Jurnal de Zbor Constanta Sa dam piticilor de pe creier ... ce-i al lor ...
#61
Postat 09 August 2011 - 08:58 PM
Multumesc, va contactez cumva sa ne vedem.
#62
Postat 18 August 2011 - 07:23 AM
Incerc sa gasesc locul numit Poiana. Ar fi binevenite niste explicatii ref la cum ajung din Mamaia.
Stima.
#63
Postat 18 August 2011 - 10:23 AM
Rower, la 18 August 2011 - 07:23 AM, a spus:
Incerc sa gasesc locul numit Poiana. Ar fi binevenite niste explicatii ref la cum ajung din Mamaia.
Stima.
Ca bine zici. Pe mine m-ai mobilizat. Hai sa ne adunam la Poiana pe la un 6? Mai dau niste telefoane poate ne adunam mai multi.
Traseul din Mamaia ar fi cam asta:
http://maps.google.c...psrc=6&t=h&z=13
#64
Postat 18 August 2011 - 10:28 AM
verde, la 18 August 2011 - 10:23 AM, a spus:
Traseul din Mamaia ar fi cam asta:
http://maps.google.c...psrc=6&t=h&z=13
#65
Postat 18 August 2011 - 12:49 PM
O sa vin doar sa va vad, ca am ajuns acum la hotel sa-mi incarc acumulatorii si am constatat cu mirare ca i-am uitat acasa!!!!!!
M-am carat cu ditamai "agregatul" de 1m jumate degeaba...
#66
Postat 18 August 2011 - 02:41 PM
Rower, la 18 August 2011 - 12:49 PM, a spus:
O sa vin doar sa va vad, ca am ajuns acum la hotel sa-mi incarc acumulatorii si am constatat cu mirare ca i-am uitat acasa!!!!!!
M-am carat cu ditamai "agregatul" de 1m jumate degeaba...
nu-i mare problema. gasim noi ceva acumulatori sa imprumutam. Hai cu ele la camp si ne descurcam. Eu ajung pe la 6.30.
#67
Postat 18 August 2011 - 03:23 PM
#68
Postat 18 August 2011 - 08:10 PM
Mie mi-a fost lene sa merg pana la Poiana si nici nu am apucat sa ma uit pe net sa vad ca avem "invitati speciali" ca sa-mi inving lenea. Astfel, am iesit la "oierie" si am dat 3 pack-uri si ... gata.
Oricum, drumul pana la Poiana dureaza cca 30 min, soseaua nu e chiar buna pe anumite portiuni si ... mi se pare o mare pierdere de timp sa merg juma' de ora dus, juma de ora intors, pentru ... aprox 60 min de zbor. Daca aveam mai multi acumulatori sa pot sa zbor macar o ora si ceva continuu, poate ca s-ar fi justificat, da' asa ... nu prea se justifica, cel putin din punctul meu de vedere.
Maine daca iesiti, vin si eu!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#69
Postat 18 August 2011 - 08:32 PM
#70
Postat 18 August 2011 - 08:46 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#72
Postat 19 August 2011 - 09:11 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#74
Postat 19 August 2011 - 10:47 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#76
Postat 19 August 2011 - 05:20 PM
Rower, la 18 August 2011 - 12:49 PM, a spus:
O sa vin doar sa va vad, ca am ajuns acum la hotel sa-mi incarc acumulatorii si am constatat cu mirare ca i-am uitat acasa!!!!!!
M-am carat cu ditamai "agregatul" de 1m jumate degeaba...
Grea boala domnule...si in concediu...:)
Vezi daca nu ma asculti...eu am dat 450-ul in parcarea goala de la Rex, in cele 3 zile cat am stat la mare. Nu am avut ce sa uit la el... :)
#81
Postat 22 August 2011 - 04:49 PM
adioperator, la 22 August 2011 - 04:31 PM, a spus:
Cred ca o combinatie de mai multi factori. A avut si viteza mica de decolare, n-a accelerat corespunzator si a tras mult de comanda. Oricum in 2 zile de munca se repara.
#82
Postat 27 August 2011 - 10:39 PM
Acuma, dupa cum spuneam, sa conduci juma de ora din C-ta pana la Poiana, sa pregatesti avioanele de zbor inca juma de ora, sa zbori juma de ora, apoi sa pierzi alte 10 - 15 min pana strangi "jucariile" si te pregatesti de drumul spre casa care dureaza inca ... juma de ora, mi se pare incredibil de ... contra-productiv, chiar si dpdv al socializarii, darmite al pilotajului. Practic, pentru 30-45 de min, hai maxim o ora de zbor se pierd mai bine de 60 min. doar cu deplasarea.
Oricat de "frumos" pare a fi la Poiana, eu personal, n-am sa mai calc prea curand pe acolo, poate chiar si numai pentru faptul ca in ultima perioada acest teren de zbor pare sa devina cimitirul multor modele si zdrobitorul viselor multor aeromodelisti constanteni, iar ca atare, nu vreau si eu sa devin o victima a "blestemului Poiana" sa poluez natura si cu ... ramasitele modelelor mele.
Poate ca terenul de la "oierie" nu se poate lauda cu cea mai frumoasa priveliste din tara asta (da' nici Poiana nu mi se pare mai breaza ...), poate ca nu este chiar cel mai bun teren de zbor pentru roti (desi din cate stiu eu, avioanele trebuie sa ... zboare, nu sa ... roti) desi Piper Cub-ul lui Cosmin aterizeaza pe roti superb de fiecare data, iar in mainile lui Cristi mai face si runway taxi. Robert a decolat si a aterizat una bucata aeromodel superb pe roti si culmea, astfel ca ... zic eu ca se poate si chiar e mai fezabil cu Oieria.
Oricum, ca teren "scoala" Oieria pare a fi cel mai bun teren de pana acum. Cosmin si-a format deprinderile de pilot acolo, iar mai nou, tanarul Alex, de numai 14 ani, in 3 zile de zbor la oierie si fara nici macar o secunda de simulator a prins tainele pilotajului, iar dupa mai putin de 3 saptamani de practica, pe conditii diferite de vant (de la 10kmh pana la 24kmh) Alex zboara cam asa:
Daca ar avea fondurile necesare, cred cu tarie ca in maxim 6 luni, l-am putea inscrie la cele mai fandosite concursuri de pilotaj de aeromodele fara nici cea mai mica teama ca n-ar ocupa un loc pe podium! Oricum, pana in iarna va ajunge sa ne bata la funduletul gol, pe multi dintre noi astia, care ne mai dam piloti de aeromodele, iar asta ... pe terenul de la oierie!
Deci: "votati terenul de la oierie" si feriti-va de "blestemul Poiana"!:)
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#83
Postat 03 September 2011 - 08:36 PM
Pe aceasta cale si cu aceasta ocazie ii spunem SARU' MANA (sincere multumiri) lui BOGDAN care a donat modelul cu motorul si servo-urile de pe eleroane, SARU' MANA lui Fernando (sincere multumiri) care a donat un lipo 3S de 1800mAh, lui SARU' MANA (sincere multumiri) lui Cosmin care a donat radiocomanda Esky in 30Mhz (pentru ca a mea devenise posedata si misca servo-urile intr-o frenezie nebuna, fara sa atinga cineva stick-urile). Contributia mea, este nesemnificativa (un ESC, un acumulator, un receptor si ... un servo).
Daca de dimineata zborul cu Cessna a fost feeric, seara dintr-un motiv de fire care nu faceau atingere corect, subsemnatu' (al mai batran si cu experienta) s-a hotarat sa zboare el Cessna desi ESC-ul taia motorul imediat ce stick-ul trecea de 45% si ... desi a reusit un zbor de 300m, a crezut ca motorul n-o sa mai fie taiat de ESC si a accelerat peste pragul respectiv. Rezultatul a fost ca ESC-ul a taiat motorul si am aterizat avionul intr-o tucahara intinsa, fara surub si am rupt suportul aripii. Culmea a fost ca afurisitul de contact imperfect a devenit perfect dupa tranta si ... motorul functiona perfect pe toata plaja de turatii posibila din stick-ul de throttle, dupa tranta.
Cum dauna n-a fost chiar atat de grava si un rand de banda izoler a "sudat" aripa de corpul avionului, am mai incercat un zbor. Cum avionul se comporta normal, i-am inmanat stick-urile tanarului Alex care ne-a incantat privirile (mie si lui Bogdan) cu un zbor fara cusur chiar si fara dual rate. Totusi, la indemnul lui Bogdan, am activat D/R-ul pe eleroane, pentru ca aceasta erau mult prea responsive si mai ales prea sensibile la ... atingerea stickului. Evident ca zborul a fost, ca de obicei cum deja cel putin pe mine Alex m-a obisnuit, unul fara cusur, iar aterizarea ... cum scrie la manual.
