A-10 Thunder Bolt
#8
Postat 11 October 2010 - 06:32 AM
#9
Postat 12 October 2010 - 08:47 AM
Mai cauta,sunt destule chargere care incarca lipo...chiar si in ro.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#11
Postat 12 October 2010 - 04:14 PM
Vezi daca ai in meniuri posibilitatea sa alegi intre li-ion si li-po. Diferenta e ce li-ion are 3.6 volti, iar li-po are 3.7 (nominal). Principiul de incarcare e acelasi.
#12
Postat 23 November 2010 - 06:43 PM
Ma gandeam sa-l "resuscitez" si sa-i pun 2 inrunneruri, cu esc-urile aferente, dar ... urmele busiturilor anterioare sunt mult prea grave, pentru a mai considera ca-i rentabil sa-l resuscitez.
Adevarul este ca ... in ciuda aspectului ciudat, plin de ... banda adeziva, totusi aripa si forma aerodinamica sunt ... frumoase. Dar, poate cand o sa ma "fac mare"
- asa arata, cand eram inca ne "rezolvat". Acuma arata ... vai mama lui. Deja am inceput sa canibalizez piese din el, cum ar fi ... servo-urile si sa le folosesc la Nemo.
Am dat ... 600 lei pe el si la vremea respectiva, habar nu aveam ca astia mai pun inca motoare proaste pe avioane frumoase. Pacat! Mare pacat.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#13
Postat 23 November 2010 - 07:24 PM
Daca imi permiti, ma bag si eu in seama. Motoare mai puternice, inseamna ca vrei sa-i maresti viteza. Esti sigur ca vei avea timp de reactie? Ti-as sugera un model mai cuminte. Asa zisul trainer. Abia pe urma ceva mai fasnet, zic si eu.
Multa bafta.
#14
Postat 27 November 2010 - 08:02 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#15
Postat 27 November 2010 - 08:39 PM
Nu aveam in vedere neaparat sa-i maresc viteza, cat sa-l faca sa si-o mentina pe cea care-i trebuie sa si stea in aer, dupa 2-3 viraje. Viteza de reactie am avut, in mai multe ocazii in care am reusit de l-am lansat contra-vantului si l-am mentinut in zbor, fara sa-l dau in copaci, fara sa-l zdrobesc de sol sau alte alea. Este evidenta lipsa de putere a motoarelor care nu ii pot mentine suficienta viteza astfel incat sa-l pot vira pe deasupra unui teren de fotbal.
Pe post de trainer am care au control numai si numai din motoare, iar care are comenzi normale, ca orice avion normal. Acesta din urma, era si el motorizat (by default) de un motor cu perii, dar din aceleasi motive, a beneficiat de un upgrade la un motor fara perii si controlerul aferent, drept pentru care ... pe acesta il tin in zbor ... pana se termina acumulatorii.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#16
Postat 27 November 2010 - 09:02 PM
PaunFD, la Nov 27 2010, 08:39 PM, a spus:
Nu aveam in vedere neaparat sa-i maresc viteza, cat sa-l faca sa si-o mentina pe cea care-i trebuie sa si stea in aer, dupa 2-3 viraje. Viteza de reactie am avut, in mai multe ocazii in care am reusit de l-am lansat contra-vantului si l-am mentinut in zbor, fara sa-l dau in copaci, fara sa-l zdrobesc de sol sau alte alea. Este evidenta lipsa de putere a motoarelor care nu ii pot mentine suficienta viteza astfel incat sa-l pot vira pe deasupra unui teren de fotbal.
Pe post de trainer am Picture_6101.jpg care au control numai si numai din motoare, iar Picture_6181.jpg care are comenzi normale, ca orice avion normal. Acesta din urma, era si el motorizat (by default) de un motor cu perii, dar din aceleasi motive, a beneficiat de un upgrade la un motor fara perii si controlerul aferent, drept pentru care ... pe acesta il tin in zbor ... pana se termina acumulatorii.
Scuza-ma ca iti spun dar ce ai tu acolo(pe fundal) sunt jucarii.Asa ceva are copilul meu ,iar motoarele alea nu au nici o sansa in cazul unui vant mai tare.Dc vrei neaparat EDF ia ceva serios.Parerea mea.Cu toate ca nu e funny daca nu poti ateriza si decola de pe o pista asfaltata.Am si eu ceva de genul asta unde controlul se face din turatiile celor 2 edf-uri dar m-am lecuit.De fapt un model similar de la Silverlit a fost unul care mi-a readus pasiunea pentru aeromodele pierduta undeva in negura timpului.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#17
Postat 27 November 2010 - 09:41 PM
Celalalt insa, adica musiu NEMO dupa cum se poate vedea din pozna, e ceva care zic eu ca se apropie, daca nu cumva chiar se incadreaza in categoria aeromodelelor zburarabile pe vant de pana la 15kmh. Are control pe eleroane, profundor, deriva si bineinteles motor. Motorul, este capabil sa ridice la verticala cca 1000g, daca este dotat cu o elice 10x5 (daca retin bine, de pe site-ul producatorului) in vreme ce aeromodelul echipat de zbor, cantareste undeva la 550 - 600g.
Treaba cu pista asfaltata eu o vad astfel: in zona mea, doar sa intru pe aeroport la Kogalniceanu, sa pot ateriza pe o pista asfaltata ... adica, utopie. A10-le a fost si s-a prabusit in cateva randuri pe aerodromul de la Tuzla ... intr-o sambata. Ba chiar am reusit "performanta" de a-l tine in aer mai bine de ... 1 minut, pana cand am fost nevoit sa-l pun jos, inainte de a se lovi de un elicopter tras afara din hangar si aflat in pregatiri pentru decolare.
Cat despre EDF-uri, cred ca sunt extrem de serioase, daca sunt puse in miscare de niste motoare electrice ... serioase. Cel putin, pe youtube, am gasit destule filmulete mai mult decat tentante, despre ... cat de serios este un edf, iar aici nu ma refer numai la A10. In principiu, orice brushless este mai puternic si ofera randamanet mai bun decat un "periat", iar de aici incolo ... lucrurile devin extrem de serioase. Pe youtube am vazut cam ce poate face un "ne-periat" cu un A10 similar cu al meu ... de fapt chiar mai multe, si unele chiar in echipare "standard".
Pe de alta parte, pe site-urile romanesti inca nu poti gasi asa ceva: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/u...idProduct=12661 , sau asa ceva: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/u...idProduct=10358, care sunt si "fun" dar sunt deosebit de serioase, daca li se cere.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#18
Postat 28 November 2010 - 06:00 AM
Pentru vreme fara vant:
http://www3.towerhob...0001p?&I=LXHCL0
Pentru zile cu vant moderat:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXHCL2&P=6
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXNXV1&P=6
Te asigur ca toate modelele de mai sus zboara foarte bine cu motorul periat din dotare.
Si, bineinteles, mult simulator.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 28 November 2010 - 06:03 AM
#19
Postat 28 November 2010 - 02:17 PM
Pentru cu vant de pana la 15kmh (14kmh cum zic astia pe diferite site-uri meteo ca a fost vantul azi) il am pe post de trainer, pe Nemo cel mare. Acuma, cu motor periat, Nemo ... era greu de invatat ceva cu el, deoarece motorul 370A, nu-ti permitea 2 - 3 viraje consecutive de 90 dr grade, pe laturile unui terent de fotlbal. Motorul neperiat care il are acum Nemo, imi permite sa zbor cu el extraordinar de frumos, urmarind laturile terenului de fotbal, ba chiar il pot vira in 360 de mai multe ori odata, pana sa piarda atata inaltime incat sa ma vad obligat sa-l scot din viraj si sa-l ridic. Practic, sunt un tip extrem de perseverent, astfel ca ... de 3-4 luni decand am intrat in posesia lui A10, am iesit la zbor aproape in fiecare zi, iar uneori chiar de 2 ori pe zi (dupa ce imi reincarcam acumulatorii).
Imi este ciuda, cum spuneam anterior, ca fabricantii chinezi, nu s-au gandit ei sa puna motoare neperiate pe A10, pentru ca ar fi permis si sa inveti din propriile greseli, mentinand suficient de mult timp in aer avionul si conferindu-i suficienta putere, astfel incat sa ierte prostia pilotului care ... baga in limitare de viteza aparatul de zbor.
Pe de alta parte si acum ma uit la A10 si ma uimeste, dupa cate trante si-a luat si dupa j-de lipituri si a ajuns sa arate asa: , tot arata intr-un fel care ... mie cel putin imi place.
Probabil ca si Nemo ar fi zburat bine daca ar fi fost dotat "din fabrica" de un periat de 400 sau mai puternic, lucru care cred ca poate fi valabil si in cazul lui A10. Mare avantaj al EDF-urilor, la cum vad eu problema, este ca ... ori de cate ori ai da cu el de pamint, nu avariezi grupul propulsor si ... nu rupi elici. In cazul lui Nemo, am rupt 12 elici, am indoit un ax de motor si am reusit in final sa invat sa-l tin si sa-l duc frumos in aer. Cu toate acestea, pentru ca nu are roti (adica are dar nu le montez) la aterizare, poate veni (si s-a intalmplat in multe randuri) cu elica pozitionata vertical, astfel ca o pala atinge solul si ... inevitabil se rupe ... de cele mai multe ori. Problema ruperii eliciilor la aterizare, sau la prabusire in bot, sau la impact cu ... un copac, cu o cladire, ceva, EDF-ul ... o face sa nu existe. Lipesti cu scoci si superglue corpul avionului si ... din nou la zbor, mai ales ca ai proaspat in memorie ce ai facut gresit, astfel incat nu mai repeti greseala. Dar cand nu mai ai elice ... trebuie sa mergi acasa s-o lipesti si s-o lasi la ... lipit (in cazul in care mai si gasesti pala rupta, pentru ca se intampla sa n-o mai gasesti) si pana se lipeste, deja aproape ai uitat ce ai facut gresit din comanda si de ce s-a prabusit avionul, astfel ca procesul de invatare, este mult mai lent.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#20
Postat 28 November 2010 - 02:31 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#21
Postat 28 November 2010 - 09:27 PM
Motoare mai mari inseamna greutate in plus, eventual controller mai greu si, tot eventual, baterii mai grele. Greutate in plus inseamna viteza minima de zbor mai mare.
Multa bafta.
PS. Bateria trebuie dimensionata astfel incat sa ai o durata de zbor de 12-17 minute (in jur de 15min). Daca tine mai mult inseamna ca este prea grea. Zeul in aviatie se numeste Greutate. Este mult mai corect sa ai doua baterii mai mici pe care sa le schimbi decat una grea.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 28 November 2010 - 09:31 PM
#22
Postat 28 November 2010 - 09:58 PM
Nu ma gandeam sa pun un motor neperiat cu mult mai mare ... ci ma gandeam la unul cu o greutate asemanatoare cu cel care-l scot, adica cu 370-ul.
Este foarte adevarat, dar se pare ca neperiatele sunt bune pentru pana in 500g.
A-10-le venise in kit cu un accumulator NiMh de 650mAh, care cantareste 120g. Un lipo 3s de 1800mAh cantareste 140g. Scociul si superglue-le cu care l-am tot lipit in urma multelor alunecari pe o aripa, ca urmare a pierderii vitezei si implicit a portantei, cu siguranta ca au adaugat mai mult de 100g ... Este foarte adevarat ce spui tu, ca greutatea in plus inseamna viteza minima mai mare, dar ... daca motorul "original" nu este in stare sa mentina aparatul in aer ... iar greutatea creste ca urmare a scociului, superglu-ului si altor "reparatii", practic ajungem sa facem un aeromodel care si asa nu putea sa stea in aer inainte, intr-un ... bibelou de portelan, gen ... pescarul chinezesc. La dracu, ne-am mai apucat?!
Ca sa si poti sa inveti sa "duci" un aeromodel, acesta trebuie sa aibe (zic eu) suficienta putere in motor, astfel incat sa poata "ierta" manevrele gresite si inerentele bruscari de comanda ale incepatorului, astfel incat sa nu se prabuseasca dupa doua ... viraje. De asemenea, in urma unui contact fortat cu solul, inevitabil zic eu, in cazul unui incepator, ar trebui ca aeromodelul sa fie astfel construit incat sa nu sufere avarii prea insemnate, iar incepatorul sa poata relua cat mai repede posibil zborul, avand proaspete in memorie greselile anterioare, pentru a nu mai le repeta. A10-le, in cazul de fata, cu neperiatele, suporta/a suportat relativ bine trantele, dar ... nu are suficienta putere, astfel ca ... trantele se repeta destul de des, chiar prea des. Nemo, pe de alta parte, la o tranta, penalizeaza incepatorul prin ... ruperea elicii, in schimb nu sufera avarii la restul aparatului, decat in cazuri exceptionale, in care forta impactului este foarte mare, iar suprafata de impact este ... din ciment, ocazie cu care indoi axul motorului.
Un A10 cu motoare neperiate, ar fi oferit incepatorului satisfactia unui zbor mai lung de ... 60sec, lasandu-i asftel oportunitatea sa se obisnuiasca cu comenzile. Eu vad lucrurile ca si cum ai conduce o masina: daca ai motorul pe fata si tot dai cu ea-n zid si matrasesti motorul, n-ai sa reusesti niciodata sa inveti sa ocolesti zidul ... apoi, pana n-o conduci tu suficient de mult n-ai sa "te inveti cu masina" oricat de bun sofer ai fi.
Deocamdata, merg cu Nemo, pentru ca A10-le deja a inceput sa ramana fara piese, pentru ca le-am montat pe Nemo. Oricum, parerea mea este ca la o greutate a aparatului de peste 350g, motoarele periate 370, nu fac fata sau nu sunt destinate incepatorilor, mai ales in conditiile in care acestia tind sa bruscheze comenzile.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#23
Postat 28 November 2010 - 11:34 PM
PaunFD, la Nov 28 2010, 09:58 PM, a spus:
Nu ma gandeam sa pun un motor neperiat cu mult mai mare ... ci ma gandeam la unul cu o greutate asemanatoare cu cel care-l scot, adica cu 370-ul.
Este foarte adevarat, dar se pare ca neperiatele sunt bune pentru pana in 500g.
A-10-le venise in kit cu un accumulator NiMh de 650mAh, care cantareste 120g. Un lipo 3s de 1800mAh cantareste 140g. Scociul si superglue-le cu care l-am tot lipit in urma multelor alunecari pe o aripa, ca urmare a pierderii vitezei si implicit a portantei, cu siguranta ca au adaugat mai mult de 100g ... Este foarte adevarat ce spui tu, ca greutatea in plus inseamna viteza minima mai mare, dar ... daca motorul "original" nu este in stare sa mentina aparatul in aer ... iar greutatea creste ca urmare a scociului, superglu-ului si altor "reparatii", practic ajungem sa facem un aeromodel care si asa nu putea sa stea in aer inainte, intr-un ... bibelou de portelan, gen ... pescarul chinezesc. La dracu, ne-am mai apucat?!
Ca sa si poti sa inveti sa "duci" un aeromodel, acesta trebuie sa aibe (zic eu) suficienta putere in motor, astfel incat sa poata "ierta" manevrele gresite si inerentele bruscari de comanda ale incepatorului, astfel incat sa nu se prabuseasca dupa doua ... viraje. De asemenea, in urma unui contact fortat cu solul, inevitabil zic eu, in cazul unui incepator, ar trebui ca aeromodelul sa fie astfel construit incat sa nu sufere avarii prea insemnate, iar incepatorul sa poata relua cat mai repede posibil zborul, avand proaspete in memorie greselile anterioare, pentru a nu mai le repeta. A10-le, in cazul de fata, cu neperiatele, suporta/a suportat relativ bine trantele, dar ... nu are suficienta putere, astfel ca ... trantele se repeta destul de des, chiar prea des. Nemo, pe de alta parte, la o tranta, penalizeaza incepatorul prin ... ruperea elicii, in schimb nu sufera avarii la restul aparatului, decat in cazuri exceptionale, in care forta impactului este foarte mare, iar suprafata de impact este ... din ciment, ocazie cu care indoi axul motorului.
Un A10 cu motoare neperiate, ar fi oferit incepatorului satisfactia unui zbor mai lung de ... 60sec, lasandu-i asftel oportunitatea sa se obisnuiasca cu comenzile. Eu vad lucrurile ca si cum ai conduce o masina: daca ai motorul pe fata si tot dai cu ea-n zid si matrasesti motorul, n-ai sa reusesti niciodata sa inveti sa ocolesti zidul ... apoi, pana n-o conduci tu suficient de mult n-ai sa "te inveti cu masina" oricat de bun sofer ai fi.
Deocamdata, merg cu Nemo, pentru ca A10-le deja a inceput sa ramana fara piese, pentru ca le-am montat pe Nemo. Oricum, parerea mea este ca la o greutate a aparatului de peste 350g, motoarele periate 370, nu fac fata sau nu sunt destinate incepatorilor, mai ales in conditiile in care acestia tind sa bruscheze comenzile.
Se pare ori ca nu prea ai citit indicatiile date aici pe forum in privinta unui avion de debut ori te-ai incapatanat sa zbori pana la urma cu ceea ce a devenit un tanc(datorita lipiciului).Un avion care nu are motorul in fata si care a invatat pe foarte multi dintre noi sa zboare este Easy star,un avion tot cu un motor periat dar pozitionat in spate si care practic zboara singur.Asta a fost parerea celor mai multi.Personal am inceput cu un planor care daca respectai anumite notiuni de baza zbura si el singur.Spre deosebire de tine inainte sa zbor primele 15 min am rupt doar 2 elici,fara a afecta si avionul.Dar se putea si mai bine daca citeam toate regulile ce trebuie respectate inainte si in timpul unui zbor.Si te asigur ca si combinatia motor periat model adecvat merge foare bine.Planorul cu care am invatat sa zbor tot un motor periat avea.
Si o alta sugestie,inainte sa strici o gramada de bani sa inveti mai bine dai 60 ron pe un simulator cu 6 ch,iti iei un simulator de pe net ieftin(sper sa intelegi aluzia) si bagi acolo trante cu avionul pana inveti cu se mananca zborul.Cand faci decolari si aterizari corecte treci la lucruri mai complicate.Ca tot vine iarna este cea mai buna sugestie,iar la primavara poate o sa ai si un avion zburabil dar bine facut(echilibrat,etc...).
Sper sa iei in considerare aceste idei...
toate bune,
Edf-ul sa stii ca are si dezavantaje,consum mare,necesita motoare de turatie mare,nu e chiar asa de simplu cum privesti tu lucrurile.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#24
Postat 29 November 2010 - 02:19 PM
Dar, fiecare cu placerile lui.
Multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 November 2010 - 02:20 PM
#25
Postat 29 November 2010 - 05:23 PM
Initial, imi doream un EF 2000 (tot cu edf pe la 650g greutate), incantat fiind de cateva filmulete vazute pe net, referitoare la evolutia acestui aparat in zbor, fara sa tin o secunda seama ca majoritatea celor care "duceau" acele EF-uri 2000 stiau bine de tot despre ce este vorba in propozitia care contine termenul "aeromodelism". Apoi, te atrage realismul aparatului de zbor, zgomotul facut de edf si ... multe alte mici dude. Noroc, sau ghinion, n-as putea preciza, cand am facut eu rost de bani, fara sa mai existe pericolul sa ... dorm pe pres la usa, alungat de nevasta din casa, n-am mai gasit la vanzare pe nicaieri respectivul model.
Urmatorul model, in lista, era A10-le, care beneficia tot de o prezentare din asta ... gen "powerfull edf" si ... frumosul SU 27/superb, dar care costa cca 800 - 900ron, cu tot cu radio-comanda. SU27-le insa m-a speriat prin dimensiuni, in ideea in care nu i se pot demonta aripile mari pentru transport sau depozitate. In necunoasterea mea, desi SU27-le era dotat cu inrunner si cu EDF mai mare (64mm parca), dimensiunile m-au facut sa aleg A10-le, care avea aripile demontabile, iar ca dimensiuni era/este ceva mai mic, astfel ca poate si ... depozitat/expus, cum este si in fotorgrafie. Uite asa m-am ales cu ... A10-le.
L-am montat cu foarte multa placere, dar si cu foarte multe greseli datorate necunoasterii fenomenului in detaliu si pe principiul pur romanesc "las-o mah ca merge asa", de asemenea si in mare graba. Practic, ardeam de nerabdare sa-l vad in aer. Ziceam eu, in mintea mea, ca daca libelule alea de la Silverlit zboara asa frumos, si asta ar trebui sa zboare la fel ... Bine am facut ca m-am abtinut si nu l-am lansat unde aveam de gand sa-l lanses, adica in curtea locului meu de munca de atunci, pentru ca l-as fi facut praf si ... habar n-as fi avut si ca se poate repara cu scoci si cu superglue.
Asa ca, am fost cu el la Tulcea, la baietii de acolo, care ... cu bateriile la telecomanda chitaind a descarcate au reusit de au facut o tura cu el prin aer. La comanda, insa se afla un om cu foarte multa experienta ... iar cand mi l-a dat mie sa-l manevrez, evident ca am luat 2 viraje mult prea stranse pentru aparat si ... l-am trantit pe-o aripa, fara insa avarii. Incurajat de succesul de atunci, am venit acasa la Ct, am cautat un teren bunicel care sa-mi permita sa ma joc cu hardubaia si ... rezultatul se vede in poze. L-am lipit, iar l-am lansat, iar l-am lipit, i-ar l-am lansat, l-am recuperat de prin copaci, l-am lipit si ... iar l-am lansat si ... tot asa, pana cand am constatat ca ... modelele prezentate de "ei" prin diverse filmulete, fie de prezentare fie "maiden flight" sunt cu motoare neperiate, cu accumulatori mult mai puternici, chiar si in configuratia standard. Apoi, cand in sfarsit am dat de un filmulet in care era prezentat un A10 cu motoare "powerfull EDF 370A", am inteles eu de ce rula atat de mult pe sol avionul, la decolare si de ce ... lua cu el viraje laaaaaargi. E drept ca am inteles asta cam tarziu. De asemenea, destul de tarziu am inteles si ca ... trebuie sa alerg bine de tot cu el in mana, pentru a-l lansa, chiar daca, intre timp avionul avea ca sursa de energie un li-po 3s de 1000mAh, in locul veveritei aleia de Ni-Mh de 9.6 si 650mAh.
Ulterior, am primit si Nemo-ul, dar cu motorul lui periat + greselile mele de montaj, echilibrat si trimmat ... nu m-a ajutat sa invat foarte multe. Cand am vazut eu ca ... nici macar pe nemo nu-l pot tine in aer, mi-am comandat un neperiat si controlerul de rigoare la recomandarea cuiva care se pricepe. Abia dupa asta, am inceput incet incet "sa-mi dau drumul" si "sa-mi fac mana", dar, cum spuneam, dezavantajul lui Nemo este ca ... rupe elici. Oricat de usor si de fin as veni cu el la aterizare, inevitabil o pala a elicei ramane ... in jos/la verticala si ... atinge pamintul, rupandu-se de cele mai multe ori.
Nemo cu al lui neperiat, pur si simplu, turez motorul la o dunga (poate 2 dungi) peste jumate, in functie de elice si ... ii dau drumul din mana, fara nici un alt efort de a-l arunca, iar el isi vede frumusel de drum. Apoi ... trag de "mansa" si buburuzul urca la verticala.
Practic, am reusit, fara sa vreau, bineinteles, sa-l fac sa stea in ... elice, cu coada in jos. Bineinteles ca i-am taiat "gazul" si l-am trantit in coada de nu s-a vazut, pentru ca n-am stiut ce sa-i fac sa-l scot din pozitia aia ciudata.
Mi-as fi dorit, ca si A10-le sa fie suficient de puternic in motoare, astfel incat sa-l lansez din mana, pur si simplu, dandu-i drumul sa plece ... m-ar fi ajutat mult mai mult sa invat.
Acuma, dupa ce am invatat sa tin Nemo-ul in aer, singurul lucru care ma tine sa ies la zbor este vantul prea puternic (zic eu), care bate cu peste 15kmh, iar rafalele ating poate si 30kmh. Oricum, chiar si in iarna, ori de cate ori voi prinde zile fara vant, voi iesi la descarcat de acumulatori.
Ma uitam pe net, pe la diverse site-uri si pe la diverse modele, si am observat sa sunt modele si aparate cu edf, care vin cu motoare suficient de puternice pentru a fi lansate din mana, chiar si fara sa te chinui sa le arunci, doar dandu-le drumul din mana. Jet-tiger ar fi un exemplu, mini-edf-urile Sabre, F16, F18, L39, F22, Funjet, etc. care pe langa motoarele puternice se bucura si de un nivel ridicat de realism al reprezentarii modelului (daca e cazul) real. Ba chiar si A10-le este comercializat pe afara cu EDF-uri motorizate de neperiate fie ele outrunnere, fie inrunnere, iar un A10 neperiat, in configuratia standard, este in masura sa decoleze de pe iarba, direct cu de pe burta, fara roti.
Partea proasta, cum am mai spus, este ca prin romanica, nu gasesti asa ceva la vanzare. Dintr-o serie de motive, care mie personal imi scapa momentan, la vanzare gasesti ... A10 cu motoare neperiate ... in loc sa gasesti, ceva ca lumea, care sa te si ajute sa initiezi cum trebuie in tainele aeromodelismului. Apoi, daca nu inteleg eu foarte gresit, notiunea de "aeromodel" se refera la o ... macheta la scara, functionala, a unui aparat de zbor, care ... si exista/a existat si a populat vazduhul planetei astia ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#26
Postat 29 November 2010 - 07:23 PM
-un model zboara, cu atat mai bine, cu cat este mai mare.
-ai tu ceva cu periatele. Te asigur ca, spre exemplu, toate modelele GWS, zboara excelent cu periatul din dotare. Abia cand pui un brushless, incep problemele, rezolvabile, bineinteles.
-un aeromodel nu este, neaparat, o macheta zburatore. De obicei machetele zboara prost. Pentru a fi zburabile se fac, in general, compromisuri. Se maresc ampenajele, se schimba profilul aripii, etc, etc.
-pentru initiere se folosesc trainer-ele. Nu sunt machete si sunt concepute cu un singur scop: sa te invete cat mai repede. Uite un trainer clasic:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...XEXK2**&P=7
http://www.hobbiconexstar.com/images/hcaa17-flight-1-lg.jpg
99% din trainer-e arata asa. Cunosc doar doua exceptii si nu sunt convins ca ar fi o buna alegere.
Multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 November 2010 - 07:33 PM
#27
Postat 29 November 2010 - 07:42 PM
Cum am pus un neperiat, cum am inceput sa tin avionul in aer, din ce in ce mai mult, pana la un moment dat cand am reusit sa tin avionul in aer 50 de min pe ceas, pana am descarcat un pack de 1800mah!!!! Atata fericire a fost pe mine, incat si daca muream atunci, nu-mi putea sterge zambetul/ranjetul de pe buze. Daca n-as fi avut urechi, as fi ranjit 360 in jurul capului ... Iar cand am pus si packul cel mic de 1000mah si l-am golit in aer, a fost ceva de vis.
Probabil ca acum, as reusi sa zbor Nemo-ul si cu un periat, dar ... cu oarecare strangere de inima. Probabil ...
La ce-am vazut eu pe net, majoritatea machetelor zboara chiar bine, evident ca sunt si cazuri in care s-au facut compromisuri, iar pentru ca tot discutam pe un topic pentru A10, trebuie sa spun ca am vazut pe net, la vanzare si A10 cu ... paharele/canile acelea care gazduiesc EDF-urile, supradimensionate grav, pentru a gazdui niste EDF-uri cu outrunner ... dar care ofera cca 800gf tractiune/bucata ... in vreme ce aparatul, abia daca are, echipat de zbor 1000 - 1100g.
Ti-as pune niste link-uri cu site-uri care au la vanzare aeromodele tip machete la scara, cu EDF-uri si care zboara foarte bine, dar n-as vrea sa se considere reclama ... Uite aici, ca sa intelegi la ce ma rafer: http://www.youtube.c...h?v=CR1jTBmJfnY Cel putin de la ... distanta de la care este filmat, aduce foarte mult cu "realul". In zbor se comporta bine, cel putin pentru ochiul meu de incepator. Kitul vine destul de "anti-prost", pentru montaj, iar combinatia esc+motor/greutate model, permit mentinerea aparatului in aer ... tot pe ideea de anti-prost.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#28
Postat 29 November 2010 - 07:56 PM
Cam pe aceeasi idee am trecut pe neperiate ...
"Jucaria" din linkul pus de mine, e suficient de mica si usoara, pentru a o putea transporta gata de zbor cu masina, iar unde gasesc un spatiu ... de 100m/50m, iau "jucaria' si o zburatacesc. De asemenea, avand oarece viteza, pot sa o zbor si ... contra-vantului, fara sa fiu nevoit sa compensez in draci din cauza turbulentelor, sau sa ... ma uit la avion cum sta pe loc in raport cu solul ... Unde mai pui ca-i si suficient de ieftina (la ei acolo), astfel incat un bugetar ca mine, si-o poate permite ... ?!
Sau uite, asa ceva ... tot cu neperiat:
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 29 November 2010 - 07:57 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#29
Postat 29 November 2010 - 07:57 PM
PaunFD, la Nov 29 2010, 07:42 PM, a spus:
Cum am pus un neperiat, cum am inceput sa tin avionul in aer, din ce in ce mai mult, pana la un moment dat cand am reusit sa tin avionul in aer 50 de min pe ceas, pana am descarcat un pack de 1800mah!!!! Atata fericire a fost pe mine, incat si daca muream atunci, nu-mi putea sterge zambetul/ranjetul de pe buze. Daca n-as fi avut urechi, as fi ranjit 360 in jurul capului ... Iar cand am pus si packul cel mic de 1000mah si l-am golit in aer, a fost ceva de vis.
Probabil ca acum, as reusi sa zbor Nemo-ul si cu un periat, dar ... cu oarecare strangere de inima. Probabil ...
La ce-am vazut eu pe net, majoritatea machetelor zboara chiar bine, evident ca sunt si cazuri in care s-au facut compromisuri, iar pentru ca tot discutam pe un topic pentru A10, trebuie sa spun ca am vazut pe net, la vanzare si A10 cu ... paharele/canile acelea care gazduiesc EDF-urile, supradimensionate grav, pentru a gazdui niste EDF-uri cu outrunner ... dar care ofera cca 800gf tractiune/bucata ... in vreme ce aparatul, abia daca are, echipat de zbor 1000 - 1100g.
Ti-as pune niste link-uri cu site-uri care au la vanzare aeromodele tip machete la scara, cu EDF-uri si care zboara foarte bine, dar n-as vrea sa se considere reclama ... Uite aici, ca sa intelegi la ce ma rafer: http://www.youtube.c...h?v=CR1jTBmJfnY Cel putin de la ... distanta de la care este filmat, aduce foarte mult cu "realul". In zbor se comporta bine, cel putin pentru ochiul meu de incepator. Kitul vine destul de "anti-prost", pentru montaj, iar combinatia esc+motor/greutate model, permit mentinerea aparatului in aer ... tot pe ideea de anti-prost.
Ca sa vezi ca Dan are dreptate uite aici cum zboara un periat si sa stii ca a zburat si zboara foarte bine.Cei care zboara la 3d stiu avionul foarte bine. http://www.youtube.c...h?v=hM5DueFf0PQ
E un trainer de la care am invatat multe si pe care il recomand.In mod normal cam asta ar trebui sa fie evolutia :ceva gen easystar fara eleroane,apoi un trainer de genul cu eleroane si apoi etapele urmatoare,asta depinde si de talentul pe care il are fiecare.Unii prind mai repede altii mai greu.
Asculta si tu de la cei mai experimentati iar Dan sa stii ca se numara printre ei.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#30
Postat 29 November 2010 - 08:02 PM
Mai e o conditie ... pentru neperiate: vantul, care ar fi ideal sa nu bata deloc, mai ales pentru incepatori, dar ... in cazul in care vantul nu bate deloc, atunci, incep sa nu mai vad diferenta intre trainerul din imagine si ... jucariile mele de la silverlith.
In Dobrogea, mai precis in zona orasului C-ta, din august incoace, rare sunt zilele cand vantul nu misca nici o frunza, iar in general vantul bate intre 10-15kmh, astfel ca ma indoiesc ca exista model neperiat, capabil sa ierte prostia incepatorului, in asemenea conditii.
De asemenea, ii trebuie loc pentru decolare, in vreme ce un neperiat pe acel trainer iti va permite sa-l lansezi din mana, fara sa misti mana din loc. Un teren de fotbal, ma indoiesc ca-i ajunge trainerului respectiv.
Am povestit mai sus, cum de m-am "pricopsit" cu A10-le ... si de ce mi-as fi dorit sa aibe neperiate.
Eu, personal, la nivelul la care ma aflu, nu vad periate, pe orice model, capabile sa "invete" un incepator, in Dobrogea, unde vantul, cum spuneam, bate de 2 ori pe an ... 6 luni din sud si 6 luni din nord, iar in conditiile in care prinzi zile fara vant, pot la fel de bine sa zbor si cu ... silverlith-urile.
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 29 November 2010 - 08:09 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma