IAR 823 detalii
#1
Postat 15 November 2010 - 09:21 PM
Poate ma ajuta cineva cu profilul aripii si sectiuni de fuselaj.
Am cautat de-am ametit pe net si n'ica.
Multumesc,
bizu
#2
Postat 15 November 2010 - 09:54 PM
bizu, la Nov 15 2010, 09:21 PM, a spus:
Poate ma ajuta cineva cu profilul aripii si sectiuni de fuselaj.
Am cautat de-am ametit pe net si n'ica.
Multumesc,
bizu
Nu e cel de la Rocco facut de Horia?Poate are el ceva planuri.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#4
Postat 10 December 2010 - 03:00 PM
Cind va fi vremea, voi continua cu un review.
Acum am alta dilema; am fost la exponatul de la muzeu si tot nu m-am lamurit intr-o privinta.
Pe poza se vede in "bot" o fereastra care ar putea fi aerisire sau lumina de aterizare sau cine mai stie ce.
La cel de la muzeu, acolo e un plexi transparent nituit dar nu mi-am dat seama care-i rostul lui.
Poate ma poate ajuta cineva cu aceasta informatie.
Multumesc,
Bizu
#9
Postat 11 December 2010 - 06:04 PM
Am inceput sa lipesc "inima" fuselajului si centralul aripii.
Luni pun niste poze si caracteristici, cel putin cele asteptate.
Dup'aia, promovez la "kit review".
Bafta
#10
Postat 14 December 2010 - 12:18 PM
Planul este complet intr-o prima versiune.
Deja, in urma montajului partial si a adaugarii accesoriilor, au rezultat niste mici modificari ce urmeaza a fi introduse si in plan.
Caracteristici:
- anvergura 1450mm
- suprafata aripa 35dmp
- greutate dorita 1600 - 1800g
- incarcare alara undeva intre 45 si 55 g/dmp
- motorizare: electric (mai vedem ce anume exact)
- tren de aterizare functional
- servo mini pe profundor si directie, micro pe eleroane, separat.
- fara flapsuri
- constructie: "schelet" dantelat din liteply de 3mm invelit partial cu balsa de 1mm, lonjeroane din balsa 5x5
aripa constructie clasica, nervuri din liteply 3mm si balsa 2.5mm, lonjeroane de balsa 5x5, balsa 2x2
acoperire aripa cu balsa 1mm, cheson bord de atac si partial bordul de fuga, spre incastrare
intarire cu carbon 5mm pe CG si cu carbon 3mm spre bordul de fuga.
Restul, cum mi-o mai veni pe parcurs.
Niste poze
#12
Postat 14 December 2010 - 02:06 PM
bizu, la Dec 14 2010, 12:23 PM, a spus:
inseamna ca nu ti-a dat nevasta de lucru de ai atata timp liber... :) :)
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#13
Postat 14 December 2010 - 03:52 PM
Surpriza a fost ca, placajul asta se taie usor si precis la traforaj. Mai dificil a fost la balsa...
Toata treaba a durat trei seri, cite trei ore. Nu e mare lucru.
Poate mai bag vreo doua poze miine si dupa ce actualizez planurile, pun un pdf, ca idee.
bafta
#14
Postat 14 December 2010 - 03:54 PM
#15
Postat 15 December 2010 - 01:20 PM
Intre timp, citeva probe cu trenul fata, baghete de balsa pe bot lipite, tronson central aripa echipat pentru montare pe fuselaj.
Pun si citeva poze.
Urmeaza definitivarea centrului aripii pentru ca altfel, nu pot inchide fuselajul la incastrare si nici mai departe nu pot merge.
Prefer sa las numai partea din fata pina termin tot, pentru ca e mai usor de manipulat.
Voi reveni cind apar schimbari notabile.
#16
Postat 20 December 2010 - 09:47 AM
Nu sint progrese notabile dar, pun totusi citeva poze si o imagine a planului A3.
Va fi mult de lucru la el pentru a fi intr-adevar plan de constructie. Acum, poate da o idee si lasa loc unor solutii locale.
Pe tronsonul central al aripii, pentru ca distanta intre nervuri e destul de mare, mi s-a parut cam "bleaga" balsa de 1mm si am bagat spuma de tub dupa care am decupat pe conturul gaurilor de usurare (chesonul bordului de atac). A ramas juma de centimetru de spuma care nu a adaugat cine stie ce greutate dar a rigidizat bine invelisul.
Deci,
Fisiere atasate
-
IAR_823_BB.V2.1dwg_Model.pdf (95.55K)
Number of downloads: 290
#17
Postat 03 January 2011 - 10:03 AM
N-am mai postat o vreme dar am lucrat...
Defecte de proiectare: era util un panou intermediar intre panoul de foc si panoul din dreptul bordului. De asemenea, era util un panou suplimentar pe coada.
Motivul nu e neaparat legat de rezistenta dar, foaia de balsa, la curburi diferite, tinde sa faca"burta"; sageata nu e mare dar se vede.
In plus, centralul aripii trebuia racordat de la bun inceput la curbura fuselajului si nu la profilul aripii. S-a corectat, fara mare adaos de greutate dar se putea mai simplu.
Pun niste poze cu etape intermediare apoi revin cu un alt set pina la momentul actual.
#18
Postat 03 January 2011 - 10:08 AM
Asa cum se vede in plan, profundor deriva au fost tratate lejer, spre deloc. Din acest motiv, am avut niste bilbe si improvizatii paguboase.
Prima idee proasta a fost aceea de a folosi teava de carbon intre semiprofundoare pentru control si legatura. Torsioneaza enorm. Ca sa fie totala prostia, am adaugat si un "U" din sirma de 2mm care a rigidizat bine dar arata oribil.
In plus, proundorul complet a ajuns la 85g ceea ce mi se pare mult. Concluzia, il refac, va fi semiplacat pentru ca nu am nevoie de asemenea rezistenta dar trebuie sa fie mai usor. Ma voi apuca si de deriva sa vedem cum iese. Pun citeva poze si planul pe A0 ca sa se poata intelege ceva.
Obiectivul lemne = 1Kg inca este posibil.
#19
Postat 03 January 2011 - 10:09 AM
Fisiere atasate
-
IAR_823_balsa_1.1.pdf (130.23K)
Number of downloads: 297
#22
Postat 03 January 2011 - 04:21 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#24
Postat 11 January 2011 - 02:41 PM
Asadar, profundor complet refacut, semiplacat, articulat clasic cu sirma 2mm si bucsa cu surub pe care surub am lipit cu epoxi o echie din plexi.
Profundor acoperit cu folie; ar fi fost dificil mai tirziu...
Balamale pin de 2 si-un pic mm, cite trei pe fiece parte. De data asta e ok si am economisit 34 grame.
Oricum, la mine, refacutul a ceva care e gata dar nu e bine, e o mare pedeapsa.
Servo deriva si profundor montate, carboane legate si jug la mijloc sa nu flambeze.
"Cusca" sau scheletul cabinei gata.
In fine, toate de mai sus puse pe cintar arata 460grame (inclusiv servouri, schelet cabina).
Socoteala "de acasa" a fost de 600g pe fuselaj complet. Greu de crezut; nici nu va fi mult in plus.
Pun niste poze .
#27
Postat 14 January 2011 - 10:48 AM
Initial am vrut sa dau rasol si sa le formez pe lemne direct dar iesea rau.
Sa vedem acum ce iese din masinaria de termoformare ca sint cam la limita ei maxima.
Pozele vor fi mai rasfirate ca sint un pic mai mari.
Inca niste poze pina data viitoare.
Aceasta postare a fost editata de bizu: 14 January 2011 - 10:52 AM
#29
Postat 14 January 2011 - 02:52 PM
parerea mea( nu dati cu pietre , este numai o parere)
#30
Postat 14 January 2011 - 03:21 PM
Seamana in aparenta cu mai multe modele din epoca, cel putin asa am avut eu impresia umblind dupa poze.
Sint totusi o multime de elemente care le separa.