Eu mi-as pune intai intrebarea daca avionul se preteaza la o asemenea transformare.
Eliminand motorul din bot, refacerea centrului de greutate iti va fi foarte dificila, nici cu 200 grame puse in loc nu cred ca vei reusi.
Banuiesc ca vrei sa pui Contour-ul in bot, dar nu e e cam lunga ? :D si cred ca va trebui sa dai acumulatorul mai in spate. Un acumulator mai mare ar putea rezolva problema.
Daca ai trecut de partea asta, urmeaza alta la fel de dificila de rezolvat.
Din poza banuiesc ca ai pastrat pentru pilon motorizarea originala, inclusiv elicea. Ma tem ca nu sunt corespunzatoare.
Un astfel de pilon, pus deasupra centrului de greutate, genereaza un moment de rotatie foarte dificil de compensat. Si acest moment este direct proportional cu inaltimea pilonului ! Pentru acest tip de pushere exista mai multe solutii:
- EDF plasat deasupra CG, adica un pilon cu inaltimea zero;
- pilon cat mai mic, amplasat cat mai in spate (ceeace iti va acentua problema cu CG-ul) si inclinat in jos, astfel incat linia de tractiune de treaca daca nu prin prin CG, cat mai aproape, si sa anuleze acel moment. Oricum, conditia de pilon cat mai mic ramane, ceeace schimba datele de propulsie: elice cat mai mica posibila, deci kv mare, si daca vrei un plus de tractiune mai mare, multipala. Eu nu cunosc astfel de conversii sa se fi facut cu elici mai mari de 8", la planoare din clasa EG, de 1800-1900mm.
Am incercat de-a lungul timpului mai multe astel de conversii ale unui Junior si am intampinat problemele de mai sus, cunoscute de fapt din start, de pe net.
Am ajuns in final ca cea mai buna solutie sa fie un pilon avansat mult in fata, deasupra carlingii, ceeace iti rezolva partial si problema CG, dar care da avionului un aspect de gura de peste cascata, similar cu design-urile lui power, vezi topicul biciclistului pentru link-uri.
In acest moment am intrat de curand in posesia unul avion foarte asemanator cu ce vrei tu sa faci, doar ca este gandit din start sa fie pusher.
Nu este de mirare cum arata, avand in vedere ca a fost proiectat in 1985 de acelasi proiectant care ulterior a proiectat pentru Graupner modelul Tipsy si pentru Multiplex EZStar-ul. Deci avem de-a face cu stramosul EZ*-ului, in balsa.
Poti vede din imaginea atasata la sfarsitul acestui mesaj foarte clar linia de tractiune si cum se raporteaza la CG. Ei bine, acest avion de 2700mm, a fost proiectat sa fie tractat de o elice de 7" ! Eu am folosit o tripala, pentru ca reprezinta semnul distinctiv al firmei Aero-naut, nu prea mai sunt multi care folosesc aceasta solutie, elicea tripala pliabila.
Numai ca linia de tractiune indicata in plan ca fiind orizontala este ceva simbolic, un punct de plecare pentru teste, acolo este o piesa reglabila care permite inclinarea motorului, si pozitia cea mai buna pe care am gasit-o este inclinat la maxim in fata, paralel cu linia de demarcare dintre fuselaj si capota, adica linia rosie.
Chiar si asa, cuplul este important, la peste 2/3 din turatie incepe sa intre in picaj. La zborul inaugural de sambata un coleg era sa mi-l smulga din mana, cu directia pamant, actionand gazul la maxim, asa cum era obisnuit de la alte modele.
Urmasul lui din zilele noastre, Aeromaster, constructie compozita, il poti vedea aici:
http://www.aero-naut.de/typo3temp/pics/a2e29a2ac2.jpg
si dupa cum vezi a fost proiectat sa permita o elice de 10", este singurul model pusher cu o asemenea marime pe care il stiu. Si chiar si aceea este tripala, dupa cum vezi.
Ai in pagina acestui model destule vederi perfect laterale ca sa poti trasa liniile necesare pentru a evalua marimea pilonului, si pozitia lui in raport cu aripa si profundorul. Aeromaster are 2500mm, e destul de aproape de diamond, dar numai atat, aerodinamic e complet diferit, zic eu.
Cu acestea zise, succes la conversie !
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 November 2010 - 01:42 PM
... cu picioarele pe pamant ...