Pagina 1 din 1
Tractare planor !! HELP ! Vreau sa tractez planor.....
#1
Postat 22 November 2010 - 07:59 PM
Buna seara
Am un Canary (trainer) termic cu motor ASP de 7,5 cc. Am un prieten care are un Planor ASW 15 (750g complet echipat).
Am planuit noi la modu foarte serios sa il tractez, ne-am uitat intr-una pe youtube la filmulete cu chesti de genu asta si eu m-am informat de sistem de declansare a franghiei. Am pus totu la punct si a venit ziua zborului.
Am pregatit totu, am legat planoru de Canary si i-am dat drumu.
Nu am reusit sa ducem tractarea la capat cu succes, intrucat planoru ba se agata cu cate o aripa de o buruiana, ba decola planoru si pilotu nu reusea sa tina planoru la nivel constant si il urca brusc tragandu-mi avionu de coada inaintea decolari avionului, cauzand oprirea motorului prin lovirea pamantului cu elicea :|.
Am facut la sfarsit si cateva incercari cu franghia mai lunga dar nu am reusit deloc...
Am incercat de 15 ori , dar nici-o sansa nu am reusit.
Cred ca e cazu sa cer sfatu la profesionisti.
Vreau daca se poate sa imi dati cele mai amanuntite detali despre aceasta procedura .
Mentionez ca avionu meu trage planoru ca pe un fulg :).
Am un Canary (trainer) termic cu motor ASP de 7,5 cc. Am un prieten care are un Planor ASW 15 (750g complet echipat).
Am planuit noi la modu foarte serios sa il tractez, ne-am uitat intr-una pe youtube la filmulete cu chesti de genu asta si eu m-am informat de sistem de declansare a franghiei. Am pus totu la punct si a venit ziua zborului.
Am pregatit totu, am legat planoru de Canary si i-am dat drumu.
Nu am reusit sa ducem tractarea la capat cu succes, intrucat planoru ba se agata cu cate o aripa de o buruiana, ba decola planoru si pilotu nu reusea sa tina planoru la nivel constant si il urca brusc tragandu-mi avionu de coada inaintea decolari avionului, cauzand oprirea motorului prin lovirea pamantului cu elicea :|.
Am facut la sfarsit si cateva incercari cu franghia mai lunga dar nu am reusit deloc...
Am incercat de 15 ori , dar nici-o sansa nu am reusit.
Cred ca e cazu sa cer sfatu la profesionisti.
Vreau daca se poate sa imi dati cele mai amanuntite detali despre aceasta procedura .
Mentionez ca avionu meu trage planoru ca pe un fulg :).
#2
Postat 22 November 2010 - 09:11 PM
1.Punctul in care se agata coarda de tractare in "tractor" trebuie sa fie pozitionat desupra centrului de greutate al planorului;planorul tractat nu trebuie sa poata sa traga tractorul de coada in sus!!!
2.Punctul in care se agata coarda de tractare la planor va fi in "botul" planorului;
3.Suprafetele de comanda ale ampenajului tractorului vor fi protejate cu montanti ;coarda de tractare nu trebuie sa obstructioneze miscarile suprafetelor de control ale tractorului;
4.Cei doi piloti vor sta unul langa celalalt pe toata perioada tractarii; pilotul tractorului va anunta cu voce tare pilotul tractat de manevra pe care urmeaza sa o efectueze (ex:viraj stanga in urcare);
5.Nici unul din cei doi piloti nu va efectua manevre bruste;
6.In decolare: un helper va tine planorul de ampenajul orizontal in timp de pilotul tractorului va tura motorul catre maxim;in momentul in care tractiunea tractorului este maxima ,la comanda celor doi piloti helperul va elibera planorul;
7.Musai ambele modele trebuie sa aibe sistem de declansare al corzii puse pe un buton aflat extrem de la indemana pe fiecare din cele doua telecomenzi pentru cazuri speciale/nefericite;
8.Pe cat posibil viteza de tractare si viteza ascensionala trebuie sa fie constanta;
9.Cei doi pilot trebuie sa fie experimentati fiecare in pilotarea propriului model;
Intrebari:
-unde este ancorata coarda de tractare la cele doua modele?
-ce lungime are coarda de tractare?
