Jurnal de Zbor Constanta Sa dam piticilor de pe creier ... ce-i al lor ...
#121
Postat 29 October 2011 - 12:50 PM
Azi a fost zi de zbor la "oierie". Motoplanorul s-a comportat excelent chiar şi fără termică. Toată distracţia a durat pentru mine aproximativ o oră. La momentul sosiri mele acolo Domnul Florin deja descărcase câţiva acumulatori (de, cine se scoală de dimineaţă.....). S'auzim de bine şi zboruri line.
#122
Postat 29 October 2011 - 04:01 PM
Nu cred c-am sa uit prea curand cioara aia care incerca sa planeze cu aripile imitand planorul tau si ... cat de nedurmerita era ca nu putea sa planeze cum plana Sagita!
Vorba ta: "au si pasarile problemele lor"
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#123
Postat 30 October 2011 - 11:05 AM
Eu voi veni, chiar taras pe burta - de va fi nevoie, cu mine il voi aduce si pe tanara speranta Alex cu Cessna 182, care sper sa nu-l mai manince in ... sa faca figuri la firul ierbii si sa adunam Cessna pe bucati.
Domnul Edi si-a manifestat dorinta sa vina sa descarce macar un acumulator cu al lui planor lemnos Sagita, de o rezistenta incredibila pentru un lemnos din balsa! (sper sa nu ne demonstreze din nou cat este de rezistenta ... sagita).
Voi incerca sa dau de Cristi, sa vedem cat de rezistenta este spuma de la Multiplex (ca tot am avut o dezbatere furtunoasa pe aceasta tema) desi acromasterul a primit un "upgrade" sub forma de ranforsari diferite la interior ...
Cosmin, l-am sunat, insa munceste pana la orele 18:00 si ... oricum are "jucariile" impachetate bine, pentru ca inca n-a terminat de mutat.
Sa speram ca va fi o dupa masa superba, fara incidente, numai cu aterizari line!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#124
Postat 30 October 2011 - 07:09 PM
Au fost prezenti la "adunare" Cristi cu acromasterul ranforsat, Fernando cu acromaster si o huiduma de planor multiplex (nu stiu cum ii zice) pe care are instalata o duda FPV cu absolut tot ce-i trebuie, Edi Sultan cu a lui Sagita, Bogdan cu twisterul reparat la mare arta, Alex cu Cessna 182 Art-Tech si subsemnatul cu Esky-Nemo + Epoparkjet + F15 50mm EDF.
Aglomeratie mare pe cerul de deasupra oieriei ... in medie, de pe la orele 14:30 si pana pe la 16:30, zburdau pline de verva, cel putin 3 aeromodele.
Cateva "instantanee" le puteti gasi aici:
Toata lumea a avut parte de aterizari line si nici un model nu a avut de suferit. Edi insa este crancen de nemultumit de ... coada Sagitei, din motive care mie imi scapa si deja are fabricate noua coada si profundor ce vor fi montate cat de curand pe aceasta!
O dupa masa perfecta!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#125
Postat 30 October 2011 - 11:39 PM
#126
Postat 03 November 2011 - 09:56 PM
Eu personal, va marturisesc ca am avut o saptamana superba de concediu in care am bagat zbor din greu in fiecare zi dimineata de la 09:00 pana pe la 11:00 si dupa-masa de la 14:00 sau 15:00 pana pe la 16:30 si am avut vant de maxim 16kmh!
Cam nasol cu temperaturile care au fost ... sub 15 grade si soarele n-a fost tot timpul prezent! Da' cum "sufera baba la frumusete" ... asa am strans si eu din dinti si ... am dat din stick-uri!
Acuma, care aveti o fereastra de timp liber si doriti sa vi-l petreceti la un zbor ... sambata ar fi ziua cea mai buna, pentru ca duminica vantul va fi prezent ... si prezent de pe la 3,1m/s la orele 08:00 pana pe la 4.6 - 5m/s la orele 12:00 si nu va fi pretabil pentru zborul cu ... acromasterele, de ex. (nu ca ele n-ar zbura, da' n-ar mai face figuri acrobatice asa usor)
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#127
Postat 07 November 2011 - 06:14 PM
http://youtu.be/7BLMDguSieE?hd=1
Am dus Cularis-ul la limita semnalului RC. Nu sunt multumit de range-ul statiei, doar 1.8km (dupa ce am descarcat telemetria) pana intra RTH. Am sa mai fac niste teste, poate am mai mult succes pe alte combinatii de frecvente.
#128
Postat 08 November 2011 - 02:28 PM
Aceasta postare a fost editata de protheus: 08 November 2011 - 02:33 PM
#129
Postat 08 November 2011 - 06:30 PM
protheus, la 08 November 2011 - 02:28 PM, a spus:
Da, statia e in 2.4 cu modul Frsky cu telemetrie (avertizare sonora la RSSI). In primii 3-400m nu are nici o problema. Cand era la limita range-ului am incercat diverse orientarii ale statiei, si spre el si perpendicular si nu am observat diferente.
#130
Postat 15 November 2011 - 07:35 PM
Care aveti timp, care aveti dispozitie, care le aveti p-amindoua acasa, scoateti acumulatorii de la "iernat", manusile cu degete sau dispozitivele de incalzit mainile de prin debarale sau pe unde le-ati mai ascuns si ... haideti la o tura cu zburatoarele pe la oierie!
Ieri si azi au fost niste zile fara pic de vant, insa un cancer ... de te dureau degetele pe stick-uri!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 15 November 2011 - 07:36 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#132
Postat 17 November 2011 - 08:05 PM
Nasol rau de tot cu ... iarna asta, ca deja pe la 16:25 - 16:30 greu spre deloc mai disting aveoanele si trebuie sa le zbor in maxim 75m de mine! Si ma inseala privirea cu cel putin 10m pozitia la verticala, astfel am impresia ca dincoace de gard, in vreme ce aveonul aterizeaza ... in curtea omului!
Abia astept sambata sa pot sa zbor si eu mai mult, ca zilele astea abia daca am reusit sa fur cate o juma de ora ... Ba intr-o zi (marti parca), la coada la benzinarie am scos F16-le si l-am zburatacit pe deasupra cu un morcov sa nu-l dau pe unde nu trebuie ... de nu se poate!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#134
Postat 19 November 2011 - 07:44 PM
Zona cu Oieria este punctul "B" din acest link:
http://maps.google.c...&sz=16&t=h&z=16
Azi pe la 09:15 m-a luat din scutece Bogdan si am iesit la zbor. El a venit cu un MX 2 frumos, care m-a impresionat placut, mai ales prin rezistenta din care-i facut, mai ales ca eu am nevoie.
De ce am nevoie de rezistenta in plus la un model cu roti?! Pai pentru ca ...nu pot sa-mi dau seama de pozitia la verticala a modelului si daca as vrea sa-l aterizez pe pista, am mari sanse sa-l pun pe langa desi eu as fi ferm convins ca-l pun pe pista. Singura varianta in care pot sa pun avionul pe pista este ... ca eu sa fiu in capul pistei - in lungul ei si sa aduc avionul catre mine, cu riscul de a-mi trage una cu el in freza.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#135
Postat 19 November 2011 - 08:31 PM
#136
Postat 19 November 2011 - 08:49 PM
Oricum, daca ajungi in c-ta si ai un aveon in portbagaj cu care vrei sa dai o tura ... da-mi un beep!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#137
Postat 20 November 2011 - 01:11 PM
Am incercat sa pilotez aveonul din masina, insa ... chiorul de mine n-a prea reusit figura si a trebuit sa inlocuiesc elasticu' de la porpsaver rupt in aterizarea nu tocmai lina a ganganelului. Adevarul este ca mi-am si gasit ce aveon sa zbor din interiorul masinii, epo-parkjet-ul, echipat cu lipo 3s ... proasta inspiratie.
Cred ca un alula sau un salaz, m-ar fi ajutat mai mult sa ma incalzesc, da' nu prea vad cum ar fi rezolvat problema degetelor bocna! N-am mai venit acasa demult cu acumulatori incarcati/nezburati, da' tura asta chiar n-am putut sa stau mai mult de 2 ore!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#138
Postat 25 November 2011 - 09:45 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#139
Postat 01 December 2011 - 12:58 PM
#140
Postat 01 December 2011 - 05:42 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#141
Postat 03 December 2011 - 07:05 PM
Cum pluta era ... reparabila, cu 2-3 picaturi de superglue, am scos F16-le si l-am pregatit de zbor! Am uitat ca un acumulator nu l-am mai incarcat si l-am pus fix pe acela, dar nu asta a fost problema ... ci ESC-ul (care poarta si acum urmele primei trante gospodaresti, cand mi-a luat foc acumulatorul) asa ca, nenea ESC-ul s-a hotarat sa nu mai alimenteze receptor si ... la nici 5 secunde dupa lansare, am pierdut controlul radio asupra lui F16 care ... s-a infipt in bot si s-a rupt!!!! Nimic nereparabil cu 2-3 stinghii de balsa, superglue si putin pistol electric de lipit!
Scot si gangania si ... macar asta a zburat frumos!
Dupa masa, dupa ce mi-am reparat "jucariile", ies la zbor cu ele sa verific ... "lucrarea"! Pluta, care-i pluta si incredibil de rezistenta, a zburat, ca de obicei, frumos! F16-le, la fel, doar ca aterizarea in musuroaiele de cartita si iarba uscata ... a facut cateva stricaciuni la un eleron si un profundor, nimic grav! Daaaar, daaar un acumulator al lui F16, de la tranta de dimineata nu mai vrea sa incarce o celula din cele 3 dincolo de 4,11V!!!! Chiar mi s-a incalzit celula respectiva in timpul incarcarii!
Desi vremea si vantul a fost ca in cada, fara pic de vant, ziua a fost naspa! Poate maine o sa fie mai bine!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#143
Postat 26 December 2011 - 10:04 PM
Desi mosu' la mine e ... pe drum si s-ar putea sa vina dupa 01 ianuarie, ieri si azi la zbor si la congelat de ... degete. Desi vantul n-a fost prea gospodaresc, ba chiar a fost pe la 10-15kmh, cu ceva ceata si multa umezeala, frigul cu umezeala patrund prin haine, intr-un mare fel. Daaaar toate acestea sunt date uitarii din secunda imediat urmatoare lansarii aveonului.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#145
Postat 31 December 2011 - 01:48 PM
Ultimul zbor pe anul acesta pentru Sagita in configuratia actuala. Vintul fost aproape inexistent, in schimb am avut parte de multi curenti descendenti. Aterizarea a fost "aproape necontrolata" deoarece in maini aveam telefonul pentru filmare,asa ca modelul a venit singur la sol.
#146
Postat 24 January 2012 - 08:44 PM
Cam asa arata la oierie:
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#148
Postat 28 January 2012 - 05:37 PM
Pot sa spun ca am avut si ghinion si noroc, pentru ca F16-le s-a comportat impecabil dupa ce am mutat receptorul in bot si cu un acumulator de 800mAh am reusit sa zbor si la mai putin de jumatate de throttle mai bine de 6 min, iar cand l-am reincarcat a tras numai 500mAh (sau cel putin asa spune incarcaretul), iar cu acumulatorul de 1500mAh ... dupa 7 min l-am adus jos pentru simplul motiv ca nu-mi mai simteam degetele.
T33-ul s-a comportat impecabil si el, desi ... la primele ture am avut si iepurele pe langa morcov adanc infipti in mine, vantul si gerul ma faceau de plangeam ne-batut, cum n-am mai plans ... de multa vreme. Pe masura ce-mi reveneam din ... panica, prindeam curaj si reduceam "gazul", insa n-am avut curaj sa-l reduc la mai mult de 75%. Chiar si asa, dupa 5 minute de zbor, acumulatorul respectiv a luat cca 850mAh. Celalalt acumulator insa l-am supt binisor, pentru ca doza de curaj a crescut si am incercat (si reusit) cateva loopinguri, cateva tonouri si cateva treceri la putin deasupra capului, cu motorul la 80 - 85%.
Totusi, dupa cele aproximativ 35 de min de stat in frig, inghetasem bine de tot, iar degetele devenisera dureroase. Cu toate acestea, cele 25 de minute de zbor ... au meritat din plin. Zilele astea de furtuna si ninsoare care m-au tinut departe de camp ... m-au facut sa-mi doresc sa stick-uiesc intr-un mare fel!
Multa sanatate tuturor si aterizari line!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#149
Postat 05 February 2012 - 10:29 PM
Eu si un var mergem (cand ne permite vremea bineinteles) pe campul din spate de la BMW ( drumul spre Ovidiu). Ultima oara am fost ieri , sa probam la zbor ultima achizitie : EPP FPV de la HK - se misca frumos , da' viteza mica de deplasare il face greu de manevrat pe vant (erau cam 10 km/h ) , printre picaturie de ploaie ...
Poate ne intalnim cumva la vreun zbor cand se va mai potoli cu codurile astea .
Salutari si zboruri line !
PS
Eu sunt Gigi , varu e Gabi
ggsolom@yahoo.com
0744-644321
Spider Quad LRS FPV
Quad Eachine 250 FPV
Egreta Glider
Phoenix 2000 Glider
Skyfun
Combat Wing
T-45 Goshawk
T9 & FrSky mod
FrSky Taranis Plus
Life is short, fly fast fly low !
#150
Postat 06 February 2012 - 10:37 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma