Jurnal de Zbor Constanta Sa dam piticilor de pe creier ... ce-i al lor ...
#33
Postat 26 April 2011 - 07:22 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#34
Postat 01 May 2011 - 05:48 PM
Intre timp, tot zapand pe net, pe youtube, am gasit pe net ... ceva interesant: Nemo hovering!!! Adica este el (pluta) un foarte bun trainer, insa in mana unui "artist" poate face multe, chiar daca-i frumos ca o ... caramida!
Va las sa va delectati cu ... caramida zburatoare!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#35
Postat 24 May 2011 - 07:10 PM
In seara asta, ca de obicei am iesit la zbor si am prins o seara superba, ca si alaltaseara, ca si duminica seara ... si m-am putut delecta cu modelele zburandu-le la firul ierbii. Ba chiar in cateva ocazii a trebuit sa ma feresc din fata aveonului pe care-l adusesem direct spre ... mufarina-mi proprie.
Cred ca, totusi, acumulatorul nanotech de 2200mAh, dupa o intensa folosire, incepe sa dea semne de oboseala, astfel: am zburat cu el, de cand am ridicat pluta in aer cu throttle la 40%, sa nu fie nici prea rapid si nici prea lent sa tavalesc modelul, mai bine de 20min.
Dupa cele 20 de min, am vrut sa-l ridic mai sus de firul ierbii si sa alerg niste ciori care ma tot stresau invartindu-se deasupra mea si caraind ca o cutie de viteze stricata. Aml dat stick-ul la cca 60-65% si motorul s-a turat corespunzator, am gonit ciorile si l-am redus la loc, dupa care am mai zburat linistit inca vre-o 3 min. Cand am vrut sa-l turez din nou (dintr-un motiv care ... nu mi-l mai amintesc, probabil de control), cu toate c-am dus stick-ul in maxim, motorul n-a mai vrut sa se tureze! Ciudat este insa faptul ca aveonul continua sa zboare la turatia la care era motorul de ziceai ca ... nu s-ar termina acumulatorul niciodaca, motorul invartindu-se constant.
Probabil ca rezistenta interna sau ceva p-acolo face ca acumulatorul sa ceara altul.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#36
Postat 25 May 2011 - 04:22 PM
#37
Postat 25 May 2011 - 07:23 PM
Am zburat ganganelul cu lipo 2S 800mAh, asa cum il zbor de obicei si m-a tinut undeva in jurul a 15-16 min si era caldut bine (ca sa nu spun ca aproape frigea). Eeee, cand insa am pus nanotech-ul 2S 850mAh mi-a tinut gangania in aer, in acelasi regim de zbor undeva intre 25-30min, iar acumulatorul nu parea sa fie la o temperatura mai mare decat cea a mediului inconjurator! Concluzia logica care se poate desprinde numai din aceasta "intamplare" este ca Gens-ul 2S 800mAh se cam apropie de firescul sfarsit de viata.
Echiparea ganganelului (Epo Parkjet-ul) este cea stock, adica asta: www.ecalc.ch/motorcalc_e.htm?ecalc&elevation=500&airtemp=25&batteries=lipo_850mah_-_25/35c&s=2&p=1&chargestate=full&esc=max_10a&motor=turnigy&type=2211-2300&propeller=apc_speed_e&diameter=5&pitch=5&blades=2
Acuma, in apararea lui nenea Gens asta, trebuie sa povestesc ca de cand in am (februarie parca, nu mai tin minte precis data), l-am rupt in gura cu cel putin un ciclu de incarcare/descarcare pe zi, uneori chiar doua cicluri/zi. Cum insa nu in fiecare zi am putut sa zbor pentru ca au mai fost si zile in care a plouat, iau ca medie 1 ciclu/zi, astfel ca estimez ca m-a dus cca 90 de cicluri si poate ca ma mai duce inca vre-o 20-30. Acesta ar fi un prim aspect, insa aspectul cel mai interesant este ca aproape intotdeauna am descarcat acumulatorul pana cand ESC-ul a taiat motorul si ca l-am mai incarcat in destul de multe randuri si cu 4 amperi, ceea ce pentru acumulator inseamna peste 4C.
Cum pe el scrie ca poate fi incarcat cu maxim 4C, este clara treaba ca am gresit cu el, incarcandu-l astfel. Cum de asemenea am gresit si descarcandu-l pana la limita la care ESC-ul taie motorul.
Acuma, aproximativ acelasi tratament l-a primit si nanotech-ul 3S de 2200mAh, pana ieri seara, drept urmare, daca la inceput ma tinea mai bine de 40 min, acum ma mai tine undeva intre 20-25min, in stilul meu de zbor cu stick-ul de throttle la 40-50% si se incalzeste binisor, cu mentiunea ca acumulatorul e la mine de prin decembrie, daca nu chiar noiembrie anul trecut, iar daca ar fi presupunem ca-i la mine numai din decembrie anul trecut si ca a avut parte in medie de 1 ciclu de incarcare/descarcare pe zi, ar avea cca 170 de cicluri. Deci cred ca a tinut ceva si inca mai tine ...
Cum spuneam cu alta ocazie, acumulatorii au devenit uzati fizic, iar viata lor se apropie de sfarsit.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#38
Postat 12 June 2011 - 07:03 PM
A fost primul zbor al avionului si-mi pare enorm de rau ca nu am venit pregatit cum se cuvine pentru maidenul bijuteriei!
Fiind un avion de la multiplex, trebuie sa stai sa-l privesti atent, poate poate vei sesiza ceva ce sa nu-ti convina, desi ... slabe sanse. Apoi, din spusele lui Bogdan totul s-a potrivit la fix, fara sa fie nevoie de ajustari, taieri sau alte alea.
Bijuteria, caci asa ma voi referi de acum cand vine vorba de acest model, a venit cu ESC, motor si EDF, fara servo-uri insa. Chiar si asa, am inteles ca l-a prins la o reducere si a platit pe el doar 400lei, ceea ce il face sa merite din plin.
Cum a zburat?! Pai aaa, fara nici un pas, l-a luat Bogdan in mana dreapta, a turat motorul in maxim si i-a facut un branci!!! ATAT!!! Doar un branci! Vantul nu batea cu mai mult de 5kmh, nici macar nu reusea sa tina panglica rosie de pe antena radiocomenzii, intinsa!!! Dupa aceea avionul parea putin mai greu de bot, asa ca l-a trimmat din radiocomanda si s-a rezolvat. A zburat cu el la putin sub jumatate de trotle si tot raspundea la comenzi, insa comanda eleroanelor sau mai bine zis raspunsul la acestea era greoi si foarte lent. Daca insa accelera la jumatate si putin peste (cca 60%) avionul raspunde superb la comenzi.
Desi Bogdan era tensionat si emotionat la maxim, a facut cu el si un looping si un tonou, figuri care au iesit ca decupate din manual. Avionul chiar cu motorul standard si cu stick-ul la 60% este vitezist ... si vitezist bine.
Dupa numai 7 ture, cu morcovul, iepurele, frunzele si vanatorul ... Bogdan s-a hotarat sa aterizeze avionul, insa nici cum nu era pregatit la ceea ce a urmat!!! A aliniat cumva avionul, cu botul in vant, i-a taiat motorul cand avionul era pe la 10m in aer si ... avionul nu vroia sa piarda altitudine si nici viteza. In orice caz, pierdea altitudine, castiga viteza si daca pierdea viteza castiga altitudine, drept pentru care a mai incercat o tura. De data asta, a venit cu el mai jos, insa avionul tooot se ducea in lung de linie in zbor si cum Bogdan a hotarat ca avionul se duce prea departe, fara motor a dat sa-l ridice!!! Cand tocmai am zis ca ... "gata, l-a dat cu fundul de pamint si trebuie sa mergem sa adunam bucati de ... multiplex" a bagat motorul in plin si ... incredibil, s-a ridicat ca si cum zbura de-o vesnicie si a pornit pe tura a 3-a. La tura a 3-a, aterizarea a iesit frumos, dar tot luuunga.
Sa-l stapanesti sanatos Bogdane!!! Frumoasa bijuterie!! Frumoasa foc!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#39
Postat 13 June 2011 - 12:14 PM
EEeee dragii mosului, azi, pe un vant de 24kmh si in rafale pana la 28kmh (cum spunea statia meteo de la Mihail Kogalniceanu de C-ta), a zburat ca si cum nimic pe lume nu i-ar fi placut mai mult!!!
Totusi, morcovul +iepurele + vanatorul, erau si prezenti si stateau de vorba cu Bogdan, gata sa ... intre in locul destinat lor, mai ales la aterizare. De ce morcov + iepure + vanator?! Pai Bogdan, este artist in elicioase, dar ii este putin frica de EDF-uri, mai ales ca Bijteria fileaza si fileaza bine, iar el/Bogdan vrea sa-si aduca bijuteria langa el daca se poate ... din prima.
Ghinion, deoarece bijuteria planeaza frumos de tot si mai ales lung, astfel ca la aterizarea de azi, s-a dus planat de la 5m pana a atins pamintul, mai bine de 100m ...
Oricum, twisterul este ... ESKY Nemo/pluta pentru EDF-uri. Stabil pe vant, fara tendinte ciudate odata ce a fost trimat, zboara frumos si la viteze mici, iar la jumatate de throttle se comporta perfect!
Are si o parte proasta: vegetatia ii zgarie ... botu'!!!! :blink:
Bogdaneeee, pune si tu o poza, ceva cu el, sa nu zica lumea ca ... fabulez!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#40
Postat 13 June 2011 - 06:07 PM
PaunFD, la 01 May 2011 - 05:48 PM, a spus:
Intre timp, tot zapand pe net, pe youtube, am gasit pe net ... ceva interesant: Nemo hovering!!! Adica este el (pluta) un foarte bun trainer, insa in mana unui "artist" poate face multe, chiar daca-i frumos ca o ... caramida!
Va las sa va delectati cu ... caramida zburatoare!
ce ma tenteaza nemou asta mar face sa renunt la bixler da e mai bun motoru :D oricum tare avionu merita banii :D
#41
Postat 13 June 2011 - 06:12 PM
PaunFD, la 01 May 2011 - 05:48 PM, a spus:
Intre timp, tot zapand pe net, pe youtube, am gasit pe net ... ceva interesant: Nemo hovering!!! Adica este el (pluta) un foarte bun trainer, insa in mana unui "artist" poate face multe, chiar daca-i frumos ca o ... caramida!
Va las sa va delectati cu ... caramida zburatoare!
ma tenteaza pluta asta aproape ma face sa renunt la bixler e tare si nemo da cred ca bixleru e pt mine totusi imi da o senzatie ciudata aceasta pluta parca ar fi avionul perfect pt mine dar nustiu daca pot renunta la bixler in favoarea lui nemo
Aceasta postare a fost editata de Marin Dragos: 13 June 2011 - 06:13 PM
#42
Postat 13 June 2011 - 07:46 PM
Nemo:
1. motor periat cu "cutie de viteze"/pinioane de reductie (geared) a turatiei elicii (pentru ca motorul periat nu are forta necesara sa invarta altfel elicea de 9070 cu care vine);
2. controler pentru motor periat de 30A;
3. statia radio este in FM (35,060 Mhz) si este supusa bruiajelor, interferentelor, defectiunilor in/la antena aia lunga (care se poate si rupe) ...
4. acumulator standard NiMh de 8 celule cu incarcatorul aferent (care nu poate fi folosit sa incarci acumulatori lipo);
5. motorul este pozitionat in fata si orice tranta se soldeaza aproape invariabil cu elicea rupta;
6. sistemul de montare al elicii nu perminte montarea elicii cu propsaver;
Bixler:
1. motor neperiat, fara alte dude (pinioane, roti dintate si alte alea)
2. controler pentru motor neperiat de 20A (daca imi aduc aminte bine);
3. statie radio in 2.4Ghz, care cel putin teoretic nu este supusa bruiajelor, interferentelor, defectiunilor in antena (de fapt are o antena mica, draguta si ... scurta).
4. acumulatorul este deja lipo, iar incarcatorul este/permite incarcarea acumulatorilor lipo cu 2 sau cu 3 celule;
5. motorul este pozitionat undeva ... in spatele botului avionului, iar la trante nu rupe elici, decat in cazuri speciale (trante gospodaresti);
6. sistemul de montare a elicii este prevazut cu propsaver.
Nemo-ul cu acumulatorul standard in echiparea standard zboara max 10min. Dar ... in echiparea standard are cca 350-400g RTF, ceea ce-l face nezburabil/necontrolabil pe vant mai puternic de 15kmh, asta si pentru ca motorul periat ... nu-l poate trage, iar zborul devine o zbatere inutila pentru mentinerea avionului in aer.
Pentru a-l putea zbura pe vant de peste 16kmh (pana la 32kmh cat l-am zburat eu) musai trebuie sa-l echipezi cu un motor de tip himodel 2215/20 sau 2215/25 si un ESC de minim 30A. Cu aceasta echipare si cu un acumulator lipo 3s nanotech de 2200mAh ajunge la aprox 650-700g, insa tractiunea motorului cu o elice de 9060 ajunge pe la 900-1000g, iar cu o elice mai mare pe la 1200g si poate zbura linistit si pe vant "gospodaresc".
DAR!!! Upgrade-ul de motor + ESC ajunge pe la 180 - 200 lei cu transport prin curier rapid, din Romania! Adica dai cca 300lei pe avion + 200lei pe ESC+motor si mai trebuie sa dai cca 130lei pe acumulatorul lipo 3s de 2200mAh si ... minim 60lei pe incarcatorul/echilibratorul de celule pentru acumulatori de tip lipo!!! Adica mai bagi in curul lui Nemo inca 390-400lei ca sa-l aduci in postura in care-l zboara nenea ala ... , iar eu pe vant!
Uitasem: Nu cred ca-l egaleaza vre-un model pe piata ca rezistenta/anduranta la trante care mai de care mai gospodaresti!!! in afara eliciilor rupte!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 13 June 2011 - 07:48 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#43
Postat 09 July 2011 - 08:31 AM
Zis si facut. Ne-am intalnit, ne-am luat cupa Cristi, am intrat pe autostrada in constructie, am mers cca 2-3km, intr-o curba am oprit si parcat masinile si ... ne-am pus pe pregatit de zbor aveoanele.
Cum eu, nu am roti, iar pregatirea de zbor nu e prea ... dificila, am trecut repejor la fapte. Nu inainte insa de a-l admira pe Cristi cum isi infige avionul cu rotile lui cu tot (fara aripa), intr-un test de rulaj pe sol, direct in roata fata dreapta a masinii sale. Incidentul nu s-a soldat cu pagube. Vantul batea chiar bine, cca 23-25kmh, insa fara prea multe probleme pentru ganganie, care tura asta avea montata pe ea si o camera video de tipul key-chain (evident made in China) care a costat exorbitantul pret de ... 35lei!!!
Am inaltat gangania in aer si ... iata ce a iesit:
Cat eu zburam deja gangania, Cosmin incheia pregatirea de zbor a mirificului B25 (1.7kg, 1.4m anvergura, tren de aterizare escamotabil, leduri colorate la varful aripilor, electric, numai figuri pe el). Eu ... pilotam de zor gangania, cand, dupa cateva ture de pista, Cristi si mai ales Cosmin la stick-uri, se hotarasc ca totul este ok si B25-ul e gata de zbor. Buuun!!! Baga Cristi throttle in maxim (aud zgomotul finut facut de motoare) si ... hardubaia o ia in diagonala directiei in care batea vantul, se ridica si ... dezastrul se intampla: hardubaia nu prinde suficienta viteza, vantul infunda aripa stanga, Cosmin nu reuseste sa stabilizeze avionul, astfel acesta cade in debleul de dupa autostrada - sensul de mers spre Lazu/Agigea. Apuc sa vad cu coada ochiului momentul in care aripa stanga se inclina si ... avionul dispare sub nivelul asfaltului de pe autostrata.
Imi continui zborul cu gangania, destul de ingrijorat pentru soarta hardubaii de B25, iar cand timerul de pe radiocomanda ajunge la ... timpul "T", aduc gangania pe traiectoria locului de aterizare ales de mine (lanul de floarea soarelui), tai motorul si o las sa aterizeze-o prabuseasca in lan, in ideea in care cele 240-250 de grame nu pot indoi si/sau rupe florile, iar gangania nu va suferi daune. Am presupus corect, insa nu am luat in calcul ca ... nu sunt incalzit dpdv fizic pentru coborarea debleului pe care se situeaza autostrada, astfel ca imi scrantesc glezna intr-un mare fel (atat de mare, de acu' ma doare binisor).
Cum se vede si pe filmare, merg, imi iau jucaria, iar cand ma intorc, il intreb pe Cosmin de ... starea hardubaii. Incredibil, nu a iesit foarte sifonat, la prima vedere, are totusi o elice rupta, trenul de aterizare dreapta nu se mai misca, iar coada din dreapta trebuie lipita din nou pe pozitie. Cum inainte de decolare, trenu' de aterizare din stanga facea figuri, in sensul in care nu prea vroia el sa stea deschis, acuma banuiesc ca Cosmin va renunta, cel putin o perioada la a mai decola si ateriza hardubaia pe roti ... mai ales ca ... locuri pentru asa ceva se gasesc greu in zona. Nici macar la Poiana, unde se "dadeau" baietii, nu parea acu' doua saptamani sa mai fie pretabil zborului cu roti.
Nu zic, e ... realist, e frumos, e splendid, e superb sa decolezi si sa aterizezi pe roti, duda este ... sa ai si unde. Locuri asa, ar mai fi (plaja la Modern, pista aeroportului Kogalniceanu, pista aerodromului de la Tuzla, probabil cand s-o mai duce vegetatia pista de la Poiana) da' toate sunt destul de departe, iar accesul in unele dintre aceste locuri nu este chiar facil.
Nu de alta, da' cat i-am dat eu un acumulator in gusa lu' nenea F16, bajetii de la paza autostrazii au si trimis o masina sa ne trimeata ... "acasa". Nu ca echipajului din masina de interventie nu i-ar fi placut sa stea sa priveasca cum ne zburatacim noi aveoanele pe ceriu, da' ... si-ar fi periclitat serviciile, iar pe criza asta nu pare a fi tocmai o idee buna.
Cristi, dupa ce si-a rulat aveonul pe pista, a decis ca vantul bate prea tare si ... cum aparusera si bajetii de la paza, nu a mai montat aveonul sa-l ridice in aer.
Dupa "incercarea" de pe autostrada, eu am dat fuga (stilul rally) la terenul "meu" de zbor, de la oierie, unde am descarcat un nanotech de 1000mAh cu F16-le. A trebuit sa aduc "sageata" jos de doua ori, pentru ca ... nu reuseam sa inteleg de ce, cand ii dau sa urce se intoarce spre dreapta. Abia a treia oara m-am prins: unul din servo-uri (cel de pe stanga) nu era lipit bine in locul lui, iar cand ii dadeam comanda, iesea din locasul lui, facand astfel ca elevoanele controlate de el sa aibe mai putina autoritate, in vreme ce suprafetele de comanda din dreapta sa aibe mai multa autoritate. Rezultatul ... mi-a trecut crash-ul pe langa "sageata" si m-am decis ca e mai bine sa nu ma mai risc sa dau si acumulatorul de 850mAh cu care a venit aceasta (F16-le) la pachet.
Duminica sunt gata de zbor! Se baga careva, la un zbor fara roti, la Oierie?!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#45
Postat 09 July 2011 - 09:25 AM
Nu de alta, da' ma indoiesc sincer c-aveau ei habar ca ... pe aveoane se pot monta camere video care sa-l fimele pe Dorel cum "rezolva cazul"! Sau daca aveau habar, nu cred ca-i "sageta" prea mult aspectul.
Scuze de off-topic!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 09 July 2011 - 09:25 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#46
Postat 10 July 2011 - 03:02 PM
Filmarea este facuta la bordul Epo Parkjet-ului. Vantul in dimineata asta era de "numai" 20,5kmh, cel putin asa zicea statia meteo de la MK.
In dupa masa aceasta se va reincerca un zbor reusit pentru minunatul de B25 electric la Poiana!
MAESTRUL Robert, spun MAESTRUL pe buna dreptate, pentru ca ne-a aratat tuturor celor prezenti cum se aterizeaza una bucata avion cu anvergura de cel putin 1.5m din lemn, in deplina siguranta FARA UN ELERON si fara capota. Elementele componente s-au desprins de aeromodel in timpul zborului! Aterizarea a fost incredibila chiar si pentru un avion in "echipare completa", data fiind conformatia terenului care in mod normal nu permite aterizarea pe roti fara macar o ... capotare, ceva!!! Iarba este maricica, terenul de sub iarba este denivelat, exact cum "e mai bine" pentru un avion cu roti!
Pur si simplu l-a pus ca pe un fulg, ajutat (cred) de portanta mare a modelului dar si de vantul din fata! Oricum, Robert ne-a demonstrat ARTA!!!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#47
Postat 10 July 2011 - 03:58 PM
Facusem verificarea curselor suprafetelor de comanda inainte de zbor. Eleronul s-a desprins probabil partial la decolare agatand ceva iarba sau scaieti. In aer balamalele de textil lipite cu CA au cedat dupa un timp si la desprindere eleronul stang a agatat canopia. Componentele s-au desprins in zbor imediat una dupa alta. Am redus motorul si am venit la aterizare cu eleronul ramas si profundorul.
Avionul e un F3A Tojeiro de la Protech, al carui designer merita laudele...
Aceasta postare a fost editata de robin: 10 July 2011 - 04:01 PM
#48
Postat 11 July 2011 - 12:10 PM
Poti sa spui tu ce vrei, Robert, din punctul meu de vedere, sa aterizezi "namiluta" lemnoasa fara eleron, fara capota (care nu stiu de ce, da' sunt convins ca si lipsa ei afecta grav aerodinamica si comportamentul modelului), pe vantul si terenul date, fara nici macar o zgarietura, punandu-l ca un fulg jos ... MAESTRE iti va ramane numele! Pentru ochiul meu si sunt convins ca nu numai, aia a fost o demonstratie clara de ARTA!
Asa ceva ... nu se poate!!!
Evident ca si avionul a avut un cuvant de spus si vantul si ... tot ce vrei tu, da' in conditiile date, tu ai fost cel care a manevrat stick-urile si a executat aterizarea! Mai urmeaza aterizari fara ambele eleroane, fara o aripa ... (Doamne Fereste!)
Sansele ca modelul sa ajunga sub forma de scobitori ... erau 99,99(9)%, iar din ce am mai citit, ce am mai vazut filmat pe ici pe colo, nu cred ca sunt prea multi care se pot lauda cu asemenea performanta!
Nu zic, or mai fi si altii care se pot lauda, pana la urma cu asemenea aterizari, da' io nu i-am vazut si pana nu-i vad ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#49
Postat 11 July 2011 - 07:12 PM
PaunFD, la 11 July 2011 - 12:10 PM, a spus:
Poti sa spui tu ce vrei, Robert, din punctul meu de vedere, sa aterizezi "namiluta" lemnoasa fara eleron, fara capota (care nu stiu de ce, da' sunt convins ca si lipsa ei afecta grav aerodinamica si comportamentul modelului), pe vantul si terenul date, fara nici macar o zgarietura, punandu-l ca un fulg jos ... MAESTRE iti va ramane numele! Pentru ochiul meu si sunt convins ca nu numai, aia a fost o demonstratie clara de ARTA!
Asa ceva ... nu se poate!!!
Evident ca si avionul a avut un cuvant de spus si vantul si ... tot ce vrei tu, da' in conditiile date, tu ai fost cel care a manevrat stick-urile si a executat aterizarea! Mai urmeaza aterizari fara ambele eleroane, fara o aripa ... (Doamne Fereste!)
Sansele ca modelul sa ajunga sub forma de scobitori ... erau 99,99(9)%, iar din ce am mai citit, ce am mai vazut filmat pe ici pe colo, nu cred ca sunt prea multi care se pot lauda cu asemenea performanta!
Nu zic, or mai fi si altii care se pot lauda, pana la urma cu asemenea aterizari, da' io nu i-am vazut si pana nu-i vad ...
La categoria "fara ambele eleroane" ma bag... :pardon: Dar cu acelasi avion si radiocomanda...
Aceasta postare a fost editata de robin: 11 July 2011 - 07:13 PM
#50
Postat 16 July 2011 - 09:56 AM
La "eveniment" am participat doar eu si Cosmin.
Cand noi veneam, Bogdan pleca dupa ce facuse un zbor de proba cu un Fly-Cat. Din cate am inteles de la Bogdan, fly-cat-ul nu s-a comportat prea bine, mai ales motorul acestuia, un inrunner mititel care se incalzea extrem de repede "ajutat" de o elice 4x4 (daca retin bine).
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#52
Postat 16 July 2011 - 10:40 AM
Execeptandu-l pe Maestrul Robert, care nu prea are preferinte, in ceea ce priveste aterizarea/decolarea pe roti, Maestrul descurcandu-se si pe terenul accidentat de la Oierie fara nici un fel de probleme, ceilalti ... simt nevoia unui teren mai "fin", cand vine vorba de roti.
Pana in toamna insa, proprietarii terenului "Oierie" vor cosi iarba cu mijloace mecanizate, treaba noastra ramanind sa ... gasim o solutie sa-l nivelam, macar pe o distanta suficienta pentru decolare si aterizare. (asta evident daca majoritatea nu va dori ca adunarea sa aibe loc la Poiana).
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#53
Postat 20 July 2011 - 04:05 PM
Eeee stimati colegi, daca voi reusiti sa adunati intreg un EZ dupa ce pateste ce a patit Esky Nemo/Pluta mea azi ... si sa-l faceti sa zboare in urmatoarele doua ore (nu in 3-5 min) cat a durat "reparatia" Plutei in cazul accidentului de azi ... dau o lada de shampagne si ma declar si eu fan EZ!!!
Sincer insa ... ma indoiesc ca un EZ va rezista contactului cu mama terra, in conditiile in care a rezistat Pluta!
Iata imaginile:
La minutul 7 si 36 de secunde, statia radio ramane subit fara baterie (ca urmare a faptului ca m-a mancat pe mine undeva sa umblu si sa nu ma asigur ca am facut treaba cum trebuie) De la inaltimea la care se vede in vidoclip, Pluta pune botu' spre pamint si ... din cand in cand ajutat de rafalele de vant, picajul este intrerupt si nu este chiar perfect vertical, iar aproape de mama terra mai face o ceva si ... se infige cu botu'n tarana, in plin.
Dupa un banal schimb de elice ... aeromodelul este din nou sus pe cerul patrie, cu camera pe coltul aripii filmand de zor!!!
Concluzia?!?! Pluta Rules!!! RULES adica pur si simplu, fara ... alte cuvinte!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#54
Postat 20 July 2011 - 04:18 PM
Ps:asta nu inseamna ca nu vreau sa repet experienta pentru niste Chateau LaFite
Aceasta postare a fost editata de pilo: 20 July 2011 - 04:19 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#55
Postat 20 July 2011 - 04:27 PM
Duda este ca em am vazut EZ-uri care s-au facut bucati la trante mult mai usoare ca asta ... Adica o aterizare mai brutala urmata de un dat peste cap si aripa s-a rupt! dupa cum vezi, a venit de ... destul de sus zic eu, cu motorul la cat era el acolo (cca 40-45% throttle si mi se pare ca se si aude), adica se grabea binisor sa ajunga la mama terra!
Acuma, Doamne Fereste!!! Nu doresc la nimeni asemenea aterizari, chiar de dragul shampagnei :good:!!
Bine ca nu mi l-am infipt in masina ...
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 20 July 2011 - 04:31 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#56
Postat 08 August 2011 - 01:37 PM
Azi am ieşit la zbor cu o aripă zburătoare, terenu este ok cu excepţia liniilor de înaltă tensiune. Sper să ne putem întâlni, eu fiind aşa cum am mai spus nou în zonă.
#57
Postat 08 August 2011 - 08:47 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#59
Postat 09 August 2011 - 08:30 PM
Saptamana viitoare sunt la mare si as veni si eu seara cu un "pasaroi".
Stima.
#60
Postat 09 August 2011 - 08:50 PM
Vantul s-a lasat abia dupa orele 20:15.
Daca vrei sa zbori cu pasaroi cu roti, nu stiu daca terenul de la oierie este tocmai potrivit, asa ca mai potrivit ar fi terenul de la Poiana (o localitate limitrofa). Sper ca pana atunci sa putem testa cu un piper cub electric (1.4m) cu roti de ... (nu mai stiu ce diametru, da' nu din alea mari mari) o portiune din terenul de la Oierie, care zburatorilor mai experimentati ca mine li s-a parut mai potrivita pentru "roti".
Maestrul Robert ne-a explicat tuturor cu demonstratii practice ca daca ai indemanarea necesara, terenul de la oierie este pretabil in intregime si pentru roti, da' ... eu nu ma pun cu experienta lui si nici nu pot da sfaturi pe tema asta.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma