Horja, la Nov 29 2010, 11:54 PM, a spus:
Personal 10x4 a fost ce mi s-a parut pe gustul meu....... de gustibus. ^_^
Sfaturile date de Dan trebuie luate in serios.
De exemplu doar cu ruginitul. Ezista si o explicatie. :lol:
Urmare proceselor de ardere se dezvolta compusi reziduali cu sulf care in combinatie cu apa dau
minunatul acid sulfuric. Concentratii infime dar in timp impreuna cu higroscopicitatea recunoscuta a
nitrometanului adica aduna apa duce la .....
Deci la final de zbor, eu cel putin, fac astfel:
la pista
golesc rezervorul clasic cu ajutorul pompei.
pornesc motorul si las sa consume tot
acasa, daca preconizez ca nu voi zbura mai devreme de o saptamana,
clatesc motorul cu alcool etilic.
ung din belsug cu ulei de scule pneumatice / after run what ever si am grija sa ajunga
si la rulmenti. Ungerea o fac pe la bujie , pe care o demontez si prin carburator, rotind vibrochenul astfel incat sa trag uleiul in carter.
Lipsa reprizei motorului de la 50% acceleratie la 100% in aer cred ca inseamna ca amestecul devine sarac.
Intr-adevar trebuie verificat tot traseul de combustibil pentru aer fals, inclusiv carburatorul.
De exemplu la Rozi cu TT42 am demontat tot , am schimbat si rezervorul ca sa constat ca defapt la iesirea din rezervor , unde se termina tevuta de alama furtunasul, din cauze poltergeist , dar sunt sigur ca perfect plauzibile, facuse o mica fisura.
Mici scapari pe langa butoiasul de acceleratie in conditiile specificate de tine nu sunt super critice. Gandeste-te ca trebuie sa aibe si el un mic joc de 0,05 - 0,1 mm ca sa se roteasca liber .
Pistonul in cursa catre punctul mort inferior face compresie in carter pentru a ajuta procesul de admisie-evacuare. Daca opresti rotirea in acel punct compresie scapa pe langa piston si clapeta(butoiasul) de acceleratie.
Motorasul desi un Magnum a fost nou nout si la mine nu a papat mai mult de 2l . A functionat perfect si nu am avut nici un deadstick. Urmele de ulei erau pal galbui de la ricinul folosit de mine.
Deci sapam dupa cauze si gandeam .......
Numai bine
Horja
PS
RFM (read the f... manual http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif )
Horia si Dan,
am inteles ce e de facut.Oricum tinand cond ca timpul de zbor se poate spune ca s-a terminat ma gandeam sa bag motorul la hibernare.Acum Horia daca tot ai intrat in joc spune tot:ce ulei sa folosesc pentru ungere,din ala de masina e bun?ca am pe la servici,iar ca alcool etilic "tuica"e buna :rolleyes: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ca am si din asta pe acasa si nu o bea nimeni!!
Am facut rost si de manual in lb romana si l-am citit,acum urmeaza sa aplicam ce scrie acolo.Cu elici de 9x5 sau 9x6 cum se recomanda de producator de ce spui ca nu ti-a placut?Cu 9x6 nu avea tractiune mai mare?Ma gandeam sa imi comand la la HR niste elice Master Airscrew de 9x6 care sunt gata echilibrate de fabrica.Acum nu stiu de dimensiune are gaura pt ax ?Sau se adapteaza prin largire in functie de necesitate?Asa scrie in manualul motorului! :D
Cat despre procedura de oprire uite ce scrie tot in manual:" Pentru a opri motorul, ajustati intrarea aerului astfel incat sa poata fi inchis complet. De aemenea puteti strange tubul de combustibil pentrru a-l opri, daca aveti acces."Tot aici se recomanda folosirea unui amestec mai bogat deoarece in timpul zborului datorita fluxului de aer marit ce intra in carburator amestecul are tendinta de saracire.
Uleiul de ricin de la farmacii e acelasi cu cel pe care il folositi la avioane sau e diferit? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/unsure.gif :blink:
Oricum ma gandeam ca o sa desfac motorul sa vedem cum arata si sa verificam starea lui (curatare inclusiv).
Asa ca mai studiem...