Uite o poza:
http://www.rhcforum.ro/index.php?s=&sh...st&p=406335
2.Punctul in care se agata coarda de tractare la planor va fi in "botul" planorului;
3.Suprafetele de comanda ale ampenajului tractorului vor fi protejate cu montanti ;coarda de tractare nu trebuie sa obstructioneze miscarile suprafetelor de control ale tractorului;
4.Cei doi piloti vor sta unul langa celalalt pe toata perioada tractarii; pilotul tractorului va anunta cu voce tare pilotul tractat de manevra pe care urmeaza sa o efectueze (ex:viraj stanga in urcare);
5.Nici unul din cei doi piloti nu va efectua manevre bruste;
6.In decolare: un helper va tine planorul de ampenajul orizontal in timp de pilotul tractorului va tura motorul catre maxim;in momentul in care tractiunea tractorului este maxima ,la comanda celor doi piloti helperul va elibera planorul;
7.Musai ambele modele trebuie sa aibe sistem de declansare al corzii puse pe un buton aflat extrem de la indemana pe fiecare din cele doua telecomenzi pentru cazuri speciale/nefericite;
8.Pe cat posibil viteza de tractare si viteza ascensionala trebuie sa fie constanta;
9.Cei doi pilot trebuie sa fie experimentati fiecare in pilotarea propriului model;
Intrebari:
-unde este ancorata coarda de tractare la cele doua modele?
-ce lungime are coarda de tractare?
Uite o poza:
http://www.rhcforum.ro/index.php?s=&sh...st&p=406335
flying is my life...
#3
Postat 22 November 2010 - 11:22 PM
am facut si io tractari cu un trainer , 7.5cc si un arcus
pe langa chestiile pe care le-a zis silviu as mai putea adauga niste tipps pe care le-am fact eu si au functionat
-pui o sfoara cat mai lunga undeva pe la 20-30m la inceput fiindca ii da celui cu planor un timp de reactie mai mare
-la decolare avionul accelereaza treptat pana planorul se ridica(undeva la 40-50% throttle), dupa care face palier pana decoleaza si avionul, din moment ce ambele modele sunt in aer avionul accelereaza 100% si se pune pe panta moderata de urcare.Merge si varianta full trhottle din prima dar trebuie un teren foarte drept, in caz contrar o sa se faca bucle , planorul o sa se agate, eventual o sa se rupa sfoara,sistemuld e declansare sau chiar planorul in sine.
-sfoara trebuie sa fie intinsa pe tot parcursul tractarii
-planorul trebuie sa tina botul in exteriorul virajului pentru a tine sfoara intinsa
-viraje largi cu inclinatie minima
-zborul trebuie sa fie foarte lin, ambele modele trebuie sa zboare ca unul singur,fiecare model trebuie sa zboare astfel incat sa nu-i influenteze negativ zborul celuilalt model...si cam atat http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif pentru asta fiecare zburator trebuie sa-si cunoasca modelul foarte bine
decolarea e cea mai tricky, dupa aia modelele zboara perfect, fiind necesare doar mici corectii
succes!
pe langa chestiile pe care le-a zis silviu as mai putea adauga niste tipps pe care le-am fact eu si au functionat
-pui o sfoara cat mai lunga undeva pe la 20-30m la inceput fiindca ii da celui cu planor un timp de reactie mai mare
-la decolare avionul accelereaza treptat pana planorul se ridica(undeva la 40-50% throttle), dupa care face palier pana decoleaza si avionul, din moment ce ambele modele sunt in aer avionul accelereaza 100% si se pune pe panta moderata de urcare.Merge si varianta full trhottle din prima dar trebuie un teren foarte drept, in caz contrar o sa se faca bucle , planorul o sa se agate, eventual o sa se rupa sfoara,sistemuld e declansare sau chiar planorul in sine.
-sfoara trebuie sa fie intinsa pe tot parcursul tractarii
-planorul trebuie sa tina botul in exteriorul virajului pentru a tine sfoara intinsa
-viraje largi cu inclinatie minima
-zborul trebuie sa fie foarte lin, ambele modele trebuie sa zboare ca unul singur,fiecare model trebuie sa zboare astfel incat sa nu-i influenteze negativ zborul celuilalt model...si cam atat http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif pentru asta fiecare zburator trebuie sa-si cunoasca modelul foarte bine
decolarea e cea mai tricky, dupa aia modelele zboara perfect, fiind necesare doar mici corectii
succes!
