IAR 823 detalii
#31
Postat 17 January 2011 - 10:18 PM
PS: Tatal meu, fost pilot militar, care a zburat la randul sau cu IAR 823 in scoala, este foarte incantat de proiectul dumneavoastra. :)
Stima, Alex
#32
Postat 18 January 2011 - 08:50 AM
Sint onorat de atentia celui ce a zburat acest avion si sper sa nu dezamagesc.
Bizu
#34
Postat 23 January 2011 - 02:42 PM
La directie era mult de lucru; cocoasa intre profundor si directie nu urmarea linia fuselajului asa ca am corectat.
Nici acum nu e perfect dar macar nu ma mai "ia de ochi".
In zona asta sint gata pentru infoliere. Chiar am sa inchei zona saptamina viitoare.
Se mai vad p'acolo si comenzile spate.
#36
Postat 01 February 2011 - 12:42 PM
Din pacate n-am avut asa spor in ultima vreme. Timp putin...
Mai am de inchis chesonul borbului de atac si alinierea pe carboane cu tronsonul central, ceva de lucru la cabina, suport motor, finisaje. Cam peste tot am de lucru. Cel mai important, am deprins cit de cit tehnca termoformarii si am incercat noua masa ceva mai mare. Inca nu a iesit perfect parbrizul dar cel putin, stiu unde am gresit. Capota motor am facut-o pina la urma din fibra si am vopsit-o. Fiind facuta pe pozitiv, nu a iesit perfecta dar pentru o prima incercate pe tehnica asta ,rezultatul este rezonabil. Pun niste poze si sper sa revin duminica cu altele.
Bafta
Inca niste poze,
#37
Postat 01 February 2011 - 12:53 PM
#38
Postat 01 February 2011 - 01:05 PM
REAL DESIGN, la Feb 1 2011, 12:53 PM, a spus:
Aduce pasarea. Am cautat si-n alta parte dar n-am gasit aceeasi chestie. Scrie acolo si cum se numeste; nu mai stiu exact.
Vezi ca e destul de "ascuns" in pravalie...
Bafta
#40
Postat 02 February 2011 - 07:23 PM
LATIME 200mm GROSIME 0,35 mm role de pana la 3m
MOCA
Cu placere pe PM.
Scuze pentru interventie dar cred ca e la cei care intr-adevar le vor folosi.
Superb ce faci. Spor in continuare
Aceasta postare a fost editata de Horja: 02 February 2011 - 07:25 PM
#42
Postat 02 February 2011 - 09:09 PM
Ca sa nu gresiti si voi, iata ce am constatat eu.
Lemnul de esenta tare rezista cu mult succes in cuptorul aragazului, suficient pentru treaba noastra (poate fi manipulat cu mina; nu frige).
Elemente importante: masa trebuie sa fie cu macar 10cm mai mare decit piesa in toate directiile. Mai mult, mai bine dar cu sacrificiu de material.
Temperatura la care aduceti folia este foarte importanta. La mine incalzirea dureaza cam 6 minute dar nu e regula. Se verifica cu dejtu folia cu o apasare usoara si trebuie sa se deformeze fara niciun efort. Foc mai mic cu durata mai mare pentru o incalzire uniforma ajuta in mod clar.
De la iesirea din cuptor, folia poate fi prelucrata cel mult 2...3 secunde asa ca e necesara iuteala de mina. Aspiratorul sa fie deja pornit.
Cind proiectati rama, masurati intii aragazul; eu am masurat dupa...
E util ca rama sa fie cu 2...3 cm mai ingusta pentru ca folosind 4 hotzsuruburi pe laturi, o puteti fixa in canalul cuptorului.
Tot asa, e importanta etansarea pe partea de vacum. La baza ramei am folosit doua rinduri de "purfix" care se pune la geamuri. Nu este cel tubular ci un burete dens cu sectiune dreptunghiulara. Placa cu gauri sau sita, cum vreti sa-i spuneti, in cazul meu, este un placaj "fund de sertar" dar nu cartonul de acum ci placajul de pe vremuri. Ideea este ca, o fata este fina si lacuita. Cu siguranta merg si alte variante.
Folia.
Cea de 0,2mm este usoara, se muleaza foarte bine pe matrita dar este foarte slaba din punct de vedere mecanic. N-as recomanda-o ca "autoportanta" ci doar pe structuri (cum este la IAR "mulata" pe montanti). Mai indicata ar fi folia de 0,4mm care are stabilitate mecanica buna.
Ultimul element; luati in calcul ca, pe masura ce este intinsa pe matrita, folia se subtiaza. Pe matrite mari, din 0,2mm nu mai ramine mare lucru.
Sper sa va fi fost de folos.
Bafta
Aceasta postare a fost editata de bizu: 02 February 2011 - 09:13 PM
#43
Postat 03 February 2011 - 09:21 AM
Trebuie pe langa lada de vacumare si un resou pentru incalzit rama cu folia !
Tinand cont ca timpul de lucru este foarte scurt intre incalzire si vacumare pare o metoda buna si la indemana oricui !
T E R M O F O R M A R E
#44
Postat 03 February 2011 - 10:54 AM
Ma mai gindisem la un reflector halogen de 500W dar n-am testat; e posibil sa mearga.
Oricum, cu respectarea pasilor si echipament corect realizat, iese sigur. Si merita.
#45
Postat 03 February 2011 - 11:06 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#46
Postat 03 February 2011 - 11:38 AM
pccdtk, la Feb 3 2011, 11:06 AM, a spus:
Am incercat dar, sub forta aspiratorului, fara incalzire uniforma folia se sparge efectiv. Cel putin cea de 0,2.
In plus, nu mai tine de dibacie cit de noroc; o fractiune de secunda daca intirzii in plus intr-un loc, s-a gaurit.
Poate ca la matrite mici si mese mici merge dar, la suprafete mari, mie cel putin, nu mi-a iesit.
La mine n-a iesit din prima tocmai pentru ca am incercat "scurtaturi" dar in cele din urma, metoda din filmulet, mai putin partea cu rezistenta, a mers de minune.
Sigur merge si cu rezistenta, se vede clar in film dar mi-a fost lene. Aragazul e foarte in regula.
#47
Postat 03 February 2011 - 12:12 PM
#48
Postat 03 February 2011 - 06:08 PM
REAL DESIGN, la Feb 3 2011, 12:12 PM, a spus:
Nuuu, numai rama cu folia prinsa intre piese cu holtzuri. Rama este formata dintr-un dreptunghi din fag de 2x2cm lipit pur si simplu la capete. Peste aceasta rama vine o alta rama tot din fag de 2x1 cm. Se dau gauri de trecere pentru holtxurile de fixare in rama subtire si gauri de infiletare in cea cu sectiunea patrata. Eu am dat trei gauri pe latura mare si doua pe cea mica si a fost suficient. Am folosit holtzuri cu saiba plata captiva.
Pe placa de melamina (cea neagra) se face un contur tot din patrat de 2cm fag peste care sa culiseze rama anterior descrisa; respectiv rama mobila "inghite" rama fixa, lipita pe melamina. Rama mobila se va aseza pe un pat de etansare; eu am folosit banda pentru geamuri lipita pur si simplu pe contur. Pe rama fixa se lipeste placajul gaurit sau sita care va convine voua. Ideea esta ca, buretele de etansare sa fie cam de grosimea ramei astfel incit, la asezare si etansare, folia sa ajunga la nivelul sitei. Sub sita, am dat o gaura in melamina, in care am fixat un adaptor (de la instalatiile de scurgere) cu garnitura, pentru furtunul aspiratorului.
Am vazut si sistem "cutie" cu iesirea de aspirator in lateral dar mi s-a parut mai simpla varianta mea.
Mai fac niste poze cu rezolutie buna si le pun aici.
#50
Postat 03 February 2011 - 06:24 PM
#51
Postat 07 February 2011 - 08:27 PM
#52
Postat 08 February 2011 - 02:23 PM
Nu inteleg la ce specificatie te referi. Gasesti pe la inceputul topicului un fel de plan din care poti scoate proportiile. Nu e scale, este preluat dupa un depron care a zburat admirabil si l-am scalat pur si simplu. Poti trage citeva concluzii de acolo. Din cautarile mele anterioare, nu a iesit alt plan disponibil; ori nu am cautat eu cum trebuie...
Te rog totusi, daca se poate, sa dai niste detalii despre acel fuselaj; sursa, pret daca este cazul si mai ales greutate. Ar mai fi interesant de stiut daca exista ceva intarituri. Asta pentru ca, am ajuns si eu la concluzia ca fuselajul din fibra pentru acest model ar fi o alegere inspirata.
Multumesc
Bizu
#53
Postat 08 February 2011 - 04:23 PM
#54
Postat 13 February 2011 - 10:28 PM
Legat de fuselaju de GFK(fibra de sticla) la simensiunile date si 1,36 Kg este extrem de greu, parerea mea.
Munca de bibilici in balsa sigur va da rezultate si sunt extrem de interesat cum va fi la final.
De abia astept sa il vad in aer.
Bafta si spor la treaba
Numai bine
#55
Postat 14 February 2011 - 02:35 PM
E drept ca, o planificare initiala mai buna si un plan "gindit" pina la capat ar fi simplificat semnificativ demersul dar, merge si asa...
M-a "desumflat" si pe mine greutatea acelui fuselaj dar, vorbind cu proprietarul lui, am aflat ca a fost realizat intr-un atelier de barci; inca mai cred ca poate fi scos mai usor.
Am ramas in urma cu pozele si promit sa revin saptamina asta. Undeva in martie va fi gata de scos la aer. Am gasit si "pista" undeva intre Adunatii Copaceni si Calugareni, un drum betonat ce duce pe cimp spre o ferma... Sa vedem daca nu pun ciinii pe mine oamenii aia.
Bafta si spor tuturor.
#56
Postat 20 February 2011 - 06:55 PM
Inca mai am de lucru la aripa dar se apropie momentul final. Am inceput deja cablarea pentru ca vor fi multe "matze" prin aripa si fuselaj.
Pentru luminile de navigatie si pentru far am incropit o rezolvare cu ajutorul unui servo SG50 vechi, cu mecanica defecta.
Am centrat potentiometrul cu doua rezistente SMD, pe iesirea de motor am inseriat o dioda si o rezistenta de limitare de 200 ohmi si chestia rezultata imi aprinde ledurile odata cu actionarea trenului de aterizare.
Total vreo 8 grame...
In rest, ce veti vedea prin poze, adica fuselajul cu servo, motor, capota, cabina, regulatoare si tot ce se mai vede pe acolo montat, aripa cu tren montat si partial invelita a iesit la 1400 grame.
Inca mai sper la o greutate finala de 2000 grame. Inmatricularea va fi MEL iar bordul va fi cel al prototipului pentru ca este mai simplu iar eu nu sint asa dibaci la chestiile de rabdare si precizie...
O sa caut si poza cu inmatricularea si bordul dar, pina una alta, pozele "la zi".
Bafta.
#60
Postat 04 March 2011 - 06:33 PM
Pun aici o incercare de rama de "ceasuri" de bord. Seamana cu niste "ursuleti" asa ca, probabil voi incerca sa refac chestiile astea.