Modelism - RHC Forum: Modificare motoplanor: mutare motor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Modificare motoplanor: mutare motor

#1 Useril este offline   Catalin123456 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 25-July 08

Postat 04 November 2010 - 12:13 PM

Salut,

Am un motoplanor Diamond 2500 cu motor in bot :D
Vreau sa mut acest motor pe un "picior", deasupra pe avion, si sa devina pusher. Adica cam asa:
http://4.bp.blogspot.com/_LGd7QJSAEWU/TNKHOi7BgLI/AAAAAAAAAcQ/4l75K1nX8gs/s1600/schema.jpg

Iar acesta este piciorul:
http://3.bp.blogspot.com/_LGd7QJSAEWU/TNKHOhwg-oI/AAAAAAAAAcY/7uknbKj815M/s1600/PB030036.JPG

Intrebare: unde anume pe lungimea fuselajului este mai bine sa plasez acest picior? In dreptul aripilor, putin mai in spate, etc?

Thx.

Aceasta postare a fost editata de Catalin123456: 04 November 2010 - 12:13 PM


Diamond 2500 | 2.4Ghz | Quanum Telemetry | Contour HD | Mai nou FPV 1.2GHz / 1W + EzOSD
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 November 2010 - 01:36 PM

Eu mi-as pune intai intrebarea daca avionul se preteaza la o asemenea transformare.
Eliminand motorul din bot, refacerea centrului de greutate iti va fi foarte dificila, nici cu 200 grame puse in loc nu cred ca vei reusi.
Banuiesc ca vrei sa pui Contour-ul in bot, dar nu e e cam lunga ? :D si cred ca va trebui sa dai acumulatorul mai in spate. Un acumulator mai mare ar putea rezolva problema.

Daca ai trecut de partea asta, urmeaza alta la fel de dificila de rezolvat.
Din poza banuiesc ca ai pastrat pentru pilon motorizarea originala, inclusiv elicea. Ma tem ca nu sunt corespunzatoare.
Un astfel de pilon, pus deasupra centrului de greutate, genereaza un moment de rotatie foarte dificil de compensat. Si acest moment este direct proportional cu inaltimea pilonului ! Pentru acest tip de pushere exista mai multe solutii:
- EDF plasat deasupra CG, adica un pilon cu inaltimea zero;
- pilon cat mai mic, amplasat cat mai in spate (ceeace iti va acentua problema cu CG-ul) si inclinat in jos, astfel incat linia de tractiune de treaca daca nu prin prin CG, cat mai aproape, si sa anuleze acel moment. Oricum, conditia de pilon cat mai mic ramane, ceeace schimba datele de propulsie: elice cat mai mica posibila, deci kv mare, si daca vrei un plus de tractiune mai mare, multipala. Eu nu cunosc astfel de conversii sa se fi facut cu elici mai mari de 8", la planoare din clasa EG, de 1800-1900mm.

Am incercat de-a lungul timpului mai multe astel de conversii ale unui Junior si am intampinat problemele de mai sus, cunoscute de fapt din start, de pe net.
Am ajuns in final ca cea mai buna solutie sa fie un pilon avansat mult in fata, deasupra carlingii, ceeace iti rezolva partial si problema CG, dar care da avionului un aspect de gura de peste cascata, similar cu design-urile lui power, vezi topicul biciclistului pentru link-uri.

In acest moment am intrat de curand in posesia unul avion foarte asemanator cu ce vrei tu sa faci, doar ca este gandit din start sa fie pusher.
Nu este de mirare cum arata, avand in vedere ca a fost proiectat in 1985 de acelasi proiectant care ulterior a proiectat pentru Graupner modelul Tipsy si pentru Multiplex EZStar-ul. Deci avem de-a face cu stramosul EZ*-ului, in balsa.
Poti vede din imaginea atasata la sfarsitul acestui mesaj foarte clar linia de tractiune si cum se raporteaza la CG. Ei bine, acest avion de 2700mm, a fost proiectat sa fie tractat de o elice de 7" ! Eu am folosit o tripala, pentru ca reprezinta semnul distinctiv al firmei Aero-naut, nu prea mai sunt multi care folosesc aceasta solutie, elicea tripala pliabila.
Numai ca linia de tractiune indicata in plan ca fiind orizontala este ceva simbolic, un punct de plecare pentru teste, acolo este o piesa reglabila care permite inclinarea motorului, si pozitia cea mai buna pe care am gasit-o este inclinat la maxim in fata, paralel cu linia de demarcare dintre fuselaj si capota, adica linia rosie.
Chiar si asa, cuplul este important, la peste 2/3 din turatie incepe sa intre in picaj. La zborul inaugural de sambata un coleg era sa mi-l smulga din mana, cu directia pamant, actionand gazul la maxim, asa cum era obisnuit de la alte modele.

Urmasul lui din zilele noastre, Aeromaster, constructie compozita, il poti vedea aici:

http://www.aero-naut.de/typo3temp/pics/a2e29a2ac2.jpg

si dupa cum vezi a fost proiectat sa permita o elice de 10", este singurul model pusher cu o asemenea marime pe care il stiu. Si chiar si aceea este tripala, dupa cum vezi.
Ai in pagina acestui model destule vederi perfect laterale ca sa poti trasa liniile necesare pentru a evalua marimea pilonului, si pozitia lui in raport cu aripa si profundorul. Aeromaster are 2500mm, e destul de aproape de diamond, dar numai atat, aerodinamic e complet diferit, zic eu.

Cu acestea zise, succes la conversie !

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Aerofly.JPG

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 November 2010 - 01:42 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   Catalin123456 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 25-July 08

Postat 04 November 2010 - 01:51 PM

Salut,

Multumesc pentru raspunsul detaliat pe care mi l-ai dat.

Avionul nu prea se preteaza la asa ceva, insa vreau sa incerc.

Contour-ul are undeva la 150g. Folosesc un accu de 600g, plasat in cabina.
Deci teoretic am niste mase cu care pot jongla astfel incat sa pot monta pilonul cat mai in spate.
Problema cu montajul cat mai in spate este ca profundorul vibra destul de tare cand aveam motorul in fata. Deci daca pun motorul si mai in spate...
Pilonul nu poate fi mai mic, deoarece elicea este 14x8 inch iar cu EDF cica nu prea merge (am intrebat la magazin si mi-au spus ca tractiunea statica masurata este f. mica la un edf).
Poate doar o tripla (sau mai mult? ce marime ar trebui sa aiba o tripla, pentru a fi echivalenta cu elicea mea?), astfel incat sa pot micsora inaltimea pilonului (care are acum 23cm!). Unde pot gasi o astfel de tripla?

Am inteles insa cum e cu linia rosie, asta ma va ajuta mult :D + treaba cu elicea tripla care -insa- nu am vazut-o pe nicaieri.

Aceasta postare a fost editata de Catalin123456: 04 November 2010 - 01:55 PM


Diamond 2500 | 2.4Ghz | Quanum Telemetry | Contour HD | Mai nou FPV 1.2GHz / 1W + EzOSD
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 November 2010 - 02:34 PM

Eu am luat hub-ul de aici, si palele de 7.5*4 tot de acolo. Au diverse diametre, si ax si hub.
http://www.giantcod.co.uk/35mm-32mm-shaft-...r-p-404789.html

Folosind tripala castigi un inch la diametru, practic eu am acolo echivalentul unei bipale de aproape 9".

Un alt lucru pe care l-am invatat facand simulari cu diverse instrumente, este ca trebuie sa ai un Vpitch destul de mic. Asa ca nu te arunca la elici cu pas mare, mai ales daca iti tremura coada. Acel 14*8 cu certitudine este overkill, ca si pilonul de 23 cm.
Eu m-as gandi la un maxim de 9*5, cu un motor cu kv 1200-1500. Si pack 3s, cel original de 4s te duce la turatii prea mari ca sa fie suportate cu asemenea structuri. Poate pentru 4s elice de 8*4.

Si daca ai vorbit de echivalenta cu elicea ta, nu te gandi si la echivalenta de comportament! Uita de plecarile la 60 grade si la ce faceai cu Diamond-ul original. Transformarea in pusher il va face un camiloi domol, taman bun de filmat :D

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 November 2010 - 02:37 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   Catalin123456 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 25-July 08

Postat 04 November 2010 - 05:29 PM

Am inteles.
O sa-mi iau tot de acolo si eu.

Intre timp am facut un calculator de conversie de la 2 pale, la n pale.
L-am urcat pe blog (http://pestebucuresti.blogspot.com/), in partea din dreapta jos (ultimul post de pe coloana din dreapta).
Poate mai foloseste cuiva...

Diamond 2500 | 2.4Ghz | Quanum Telemetry | Contour HD | Mai nou FPV 1.2GHz / 1W + EzOSD
0

#6 Useril este offline   Catalin123456 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 25-July 08

Postat 04 November 2010 - 05:38 PM

Stii ce ma gandesc? Daca pun o elice cu trei pale, atunci poate discul elicei e suficient de mic cat sa pun camerele pe pilon, si sa las motorul la locul lui...

Diamond 2500 | 2.4Ghz | Quanum Telemetry | Contour HD | Mai nou FPV 1.2GHz / 1W + EzOSD
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 November 2010 - 05:57 PM

Tot nu se va compara cu imaginea fara nimic in fata...
Evalueaza si transformarea lui in bimotor, cred ca e mult mai avantajoasa. Poti gandi niste console atasabile cu elastic peste aripi, care sa contina ESC-urile, si cablurile le lipesti cu scotch pe aripa, nu trebuie sa le ingropi. Poti obtine ceva montabil la camp in 10-15 mnute fara sa afecteze originalul deloc.
Sau camera pusa intr-o gondola pe burta si protejata la aterizare de un mic tren, toata constructia fiind modulara, atasabila de fuselaj cu inele de cauciuc. Daca va privi in jos astfel incat sa nu ii intre elicea in cadru, esti rezolvat.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   Catalin123456 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 25-July 08

Postat 05 November 2010 - 10:21 AM

Mai, pentru bimotor inseamna ca trebuie sa cumpar 2 motoare + 2 esc-uri + 2 elice pliabile complete - ceea ce inseamna o cheltuiala destul de mare.
Nu stiu daca vreau sa risc sa pun ambele motoare pe acelasi esc...

A, sa nu uit, am incercat sa cumpar de la acel magazin, folosind nocex (au aceasta optiune la plata), care dupa ce mi-a spus ca nu accepta plati din Romania, mi-a blocat suma in cont :unsure:
Acum astept sa o deblocheze, ca sa ma intorc si sa platesc prin Paypal. Tie ti s-a intamplat asa ceva?

Aceasta postare a fost editata de Catalin123456: 05 November 2010 - 10:21 AM


Diamond 2500 | 2.4Ghz | Quanum Telemetry | Contour HD | Mai nou FPV 1.2GHz / 1W + EzOSD
0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 November 2010 - 11:23 AM

Nu pui elice pliabila la bimotor, iti face aripa praf.

Nici doua motoare pe un ESC nu e prea recomandabil.

Nu am patit trebusoara cu plata, pentru ca platesc numai paypal. Mai precis, nu cumpar de pe site-uri care nu au paypal.

Cu conversia, nu stiu ce sa zic... si Diamond si Contour au costat ceva, si, in comparatie, nu ma gandeam ca doua motoare si doua esc, care le poti lua in 40-50$ ar fi mult.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#10 Useril este offline   Catalin123456 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 25-July 08

Postat 05 November 2010 - 11:58 AM

Ma gandeam mai degraba la:
2 x Motor BL Outrunner ROXXY 3545/ 12 = 2 x 175.00 Lei = 350 Lei
2 x Regulator electronic Brushless Roxxy BL-Control 960-6 = 2 x 337 Lei = 674 Lei

Ceea ce e cam cat a fost planorul :unsure: - si nu vreau sa mai investesc in tractiune, pt. ca e pe tzeava un kit UHF 433MHz

Ma gandeam totusi sa raman pe 4S/14.8V , ca sa nu trebuiasca sa schimb si accu.

Iar in ceea ce priveste elicele, cred ca am inteles ideea, insa fara plianta o sa fie cam greu la aterizare. Nu vreu sa-i adaug si tren de aterizare.
In plus, daca pod-ul este destul de lung, palele (care ar trebui sa nu fie prea lungi) nu vor ajunge la aripa.
Anyway, o sa ma gandesc. Dar mai intai voi incerca cu camerele montate pe pilon. Sa vedem Cat de mult apare avionul in cadru.

Aceasta postare a fost editata de Catalin123456: 05 November 2010 - 11:59 AM


Diamond 2500 | 2.4Ghz | Quanum Telemetry | Contour HD | Mai nou FPV 1.2GHz / 1W + EzOSD
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro