Prezentarea unui nou model ce poarta initiala "M" este o ocazie rara si extrem de excitanta pentru toti pasionatii de automobile. Lansarea noului M6, editia pentru 2005, este inca o dovada a performantelor atinse de tehnologia BMW si de puterea departamentului sportiv al constructorului german.
Venit la putin timp dupa prezentarea oficiala a lui M5 si folosind multe solutii de design si tehnice de la M3 CSL, noul M6 este o combinatie intre charisma unui "supercar" si potentialul unui Grand Touring. Aceasta masina face parte dintr-un club de elita, fiind al patrulea model M lansat in ultimul deceniu. Ca sa va faceti o parere despre noul M6, o descriere pe scurt arata in felul urmator: un propulsor V10 de 5.0 litri care produce 507 CP, cutie de viteze SMG cu sapte rapoarte, acceleratie 0-100 km/h in 4,2 secunde, viteza maxima 250 km/h limitata electronic.
Toate acestea dovedesc ca noul M6 este un demn urmas al legendarului M635CSi din 1985. Masina a fost pregatita cu multa atentie inaintea prezentarii sale, fiind testata pe circuitul de la Nurburgring, acolo unde a obtinut timpi foarte buni pe un tur. Sub capota acestei bestii se afla acelasi propulsor de 4.999 cmc care echipeaza si versiunea M5, capabil sa dezvolte 507 CP. Se continua astfel traditia modelelor M de la BMW, care au o putere mai mare de 100 CP pe litru. Cei 507 caluti sint obtinuti la o turatie de 7.750 rpm, linia rosie pe turometru aflindu-se la 8.250 rpm. In acelasi timp, momentul motor maxim este de 520 Nm la 6.100 rpm, dintre care 450 Nm sint disponibili inca de la 3.500 rpm. Sasiul noului M6 permite o acceleratie laterala mai mare de 1g. Legat de acest lucru, si motorul V10 beneficiaza de o lubrifiere ce se poate face si la o forta laterala de 0,6g, cind se activeaza una dintre cele doua pompe electronice de ulei, care sint alimentate de la doua rezervoare separate. O adevarata opera de arta este si sistemul electronic MS S65, care controleaza functionarea masinii. Acesta coordoneaza toate functiile motorului folosind trei procesoare capabile sa efectueze peste 200 de operatiuni pe secunda si sa primeasca 50 de semnale in acelasi timp.Tot la capitolul opere de arta se inscrie si noua transmisie manuala secventiala cu sapte rapoarte, SMG cu Drivelogicul folosit si la M5. Drivelogicul ofera 11 posibilitati de schimbare a vitezelor, dintre care sase sint valabile in modul manual, iar cinci in modul automatic.
De asemenea, transmisia SMG ajuta soferul si daca se ruleaza pe drumuri in panta sau pe suprafete cu aderenta scazuta. In modul automatic, SMG recunoaste daca masina urca si mentine motorul la turatii ridicate, iar daca se coboara o panta cutia schimba automat intr-o treapta inferioara pentru a beneficia la maxim de frina de motor. Suspensia noului M6 se bazeaza pe geometria standard de la 645Ci,suferind doar citeva modificari. Si frinele au fost pregatite special pentru un asemenea bolid, masina putandu-se opri de la o viteza de 100 km/h pe o distanta de 36 de metri, iar de la 200 km/h pe 140 de metri echivalentul unei decelerari de 1,3g. Jantele sint din aliaj usor si au 19 inch. Pe puntea fata rotile sint echipate cu pneuri de 255/40ZR19, iar pe puntea spate sint de 285/35ZR19.
Noul BMW M6 se va pune in vinzare la sfirsitul lui 2005, lista de preturi nefiind inca anuntata.
:rolleyes:
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_.gif
Aceasta postare a fost editata de LEXXRDM: 12 January 2005 - 02:26 PM