Jurnal de Zbor Constanta Sa dam piticilor de pe creier ... ce-i al lor ...
#152
Postat 10 February 2012 - 08:17 PM
Ce ziceti, ne bagam la un zbor pe la 09:30?
Nu stiu cum mai este pe la oierie, dar ultima data nu m-am mai incumentat sa intru pe acolo datorita zapezii troienite. Cu cateva dati in urma, chiar am ramas inzapezit pe undeva pe la intrerea spre camp si ... cum am fost si "puternic" am suspendat masina. Abia dupa o ora de lopatat am reusit sa scot masina de acolo, insa am mers pe jos pana la locul de unde lansam de obicei avioanele.
Ma gandesc ca poate accesul la campul acela din spatele bemve-ului (firma ...) e mai accesibil pentru autoturisme si nu necesita SUV.
Oricum ar fi, eu maine sunt hotarat sa ies la zbor!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 10 February 2012 - 08:18 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#153
Postat 11 February 2012 - 12:44 AM
#154
Postat 11 February 2012 - 01:02 PM
Daca tot l-ai ... reasamblat si tot e pe masa de operatie, pune-i-le si p-alea, ca tot le ai facute! Ce ai de pierdut?! Daca consideri ca nu vrei sa le folosesti ... nu le folosesti si le anulezi din statie ...
Am putut intra pe terenul de la Oierie, fara probleme (prea mari) un utilaj, ceva a facut drum prin nametele ala mare de bloca accesul. Dupa namete, campul este practicabil, chiar si pe dea dreptul.
Am zburat ... toata flota, insa n-am putut sa tin pluta in aer mai mult de 15min. Camera a filmat si ea 9 minute, dupa care s-a oprit din filmare, probabil de frig. Temperatura la masina arata intre -7 si -9 grade, probabil ca mai sus, era si mai scazuta.
F16-le mi-l daduse ieri o pisica jos de pe sifonier, de la locul lui si ... cand am venit de la munca, l-am gasit in mijlocul casei ... cu oarece mici avarii in urma cazaturii, asa ca dupa ce l-am refacut, azi, la primul zbor, am avut oarece emotii. Oricum, dupa ce l-am trimat a zburat ... ca de obicei, adica extraordinar de frumos, chiar si la viteza mica.
Ganganelul am avut si cu el putin de treaba la al treilea zbor, deoarece i-am pus un alt acumulator si ... a trebuit gasita pozitia optima pentru CG, asa ca l-am aterizat de vre-o 2 ori pana i-am dat de cap. Oricum, n-am putut sa duc decat 3 zboruri cu el, desi mai aveam un acumulator incarcat, din motive de ... ger.
Am dat o fuga, dupa ultimult zbor al Ganganelului (Epo-Parkjet-ul) sa iau si T33-ul, pe care n-am mai avut cum sa-l car la masina, la prima "tura".
L-am luat si pe T33 si am mai dat o fuga cu el la Oierie, sa-i arat si lui campul de sus. Prima decolare, s-a comportat exemplar, desi el, ca model, este cel mai instabil pe orizontala avion din flota.
A doua decolare insa, cum am reusit de l-am lansat, nu prea stiu (de fapt, mi-am dat seama ulterior, unde am gresit) ca la nici 5metrii de mine s-a intors cu burta-n sus, ca un peste mort. Am dat de stick sa se intoarca la pozitia normala, dar ... pamintul a fost mai aproape si ... a luat un bot de mama terra, urmat de o aripa-coada-aripa. Incidentul insa, nu s-a soldat cu nici un fel de "damage", astfel ca dupa o verificare sumara, l-am aruncat din nou pe ceriu - avand grija sa nu mai repet greseala si ... am avut parte de un zbor superb!
Dupa fiecare zbor, intram in masina la caldura, imi incalzeam degetele, apoi iar ieseam si ... uite asa, mi-am petrecut o dimineata absolut superba!!!!
Acuma, mi-am pus acumulatorii la incarcat, in speranta ca ... poate mai trag o tura, dupa masa!
Sincer, ma asteptam ca dupa o saptamana si ceva (aproape doua) de pauza de stick-uri sa ... "ruginesc" si sa-mi pierd o buna parte din indemanare. Se pare ca ... inca nu, desi am mai imbatranit cu un an, alzheimer-ul inca ma ocoleste :p!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#155
Postat 11 February 2012 - 03:00 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#156
Postat 15 February 2012 - 06:51 PM
Daca mai doreste cineva ... campu-i mare!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#157
Postat 19 February 2012 - 09:21 AM
Domnul Gigi si domnul Gabi au zburat ... o flota de modele, care mai de care mai frumoase si mai ascultatoare (mai putin fly-cat-ul ala ... supradotat) si m-au imbolnavit cu ... Pheonixul 2000 cu flapsuri care e o minunatie de planor! Este absolut superb!
Eu ... mi-am zburat aproape toata flota (A10-le ... e la muzeu, asteptand electronica si reparatiile), totusi nu fara un incident ciudat: Pluta zburand ea frumos, asa cum face de fiecare data, am infipt-o intr-un fir de inalta tensiune, de asemenea maniera incat ... aripa mare s-a desprins de restul modelului!!!
Cum pluta este, din punctul meu de vedere, etalonul in ceea ce priveste rezistenta unui model la trante, ca de obicei, a rupt elicea dar spre deosebire de ... "obicei" a scos si limba (motorul) la mine, suportul acestuia desprinzandu-se de restul avionului. Daca as mai fi avut acumulator incarcat si superglue la mine, as fi rezolvat problema pe loc, dar ... dupa juma de ora de lipit degete si suport motor cu superglue ... acasa, modelul e gata de zbor!
Cat de chior pot sa fiu ... e deja clara, pentru ca am avut impresia ca pluta e ... mult dincolo de liniile de inalta tensiune si ... chiar nu intelegeam de ce si ce s-a intamplat si mai ales unde este avionul ...
Camera montata pe el a filmat prea putin, pentru ca banuiesc eu c-a ramas fara acumulator, cu mult inainte de incident ... dar ... cam asta a filmat:
Astazi la 11:30 iesim iarasi la zbor, mai ales ca se anunta o zi superba!
Doritorii ... haideti la descretit de frunti si dat din stick-uri!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#158
Postat 19 February 2012 - 09:26 AM
#159
Postat 19 February 2012 - 10:45 AM
După cum vezi şi astăzi se anunţă zi de zbor şi..... poate ies şi eu măcar să iau o gură de aer....
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 19 February 2012 - 10:47 AM
#162
Postat 19 February 2012 - 09:45 PM
Majoritatea "zburatorilor" din Constanta, au iesit ori la dezmortit de degete, ori macar ... la o binemeritata gura de aer si o impartasire de experienta, evident pe teme aeromodelistice.
De zburat s-au zburat multe si diverse, planoare, acrobate, EDF-uri, eterna si mirifica pluta si ... a fost foarte, foarte frumos. Frumusetea totusi a fost umbrita de ... zapada care se topeste si produce (evident) multa apa, apa care ... nu vrea muschiul ei sa intre in pamint, astfel ca balteste si produce mult noroi. Noroiul e ... in principiu bun, in caz de crash, cand atenueaza simtitor socul resimtit de model, daaar ... dar la EDF-uri cam nasol. Cam nasol cu noroiul la EDF-uri, pentru ca ajunge repede repede, la prima aterizare pe tub si pe la motor, pe la ESC si exact pe unde ... n-ar trebui sa ajunga.
Noroiul si apa din balti a fost motivul pentru care F16-le n-a avut parte decat de un singur zbor ... T33-ul, a avut parte de doi acumulatori descarcati, dar pentru simplul motiv ca a fost zburat dimineata, inainte sa apuce zapada sa se topeasca si sa ... balteasca.
Nemo/Pluta, un adevarat cal de bataie a avut parte de ... doua evenimente:
- primul a constat intr-o tentativa de zbor cu setarile lui T33 (care are eleroanele pe "reverse") si care s-a soldat cu un bot infipt in noroi ... si o elice rupta (ca de obicei). Dupa ce i-am curatat motorul de noroi ... i-am pus alta elice si ... sus pe ceriu;
- al doilea eveniment a constat intr-o aterizare "ca la carte", dar putin cam prea aproape de locul unde erau parcate masinile, astfel ca ... a avut parte de o vedere, sa-i spunem "inedita"! Urmariti videoclipul ...
Maine se anunta vant de cca 16-18kmh, dar daca ajung in timp util acasa, am sa-l invit de @IceCube69 la o ... partida de zbor, cat ne va permite lumina ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#163
Postat 20 February 2012 - 06:35 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#165
Postat 20 February 2012 - 06:55 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#166
Postat 20 February 2012 - 09:10 PM
P.S. Până nu se usucă apa de pe câmp ..... lucru la Ultron...
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 20 February 2012 - 09:12 PM
#167
Postat 21 February 2012 - 09:14 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#168
Postat 23 February 2012 - 10:43 PM
Oricum sunt decis să la tai dar mai întâi să văd cum se comportă în zbor în configuraţia actuală. Toate cele bune.
#169
Postat 24 February 2012 - 12:57 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#171
Postat 25 February 2012 - 06:39 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#174
Postat 26 February 2012 - 02:14 PM
Domnul Florin a zburat şi el cu tot ca a putut aduce în mână (accesul la teren s-a făcut pe jos deoarece zăpada topită a făcut impracticabilă o bună porţiune de drum). Una peste alta o zi bună.
#175
Postat 26 February 2012 - 07:21 PM
Pluta, mai face un pilot!!! Domnul Alex (@IceCube69) a reusit sa tina pluta pe ceriu, destul de bine, mai ales daca tinem seama de faptul ca-i prima data cand atinge sitck-urile unei radio-comenzi a unui aeromodel! Felicitari! E drept c-au fost si doua situatii ce puteau degenera intr-o tranta ce ar fi necesitat o ... noua elice, dar au fost rezolvate fara probleme.
Daca mai tinem cont si de vantul scarbos care n-a contenit sa bata ... domnul Alex s-a descurcat chiar admirabil!
O fi Easy-Star-ul ala "facatorul de piloti" da' ... vad ca pluta deja "il face" p-al treilea si inca zboara .... ceea ce zic eu ca-i de apreciat si cred ca-si merita renumele de "facatoarea de piloti" pentru ca ... merita!
Nasol rau cu namolul, da' macar cu ocazia asta, mi-am spalat si eu masina, care n-o mai spalasem de ... 2 ani de zile! Eu am tot asteptat sa ploua cu detergent, da' Dumnezeu a zis ca inca nu-i timpul ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#178
Postat 05 March 2012 - 08:29 PM
#179
Postat 05 March 2012 - 08:58 PM
edisultan, la 05 March 2012 - 08:29 PM, a spus:
Salut!
Ce fel de receptoare / statii ?