Felicitari Alex, inca odata mii de multumiri tuturor celor care ati contribuit la acest proiect si eu cel putin astept ca Alex sa depaseasca frica de ... nou si sa zboare si la firul ierbii Cessna, intocmai cum zboara Pluta!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#84
Postat 04 September 2011 - 07:56 PM
Seara a decurs cu o serie de zboruri superbe, chiar daca Cessna lu' Alex nu prea are motor, in sensul in care acesta merge cand vrea muschiul lui, iar cand nu vrea nu trece stick-ul de jumate si ESC-ul taie motorul. Ba chiar mai face si un zgomot ciudat, ca un rontait ceva ... in fine. I-am ridicat eu avionu' lui Alex, insa cum motorul nu vroia sa treaca de juma' de stick l-am aterizat ... intr-un oarecare fel si am rupt elicea. Ca de obicei, nu-i mare bai, pentru ca superglue lipeste elici la mare arta.
Dupa aceasta tranta afurisitul de motor a vrut sa mearga si a mers fara probleme, astfel ca dupa decolare si o tura de pista, de control, i-am inmanat radiocomanda proprietarului, adica lui Alex, care de frica a ridicat avionul ... destul de sus. La indemnurile mele l-a coborat pe vre-o 10-15m si a zburat, ca de obicei, frumos, chiar daca scarba de vant nu contea sa bata sub 16kmh in rafale care zic eu ca erau peste 18kmh.
In timpul zborului, l-am rugat pe Alex sa-i mai reduca din motor cessnei si ... mare prostie am facut, pentru ca acesta, adica motorul ... a binevoit sa ... intre in fibrilatie si sa taca, nu ca n-ar fi avut acumulator ... Oricum, Alex s-a descurcat minunat aterizand Cessna frumos, ca de obicei.
Nenea Bogdan, a venit, dupa cum spuneam cu ... pistonarul de Piper Cub, construit de el din ... kit venit sub forma de ... scobitori. Dupa oarece reglaje timp de maxim 10min. l-a ridicat pe cerul patriei intr-o decolare frumusica, in maxim 15m. Cristi cu ... Acromasterul a vrut el sa vada daca electricu' lui se poate compara la viteza cu pistonaru de 8,5cmc si a aflat ca ... mai bine nu, pentru ca pistonarul chiar daca-i parasol, fuge de rupe si acromasterul nu trage decat fum la elice ... .
Aterizarea pistonarului a fost exceptionala, chiar daca a venit perpendicular pe pista, datorita vantului si chiar daca a mai topait putin de coada.
La a doua decolare insa, Piperul a pierdut lupta cu vantul, sau ... ceva, pentru ca desi se desprinsese de sol, directia de zbor era inspre niste boscheti, boscheti care nu a vrut muschiul lor sa lase frumusetea sa treaca prin varfurile lor si ... l-au agatat si l-au trantit.
Cristi zicea cum ca ... "blestemul Poiana" s-a mutat la Oierie datorita acestui incident, insa ... eu nu sunt de aceeasi parere, pentru ca Piperul in afara batiului rupt e perfect sanatos, adica ... in termeni "medicali" a suferit doar o fractura de ... doua degete. Si nici macar atat, pentru ca in maxim juma de ora batiul este ori lipit (desi nu cred ca-i cea mai buna solutie) ori schimbat, iar motorul instalat in locul lui ... de motor pistonar.
"Blestemul Poiana" inseamna avioane facut praf, praf, adica gramajoare de bastiluci, lemnoase reduse la stadiul de scobitori, eleroane si roti desprinse in zbor si alte asemenea ... nu un amarat de batiu si o elice rupte. Astea sunt chiar nesemnificative ... dupa parerea mea. Iar daca e sa luam in considerare si vantul care batea oarecum gospodareste si in rafale ... chiar ar fi fost anormal ca macar o elice sa nu se rupa.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#85
Postat 04 September 2011 - 09:49 PM
adioperator, la 22 August 2011 - 04:31 PM, a spus:
verde, la 22 August 2011 - 04:49 PM, a spus:
atentie mare la urmatoarea tentativa. asa face piperu la decolare. am vazut si eu unul de 2.5m rupt in felul asta de un pilot experimentat. in principiu ai tras prea tare de profondor. lasa-l sa urce usor, si sa fiti iuti de mana, cum o ia intr-o parte, daca o ia, dai de directie si eleroane in directie opusa. totul e sa nu tragi tare de profondor ca se angajeaza rau la decolare
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#86
Postat 10 September 2011 - 11:29 AM
Azi de dimineata, vremea a fost superba, soare + nu prea cald/chiar placut + vant incapabil sa intinda 1metru de banda de casetofon pe o "maneca de vant", astfel ca atat acromasterul, cat si pluta + f16-le au zburat superb. Cel mai superb insa a fost planorul lui Edy, care-i datamai hardubaia si care pluteste pur si simplu, incredibul de frumos, desi e din ceea ce eu numesc in ultima vreme "fabrica de scobitori"/lemn.
Daca pana pe marti saptamana asta, Edy se chinuia cu planorul aruncandu-l cu mana, cu sandou ... cu ... tot felul de alte dude care mai lanseaza planoare, a pus la punct o nacela pe care a pus un motor si o elice 8x4 si care duce planorul pana mai sus asa, de unde pluteste ... si pluteste ... si iar pluteste, adica face el ceea ce stie mai bine: planeaza!
Imi pare rau, ca in graba cu care am plecat de acasa nu m-a dus mintea sa iau si camera de filmat ... Pacat, mare pacat. Sper sa recuperez greseala, da' meteorologii astia anunta pe seara vant de cca 16kmh ... ceea ce e cam naspa ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#87
Postat 11 September 2011 - 05:02 PM
Am avut si camera la mine, hotarat fiind sa filmez macar o mica parte din activitatea noastra febrila din ultima vreme de la orierie, poate si pentru ca terenul de la oierie, cu putina atentie este pretabil si aterizarilor pe roti ... asa ca am reusit sa filmez cate ceva: .
Oricum, datorita soarelui care lumina cu generozitate terenul de zbor, partea in care trantest F16-e (din nou) de-i rup botu', nu este filmata, deoarece Edi filma un frumos cer albastru ... . Oricum, se poate auzi zgomotul scos de motor si intreruperile care prevesteau accidentul.
Ce s-a intamplat?! Pai aaaa, la prima tranta care si-a luat-o F16-le cu motorul in plin, la ESC s-a retezat un piciorus de la o piesa electronica de langa condensator. Cosmin, cand l-a reconstruit a lipit piciorusul respectiv, cat de bine a putut, dar de atunci si pana azi, ESC-ul cu F16 cu tot, a avut multe zboruri la activ cu vibratiile aferente, multe aterizari unele mai reusite altele mai "tavalite", iar in timp, lipitura s-a plictisit si ... a plecat acasa. Partea proasta este ca ... a cedat in timpul zborului si nu la verificarile de dinainte de zbor, verificari care le fac de-o buna bucata de vreme cu religiozitate ... De aceea as putea spune, nu c-am avut ghinion ci ca norocul s-a hotarat sa mai ia o pauza de persoana mea si sa se mai odihneasca si el ... pentru ca lipitura aceea putea ceda in momente muuult mai angrenante ale zborurilor anterioare, iar potentialele crash-uri ar fi dus la un avion sub forma de maldar de bastiluci/bilute de polistiren.
Acromasterul lui Cristi, n-a apucat saptamana la Cristi, fara ... macar un cat de mic damage, conform cu stilul cu care deja ne-a obisnuit!!!! Ar fi fost ceva iesit din comun, sa tina la Cristi un avion, chiar daca-i frumos, agil, zboara cum numai in vise iti poti imagina ..., mai mult de o saptamana! Totusi, de data asta, nu pot sa spun c-a fost ceva intentionat, ci mai degraba ... si pe el s-a hotarat sa-l paraseasca norocul. De ce?! Pai aaa, la aterizare (n-am vazut-o cat de lina sau de zbuciumata a fost), elicea din lemn a atins pamintul si ... axul de "otel" de 4mm s-a rupt ca o surcica. Elicea, ca si motorul si tot aeromodelul ... sunt intacte, doar axul motorului s-a retezat din locul unde sistemul pe care se afla montata elicea ... s-a rupt.
La mine, F16-le dupa ce am refacut lipitura, este gata de zbor si chiar am facut un zbor de verificare, ca sa ma asigur ca totul este functional. Totusi, trebuie sa-i zic din toata inima "saru' mana" lui Edi care a venit cu niste placute de basla ce au fost lipite la interior (podea + pereti) unde se monteaza acumulatorul si electronica si care a facut ca avionul sa-si reia silueta lui dreapta de dinainte de crash-ul primordial ... si un calduros "saru' mana" si soatei mele care a scociuit bucata de polistiren care conduce aerul catre EDF.
Poate ca aceastea au fost "turnurile gemene" de la 11 septembrie, iar avioanele noastre au adus un omagiu ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#90
Postat 18 September 2011 - 04:12 PM
Tare instantaneul! Trebuie insa sa mentionez ca F16-le avea pe el in momentul lansarii din foto una bucata lipo 3s de 1500mAh care l-au facut sa cantareasca 360grame ... adica considerabil mai greu fata de echiparea stock (309g inainte de "marele crash" si 325g dupa revizia ...aferenta).
Eu voi iesi la o tura si in seara asta, chiar daca vantul are acum la Kogalniceanu 24kmh cu predicitie de scaderea vitezei la 14-16kmh pe la 18:30.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma