Modelism - RHC Forum: Bimotor destinat AP - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Bimotor destinat AP Heptad sau Blu-Baby?

#31 Useril este offline   dululutu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1476
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 27 November 2010 - 11:32 PM

Vezi postareaBiciclistu, la Nov 27 2010, 11:14 PM, a spus:

Se pare ca astazi practica si teoria au avut ceva de impartit ca magaoaia noastra si-a spus parerea fix viceversa decat era prin manuale...
Dupa cateva decolari si aterizari am reusit sa echilibram balaurul si sa-l civilizam. Fara vorba lunga, cei interesati pot urmari filmul evenimentului pe youtube si sa-si faca singuri o impresie, insa a mea este clara: cu sau fara motoare contrarotative, daca este bine echilibrata bestia zboara ca gloaba care manca jar in poveste. Din momentul echilibrarii parca a mancat jar si s-a transformat in Enterprise... zboara docil si sta in vant nestramutata! Consumul pare si el decent dar aici mai e nevoie de masuratori.
Stig... fara cuvinte, al mai mare pilot de test de la Napoleon pan'acu. Sa traiaaascaaaaaa!!!!!
Sper ca v-a placut trenul de aterizare, are 350g cu totul. Pt viitor, proiectantul si executantul lui - inginerul nostru de serviciu Dl Doru (sa traiaaascaaaaa!!) - se gandeste si la amortizare, un sistem care va permite acestui tres sa preia din socurile aterizarilor!
Tot ca proiect de viitor, dom' arhitect pccdtk (sa traiaaascaaaaaa!!) se gandea sa usureze aripa. Stig spunea ca are anvergura prea mare, Robert dadea vina pe coarda (in proiect trebuia de 38cm si aripa mea are 45)... iar in practica e prea grea (2Kg fara electronica, fara tren). In consecinta, vom face alta dar nu inainte de a experimenta o idee a lui dom' arhitect: decupaj in extrudat la sange, cam tot ce se poate decupa. Apoi infoliere... nu stim daca exista o solutie sa punem folie normala (datorita temperaturii mici de topire a polistirenului) insa poate va merge cu hartie japico!
Una peste alta, a zburat aproape perfect cu 350g pe bot. Stig spunea ca ar trebui cam 1/3 mai usor balastul din bot ca sa fie perfect.. asta inseamna ca o camera de 250 de grame ar fi IDEALA.

To be continued... someday!

felicitari domnilor
misto magaoaia
0

#32 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 28 November 2010 - 12:09 AM

In plus ne gandim pentru o viitoare aripa si la alt profil - un NACA 2414 de exemplu.....
0

#33 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 November 2010 - 05:39 AM

1. Felicitari echipei. Sunteti mari, domnilor.
2. Exista folie speciala pentru foam:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXHX52&P=7
si mai este si ieftina. Nenea Top Flite tine cu voi.
3. Inca o data, batranii satului, sa traiasca, au avut dreptate:

Vezi postareatetea, la Nov 23 2010, 08:06 AM, a spus:

 ...unul dintre copilasii de care am eu grija la zbor, are un avionas, un motoplanpr de 1100 anvergura care are doua motoare, pusher si care au acelasi sens de rottie.

La mai multe reusite, zburatori, dumneavoastra.
0

#34 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 28 November 2010 - 10:56 AM

Intr-adevar, testul de ieri a fost un succes. Echipa de constructori (Dan, Robert, dl. Doru) a realizat un avion extraordinar. Nu-mi aduc aminte de un alt avion bimotor home-made care a mai zburat la Chitila, asa ca pot spune ca zborul de ieri a fost o premiera.
Au fost realizate 3 zboruri de test.
La primul zbor ne-am dat seama ca avem o problema cu elicele (tractiune prea mica) si cu centrul de greutate (prea usor de bot). Au fost schimbate elicele si a fost mutat acumulatorul un pic mai in fata.
La al doilea zbor ne-am dat seama ca problema cu elicele a fost solutionata, in schimb problema cu centrul de greutate nu se solutionase.
La al treilea zbor a fost adaugata o greutate pe bot (un mic bidon de solutie polish, sa nu radeti). Dupa aceasta modificare a rezultat un avion un pic greu de bot, dar un avion care a zburat corect si foarte frumos, chiar daca batea vantul.
Eventual, la urmatoarele proiecte, poate echipa de constructori o sa faca un fuselaj mai lung si o sa mute aripa un pic mai in spate pe fuselaj si nu vom mai avea probleme cu centrul de greutate.
Concluzia mea este ca echipa de constructori a realizat un avion foarte frumos, un avion care zboara extraordinar.
Felicitari !
0

#35 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 28 November 2010 - 12:09 PM

Trenul ala e cam oversized :D La inceput am zis ca e suportul pe care tineti avionul sa testati cg-ul,motoarele... :D
Din 350g, se poate ajunge usor la 50g-100g cu amortizare cu tot, pacat de model sa-l ingreunati inutil ca zboara foarte stabil in ciuda vantului,felicitari :)
It's difficult to make things simple!
0

#36 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 28 November 2010 - 04:27 PM

Ai dreptate ....initial aveam de gand sa construim un tren cam in genul amintit . Cand am constatat cat cantareste aripa cu motoarele si ESC-urile montate am picat in extrema cealalta . Cred ca la aripa noua construita ,din polistiren mai putin dens, vom "castiga" cam 1 kg ( si cu motoare & ESC-uri un pic mai mici - si mai usoare ) si atunci ne gandim sa mutam trenul anterior pe fuselaj ( pe care noi l-am construit - intarit deja in zona respectiva ) . Va urma....
0

#37 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 29 November 2010 - 11:32 AM

Aripa a fost imprumutata de la un model mai vechi si avea 2Kg fara motoare. Daca puneam un tren normal pe fuselaj riscam sa se rupa fuselajul la aterizare (gata de zbor avionul cantarea peste 3.5Kg) asa ca Dl Doru a preluat initiativa si a facut la strung+freza trenul respectiv, suficient de solid chiar pentru un avion mai mare. Inca din faza de proiect am avut in gand sa-l refolosim mai tarziu pe ceva mai adecvat, cum ar fi un B25... Dar ca sa sa putem testa modelul, nu a fost timp sa-l execute cu amortizoare -ceea se va modifica ulterior.
Se pare ca bimotorul nu e totusi o idee rea pentru filmari. Asa cum am vazut zboara foarte stabil si presupunem ca este si meritul dublarii nr-lui de motoare, discutabil totusi... La fel am observat si ca anularea cuplului este neglijabila deci nu merita efortul contrarotativelor. Nu am trecut insa prin faza decesului unuia din motoare - zicem un Doamne fereste! si mergem inainte.
Am socotit noua aripa la 180cm anvergura cu o coarda de maxim 38cm. Fuselajul ramane acelasi (are 400g). Oricum am calcula, diferenta de greutate intre tipurile de constructie este oarecum mica asa ca preferam un polistiren usor mai ales datorita experientei acumulate, ramforsat minim necesar cu placaj incastrat perpendicular pe planul aripii. O asemenea aripa de 150cm anvergura (folosita la un Passive) cantereste 250g.. deci ne asteptam ca la 180cm sa aibe MAXIM 400g. Deoarece greutatea va fi drastic redusa, nici motoarele nu vor mai fi aceleasi ci unele mai mici, celebrele Turnigy rosii - 2217 860Kv 17A - cu elice 11x4.7
De data aceasta speram sa cantarim un balaur gata de zbor la maxim 1.5Kg... ceea ce este intr-o cu totul alta liga, din toate punctele de vedere! Si evident ca nu va mai fi nevoie de trenul montat pe aripa...
Pentru acoperire ne gandim serios la un lac pe baza de apa, poliuretanic. A incercat cineva pe polistiren?
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#38 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 November 2010 - 02:12 PM

Vezi postareaBiciclistu, la Nov 29 2010, 11:32 AM, a spus:

Aripa a fost imprumutata de la un model mai vechi si avea 2Kg fara motoare.



Din ce e frate, din ciment?
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#39 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 29 November 2010 - 03:40 PM

Nu chiar, dar nu esti departe.
E prima mea aripa, purtatoarea multor erori din care cea mai mare este materialul ales: extrudatul cel mai dens. Printre alte erori ar mai fi consolidarea excesiva (lonjeron din cornier de aluminiu, placaj din greu), coarda mai mare decat in proiect si lipici poliuretanic turnat direct din galeata... Chiar si eu mi-am dat seama dupa ce a fost gata ca ceva imi daduse cu muuuuuulte zecimale B)
Dar nu m-am indurat s-o arunc (sunt sentimental), am pastrat-o pentru teste. Si nici acum nu am aruncat-o pt ca mai are un rol de jucat: va fi decupata pe langa structura de rezistenta si usurata atat cat ne permite imaginatia. Apoi incercam infoliere cu diverse si va mai zbura o ultima data.
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#40 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 29 November 2010 - 09:25 PM

Sau poti face un crashtest cu ea ca tot zici ca ai ranforsat-o pana-n dinti :blink:
It's difficult to make things simple!
0

#41 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 07 December 2010 - 10:23 AM

Salut!
Am tot vazut filmulete cu bimotoare RC si imi placeau cum sunau cele doua motoare, in tandem. Am zis ca o sa imi fac si eu unul candva... apoi am vazut la Chitila aripa cu doua motoare a lui Biciclistu ...mi-am zis: gata, fac si eu unul. Ceva mai maricel sa vad daca poate sa care o caemra video miniDV de vreo 450 gr. :rolleyes:
Asa ca am trecut la treaba, haotic ce-i drept, nu am avut niciun schita ci doar niste dimensiuni si niste proportii din ce am mai vazut la diverse modele.
Am facut aripa mai intai. Dimensiunile le zic din memorie si sunt aproximative ( de fapt criteriul a fost ca atat de lunga era rigla metalica cu care am lucrat :rolleyes: )
Imagine atasata: P1010461.jpg
Anvergura - cca. 150cm, latime intrados (asa ii zice cred) 22cm
Am folosit: depron de 6mm, baghete brad 10x10, 6x6, tub carbon 4mm, tija otel 3mm, teava aluminiu, 4mm si 3mm. Semiaripi demontabile ca sa incap in lift :blush: .
Imagine atasata: P1010465.jpg Imagine atasata: P1010461.jpg

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1010472.jpg

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#42 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 07 December 2010 - 10:33 AM

Am zis sa ii fac varfurile ridicate cumva pentru mai multa stabilitate ( ii zice si la treaba asta cumva dar nu mai stiu cum) . Acum imi dau seama ca partile astea trebuiau sa ocupe ceva mai mult din anvergura.
Imagine atasata: P1010464.jpg
Am montat servourile, nu-s prea mari dar au 1,6 kg forta si 0,10 sec viteza. (in viitor sper sa pun un gyro pe eleroane si am zis ca nu ar strica sa fie ceva mai rapide decat media 0,12-0,13 sec.)
Imagine atasata: P1010470.jpg
Apoi am trecut la invelire cu depron alb 3mm. Se lucreaza de minune doar ca trebuie nervuri multe pe dedesubt (am facut din balsa si din depron de 6mm)
Imagine atasata: P1010466.jpgImagine atasata: P1010467.jpg
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#43 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 07 December 2010 - 10:39 AM

Cat s-au uscat aripile am trecut la fuselaj. Eeh, glumeam, :rolleyes: de fapt m-am sucit de vreo cateva zeci de ori pana m-am hotarat cum sa fie fuselajul, cum o sa pot distribui judicios greutatea in el, am de gand sa pun o camera de 500gr pe el, plus celelalte necesare sa zboare asa ca am vrut ca totul sa intre la interior, sa nu atarne cu scoci, pe afara, cum am facut la Easy Star. Asadar, un avion urat, gen autobuz, cu botul scurt si gros cu tren de aterizare pe trei roti.
Am uitat sa zic despre zona de prindere a motoarelelor pe aripi: am lipit niste baghete de brad si de fag, combinate cu placaj de 3mm in zonele respective, se poate vedea in poze.
Poze cu fuselajul:
Imagine atasata: P1010475.jpg
Imagine atasata: P1010476.jpg

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1010481.jpg

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#44 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 07 December 2010 - 03:53 PM

Arata bine si-mi pare suficient ranforsat . Cat despre dimensiuni si proportii te poti inspira din proiectele lui power . SPOR !!!

Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 07 December 2010 - 03:55 PM

0

#45 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 07 December 2010 - 05:18 PM

Multumesc ptr spor, deja am avut <_< . Pozele se vor a fi un scratchbuilt ilustrat, avionul este aproape gata, maine chiar as fi vrut sa il testez.
Ma rog, inapoi unde ramasesem:
Pentru fixarea in fuselaj aripile au primit cate un cep din lemn care se fixeaza in niste gauri in fuselaj
Imagine atasata: P1010495.jpg
In partea opusa o sa pun niste holzsuruburi care se infig intr-o traversa de 0,8x0,8 din fag. In zona de unde holzsuruburile trec prin aripa aceasta este ranforsata cu placaj. Sper sa nu se smulga in conditii de zbor normale.
Imagine atasata: P1010486.jpg
Imagine atasata: P1010484.jpg
Ampenajul este inspirat de la Izicraft, cu ceva adaugiri pe ici, pe colo. Acum ca l-am vazut montat la locul sau mi se pare un pic cam mare in raport cu aripa..ma rog, sa zboare avionul, nu mai mai plnag de estetica.
Imagine atasata: P1010483.jpgImagine atasata: P1010489.jpgImagine atasata: P1010490.jpgP1010490.jpg]

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 07 December 2010 - 05:19 PM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#46 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 07 December 2010 - 05:30 PM

M-am mai ocupat si pe zonele in care vor fi montate pisele triciclului:
Am pus niste placaj de 3mm pe o parte si pe alta a depronului. Piesa din spate inca nu o am (ptr maine o sa improvizez altceva cred) insa ea va fi clasica, cu doua roti mari. In partea din fata voi monta o roata din aia ca la carucioarele din supermarket, care se roteste automat.
Imagine atasata: P1010487.jpgImagine atasata: P1010492.jpg

In poza asta imi place ce motz are autobuzul meu, aduce cu ceva de la Easy Star din lateral cand se afla in aer.
Imagine atasata: P1010485.jpg

Aseara m-am mai jucat un pic la aripi si am facut niste carene la motoare. Probabil vor fi si niste orificii ptr un curent de aer mai bun. Si un detaliu cu echia eleron. Am folosit niste balsa de intarire, la modelele anterioare ma enervam ca botzeam mereu eleroanele la transport fiindca erau foarte moi.
Imagine atasata: P1010497.jpgImagine atasata: P1010493.jpgImagine atasata: P1010498.jpgP1010498.jpg]Imagine atasata: P1010500.jpgImagine atasata: P1010499.jpg
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#47 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 07 December 2010 - 05:46 PM

Cum spuneai si tu , bucata de semiplan in diedru e prea mica ( de lungime ) . Sper ca eleronul sa fie eficient ( avand in vedere pozitionarea ) . Pe de alta parte profundorul ar fi mers un pic mai lat .
0

#48 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 07 December 2010 - 05:47 PM

Si asa arata in prezent oratania.
Imagine atasata: P1010506.jpgImagine atasata: P1010507.jpgImagine atasata: P1010504.jpgP1010504.jpg]Imagine atasata: P1010502.jpg


Am si cantarit-o asa cum arata in poza:
260 gr fusejalul, aripile cu motoare 490 gr..total 750 pana acum....cu fieraria pe el si baterii o sa bata 1kg lejer.

