lungime cablu dintre motor si ESC Cat de lung este cablul folosit de voi?
#1
Postat 08 November 2010 - 09:47 PM
Sper sa fi postat unde trebuie...stiu ca este bine ca aceste fire sa fie cat mai scurte insa ma intereseaza opinii rezultate din eperienta. Asadar, am un Easy Star de trecut pe brushless, cand l-am montat cu motorul original periat, am introdus in fuselaj un al 3-lea fir, cu gandul ca o sa trec pe brushless candva. Am reusit sa scot motorul Permax fara sa afectez prea mult polistirenul si nu as vrea sa afectez prea mult designul original, prin urmare nici nu mi-ar place sa stau cu ESC-ul lipit pe exteriorul fuselajului.
Acum firele ar fi de vreo vreo 25-28cm lungime.
A folosit careva fire atat de lungi pentru conecatarea motorului la ESC?
Inca o data, rog pe cei care au facut treaba asta sa impartaseasca din experienta, nu vreau sa umplem topicul de presupuneri.
(Receptorul este in 2,4Mhz)
Multumesc!
#2
Postat 08 November 2010 - 10:26 PM
Problema e cunoscuta si destul de subtila: nu e bine sa lungesti peste 25-30 cm firele de la ESC la baterie, in schimb de la ESC la motor au fost demonstratii si cu 100m ! iar daca le impletesti, pe cele 3, e si mai bine.
Este vorba de inductanta firelor dintre baterie si ESC, care poate duce la distrugerea ESC-ului, in timp, nu dintr-o data. Culmea, este mai bine sa avem fire cat mai subtiri, minimul cat sa sustina curentul. Asta deoarece rezistenta firelor va fi mai mare, si va amortiza mai bine oscilatiile tranzitorii care apar la comutatie.
Unii producatori mai seriosi o mentioneaza in prospectele ESC-urilor lor, cum ar fi Castle Creations.
Exista si solutie, daca platforma ne impune sa avem fire lungi intre batere si ESC: la fiecare 10 cm (4 inch) de fir se pune un condensator de 100 microfarazi. Orice ESC vine deja cu unul sau doi, sunt cilindri care ii vedeti sub wrap la capatul dinspre baterie, calculati pentru firele cu care a fost livrat ESC-ul, plus 10-15 cm firele pack-ului.
In cazul dumitale, daca ai fost prevazator si ai lungit firele de la motor la ESC, nu ai nici o grija. Cred ca in fuselajul de EZ* ai loc prea putin ca sa nu mai fie nevoie sa le mai lungesti pe cele catre baterie si ESC.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 November 2010 - 10:35 PM
#3
Postat 09 November 2010 - 06:35 PM
#4
Postat 20 January 2011 - 10:23 AM
Asadar am pus firele lungi la Easy Star, a mers fara probleme, cel putin din cat am observat eu...A fost ceva in neregula si anume dupa ce pornea motorul acesta se oprea brusc, cu un scrasnet....mai patisem acelasi lucru la un alt avion, un alt motor. La acela credeam ca fiind mult mai ieftin se gripasera rulmentii. Mai tarziu am gasit veriga slaba: acelasi set de mufe de conectare (alea de la cele trei faze) - una dintre nu facea contact ferm iar la amperaj mare se intrerupea (mufele sunt din alea care permit rotirea)...le mutasem de la motorul ieftin la cel de pe EZ si astfel "mutasem" si defectul :)
In concluzie firele lungi atat cat sa ajunga de la motor la compartimentul bateriei la EZ asigura functionarea corecta a motorului. Acum ramane de vazut daca ESC-ul va avea de suferit. Receptorul nu pare afectat de eventualii paraziti, am zburat pana pe la vreo 500 m distanta.
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 20 January 2011 - 10:34 AM
#5
Postat 20 January 2011 - 02:01 PM
#6
Postat 20 January 2011 - 02:44 PM
"Do not shorten the motor wires. Shortening or cutting the motor wires voids the warranty and may cause motor failure. If the supplied connectors are not to be used, remove them by desoldering. DO NOT CUT THE CONNECTORS OFF!"
luat de aici opertion pct 3. HC2816_xxxx.pdf (197.9K)
Number of downloads: 51
unii zic la operation sa nu tai firele alti mai mentioneaza ca se va pierde si garantia
vreo idee ?
am la doua motoare firele scurtate dar nu vad nici o anomalie
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 20 January 2011 - 02:45 PM
#7
Postat 20 January 2011 - 03:56 PM
Ratiunea e urmatoarea: din motor ies firele de Cu. Emailate, dar nu cu lac, ce cu epoxi. Este relativ dificil sa cureti izolatia egal pentru fiecare infasurare (INFASURARE nu POL), si sa te asiguri ca ai contact excelent pentru fiecare fir. Daca uiti unul afara, sau nu face contact perfect in cositor, intreg motorul se poate arde, sau merge defectuos.
Primele motoare (si controlerele aferente), aveau 3 fire de forta, si 3 fire de inductie. Prin acestea controlerul citea pozitia exacta a rotorului si se sincroniza cu acesta. Actualele controlere (ESC-uri), citesc pozitia prin firele de forta, si daca ai infasurari cu contacte inegale sau lipsa, sunt puternic perturbate.
#8
Postat 20 January 2011 - 04:30 PM