Jurnal de Zbor Constanta Sa dam piticilor de pe creier ... ce-i al lor ...
#1
Postat 04 December 2010 - 05:37 PM
Azi, am reusit sa ne adunam 3 pasionati ai zborului cu "plutele", pe respectivul teren de fotbal, in ciuda vremii complet nefavorabile, ba chiar am reusit sa si zburatacim plutele. Grupul a fost format din Silviu, cu aripa lui zburatoare-fara motor, eu cu iertatorul si anti-prostul Nemo si Andrei, care desi doreste sa-si lichideze flota aero, a zis ca macar un aparat de zbor si-l mai pastreaza, dupa ce a vazut Nemo-ul zburatacind prin ... atmosfera.
Astfel, odata ajunsi la locul cu pricina, am pus bateria la Nemo, i-am facut un "pre-flight inspection" (sper sa fi scris corect), i-am turat motorul si ... i-am dat drumul din mana, spre inaltul ceriului. Cum aveam eu impresia ca-i mai greu de bot, l-am aterizat frumos si ... i-am pus pe post de lest o baterie alcalina AA. Nasol moment, proasta inspiratie, pentru ca s-a dovedit ca ... a devenit prea greu si ... odata intors cu fata in vant se ridica ca nebunul. Am incercat de-o parere sa-l controlez, dar ... n-am reusit decat sa-l dau de un rezervor de carburant (unde a si pierdut o pala din elice) si sa-l aterizez in curtea unde se aflau mai multe astfel de rezervoare.
Am fost la recuperat de "pluta", l-am dotat cu o noua elice (Sa-i dea Dumnezeu sanatate lui Andrei @on-off-road) si ... am mai incercat un zbor dar, acumulatorul a zis el ca ... nu.
Ne-am mutat "atelierul" pe cel de-al 3-lea teren de fotbal, unde Silviu si-a luat aripa la omor. Cum vantul batea "gospodareste", ca de obicei in zona asta a tarii ... aripa a zburat chiar frumos. Intre timp, mi-am pus si celalalt accumulator si ... la zburatacit, ca se raceste esc-ul si sa nu-l ia cu frig.
La al doilea zbor, cu accumulatorul cel mare, am vrut si eu sa ma dau mare si sa fac o aterizare frumoasa, numai ca ... s-a nimerit ca chiorul (adica eu) sa nu realizeze ca avionul e ... dupa gard, in afara terenului de fotbal nu ... in interiorul acestuia, asa ca ... buruienile impreuna cu o ceva lemnos s-au impotrivit cu hotarare elicii care ... s-a indoit-o rupt, fara insa sa se separe de corpul elicei.
Oricum, o zi draguta, in care frigul ne-a/m-a patruns binisor in oase, ajutat, fireste si de vant, dar care a meritat, chiar si numai de dragul de a vedea aripa lui Silviu in zbor si Nemo luptandu-se cu vantul.
Iata si ceva poze, nu foarte "artistice" ....
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#3
Postat 06 December 2010 - 02:48 PM
adioperator, la Dec 6 2010, 02:40 PM, a spus:
De acum vremea ne cam serveste cu ceata, vant, frig.... abia astept sa inghete lacul din oras sa nu mai fim nevoieti sa iesim din localitate :wub:
Ce haripa e aia a lui Silviu ?
Dati si voi niscia detalii ca e interesant
Bravo !
#4
Postat 06 December 2010 - 05:16 PM
motzu, la Dec 6 2010, 02:48 PM, a spus:
Dati si voi niscia detalii ca e interesant
Bravo !
Aripa se numeste "SalAZ", este o clona "ALULA".
http://alain.zutter....iles/index.html
Multumesc!
#6
Postat 06 December 2010 - 06:13 PM
Maine dimineata, o sa-mi iau avionul in portbagaj, ca sa nu mai "ratez" momentul!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#7
Postat 07 December 2010 - 02:20 PM
Nu de alta, da-i pacat sa-i tin incarcati, apoi e si mai pacat de vremea asta asa frumoasa.