Urmeaza in seara asta sa fac:
sistemul de prindere aripa de fuselaj, tren de aterizare, finalizare scoci pe aripi, montat electronica, elici (set tripale 8x4 reverse), sistemul de prindere camera video miniDV. Oaaau, cate am de facut si eu stau la povesti! <_<
Gata, am plecat la bricolat!


P.S....Tineti minte camioanele alea mari rusesti? GAZ le zicea. Asa o sa il botez si eu pe mutantul meu pentru ca seamana leit la bot.
Imagine atasata: gaz.jpg
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#49 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 07 December 2010 - 05:52 PM

Stiu, eleronul nu l-am putut duce mai spre extremitati din cauza zonei cu diedru. Probabil aripile de genul asta nu sunt facute sa aiba eleroane. Maine voi vedea ce si cum. Eu sunt sigur ca va zbura, am vazut ragalii si mai jalnice ca a mea care zburau mai ales datorita pilotului. Acum ideea va fi CUM va zbura GAZ-ul meu, de asta sunt tare curios.
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#50 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 07 December 2010 - 05:59 PM

Vezi postareaFlorinelu, la Dec 7 2010, 05:52 PM, a spus:

Stiu, eleronul nu l-am putut duce mai spre extremitati din cauza zonei cu diedru. Probabil aripile de genul asta nu sunt facute sa aiba eleroane. Maine voi vedea ce si cum. Eu sunt sigur ca va zbura, am vazut ragalii si mai jalnice ca a mea care zburau mai ales datorita pilotului. Acum ideea va fi CUM va zbura GAZ-ul meu, de asta sunt tare curios.


In principiu eleronul se taie din zona cu diedru . La bimotorul lui Dan zonele cu diedru erau 25% din anvergura , iar eleroanele cam 20% din coarda aerodinamica . La dimensiunea asta chiar functionau bine . Eu cred ca avionul iti va zbura bine , insa s-ar putea sa-ti doresti suprafete de comanda mai mari .
0

#51 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 07 December 2010 - 07:30 PM

Montand elicile mi-am at seama ca nu-s deloc "reverse" asa cum erau afisate pe magazinul cu pasarica si cenusa. <_< Am luat doua seturi (si unelel mai mici) si toate sunt identice. Poate nu am am mai vazut eu asa ceva dar sigur stiam cam cum ar trebuie sa arate. Asadar, elicile nu nu ar trebui fie diferite astfel ca invartindu-se in sensuri opuse sa genereze tractiune?
Oricum, faptul este consumat iar maine se vor invarti in acelasi sens. Si se pare ca nu este asa mare necaz cu cuplul motor la bimotoare.
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#52 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 08 December 2010 - 02:45 PM

FOARTE MISTO
Observ niste solutii simple dar excelente la care eu nu m-am gandit (fixarea ESCurilor, tija de comanda prin fuselaj a profundorului, aplicarea balsa, samd). Eu cred ca diedrul va fi suficient; de exemplu planorul DIAMANT2500 pe care l-am avut avea varful aripilor putin in sweep si in diedru, dar NUMAI varful. Si zbura ca focu'!!! La fel si eleroanele, eu am experimentat si mai late dar a trebuit sa pun dual rate sa-l tin sus, deci la cat sunt de lungi eu sunt sigur ca vor fi suficiente. Este totusi un AP plane, nu un acrobatic.. Abia astept sa-l vedem in zbor <_<

FELICITARI
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#53 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 08 December 2010 - 09:21 PM

Gata, am invins gravitatia!

A mers pasaroiul http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ... am mers la "totul sa nimic", am pus din prima camera, toate alea pe el, fara nicio alta proba. De fapt nu am facut nici macar un test de putere/servo prin casa, montat complet. La camp a fost prima oara montat si alimentat. Nebunie curata cand ma gandesc acum. (filmarea inca se proceseaza)

Concluzii:
- trebuie sa pun tensiune mai mare, am folosit 2S. Nu am avut la mine un 3S, cred ca ii sareau elicile :unsure: . Si la vreo 2500mAh ar fi bun.
- nu prea ii place viteza prea mica, mai pierde din portanta. Nici nu prea avea cum altfel la sarcina care am pus-o pe el. Nu am cum sa il compar cu Izicraftul de 500 de gr. Si mai trebuie sa il echilibrez mai greu de bot. Pusesem bateria prea pe spate. Bine ca nu a cazut la cat de precar am fixat-o.
- este destul de fix, la al doilea zbor l-am trimat un pic si sta chiar bine pe aripi.
- trebuie sa fac altfel fixarea rotii din fata (asta este de fapt una din aia mobila ptr coada), un ax mai gros si fixat mai solid in fuselaj. La ultima aterizare s-a fisonat un pic prinderea din pastic. Din pacate pista improprie nu mi-a permis aterizarea mai in viteza si mai lunga. As ca a fost mai gen elicopter <_<
- Mai am de finisat fuselaj, sa mai gandesc un pic sistemul de prindere ptr camere (folosesc si un miniDV dar si un gopro HD) foarte diferite ca marime.
Sunt foarte multumit ca a zburat relativ bine tinand cont ca a fost facut dupa ureche.

Mai am o intrebare legat de unghiul care il face aripa cu orizontala ( ii zice unghi de incidenta?). La mine este zero, as putea insa sa mai decupez un pic in fuselaj si sa ii dau aripii un pic de unghi. M-am ajuta la portanta suplimentara la viteza redusa? Cel putin asa am vazut ca au Izicraft si Easy Star.

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 08 December 2010 - 09:22 PM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#54 Useril este offline   dululutu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1476
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 08 December 2010 - 10:03 PM

Vezi postareaFlorinelu, la Dec 8 2010, 09:21 PM, a spus:

Gata, am invins gravitatia!

A mers pasaroiul http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ... am mers la "totul sa nimic", am pus din prima camera, toate alea pe el, fara nicio alta proba. De fapt nu am facut nici macar un test de putere/servo prin casa, montat complet. La camp a fost prima oara montat si alimentat. Nebunie curata cand ma gandesc acum. (filmarea inca se proceseaza)

Concluzii:
- trebuie sa pun tensiune mai mare, am folosit 2S. Nu am avut la mine un 3S, cred ca ii sareau elicile :unsure: . Si la vreo 2500mAh ar fi bun.
- nu prea ii place viteza prea mica, mai pierde din portanta. Nici nu prea avea cum altfel la sarcina care am pus-o pe el. Nu am cum sa il compar cu Izicraftul de 500 de gr. Si mai trebuie sa il echilibrez mai greu de bot. Pusesem bateria prea pe spate. Bine ca nu a cazut la cat de precar am fixat-o.
- este destul de fix, la al doilea zbor l-am trimat un pic si sta chiar bine pe aripi.
- trebuie sa fac altfel fixarea rotii din fata (asta este de fapt una din aia mobila ptr coada), un ax mai gros si fixat mai solid in fuselaj. La ultima aterizare s-a fisonat un pic prinderea din pastic. Din pacate pista improprie nu mi-a permis aterizarea mai in viteza si mai lunga. As ca a fost mai gen elicopter <_<
- Mai am de finisat fuselaj, sa mai gandesc un pic sistemul de prindere ptr camere (folosesc si un miniDV dar si un gopro HD) foarte diferite ca marime.
Sunt foarte multumit ca a zburat relativ bine tinand cont ca a fost facut dupa ureche.

Mai am o intrebare legat de unghiul care il face aripa cu orizontala ( ii zice unghi de incidenta?). La mine este zero, as putea insa sa mai decupez un pic in fuselaj si sa ii dau aripii un pic de unghi. M-am ajuta la portanta suplimentara la viteza redusa? Cel putin asa am vazut ca au Izicraft si Easy Star.


superb

felicitari
0

#55 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1249
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 09 December 2010 - 01:00 AM

Reusita totala,bravo.Unghiul de incidenta al aripei este in general de 2-3grade.
0

#56 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 09 December 2010 - 01:33 PM

Bravo !!! Felicitari !!!....cat despre unghiul de incidenta nu l-as face mai mult de 2 grade ......
0

#57 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 09 December 2010 - 02:11 PM

Multumesc tuturor pentru aprecieri! ;)
O sa mai mesteresc la el dar chiar curand si mai ales nu vrea sa ma mai grabesc>am tras un pic cam tare ca stiam ca se strica vremea si ramaneam ptr ceva vreme cu el nezburat.
Prioritatea numarul unul va fi un tren de aterizare eficient si usor, poate chiar in alta pozitie decat acum (de exemplu pe aripi). Apoi o sa nascocesc un sistem de prindere ptr diverse accesorii in bot. As mai avea de slefuit un pic partea de dedesubt a bordului de atac(am uitat de asta in graba mea), acum este coltoasa, are fix 90 grade si nu prea este cum am vazut la alte avioane. Va trebui sa dau scociul jos in zona BA ca sa pot slefui. Apoi la final trebuie sa fac un sistem de prindere, reglabil, pentru diversele baterii.
Imi dau seama ca de aia am avut o gramada de variabile in constructia avionului pentru ca am vrut sa fie foarte configurabil, sa poata cara camera X sau Y(diferente mari de greutate intre ele), bateria X sau Y. Cred ca trebuie sa ma hotarasc exact cum il voi folosi si gata, folosesc o singura solutie ptr speta data. Daca ma tot gandesc al sisteme universale nu il mai termin niciodata. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/dry.gif
Referitor la unghiul de incidenta... o sa ma gandesc mai mult la asta... mi-e teama ca nu o sa pot sa decupez perfect fusejalul in zona respectiva mai ales ca acolo depronul este dublat cu balsa de 4mm si nu as vrea sa stric planeitatea imbinarii cu aripa. O sa vad.
De ceva vreme am o comanda la Hobby King pentru 2 gyro cu care o sa il echipez pe GAZ daca este cuminte si zboara cum trebuie :lol: .
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#58 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1249
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 09 December 2010 - 11:02 PM

Daca permite ,pune o baghetuta sub bordul de atac in zona care se sprijina aripa pe fuselaj si vei obtine un unghi de incidenta al aripei. Astfel nu trebuie sa modifici nimic.
0

#59 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 10 December 2010 - 07:37 PM

Din pacate nu se poate acest lucru datorita modului de fixare al aripii in fuselaj. Nu mai sunt traditionalele frigarui si elastic, este un pic mai teapan sistemul. In partea cu bordul de fuga am 2 suruburi care trec prin aripi in fuselaj (nu sunt in poze).
Imagine atasata: P1010485.jpgImagine atasata: P1010486.jpgImagine atasata: P1010495.jpgP1010495.jpg]
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#60 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 11 December 2010 - 11:05 AM

Si mie mi se pare mai simplu sa faci cum spune Ilie. Poti da cele 2 gauri puutin mai sus si apoi sa intaresti deasupra cu o baghetica de pin sau balsa.. ceva de genul:

Imagine atasata: 1.jpg
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

33 useri citesc topicul
0 membri, 33 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro