I.A.R.-80-81 mult-ravnitul 80
#1
Postat 14 December 2010 - 02:54 PM
Al vostru Gicos
George Bajan
#2
Postat 14 December 2010 - 03:46 PM
-Motor in stea 63cmc/4 CP/ tip PH400-5R cu rezervor 800 ml Graupner si valva alimentare 829 euro
dimensionari: diametrul exterior motor 200 mm , lungime 160mm
-Elice de zbor Mejzlic carbon 22x10 tripala 69 euro
-Tren aterizare pneumatic =lungime jambe se comanda 240 si se taie la cat spune proiectantul
roti cauciuc cu camera : diam: 110,120,130mm se pot comanda separat 148 euro
-8 litri Tornado de 4 timpi ( 4 la rodaj). 50 euro
Propun ca deviza a lucrarii: " Daca nu acum atunci cand"!
O muzica de incurajare: Highwaymen "City of New Orleans" ca sa-si aduca aminte americanii ce-au patit la Ploiesti.
Scopul investitiei:
1. IAR 80 nu a fost o incropeala ,nici o legenda,ci o masina de lupta pragmatica,eficienta,adaptata nevoilor momentului,proiectata cu un singur scop suprematie pe cerul propriu(eventual ca agresor) la cost cat mai mic.
2. Mythbusted ! Demonstrarea ca modelul,fara modificari de ampenaje,la scara 1/3,5 este realizabil si poate sa zboare avand
centrul de greutate in aceeasi pozitie ca cel real.
#4
Postat 14 December 2010 - 04:06 PM
#5
Postat 14 December 2010 - 04:48 PM
#6
Postat 14 December 2010 - 06:32 PM
Fisiere atasate
-
persp_1a.jpg (145.44K)
Number of downloads: 152 -
persp_2a.jpg (170.5K)
Number of downloads: 147
Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 14 December 2010 - 06:43 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#7
Postat 14 December 2010 - 06:44 PM
Fisiere atasate
-
persp_3a.jpg (204.48K)
Number of downloads: 159 -
front_a.jpg (50.47K)
Number of downloads: 147 -
left_a.jpg (46.05K)
Number of downloads: 143 -
right_a.jpg (66.26K)
Number of downloads: 162
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#8
Postat 14 December 2010 - 06:56 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#9
Postat 14 December 2010 - 07:36 PM
Fisiere atasate
-
ceasuriIAR.jpg (166.7K)
Number of downloads: 93
#10
Postat 14 December 2010 - 08:24 PM
Si eu lucrez de cativa ani sa pun cap la cap documentatia pentru un aeromodel la 1/5.
Daca e sa-l facem, as propune ca dimensiuni ale prototipului:
8970mm lungime - toate fuselajele de la seria 51 in sus
11000 mm anvergura - se potriveste de la seria 181 pana la sfarsitul productiei, nr.450.
Propun aripa cu anvergura maxim folosita din cauza suprafetei portante mici.
La 1/5, adica 2200 anvergura, ar fi cam 65dm2. La 100g/dm2, o limita zic eu maxima pentru scara 1/5, ar trebui o greutate maxima de 6500g, lucru destul de greu de atins, dar nu imposibil.
Pentru aceasta scara ar trebui un motor de aprox 50cmc.
Diametrul capotei ar fi in jur de 260mm, deci motorul daca ar fi monocilindru ar trebui sa fie cu cursa scurta.
Problema cea mare la IAR 80 (81) e lipsa unei documentatii coerente. Pana acum am lucrat dupa trei seturi de planuri si nu prea se potrivesc intre ele.
In primul rand nu gasesc un set de sectiuni ale fuselajului care sa se inchida corect pe lonjeroane.
O alta problema este profilul aripii. Inclusiv intre cartile domnului Antoniu apar diferente.
In cartea in limba romana, profilul este NACA 23012 cu grosime de 17.5% la incastrare si 5.5% !!!! la varf.
In editia frantuzeasca (excelenta prezentare) se da NACA230412.
In plus se specifica diedrul, 4010' pe intrados.
In alte publicatii a gasit NACA 2312, sau 2412, ingrosat la 18% si subtiat la 6%.
Veti spune poate ca profilul aripii originalului nu are prea mare importanta. Din contra, la o asemenea aripa, e extrem de important profilul. Trebuie stiuta curbura si punctul de maxima curbura. Zona rotii e extrem de inghesuita.
Am masurat lonjeroanele de la Muzeul Aviatiei si sub nici o forma nu se confirma 5.5% grosime la varf.
In plus am vazut pe lonjeroane nituri cu cap bombat. Din fotografii credeam ca toata aripa a fost nituita cu nituri cu cap ingropat.
In privinta lonjeroanelor, mai e de sapat. Trebuie sa facem o ridicare corecta, lucru ce nu se poate face de unul singur.
Sa facem ceva sa semene cu IAR 80 nu e foarte greu. Sa facem o macheta e altceva.
Cred ca prima problema de rezolvat ar fi sa facem rost de un set de planuri unanim recunoscute. Am discutat saptamana trecuta cu domnul Craciunoiu si mi-a spus ca ar fi un set de planuri originale la Muzeul Militar. Asta o mai stiam si din alte surse.
Cum putem face rost de copii? Cred ca nu ar fi o problema costul scanarii. Problema e cum se ajunge la desene.
Deocamdata atat.
Adrian
#11
Postat 14 December 2010 - 08:41 PM
#12
Postat 14 December 2010 - 08:45 PM
In primul rand o documentatie credibila si apoi vorbim de scara!
Adrian
#13
Postat 14 December 2010 - 09:37 PM
E visul meu de aur.
Ce vreti voi acolo, ma depaseste net dar voi urmari tot ce o sa apara aici.
Nu cred ca am cu ce sa va ajut desi am adunat si eu cite ceva; sinteti " the dream team".
Modelul meu are 1600 anvergura, e electric, NACA 2418 cu 2410 si profundor la doua grade (am inteles ca asa e si originalul).
Daca va poate ajuta cu ceva, va sta la dispozitie pentru teste de zbor.
Mult spor si sper sa se arate in cele din urma aceasta "fata morgana" in toata splendoarea.
Bafta
#14
Postat 15 December 2010 - 08:56 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#15
Postat 15 December 2010 - 09:03 AM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#16
Postat 15 December 2010 - 09:44 AM
Fisiere atasate
-
m_BENQ0001.jpg (119.42K)
Number of downloads: 82 -
m_BENQ0005.jpg (109.96K)
Number of downloads: 80 -
m_BENQ0007.jpg (110.16K)
Number of downloads: 73 -
m_BENQ0008.jpg (103.16K)
Number of downloads: 76
#17
Postat 15 December 2010 - 11:55 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#18
Postat 15 December 2010 - 12:46 PM
Tehnicianul"lindingeriei dl.Hlaushke mi-a sugerat o realizare de-a lor cu FW190 anvergura 2,42 m,greutate 11 kg.facut la chinezi cu aripa de 90dmp ,fuselaj din GFK si care va intra in programul de vanzari din mai 2011.Stie 80-ul foarte bine si e sigur ca greutatea
motorului va ajuta echilibrarea in plan longitudinal.Din pacate nu mai putem sa-l contactam decat in 22 ian.Setul de mecanizare comandat e disponibil(au 4 pe stoc si mai aduc) .Voi depune o garantie financiara ,30%,sa fim siguri ca vor pastra pe stoc.
Ceva imi spune ca flerul lui Gicosu legat de scara 1/4 e calea cea buna!
#19
Postat 15 December 2010 - 10:27 PM
flypol, la Dec 15 2010, 12:46 PM, a spus:
Tehnicianul"lindingeriei dl.Hlaushke mi-a sugerat o realizare de-a lor cu FW190 anvergura 2,42 m,greutate 11 kg.facut la chinezi cu aripa de 90dmp ,fuselaj din GFK si care va intra in programul de vanzari din mai 2011.Stie 80-ul foarte bine si e sigur ca greutatea
motorului va ajuta echilibrarea in plan longitudinal.Din pacate nu mai putem sa-l contactam decat in 22 ian.Setul de mecanizare comandat e disponibil(au 4 pe stoc si mai aduc) .Voi depune o garantie financiara ,30%,sa fim siguri ca vor pastra pe stoc.
Ceva imi spune ca flerul lui Gicosu legat de scara 1/4 e calea cea buna!
Sefu, la scara 1/4 ar avea 2,75m anvergura. Sbach-ul lui Florin are 2,70m anv. si vreo 12kg, si e model de 3d, super usor. IAR-ul nu are cum sa iasa in 15kg la 2.75 in conditiile in care trenul escamotabil + sistemul pneumatic va atarna 1,5kg, ca sa nu mai spun de pilot, bord, carlinga detaliata, etc.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#20
Postat 16 December 2010 - 09:27 AM
Max bec 200 gr. fac aproape de : 5,2 kg( in cel mai bun caz) sa zicem 6 kg. raman 9.Era un vis prea frumos=2,63 m!
Raf SE5A in faza fuselaj placat balsa terminat,aripi ,ampenaje plus hobane si cabana aripa sus,fara roti are acum 6,38 kg.insa e lucrat solid cu lonjeroane supradimensionate.Gicosu e cel mai in masura sa se pronunte! Eu oricum cumpar motorul
pana in 24.01.2011(imi dorec de multa vreme un motor in stea).
#21
Postat 16 December 2010 - 09:44 AM
#22
Postat 16 December 2010 - 09:57 AM
Fisiere atasate
-
1018630014.jpg (137.73K)
Number of downloads: 70 -
1018630130.jpg (220.97K)
Number of downloads: 70 -
iar80_06.jpg (54.62K)
Number of downloads: 70
#23
Postat 16 December 2010 - 11:24 AM
Refacem logica: adaugand la densitate 0,3 kg.adezivi si placaj de mesteacan cu densitatea de 670kg/mc in proportie de 30% densitatea materialelor nu ar depasi 300 kg/mc ceea ce ar insemna 35 kg x 25% =8,82 kg.cu boxerul meu de 52cmc la 1,8 kg
si restul de "hangarale grele" ne apropiem?
#24
Postat 16 December 2010 - 01:01 PM
suprafata portanta mica si botul foarte scurt, ceea ce duce la dificultati de echilibrare - plumb mult
Modelele la 1/4 au intre 33 si 53 lb, deci nu ar fi imposibil sa intram in 15kg.
Asta e cel mai usor din cele pe care le-am gasit:
http://www.youtube.c...h?v=6pqt4x1qUio
In privinta motorizarii, cel mai mic motor gasit a fost unul 2T de 65cmc, iar cu motoare stea am gasit modele echipate cu 215 - 250cmc:
http://www.youtube.c...h?v=rmHf0ay_PhE
http://www.youtube.com/watch?v=U178x6T7Zu8...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=JG6suC5rJIw...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=quguEbcCx5k...feature=related
Si unul la 1/5, un 190 Dora echipat cu Laser 300
http://www.youtube.com/watch?v=V_W_vrJuy3w...feature=related
Aceasta postare a fost editata de atro: 16 December 2010 - 01:02 PM
#25
Postat 16 December 2010 - 03:05 PM
#26
Postat 16 December 2010 - 03:16 PM
Cautand mai serios cu 3200 putem aduce un ASP400FS -2800gr.aproape 4 ,5CP Diametrul exterior 190mm-lungime 195;ideal pentru 1/5.
#27
Postat 21 December 2010 - 04:20 PM
flypol, la Dec 16 2010, 04:16 PM, a spus:
Cautand mai serios cu 3200 putem aduce un ASP400FS -2800gr.aproape 4 ,5CP Diametrul exterior 190mm-lungime 195;ideal pentru 1/5.
Ar mai fi un avantaj pentru scara 1/5 nu chiar de neglijat. Se pot realiza mai mult de un exemplar plus componente de rezerva pt incercarile prototipurilor ( un tren de aterizare se poate distruge la prima aterizare). Plus ca daca se vrea comercializarea kitu-lui logistica pt transport pachet scara 1/5 ar fi un avantaj.
Aceasta postare a fost editata de Super Pilot: 21 December 2010 - 04:21 PM
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
#28
Postat 25 December 2010 - 12:46 AM
http://www.youtube.c...h?v=QtcdCAVl6jM
Si Saito .
http://www.horizonhobby.com/Products/Defau...0R3D#quickSpecs
#29
Postat 26 December 2010 - 11:48 AM
Cu tehnica asta moderna realizarea aripii ,pe structura clasica -lonjeroane/nervuri placaj ,nu cere mai mult de 70-80 euro/buc.Ampenajele.....nu sunt complicate daca faci directia jumate turnata cu fuselajul.IAR 80-ul nu e un avion greu de realizat ! E greu de proiectat si echilibrat! Normal realizarea modelului de fuselaj pentru turnare e toata arta!!!
Probleme de etica! E greu sa faci un model in comun."Asta e modelul nostru " suna bine in cadrul unui club.Varianta cu mai multi proprietari functioneaza greu! Suntem modelisti si ne iubim in privat posesiile ;de multe ori avem si porniri morbide: invidie,oftica,sabotaje,insomnii,razboaie ascunse,venin,tulburari de caracter,ganduri negre.....glumeam putin acid dar concurenta a dus intotdeauna la progres!
Propunere de discutie : asociere la fabricarea unei flotile de 5 fuselaje scara 1/4 turnate din compozit!(ideea ca la 5 bucati realizarea modelului si formei de turnare este sub 175 euro/investitor).
#30
Postat 26 December 2010 - 12:18 PM