FLYING IS AN ART
#4
Postat 23 November 2010 - 06:28 PM
Sfoara avea cam 15-20 m maxim si nu am sistem declansator pe planor...decat pe Canary. Sistemu de declansare cat si punctul de agatare pe trainer se afla pe burta avionului exact in zona de prindere a trenului din spate( la 13-15 cm de sol). Planoru are el o chestie lunguiata pe burta care se duce aproape de CG ,dar nu ajunge chiar la el. Dar eu cred ca declansatoru de pe Trainer face tot, atata timp cand in caz de tractare cu succes declansarea se va face cu planoru mai sus de avion, si cand dau drumu la franghie sare automat si din carligu planorului. Nu inteleg dc planoru cu Elevatoru trimat sa impinga coada planorului in sus el fara nici-o manevra a pilotului avionu tot urca :| si pilotu planorului imi tot zice ca nu poate sa coboare planoru asa de bine :| Eu cred ca nu e invatat cu decolari de jos...:D) El e invatat numa cu arunacri din mana cand ii dai blana la planor si trage motoru tare http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif Si sfoara o sa o pun de 30 metri:)). Cat despre teren el are iarba foarte mica , dar mai sunt burieni dinalea umpic mai tari care ating inaltime de 10-15 cm si mai se agata de planor..cred ca o sa ma duc cu foarfeca data viitoare si stau vreo juma de ora sa tai buruieni :D)
Credeti ca e absolut necesar sa pun mai in varf carligu...e o munca in plus , dar daca trebuie o fac:D
As dori daca aveti niste poze sau video ceva sa vad si sa ma uit...
Credeti ca e absolut necesar sa pun mai in varf carligu...e o munca in plus , dar daca trebuie o fac:D
As dori daca aveti niste poze sau video ceva sa vad si sa ma uit...
#5
Postat 23 November 2010 - 07:01 PM
Neagoe Adrian, la Nov 23 2010, 06:28 PM, a spus:
Si sfoara o sa o pun de 30 metri:)).
Credeti ca e absolut necesar sa pun mai in varf carligu...e o munca in plus , dar daca trebuie o fac:D
As dori daca aveti niste poze sau video ceva sa vad si sa ma uit...
Credeti ca e absolut necesar sa pun mai in varf carligu...e o munca in plus , dar daca trebuie o fac:D
As dori daca aveti niste poze sau video ceva sa vad si sa ma uit...
In primul rand, iti multumesc ca nu ai scris metri cu 2i.
Sfoara de 30m e prea lunga.
Multe sunt o munca in plus: mancarea, mersul, respiratul; nu te obliga nimeni.
Aici ai video.
E plin youtube de ele.
Mai e un subiect despre remorcaje pe aici, cauta-l, ca-ti faci mana.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#6
Postat 25 November 2010 - 04:16 PM
INTREBARE:
RASPUNS:
EXPLICATIE
Eu personal, dupa analiza pe text, deduc ca nu este respectata conditia prezentata si de Silviu:
INTREBARE:
RASPUNS:
NU mai in varf. Cat mai in bot.
Neagoe Adrian, la Nov 23 2010, 06:28 PM, a spus:
Nu inteleg dc planoru cu Elevatoru trimat sa impinga coada planorului in sus el fara nici-o manevra a pilotului avionu tot urca :| si pilotu planorului imi tot zice ca nu poate sa coboare planoru asa de bine
RASPUNS:
Neagoe Adrian, la Nov 23 2010, 06:28 PM, a spus:
Planoru are el o chestie lunguiata pe burta care se duce aproape de CG ,dar nu ajunge chiar la el.
EXPLICATIE
Eu personal, dupa analiza pe text, deduc ca nu este respectata conditia prezentata si de Silviu:
Citeaza
2.Punctul in care se agata coarda de tractare la planor va fi in "botul" planorului;
INTREBARE:
Neagoe Adrian, la Nov 23 2010, 06:28 PM, a spus:
Credeti ca e absolut necesar sa pun mai in varf carligu...e o munca in plus , dar daca trebuie o fac
RASPUNS:
NU mai in varf. Cat mai in bot.
Orice pas inainte e un shut in fund!
Arata acest topic
Pagina 1 din 1