule ascutite (sa nu zgarii vopseaua) si pentru ca poti avea o caroserie care nu este dediocata roller-ului pe care il ai asa incat nu ai marcate gaurile specifice.
2. Gaurile este bine sa se faca cu reamer-ul pentru ca vor iesi perfect
3. se spala caroseria pe interior pentru indepartarea tuturor grasimilor inclusiv amprentele lasate in fazele anterioare
4. se usuca natural sau cu foen-ul. Nu folosesti carpe sau servetele pentru ca pot lasa scame.
5. se fixeaza mastile interioare pe zonele ce se doresc a fi vopsite in alta nuanta decat baza(sau precedenta) si pe zonele care la final raman transparente. Se folosesc cele primite in kit-ul caroseriei si se confectioneaza cele pe care le doresti incluse in modelul pe care ti l-ai propus. Pentru masti se pot folosi: banda izolatoare (atentie sa fie de calitate), decal mask blank care se cumpara la coli, chiar A4 si pe care poti sa-ti desenezi propriul proiect, decal mask cu diverse modele care se gasesc la comercianti si masca lichida, care se aplica cu pensula (iti trebuie "mana" pentru asta)
6. se trece la vopsit, n-o sa dezvolt subiectul, cred ca se intuieste ordinea culorilor, spun doar: ATENTIE la directia jetului de vopsea cand se vopseste pe marginea mastilor interioare. Oricat de bune ar fi mastile daca jetul este indreptat astfel incat vopseaua sa poate intra pe sub masca pot aparea infiltratii.
7. daca totusi apar infiltratii functie de marimea acestora se curata cu putin alcool/diluant sau pur si simplu se foloseste varful unui cutter.
8. la final este bine sa se dea un strat de alb peste toate culorile. Protejeaza culoarea propriu zisa si da stralucire nuantelor.
Sper ca n-am uitat nimic.
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de fasconal: 16 December 2010 - 07:49 AM
#13
Postat 16 December 2010 - 11:02 AM
#14
Postat 16 December 2010 - 12:11 PM
ionut76, la Dec 16 2010, 11:02 AM, a spus:
Tu poti sa ai ce pareri vrei, ai intrebat, ti-am raspuns.
Daca citesti atent o sa vezi cand anume recomand si gaurirea caroseriei. Daca folosesti reamer folia de protectie nu se desprinde.
Daca vrei sa facem ping-pong cu raspunsurie, pe mine m-ai pierdut.
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de fasconal: 16 December 2010 - 12:12 PM
#15
Postat 16 December 2010 - 01:33 PM
Aceasta postare a fost editata de Alex-T: 16 December 2010 - 01:34 PM
#16
Postat 20 December 2010 - 04:39 PM
#17
Postat 26 December 2010 - 01:02 PM
fasconal, la Dec 16 2010, 12:11 PM, a spus:
Daca citesti atent o sa vezi cand anume recomand si gaurirea caroseriei. Daca folosesti reamer folia de protectie nu se desprinde.
Daca vrei sa facem ping-pong cu raspunsurie, pe mine m-ai pierdut.
Bafta!
luci draga te chinui degeaba cu sfaturile ca oricum nimeni nu te asculta,probabil nu ai vazut topicul in care se umpleau telescoapele cu sampon ulei de bucatarie si alte minuni :rolleyes:
Axial SCX10.3
Absima Sherpa
Axial Base Camp
#18
Postat 20 September 2024 - 10:15 AM