Din pacate, s-ar putea sa fiu singurul nebun care iese martea dupa masa la zbor si n-o sa pot sa si zburatacesc "pluta" si sa-i fac si poze ...
Am patit-o odata, asemantor. In plin zbor, elicea care tragea dupa ea Nemo-ul, s-a hotarat ea, de la sine putere, c-ar fi bine sa-l lase pe Nemo sa se descurce si fara, drept pentru care, ea/elicea a plecat, iar Nemo-ul a ... ramas de caruta! Uimire mare pentru mine, care tineam radiocomanda in mana si stick-uiam de zor, dar si mai mare a fost dilema: la ce sa te uiti mai intai????
La elice si s-o urmaresti unde cade, pentru ca sa mai ai cat de cat o sansa s-o gasesti?!? Sau la avion, sa nu-l infigi in ... plopi, garduri sau ... Dumnezeu mai stie ce?! Alegerea in sine, n-a fost totusi asa de grea ... deoarece prin sacosa cu "maimute aeromodelistice" se mai gaseau cateva elici, rupte si lipite de j-de ori cu ... superglue, asa ca am ales totusi sa urmaresc cu privirea avionul si ... sa-l aduc "safe" la sol ...
Asa ca, voi prefera totusi sa-mi traiesc momentele de fericire, egoist si sa ma concentrez si delectez totodata cu ... urmarirea "plutei" prin vazduh, decat sa ma risc si sa incerc sa fac si pozne ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#8
Postat 08 December 2010 - 08:01 AM
Interesant a fost ca jos, vantul nu misca nici macar o frunza, dar sus ... dincolo de varful plopilor si poate de pe la jumatea lor in sus, vantul facea ca avionul meu sa zboare ... ca un crab, in diagonala. Initial am zis ca-i ceva in neregula cu avionul, asa ca l-am adus jos sa-i fac o inspectie vizuala mai amanuntita ... Cum insta totul parea ok, l-am urcat din nou pe ceriul.
Ce-mi place la motorul asta neperiat, este ca are atata forta incat ... urca la verticala, imediat ce i-ai dat drumul la avion din mana, fara macar sa misti mana in ideea de a-l arunca/lansa. Asa ca decolarea, nu mai este de mult o problema, iar aterizarea e ... cum spun "specialistii" "death stick" foarte frumoasa. Ba inca am invatat si exersat aterizarile, cat mai aproape de mine, pe directia mea ... si, incet incet, imi iese din ce in ce mai bine.
Apusul de soare, m-am prins cu "pluta" pe ceriul, iar sentimentul a fost unul mai mult decat superb ... Avionul zburatacea inspre soarele care apunea, printre niste fasii de nori, ceva de vis. Se putea si mai frumos, daca scarba asta de vant n-ar fi fost sa bata si sa-i permita avionului sa zboare si el ... normal, nu in diagonala, dar chiar si asa, tot a fost superb.
Cum azi, se anunta o zi la fel de superba, mi-am pus accumulatorii la incarcat si ma pregatesc din nou, pentru o "sesiune" de zbor, dupa orele de serviciu.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#9
Postat 09 December 2010 - 08:23 AM
Ulterior, seara acasa, am cautat si am identificat si cauza: o celula facea un contact imperfect, undeva in ea, la interior. In incercarile mele de a "rezolva" problema cu celula respectiva, am ... "rezolvat-o" de tot, asa ca acuma am un lipo 2S de 1800mah.
Cum si azi, vremea se anunta superba, voi iesi la zbor sa ... vad cum se comporta pluta mea cu acest "nou" accumaltor 2S. Acasa, in manuta, cu motorul in blana, avionul parea ca avea ceva putere, totusi nu suficienta sa stea in "picioare" ... asa ca sper ca macar in zbor sa aibe suficienta putere ... .
Incet, incet, lista zburatorilor (pe care-i cunosc eu ...) se largeste. Ma gandesc ca poate sambata asta ... sa ne adunam mai multi si sa dam o tura pe albastrul ceriului.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#11
Postat 11 December 2010 - 10:08 AM
Am iesit aseara, ca de obicei - deja, cu el la zbor, foarte nerabdator, mai ales ca i-am mai facut o mica modificare la profundor.
I-am mai ... desfiletat tija care duce la profundor, ca sa pot sa pun trimmerul in pozitia lui de mijloc si ca sa atenuez din tendinta avionului de a pune botul in pamint, fara sa mai adaug greutati, mai ales ca inca n-am reusit sa-i aflu CG-ul.
Cum spuneam, cu aceasta modificare, am reusit sa aduc trimmerul in pozitia lui de mijloc, astfel ca din pozitia asta, daca vreau ca avionul sa se mentina pe o traiectorie usor ascendenta, dau de trimmer o dunga, poate doua inapoi, ca si cum as trage de mansa si avionul urca usor si frumos, chiar si cu "noul" lipo 2s, renascut din "decedatul" lipo 3s.
De asemenea, Adi, ai dreptate cu vremea care pare sa fie neprielnica pentru zbor, mai ales ca scarba asta de vant bate cu cca 19kmh, cum zic astia pe net, desi la cum vad eu varfurile plopilor ca se misca, banuiesc ca in rafale, vantul depaseste 25kmh. Cum accumulatorul lipo 2s nu are atata "vana" pe el sa depaseasca cei 25 kmh, iar sa "ma risc" sa zbor doar cu una bucata lipo 3s, pentru maxim 10min pe vantul asta, cred ca am n-am sa ies la zbor in dimineata asta. Poate mai pe dupa masa, vantul se va mai potoli putin si-mi va permite sa ma simt si eu bine, macar 50min ... cu pluta in zbor.
Ieri, in vreme ce stick-uiam de zor si urmaream Nemo-ul pe cerul patriei, nu realizam cat de frig este, decat atunci cand aduceam avionul la sol pentru schimbul de acumulatori, ocazie cu care constatam ca degetele mele erau inghetate ... Nemernica pasiune, daca te face sa uiti de tine ... parca-i un drog!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#13
Postat 11 December 2010 - 07:41 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#14
Postat 12 December 2010 - 04:07 PM
Bineinteles ca Nemo a zburat superb, ba chiar mai bine decat in diagonala, ca un crab, deoarece vantul nu l-a deranjat asa de mult. Eu, stiam ca pluta de Nemo nu "stie" el sa faca tonouri, da' in mainile lui Fernando, am vazut ca "stie". Eu ma asteptam ca tonourile sa le faca din ... eleroane, nu si din deriva, dar ... am vazut ca poate cu ajutorul derivei, asa ca ... o sa incerc si eu zilele urmatoare. Oricum, frigul mi-a redus drastic timpul de zbor, astfel ca am tras concluzia ca lipo-urilor nu plea le place ...
Foarte placut impresionat a ramas Fernando de faptul ca zbor "binisor" fara nici o ora de "simulator"!!! I-am "explicat" totusi ca am si "simulator" la activ in forma lu' nenea A10 ... care a ajuns de atatea "prabusiri simulate" sa arate asa:
Tot azi, dupa cea de-a doua sesiune de zbor, am mai cantarit odata pluta, ca sa fiu sigur cat cantareste, sa stiu ce sa raspund, cand o sa mai fiu intrebat. Astfel, fara accumulator, are 430g, iar cu lipo-ul de 1000mah are 540g.
O alta zi frumoasa, in care mi s-au "lipit" mainile pe stickuri, in care am mai invatat ceva (cum ca pluta mea "stie" tonouri si ca as putea sa tin si altfel destele pe stick-uri pentru un control mai bun). De asemenea, am aflat ca pluta mea, nu se comporta prea diferit fata de Cessna 182 ... ceea ce este incurajator.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#15
Postat 02 January 2011 - 06:22 PM
Am luat pluta si una bucata acumulator si ... fuga pe tarlaua de la "oierie". Cum pluta fusese pregatita de zbor, de acasa, doar am oprit masina, am scos radiocomanda si pluta si ... sus pe cer. Intre timp, scumpa mea soata si-a luat "sculele" de pozat si filmat si ... a filmat un cer albastru frumos, un albastru incredibil, cum numai la Voronet mai gasesti, doar ca avionul meu se vede ... mai rar spre deloc prin filmare. Greu de filmat cu soarele pe cer, pentru ca imaginea propriei tale fete se reflecta pe ecranul pe care ar trebui sa vezi ce ... filmezi si nu vezi mai nimic. Totusi, pe langa cerul albastru, au iesit si cateva poze in care se vede si pluta ... :( :) , cum ar fi ... astea:
Pe la 13:45, ma suna Silviu si-mi spune ca el e gata de zbor, dar cum pe mine ma prinsese la masa ... l-am rugat sa mai intarziem putin si sa ne intalnim in drum spre Poiana, pe la 14:15 - 14:20. Am mancat la ... foc automat, iar la 14:13 eram impreuna cu Silviu, el cu masina lui fiind in fata, pentru ca eu habar nu aveam drumul spre Poiana si spre locul de zbor stiut de el. Cred ca pe la 14:45 am fost la teren, unde eu am pregatit pluta cu un lipo 2s si ... sus pe ceriu cu ea. Intre timp si Silviu a terminat pregatirile de zbor la Kamikazul lui, asa ca mi-am aterizat pluta sa surprind pe camera macar decolarea ... Decolarea am reusit s-o prin pe camera dar ... restul evolutiei n-am mai reusit s-o prind pentru ca din ecranul camerei se oglindea ... mustata mea!!!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#16
Postat 02 January 2011 - 06:26 PM
Soarele a apus, acumulatorii s-au descarcat si ... asa s-a terminat prima sesiune de zbor de la malul marii, cu macar doua aparate pe cerul patriei. Speram ca nu ... ultima din iarna asta.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#17
Postat 08 January 2011 - 05:20 PM
Spre surprinderea mea placuta, pe plaja se afla si Fernando cu un Acro-master si Robert cu o ganganie zburatoare, pe langa Bogdan cu "jucaria" lui. Asa ca a iesit o sesiune de zbor superba, mai putin un incident in care Fernando a rupt o elice, dar avionul lui a fost gata de zbor imediat ce aceasta/elicea a fost inlocuita!
Iata si cateva poze
Filmuletul, o sa dureze putin, pana il prelucrez sa-l fac un intreg.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#18
Postat 09 January 2011 - 01:54 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#19
Postat 14 January 2011 - 05:49 PM
Oricum, pentru mine, au fost binevenite ceste 4 sedinte de zbor, pentru ca mi-am perfectionat "deprinderile" de zbor la joasa inaltime, avand suficient loc de manevra in caz de eventuale greseli.
Ar fi fost interesant s-o fi filmat, cu topaia prin aer, zburand deasupra plajei la putin mai mult de un stat de om (cat sa nu le dau cu pluta-n cap celor care faceau jogging pe plaja, sau indragostitilor care populau peisajul dupa masa). Pur si simplu, o aduceam la nivelul ochilor mei si ... admiram aveonul cum ... sare-n sus de ziceai ca-i o masina care a trecut printr-o groapa.
Cred ca-i ceva predestinat pentru tarisoara asta, daca pana si-n aer e gropi ... pe sosele ce pretentii sa mai avem?! :D :D http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#21
Postat 03 March 2011 - 04:48 PM
Oricum, ori de cate ori am prins chiar si o mica parte din zi, fara vant, sau un vant mai ... "decent", adica pana in 25kmh inclusiv, am iesit la zbor cu pluta.
Sunt si in asteptarea unei radio-comenzi in 2.4ghz din aia 9x, pentru gangania aia mica, care ... cu radio-comanda de la A10, se comporta de zici ca-i posedata. Culmea este ca ...receptorul, pare sa fie in regula, pentru ca daca opresc statia, latraturile servo-urilor se opresc. Am sa incerc si cu ceva ferita pe cablul de control receptor-esc, sa vad ce se intampla, insa eu banuiesc ca statia ... are draci pe ea si ... cere alta. Iar p-aia din pluta, nu vreau s-o scot, pentru ca am tras cablul de la antena si ... l-am mai si lipit pe ici pe colo.
Maine se anunta o zi cu vant de cca 10kmh, asa ca mi-am propus sa descarc de cel putin doua ori toate pack-urile, asta inseamna, cel putin 2 ore jumate de zbor, mai ales ca i-am adus niste "imbunatatiri" plutei (zic eu) ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#22
Postat 04 March 2011 - 09:27 PM
In sesiunea de descarcat acumulatorii dimineata, am vazut pe cerul patriei niste ceva care semanau cu niste ulii doar ca erau mult mai mari, adica aveau anvergura aripii peste cea a unui pescarus matur si evident mai mare decat pluta mea, cu un penaj negru cu burta pepita/gri. Ma gandeam ca s-ar putea sa fie niste acvile sau ereti sau ceva ... Nevasta-mea zicea ca nu are cum sa fie acvile la campie, dar eu stiu c-am vazut ceva mai mare decat un uliu si/sau un erete ... si erau cam 3-4 familii, sau ceva. Chiar un asemenea exemplar s-a apucat de treaba si a lasat un pui de atac asupra plutei, dar cred c-a fost doar c-a s-o sperie si s-o determine sa paraseasca spatiul lor.
Nu asta a fost interesant insa ... ci faptul ca la intoarcere, am ramas ... innamolit si mi-am facut masina numai namol. Cu greu am reusit sa ies de acolo!
Sesiunea de dupa masa, am zarit un uliu, undeva suuuus, atat de sus incat abia il vedeam cat o unghie si cum n-aveam ce face, am bagat "gaz" in motorul plutei si am urcat-o acolo. Cat am urcat pluta, cum ne-cum, am reusit s-o vad, chiar m-am invartit in jurul uliului sau ce zburatoare era el acolo, cum insa acesta s-a simtit sacait si a tuns-o, m-a lasat balta, fara nici un reper si ... mi-am adus aminte ca sunt chior si ... a fost o intreaga epopee sa cobor pluta de acolo, controland-o in vre-un fel. Desi-i taiasem motorul, cum o manvram eu, in loc sa coboare mai repede, parea ca urca, sau cel putin ramane la acelasi plafon. Am reusit s-o mut din zona aceea si ... s-o aduc cumva mai in raza mea de vedere ... si sa-mi continui sesiunea de zbor mai relaxat ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#24
Postat 05 March 2011 - 08:06 PM
Azi, s-a profitat de vremea insorita si la C-ta si s-a iesit la zbor. Eu, am iesit chiar de 2 ori, prima sesiune, pe plaja, langa hotelul Parc din Mamaia, unde am descarcat doi acumulatori.
Cea de a doua sesiune de zbor, a inceput pe la orele 14:00 in zona Poiana. Se pare ca Poiana, sau mai bine zis zona aceea ofera conditii bune pentru decolarile de pe roti. Am fost 4 zburatori, Fernando cu al lui Acromaster si una bucata cessna care nu prea s-a lasat controlat in zbor, Robert cu un planor maaaaare de 2m si ceva din "pluta"/EPO/ceva, Bogdan cu ... ceva frumos din lemn de balsa (care am uitat cum ii spune) si eu cu pluta/Nemo. Ma cam manca undeva sa iau si epo-parkjet-ul sa-l duc cu statia lui Fernando si cu receptorul meu, da' ... am hotarat totusi sa astept cuminte sa-mi vina statia mea, paianjenul cu multe picioare si ecran Tg 9x. In schimb am incercat sa zbor silverlith-urile, da' vantu' era totusi prea dur pentru ele ... asa ca am renuntat la idee si m-am rezumat doar la pluta.
http://www.youtube.c...h?v=bxNhbzjpyfM si un mic filmulet cu ... o mica parte din ce-a fost pe acolo, pe la terenul de zbor. Din pacate, soarele puternic nu prea mi-a permis sa vad aveoanele in ecranul camerei prea mult timp, asa ca ... am filmat si foarte mult cer senin, parte din cerul patriei.
Fernando a fost bun cu mine si mi-a dat comenzile lu' nenea Acromasterul, sa-l "simt" si eu putin ... dupa ce m-a alergat cu avionul printre masini ...
O zi frumoasa, totusi vantul asta ... nu m-a lasat sa zbor si silverlith-urile ... mama lui de vant!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 05 March 2011 - 08:07 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#26
Postat 06 March 2011 - 09:40 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#27
Postat 13 March 2011 - 07:30 PM
Vineri dupa masa, iar am iesit cu ganganelul la zbor, iar dupa niste manevre mai putin inspirate la altitudine mica, am reusit sa-l trantesc in bot si ... sa-i sparg canopia, plasticul ala ... Oricum, am adunat bucatile de plastic, le-am bagat in buzunar, am pus acumulatorul la loc pe pozitie si mi-am continuat zborul. Daca dimineata, vantul nu era prea serios, dupa amiaza insa, ajunsese pe la un "indecent" 19 - 21kmh. Dupa ce am descarcat pe cer, acumulatorul la ganganel (si a durat ceva ... ), mi-am continuat joaca cu pluta, pret de ... toti acumulatorii ceilalti.
Sambata dimineata, desi astia anuntau vant de 11kmh, pe camp, vantul mi-a parut ca este cam in jur de 15kmh. Cum ganganelul este mai "naravas", am ales sa-l zbor pe el primul, pentru ca ... sa nu ma invat sa dau de comenzi in maxim de cursa, asa cum fac la pluta, asa ca ... am avut un zbor extrem de frumos. Dupa mai bine de juma de ora, acumulatorul a ... cedat si el si ... a trebuit sa-l aterizez. O singura balarie era pe tot campul ala si ... exact in ea am lovit ganganelul. Fara nici un damage insa.
Sambata dupa masa, vantul a scazut cred, sub 5kmh iar sesiunea a doua de zbor a decurs extraordinar de frumos, iar zambetul meu ... era in jurul capului.
Duminica dimineata, adica azi, am iesit din nou la zbor, insa vantul facea ca gaganelul in jumatea de sus de jumate ... abia daca se misca putin fata de pamint, atunci cand venea contravantului ... Pluta, trebuia sa-i dau motor maxim, ca sa nu mearga inapoi. Cand am ajuns acasa si m-am uitat pe net, am vazut ca astia dadeau viteza vantului la ... 31kmh!!!!:D Oricum, imi perfectionez deprinderile de a zbura ... pe vant puternic si mai ales pe turbulentele create de acesta ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#28
Postat 02 April 2011 - 05:55 PM
Ziua de azi, insa s-a dovedit a fi nefasta pentru "pluta"/Nemo, pentru ca ... m-a lasat servo-ul de pe profundor in plin zbor, iar ca rezultat, am trantit aveonul din inaltul ceriului de ... l-au gasit toate alea. Nu va inchipuiti ca pluta a patit ceva, pentru ca-i ... pluta, da' ambele pale ale elicii s-au rupt. Noroc ca s-a inventat superglue ... Oricum, a trebuit sa termin sesiunea de zbor de dimineata, pentru a merge acasa si a schimba pardalnicul ala de servo (i-o fi ajuns si lui saracu' ca de asta toamna pana in prezent ... a toot zburat in medie 8 - 10 ore/saptamana).
Apoi, pe la 13:00, m-a sunat Cosmin, cu cealalta "pluta" din C-ta ca ... si-a reparat axul motorului si are chef de iesit la zbor! I-am dat bice cu schimbatu' servo-ului si ... am iesit din nou la zbor. Nu mi-a placut mie cum zbura pluta cu noul servo, avand impresia ca ... tinde sa tot urce, iar pe vantul asta ... se comporta cam aiurea, asa ca l-am pus jos pe nenea Nemo si ... am dat un dinte de servo in jos.
Cand am lansat din nou pluta cu intentia vadita de a-l ridica pe ceriu, am observat ca ... profundorul era prea inclinat inspre in jos, insa am sperat ca ... pot sa-l controlez din stick ... si am decis sa continui lansarea. Proasta decizie ... Aveonul s-anfipt cu botul in pamint si ... elicea s-a frant!
Cosmin, intre timp si-a gatat aveonul lui, astfel ca i-am deconectat acumulatorul la al meu si ... am mers cu Cosmin, care si-a aruncat aveonul fara motor pornit, sa vedem cum sta cu echlibrul. Aveonul statea bine, doar ca ... masinile stateau prost si ... l-am dat de masina mea! N-a fost mare bai, astfel ca am ridicat pluta lui Cosmin in aer, da' axul acela indreptat ... suna aiurea, iar trimm-urile erau si mai aiurea, asa ca l-am aterizat ... . Dupa ce am rearanjat trimm-urile, al lansat din nou pluta lui Cosmin in aer si ... a zburat frumusel, apoi .. i-am dat comanda lui Cosmin, care ... a facut un viraj pe o parte, iar cand a fost sa-l aduca inapoi ... nu prea mai reusea. Am luat din nou comanda ... si l-am aterizat, mai ... brutal, pentru ca nu raspundea corect la comenzi. Aterizarea s-a dovedit a fi prea brutala pentru elice si axul motorului, elicea s-a rupt, iar axul s-a indoit. Cand am ajuns la aveon, am observat si de ce se comporta ciudat: coada era ... mult spre stanga ... ceea ce facea ca aveonul sa se tot vireze spre stanga si sa se incline ... tot spre stanga, evident.
Cum axul motorului ("cutia de viteze") era indoit, nu mai puteam folosi pluta lui Cosmin decat pe post de ... DLG, asa ca am renuntat la el!
Am purces sa-l aduc pe al meu la o setare mai ... decenta la profundor si ... sus cu el in aer. Totusi, servo-ul nou, are bratul cu o gaura mai scurt decat cel original, ceea ce face ca pluta mea, sa se comporte diferit. Nu foarte diferit, da' ... sesizabil mai diferit. Cum zbura cu un acumulator lipo 2S, l-am pus jos, sa-i pun un lipo 3s si sa i-l dau lui Cosmin sa-l duca! L-a dus Cosmin, destul de mult, pana cand, am zis eu ca ... acumulatorul e pe terminate si l-am luat sa-l aduc jos. Numai bine ca mi-a sunat telefonul si ... am pus jos pluta in graba ... cu spatele in vant ... si am mai rupt o elice.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#29
Postat 04 April 2011 - 01:02 PM
La Tulcea a fost numai o elice rupta la Minimag si doua suruburi slabite la batiul motorului de la Funcub ce au dus la o aterizare fara motor pe un vant destul de suparat.
Aceasta postare a fost editata de adioperator: 04 April 2011 - 01:02 PM
#30
Postat 26 April 2011 - 08:22 AM
Ganganelul, fiind ceva mai mic, a starnit, ca de obicei, curiozitatea pescarusilor si ... la un moment dat chiar a trebuit aproape sa-l aterizez, pentru a scapa de ei. Cand insa am ridicat pluta, curiozitatea dimpreuna cu teama i-a facut sa pastreze distanta ...
Calitatea filmarii, lasa cumva, de dorit, da' avem cumva circumstante atenuante, pentru ca soarele batea in ecranul/monitorul camerei de luat vederi (si care nu-i dotata si cu ... din ala de pus ochiul), iar ... in special ganganeul, se vede si el din cand in cand trecand prin fata camerei ... Cam asta: a iesit!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma