Jurnal de Zbor Constanta Sa dam piticilor de pe creier ... ce-i al lor ...
#332
Postat 05 June 2012 - 03:51 PM
Am mai si lucrat putin la ultron, vopsindu-i ... scociul care acopera eleroanele, coada si profundorul cu ... vopsea alba din aia de vopsesti ... usile de lemn la interior. Am mai adaugat cca 20 de grame numa' cu vopseaua ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#333
Postat 05 June 2012 - 05:46 PM
Ieri am ieşit până la urmă în speranţa că vântul se mai lasă. Ca să-mi facă în ciudă, vântul încă nu se lăsase pe la 17.00 dar tot am tras un zbor scurt (după ultima experienţă nu mă mai avânt aşa uşor pe vânt cu rafale), apoi am plecat pe malul mării la joacă în nisip cu "băiatul lu tata". Zboruri line şi toate cel bune...
#334
Postat 08 June 2012 - 02:02 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#340
Postat 10 June 2012 - 02:41 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#341
Postat 10 June 2012 - 04:05 PM
Una peste alta, Constanţa a fost reprezentată.
#342
Postat 10 June 2012 - 08:51 PM
- Ultronul în forma actuală a văzut lumina soarelui şi ne-a încântat privirile.
- Sagita a zburat cum numai ea ÅŸtie.
- Steph a zburat şi el Beta în stilul său caracteristic.
Vântul nu a lipsit deşi pe prognoză au zis că se lasăăăă....
#343
Postat 10 June 2012 - 09:19 PM
Ce sa faca si meteorologii?! Mai dau si ei cate o chifla, din cand in cand!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#344
Postat 11 June 2012 - 01:13 PM
Cu ceva smirgher, lingura incinsa si ... "inspiratie" am mai redus cateva grame la "piatra" astfel ca inainte de operatie avea 421g RTF, iar acum are ... 415g = victorie. Am mai largit tubul de aer din fata EDF-ului. Habar nu am insa cum zboara, da' sa mi se incarce acumularetii descarcati dimineata si ... pe la un 19:00 ies sa vad ce-am facut si ... daca am facut bine.
Nu stiu cu ce sa-i dau pe spuma sa dispara "bradutii"/asperitatile/rugozitatile aparute in urma smirgheruirii, desi am dat cu smirgher de diferite granulatii, de la mare la mic. Am incercat sa-i dau cu ... acetona, in speranta ca poate topeste si ... ma ajuta sa nivelez rugo-dudele alea.
A, era sa uit: vantul, daaa, vantul a fost ca intotdeauna vara, dinspre cladiri si a fost o adevarata placere sa zbor din nou - acasa pe scumpul si dragul meu VANT. Mi-a fost tare dor de el si mi-a lipsit cat am fost plecat la Braila!
Oare ce mai face zburatoarea lui Gabi, aia de-i Dumnezeul tuturor zburatoarelor de pe pamintul asta! Imi este tare dor de ea s-o vad pe ceriu si s-o vad ca ... in ciuda tuturor, dar absolut a tuturor predictiilor face exact ceea ce trebuie sa faca: ZBOARA!!! Este incredibila: 1,3m anvergura si 1,6kg de model care zboara si zboara intr-un mare, mare fel! Unde mai pui ca in mana lui Gigi facea harier si hovering?!
Imi pare rau ca n-am avut-o cu mine la Braila sa le-o arat zburatorilor Braileni si Galateni cum zboara ... o stanca cu ... suprafete de comanda + mult motor + multa multa portanta data de profilul aripii!
Gigi si Gabi, mai veniti si voi la Oierie sa mai vad si eu bestiutele voastre pe ceriu!!! Sa-mi mai clatesc ochii!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#345
Postat 11 June 2012 - 09:09 PM
BCA-ul zburator are acum o noua aripa mai mare, da' si ceva greutate in plus, astfel ca acum zboara cu aprox 1,9kg din care un lipo 3S de 2200mAh este pe post de ... lest pentru a aduce CG-ul in pozitia optima!
Cum aripa este mai mare avionul acum fileaza mai lung si ... planeaza mai frumos ca inainte. N-am mai vazut harrier si hovering cu BCA-ul zburator (sa nu-i spun "caramida", pentru ca materialul din care-i facut e mai buretos asemanator BCA-ului) insa am vazut un zbor frumos si o aterizare ca la carte.
Gigi are acum si un ecran/monitor pentru FPV, care arata imaginea in timp real de pe camera montata pe avion si care face ca zborul sa capete accente de ... simulator. Mie personal imi place mai mult ideea cu monitorul FPV decat cea cu ochelarii. In seara asta Gigi a incercat si reusit o aterizare FPV ca la carte, insa in timpul zborului era se ne tunda pe toti la o trecere cu hambarul zburator.
Felicitari pentru noile jucarii!!
T33-ul meu este pregatit pentru intalnirea cu F18-le si F15-le colegului Galatean, iar F16-le il provoaca la un zbor de insotire pe F18 sau pe F15 ... oricare din ele! T33-ul deocamdata tot vitezist este dar ... s-au mai ameliorat simtitor consumurile si eficienta EDFului, astfel ca zboara bine si la juma de stick de throttle (ceea ce pana acum ... nu prea facea pe vant de peste 18kmh)
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#346
Postat 11 June 2012 - 09:32 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#347
Postat 12 June 2012 - 05:06 PM
PS Deja Gabi cauta alte variante constructive pentru o aripa mai usoara.
Salutari si zboruri line !
Spider Quad LRS FPV
Quad Eachine 250 FPV
Egreta Glider
Phoenix 2000 Glider
Skyfun
Combat Wing
T-45 Goshawk
T9 & FrSky mod
FrSky Taranis Plus
Life is short, fly fast fly low !
#348
Postat 13 June 2012 - 08:45 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#349
Postat 14 June 2012 - 09:41 AM
Alte stricaciuni n-a mai suferit ultronul ... doar eu inca ma simt ranit in ... orgoliu (vorba lui Gigi) si de nervi am pierdut si oring-ul care prindea elicea pe propsaver. A trebuit sa apelez, pentru continuarea zborului, la ... elasticele de legat banii. Oricum, a fost o seara excelenta, atat inainte cat si dupa "incident".
T33-ul, ca de obicei a avut parte de o prima lansare corespunzatoare si un zbor frumos, insa la a doua lansare ... ca de obicei, cuplul motor l-a intros ca pe un peste cu burta-n sus, pentru ca mai apoi sa-l trantesc de pamint pe burta, in lanul de lucerna, fara damage-uri serioase. Aterizarile lui T33 le-am facut in ... lanul de grau/orz/orzoaica ... unde n-a atins nici macar pamintul.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#352
Postat 17 June 2012 - 03:03 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#353
Postat 17 June 2012 - 08:25 PM
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 17 June 2012 - 08:26 PM
#354
Postat 18 June 2012 - 02:04 PM
A fost o seara relaxanta, perfecta, asa cum au fost mai toate serile din saptamana care se incheia.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#356
Postat 18 June 2012 - 09:47 PM
Chiar si ultronul urca ca nebunu pe langa barzoiul lui Edi, da' din motive de diptrii ... il aduceam repejor mai jos ca sa-l si vad, sa nu ma dezorientez si sa fac vre-o nefacuta.
Exersand o copacabana, guban, copan sau cum ii spune la figura aia impusa de o pregatesc bajetii astia pentru programul impus - de concurs (de parca nu le ajunge cate reguli li se impun din sculare-n culcare), am bruscat ultronul prea mult si ... acesta m-a penalizat si mi-a spus ca ... "o-i fi io tanculet, da' sa-ti bati joc de mine in halul asta ... nu-ti permit". Suportul bateriei, a necesat oarece intretinere in seara asta. Nimic grav care sa fi afectat zborurile urmatoare.
Am exersat gubanu/copanu/copacabana aia, nu pentru ca m-am lovit la cap si ma apuc de azi sa ... fac programe impuse ... cum am postulat anterior - imi ajunge cate mi se impun, in viata de zi cu zi - din sculare'n culcare, da' eram curios sa vad si eu ... cum se vede gubanu/copanu/copacabana aia ... cu urcare in tucahara intinsa pe spate, surub simplu, ranversare si ... pluta pe spate. Sincer, nu mi se pare nimic nici spectaculos, nici ... nimic, da' pana la urma e o chestie de gusturi.
Mai spectaculos mi se pare modul la care isi zboara pelikan-ul (clona EzStar), stefan - care o face planor 3d si cred ca mai are putin de exersat si o face ... 4d, pentru ca ... asa se simte el bine - ceea ce este clar cel mai important lucru.
Relaxant, frumos, pentru inima si suflet a fost si in seara asta sesiunea de zbor! :unsure:
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 18 June 2012 - 09:51 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#357
Postat 19 June 2012 - 09:15 PM
Gigi si-a upgradat HK FPV-ul/Hambarul zburator cu tot echipamentul FPV de vede pe monitor toate dudele posibile si imposibile (heading, viteza liniar, viteza ascensionala, altitudine, tensiuni de alimentare, consumuri, etc.) si care zboara intr-un mare fel, poate si datorita regulatorului de "numai" 80 de amperi si motorului pe masura.
Senzatia serii insa a fost D u m n e z e u l a e r o m o d e l e l o r, BCA-ul zburator al lui Gabi! Mi l-a dat si mie putin sa-l simt la stick-uri si e ... DUMNEZEU!!! Se simte parca greutatea modelului la stick-uri. Se simte ca ... are cargo din gros pe el, zici ca-i un jumbo, ceva ... o senzatie greu de descris in cuvinte. Desi in setarile statiei e 1:1, fara dr si expo, avea ... inertie in a raspunde la comenzi si se vedea in aer cum modelul incearca sa raspunda la comanda, dar inertia il impiedica s-o faca promt. Se inclina daca-i comandai eleroane, dar miscarea modelului ramanea tot liniara ... o bucatica de timp. Nu era nimic deranjant din contra placut atat ochiului cat si ... mintii. Mie unu imi place la nebunie cum se simte la stick-uri si cum zboara BCA-ul.
La capitolul rezistenta la crash, rivalizeaza cu Sagita lui Edi care a mai suferit ceva interventii in urma unor "impamantari" gospodaresti la care eu unul ma asteptam sa adunam scobitori de pe jos si bineinteles cu pluta. De fapt, pluta la trante avea/are prostul obicei de a rupe eliciile, da' BCA-ul nici macar atata nu face. BCA-ul ii aranjezi coada din nou in pozitia normala (pentru ca se suceste pe pozitie) si ... gata, o urci din nou pe ceriu.
A reusit in seara Gabi asta o impamintare artistica, o vrie din aia cum mai vezi in filmele cu avioane doborate in luptele aeriene din WW2. O vrie perfecta de la inceput pana la ... sfarsit, pentru ca Gabi se uita dupa ... FPV-ul pilotat de Gigi. "Impamintarea" asta mi se pare ca s-a soldat si cu o elice rupta.
O alta seara minunata la Oierie! :rolleyes:
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#358
Postat 22 June 2012 - 09:43 AM
Aseara, ca obicei, dupa o lupta aeriana crancena a' la WW2, pilotul BCA-ului a fost ucis si a cazut pe mansa - impingand avionul intr-un picaj ametitor. Zgomotul impactului a fost unul pe masura celor 2,2kg izbindu-se de sol direct in bot. Aproape ca vibratia impactului cu solul s-a simtit pe sol - precum calcatura unui elefant ..., iar norul de praf ridicat a mascat modelul pana la recuperarea acestuia. In ciuda violentei indiscutabile a impactului, in afara motorului iesit din suport si a cozii iesite din suport alte damage-uri (cel putin vizibile) modelul nu pare sa mai fi suferit.
In rest, o seara perfecta, dupa orele 20:30 vantul s-a lasat la modul la care flacara brichetei nu mai era atinsa de slaba adiere. Edi cu a lui Sagita ne-a incantat privirea urcand prin termice, chiar si BCA-ul a planat pe langa aceasta. Gigi cu HK FPV / HAMBARUL Zburator a exersat aterziri FPV si mai ales fara sa priveasca modelul, fara nici un fel de incidente - chiar daca in cateva ocazii mai mai ca era sa-si darame duba infigand in ea Hambarul ... Extra 300-le, insa n-a prea vrut sa fie cooperant si sa-si tina motorul in suport, drept pentru care a zburat haotic - gen musca beata, pana cand intr-un final, Gigi s-a hotarat sa-l puna jos si sa vada de ce zboara atat de ... dereglat. Nici aripa n-a prea vrut sa fie ascultatoare, ejectandu-si in zbor canopia, de fiecare data.
Pluta mea a zburat ... binisor, necesand in prima faza cateva aterizari pentru repozitionarea bateriei si adugarea unei monezi de 10 bani/4grame pe coada, pentru un CG mai ... decent. EPO-park-ul insa a zburat de la inceput pana la sfarsit ireprosabil, cum insa soarele a binevoit sa apuna, a trebui sa o aduc jos, pentru ca dioptriimele mele refuzau sa o mai vada.
Pana diseara, sanatate si aterizari line!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma