Modelism - RHC Forum: incepator zburator termic - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

incepator zburator termic va rugam nu dati cu pietre

#1 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 01 November 2010 - 09:16 PM

Incep acest topic la incepatori deoarece in aceasta materie sunt novice.Am primit zburatoarea cu numele sonic de la Horia si deja ma uit la avion respectiv mai ales motor ca la masini straine.Pe unde se alimenteaza? :D :lol: Am vazut ca exact acest model este sub numele de "Trainer" in Aerofly asa am bagat puternic mai ales aterizari,ca la decolari am ajuns sa ma pricep oarecum dar la aterizari mai ales la termice am inteles ca e un pic diferit fata de electrice.
Acum intrebarile:ce imi trebuie pt un termic?: combustibil am inteles ca e bun 10% nitro?? glow??? altceva?
Probabil ca la primele zboruri (porniri) o sa imprumut respectiv o sa am nevoie de ajutor pentru punerea un functiune a aparatului de zbor.
Cum Horia tocmai se va muta in cealalta parte de oras probabil ca nu il vom mai vedea la 3d,deci nu mai am cum sa il intreb despre zburatoare decat pe forum.
am descarcat manualul motorului si o sa incep sa il citesc sa vad si eu cu ce se mananca termicele astea si dc imi place (asa am auzit ca e muuult mai misto) o sa imi pastrez Funcub-ul ca l-am primit cadou de la fratele meu si probabil o sa ma axez pe termice.Sa vedem dc imi place mai ales ca eu sunt motorist de profesie asa ca banuiesc ca nu e mare diferenta intre alea de masini si astea mai mititele.
Deci astept raspunsuri si sugestii ,pietre later... :( http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#2 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 01 November 2010 - 09:39 PM

 Salut Olivian,


Felicitari pentru achizitie.....am vazut personal cum zbura Horia avionul......este SUPER....da-i bataie la zbor ca n-ai sa regreti  nicio clipa.....

Bafta si aterizari line
0

#3 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2010 - 09:55 PM

Vezi postareaoachidori, la Nov 1 2010, 09:16 PM, a spus:

Incep acest topic la incepatori deoarece in aceasta materie sunt novice.Am primit zburatoarea cu numele sonic de la Horia si deja ma uit la avion respectiv mai ales motor ca la masini straine.Pe unde se alimenteaza? :D :lol: Am vazut ca exact acest model este sub numele de "Trainer" in Aerofly asa am bagat puternic mai ales aterizari,ca la decolari am ajuns sa ma pricep oarecum dar la aterizari mai ales la termice am inteles ca e un pic diferit fata de electrice.
Acum intrebarile:ce imi trebuie pt un termic?: combustibil am inteles ca e bun 10% nitro?? glow??? altceva?
Probabil ca la primele zboruri (porniri) o sa imprumut respectiv o sa am nevoie de ajutor pentru punerea un functiune a aparatului de zbor.
Cum Horia tocmai se va muta in cealalta parte de oras probabil ca nu il vom mai vedea la 3d,deci nu mai am cum sa il intreb despre zburatoare decat pe forum.
am descarcat manualul motorului si o sa incep sa il citesc sa vad si eu cu ce se mananca termicele astea si dc imi place (asa am auzit ca e muuult mai misto) o sa imi pastrez Funcub-ul ca l-am primit cadou de la fratele meu si probabil o sa ma axez pe termice.Sa vedem dc imi place mai ales ca eu sunt motorist de profesie asa ca banuiesc ca nu e mare diferenta intre alea de masini si astea mai mititele.
Deci astept raspunsuri si sugestii ,pietre later... :( http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif

Cool Power 10% pentru aero - verde sau Tornado Aero 10%

Se alimenteaza prin furtunul care vine la carburator - bagi cu avionul la orizontala pina iese prin furtunul de la toba - nu baga invers !!!

Daca ai 3 furtunase - bagi prin al treilea

Un glow - o seringa - preferabil una cu acumulator detasabil si de buna calitate - gioarsele venite in "kit' au de obicei un acumulator de kkt lipit foreversi te trezesti pe camp cu el nefunctional cand ti-e lumea mai draga... :D

Un demaror - cel mai puternic si mic pe care il poti avea - cuplat de obicei la o baterie de 12V/7Ah sau la un lipo 3S/2200 - chestie de gust

Manual OS in 2 timpi

Te rog citeste manualul de OS 46 - un clasic si mai vorbim pe detalii concrete

Daca ai chef/timp facem intr-o seara la mine in curte exercitii de te plictisesti - avem si nitro destul !

Succes
0

#4 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2010 - 09:56 PM

Hauzi, nea Olivian, cred ca am o seringa fara acumulator - se poate bricola cu un cablu !

O caut dar nu promit gasirea !
0

#5 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 02 November 2010 - 01:09 AM

Felicitari. Inca un suflet castigat.
Sa fie intr-un ceas bun.
0

#6 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2010 - 08:08 AM

Vezi postareadan_mitea, la Nov 2 2010, 01:09 AM, a spus:

Felicitari. Inca un suflet castigat.
Sa fie intr-un ceas bun.

Mda - ai intrat pe mina Bisericii Termice !

You're doomed ! :)
0

#7 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 02 November 2010 - 08:37 AM

Vezi postareaoachidori, la Nov 1 2010, 09:16 PM, a spus:

o sa imi pastrez Funcub-ul ca l-am primit cadou de la fratele meu si probabil o sa ma axez pe termice


Tradatorule!!!!
Astia fac deja masini electrice si tu te intorci la motoare cu zeama....
Vezi ca la lista aia tre' sa adaugi cirpa, fisul de jamuri cu alcool ca sa cureti...toate alea.
Gata; mi-a trecut.

Sa-l stapinesti sanatos si sa te bucuri de el.
La multe zboruri!

Bafta
0

#8 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 02 November 2010 - 08:46 AM

Vezi postareabizu, la Nov 2 2010, 08:37 AM, a spus:

Tradatorule!!!!
Astia fac deja masini electrice si tu te intorci la motoare cu zeama....
Vezi ca la lista aia tre' sa adaugi cirpa, fisul de jamuri cu alcool ca sa cureti...toate alea.
Gata; mi-a trecut.

Sa-l stapinesti sanatos si sa te bucuri de el.
La multe zboruri!

Bafta

Dragos,lucrarea mea de diploma a fost un automobil electric dar tot motorist am ramas.Probabil ca asta va fi viitorul dpdv ecologic dar zgomotul termicului nu se compara.Si apoi la cata unsoare am mancat eu in tinerete,...acum insa munca de birou si parca ma apuca niscaiva melancolii.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#9 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 02 November 2010 - 11:17 AM

Vezi postareaoachidori, la Nov 2 2010, 08:46 AM, a spus:

...acum insa munca de birou si parca ma apuca niscaiva melancolii.


Asta m-a convins. Go for it.
La partea cu zgomotul iar n-am contraargument.
Oricum, se pare ca asta e evolutia fireasca electric > termic.
Cica si io sint motorist (la apelul bocancilor ca n-am profesat decit la hirburile mele) si tocmai d-aia ramin la electrice; si lenea, comoditatea, ar mai fi....

Bafta
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 November 2010 - 03:21 AM

Vezi postareamotzu, la Nov 2 2010, 08:08 AM, a spus:

Mda - ai intrat pe mina Bisericii Termice !

You're doomed ! :(


Nu te lasa ademenit de pe drumul tau. Sunt sirene inselatoare care incearca sa corupa sufletul tau pur. Nu-i asculta si intra hotarat in lumea cea minunata: sunetele heruvimilor, care incanta urechile, ulei matasos si pur ca ambrozia si forta descatusata a Titanilor.
http://www.youtube.c...h?v=v_bpqvgdFko
http://www.youtube.c...h?v=kYrL-eGEOUY
http://www.youtube.c...h?v=VuWSwivMol0
Bun venit pe Bulevardul Metanolului, zburatorule.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 03 November 2010 - 03:33 AM

0

#11 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 04 November 2010 - 08:56 AM

Vezi postareamotzu, la Nov 1 2010, 09:55 PM, a spus:

Cool Power 10% pentru aero - verde sau Tornado Aero 10%

Se alimenteaza prin furtunul care vine la carburator - bagi cu avionul la orizontala pina iese prin furtunul de la toba - nu baga invers !!!

Daca ai 3 furtunase - bagi prin al treilea

Un glow - o seringa - preferabil una cu acumulator detasabil si de buna calitate - gioarsele venite in "kit' au de obicei un acumulator de kkt lipit foreversi te trezesti pe camp cu el nefunctional cand ti-e lumea mai draga... :ph34r:

Un demaror - cel mai puternic si mic pe care il poti avea - cuplat de obicei la o baterie de 12V/7Ah sau la un lipo 3S/2200 - chestie de gust

Manual OS in 2 timpi

Te rog citeste manualul de OS 46 - un clasic si mai vorbim pe detalii concrete

Daca ai chef/timp facem intr-o seara la mine in curte exercitii de te plictisesti - avem si nitro destul !

Succes

Banuiesc ca pe aici se alimenteaza?Are 2 furtune ce vin probabil de la rezervor ca acesta nu se vede.Deci scot furtunul care vine in carburator si bag pe acolo pana iese pe toba?? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/blink.gif asa ai spus?Sau scot si furtunul de la toba cand alimentez?Si de unde iau carburantul de care ai zis ca pe la noi nu am vazut.La autorc nu are asa ceva,sau cel putin pe site iar la HR nu are Tornado pt aero.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: untitled.JPG

Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#12 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 November 2010 - 09:50 AM

Vezi postareaoachidori, la Nov 4 2010, 08:56 AM, a spus:

Banuiesc ca pe aici se alimenteaza?Are 2 furtune ce vin probabil de la rezervor ca acesta nu se vede.Deci scot furtunul care vine in carburator si bag pe acolo pana iese pe toba?? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/blink.gif asa ai spus?Sau scot si furtunul de la toba cand alimentez?Si de unde iau carburantul de care ai zis ca pe la noi nu am vazut.La autorc nu are asa ceva,sau cel putin pe site iar la HR nu are Tornado pt aero.

Lasa furtunul de la toba la locul lui - numai sa nu o umpli cu carburant ....

Iti dau PM cu Cool Power 10%
0

#13 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 04 November 2010 - 12:40 PM

Vezi postareabizu, la Nov 2 2010, 11:17 AM, a spus:

Asta m-a convins. Go for it.
La partea cu zgomotul iar n-am contraargument.
Oricum, se pare ca asta e evolutia fireasca electric > termic.
Cica si io sint motorist (la apelul bocancilor ca n-am profesat decit la hirburile mele) si tocmai d-aia ramin la electrice; si lenea, comoditatea, ar mai fi....

Bafta



ar mai fi ...sa ne mai vizitezi pe la 3D .Scump domne la vedere !
ADOR VITEZA!!!
0

#14 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 04 November 2010 - 12:43 PM

Vezi postareaoachidori, la Nov 4 2010, 08:56 AM, a spus:

Banuiesc ca pe aici se alimenteaza?Are 2 furtune ce vin probabil de la rezervor ca acesta nu se vede.Deci scot furtunul care vine in carburator si bag pe acolo pana iese pe toba?? :D asa ai spus?Sau scot si furtunul de la toba cand alimentez?Si de unde iau carburantul de care ai zis ca pe la noi nu am vazut.La autorc nu are asa ceva,sau cel putin pe site iar la HR nu are Tornado pt aero.

Sincronizeazate cand venim si noi cu termicele la 3D ....te ajutam ! ..stai relax .(de obicei sambata mai mult) :wacko:
ADOR VITEZA!!!
0

#15 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 04 November 2010 - 12:47 PM

Vezi postareaTUROK, la Nov 4 2010, 12:40 PM, a spus:

ar mai fi ...sa ne mai vizitezi pe la 3D .Scump domne la vedere !

Eu am fost in ultimele 2 duminici dar tu ai venit sambata!! :D
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#16 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 November 2010 - 12:53 PM

Ti-as recomanda sa scoti furtunul din toba atunci cand alimentezi. Este o buna obisnuinta. S-ar putea sa ai un model la care combustibilul din toba sa intre in motor. Ar baga toata mizeria de acolo.
Acum am sa spun o erezie. Nu pune filtru intre rezervor si carburator. Cu cat un sistem este mai simplu, cu atat este mai fiabil. Am avut un caz ca mi s-a desurubat filtrul de combustibil in zbor. In schimb filtreza cu multa grija (in paranoia mea am doua filtre) ceea ce bagi in rezervor.
Si da, du-te pe tarla. Sigur se va accelera procesul.
Si ultima. Daca scrie in manual ''minim 20% ulei'' asta inseamna ca trebuie sa pui peste 20,5%. Musai. Crede-l pe nenea OS.
Multa bafta.
0

#17 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 04 November 2010 - 01:00 PM

Vezi postareaoachidori, la Nov 4 2010, 12:47 PM, a spus:

Eu am fost in ultimele 2 duminici dar tu ai venit sambata!! :D

vezi?...nu este sincronizare! :wacko:
ADOR VITEZA!!!
0

#18 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 27 November 2010 - 07:57 PM

Salutare din nou,
azi am zburat din nou cu Sonic-ul dar deja sunt la a doua bujie care nu mai merge.Prima,cea cu care a venit avionul de la Horja s-a defectat acum 2 saptamani dupa cred 1-2 zboruri,iar azi s-a stricat si cea primita de la Turok cu care am dat cred 3-4 zboruri.Azi dupa primul zbor am mai primit inca una de la Horja.Ceea ce ma nedumereste este rata de schimb a acestor bujii in conditiile in care Horja spune ca nu a schimbat decat una.Combustibilul folosit este Cool power 10% recomandat de motzu,dar dupa fiecare zbor am observat ca inca mai iese"negreala"adica inca se mai rodeaza,conform lui Horja.
Deci care ar putea fi problema arderii asa de dese a bujiilor?Sau trebuie sa imi iau un sac? :blink:
Si o alta problema pe care o am cu motorul asta:nu se opreste.Adica la clapeta acceleratie pe pozitie inchis complet,motorul inca merge si nu il pot opri decat daca strang alimentarea cu carburant.
Ce e de facut?Oricum e un progres ca azi a mers fara probleme doua plinuri(mai putin cea cu bujia) dar acum mi-am adus aminte ca sus incercam sa il accelerez si nu vroia neam.Peste 1/2 din turatie nu mai mergea.Practic dupa decolare merge la 1/2.Dar jos cand fac proba se accelereaza.Deci asta de unde mai e? :(
Sper sa nu va streseze problemele astea dar eu sunt complet in ceata! :wacko:
toate bune,
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#19 Useril este offline   cipri_tezaur 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 875
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Gender:Male
  • Location:dej

Postat 27 November 2010 - 08:13 PM

Vezi postareaoachidori, la Nov 27 2010, 07:57 PM, a spus:

Salutare din nou,
azi am zburat din nou cu Sonic-ul dar deja sunt la a doua bujie care nu mai merge.Prima,cea cu care a venit avionul de la Horja s-a defectat acum 2 saptamani dupa cred 1-2 zboruri,iar azi s-a stricat si cea primita de la Turok cu care am dat cred 3-4 zboruri.Azi dupa primul zbor am mai primit inca una de la Horja.Ceea ce ma nedumereste este rata de schimb a acestor bujii in conditiile in care Horja spune ca nu a schimbat decat una.Combustibilul folosit este Cool power 10% recomandat de motzu,dar dupa fiecare zbor am observat ca inca mai iese"negreala"adica inca se mai rodeaza,conform lui Horja.
Deci care ar putea fi problema arderii asa de dese a bujiilor?Sau trebuie sa imi iau un sac? :blink:
Si o alta problema pe care o am cu motorul asta:nu se opreste.Adica la clapeta acceleratie pe pozitie inchis complet,motorul inca merge si nu il pot opri decat daca strang alimentarea cu carburant.
Ce e de facut?Oricum e un progres ca azi a mers fara probleme doua plinuri(mai putin cea cu bujia) dar acum mi-am adus aminte ca sus incercam sa il accelerez si nu vroia neam.Peste 1/2 din turatie nu mai mergea.Practic dupa decolare merge la 1/2.Dar jos cand fac proba se accelereaza.Deci asta de unde mai e? :(
Sper sa nu va streseze problemele astea dar eu sunt complet in ceata! :wacko:
toate bune,

salutare bujia nu pot sa-mi dau seama din ce cauza se duce asa repede pentru ca eu din primavara de cand am aero zbor aproape zilnic cand e vreme frumoasa si vin mai devreme acasa si inca nu am schimbat nici o bujie am doua termice si ambele le scot la zbor dar nu am avut inca treaba cu asa ceva
in legatura cu sonicul este frumos am si eu unu zboara foarte frumos chiar ieri i-am transformat trenul de aterizare ca ma enerva la culme la aterizari l-am pus pe fuselaj si am facut o bechie orientabila vreau sa-ti spun ca e diferenta de la cer la pamant la aterizare merge superb o sa pun ceva poze sa-ti faci o ideie in cazul in care vrei sa te apuci de treaba
in legatura cu oprirea motorului incearca sa pui degetul pe carburator la admisie astupal de tot sa nu mai aibe aer si daca merge si asa inseamna ca prinde aer fals pe langa carburator eu asta am patit odata

sunt facute cu telefonul si se vede cam rau dar sper sa intelegi cum am facut
spor la treaba si uite aici cum arata pe roti
http://www.youtube.c...h?v=pbCSZeANC9k

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG0084A.jpg
  • Imagine atasata: IMG0083A.jpg
  • Imagine atasata: IMG0088A.jpg
  • Imagine atasata: IMG0089A.jpg
  • Imagine atasata: IMG0090A.jpg
  • Imagine atasata: IMG0091A.jpg
  • Imagine atasata: IMG0087A.jpg
  • Imagine atasata: IMG0086A.jpg

Aceasta postare a fost editata de cipri_tezaur: 27 November 2010 - 08:20 PM

0

#20 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2010 - 08:39 PM

1. Foloseste numai bujii OS, restul, indiferent de ce scrie pe ele, sunt caricaturi. Daca motorul e de 6,5-7,5 cmc, foloseste OS A3 iarna si No. 8 vara. Daca e mai mic , mergi pe A3.
2. Da amestecul mai bogat!
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#21 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 27 November 2010 - 08:50 PM

Vezi postareaMLGore, la Nov 27 2010, 08:39 PM, a spus:

1. Foloseste numai bujii OS, restul, indiferent de ce scrie pe ele, sunt caricaturi. Daca motorul e de 6,5-7,5 cmc, foloseste OS A3 iarna si No. 8 vara. Daca e mai mic , mergi pe A3.
2. Da amestecul mai bogat!

Costin,
bujia de la Florin (Turok) cred ca era Os si dc e asa si nu ma insel si aia a cedat.Motorul este cel de 4 cmc (MAGNUM XL-25A ABC (4 cc) cu toba).Iar in ceea ce priveste amestecul cred ca era reglat destul de bogat,conform lui Horia.Inca nu ma pricep,dar voi studia.Cu bujiile stiam si eu ca cele de Os sunt ok iar recomandarea pt sezonul rece respectiv estival erau chiar mentionarile tale.
merci pt info
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#22 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 27 November 2010 - 08:54 PM

Vezi postareacipri_tezaur, la Nov 27 2010, 08:13 PM, a spus:

salutare bujia nu pot sa-mi dau seama din ce cauza se duce asa repede pentru ca eu din primavara de cand am aero zbor aproape zilnic cand e vreme frumoasa si vin mai devreme acasa si inca nu am schimbat nici o bujie am doua termice si ambele le scot la zbor dar nu am avut inca treaba cu asa ceva
in legatura cu sonicul este frumos am si eu unu zboara foarte frumos chiar ieri i-am transformat trenul de aterizare ca ma enerva la culme la aterizari l-am pus pe fuselaj si am facut o bechie orientabila vreau sa-ti spun ca e diferenta de la cer la pamant la aterizare merge superb o sa pun ceva poze sa-ti faci o ideie in cazul in care vrei sa te apuci de treaba
in legatura cu oprirea motorului incearca sa pui degetul pe carburator la admisie astupal de tot sa nu mai aibe aer si daca merge si asa inseamna ca prinde aer fals pe langa carburator eu asta am patit odata

sunt facute cu telefonul si se vede cam rau dar sper sa intelegi cum am facut
spor la treaba si uite aici cum arata pe roti
http://www.youtube.c...h?v=pbCSZeANC9k

Cipri,intr-adevar si pe mine ma streseaza trenul la modelul asta si mai ales rigiditatea lui si asta si datorita terenului denivelat pe care zbor.Mai ales la decolare e criminal.Ca topaie ca toti aia,cu toate ca nici aterizarea nu e chiar simpla,dar am inceput sa ma descurc.E intr-adevar o idee pe care o retin pe viitor,daca o sa am chef de bricolat si de modificari.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#23 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 27 November 2010 - 09:17 PM

Bujia pusa de mine este un Rossi 2 HOT. Motorul functioneaza ok si reglajul de High a fot imbogatit de la 12100 la 11500 . Elicea daca nu ma insel Graupner 10x4.
Intr-adevar urmele de ulei de pe avion erau negre.
Eu am zburat cu 20%ulei (10%sintetic si 10%ricin).
Bujia care s-a ars complet in fata mea a fost un A8.
Pornirea am facut-o cu powerpanel si curent de 3A asa cum pornesc si TT42 de pe ROZI dotat tot cu bujie A8.
( bujie cu care am zburat toata vara , inclusiv astazi si cu combustibil 10% nitro).

Aceasta postare a fost editata de Horja: 27 November 2010 - 09:18 PM

0

#24 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2010 - 09:34 PM

Culmea e ca si eu am patit acelasi lucru cu primul termic, tot un Magnum, dar de 7,5 cmc. Nu am reusit sa-i dau de cap in niciun fel si l-am schimbat cu un OS LA 46. Al meu era rodat si am incercat pe el toata gama de bujii posibile, fenomenul era acelasi: zborul si bujia! Cred acum, ca nu motorul era de vina, ci ca ramanea sec in anumite conditii. Avionul era un Trainer 46 de la Jamara. Verificati si voi ce ar putea sa-l determine sa ramana sec: suprapresiune toba, garnitura rezerfor, dop furtun umplere, suruburi carburator+ etansare carburator, etansare jiclor, etc.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#25 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 November 2010 - 06:20 AM

@oachidori, niciodata, niciodata, nici la rodaj, nici dupa, nu trebuie sa ai ulei ars. Uleiul aruncat trebuie sa fie cristal si neschimbat la culoare. Bujia trebuie sa ramana curata ca in prima zi. Daca apar fenomenele descrise de tine, inseamna ca esti in tren de a distruge motorul, lucreaza prea cald.
Cauze posibile:
Motorul lucreaza cu amestec prea sarac.
Ulei putin sau prost in combustibil. Mai poti adauga ceva:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...LXS622&P=ML
Racire insuficienta.
Elice neadecvata.
Toba proasta sau cu "imbunatatiri", gen tuburi de silicon, coturi, etc. O mentiune speciala pentru tobele Pits. Trebuie ceva atentie pentru ca sa faci motorul sa mearga bine.
Filtre proaste sau infundate. Daca filtrezi cu atentie carburatul introdus in rezervor si pastrezi curatenia, atunci, nu ai nevoie de filtre. Nu sunt, decat, factori de risc in plus. Am avut unul care se desfacea in zbor.
Un furtun fisurat. Am avut un caz in care un furtun era fisurat putin, exact la iesire din rezervor. Cand te uitai la el era ok. Motorul pornea frumos, dar in zbor, din cauza vibratiilor, tragea aer fals.
Multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 28 November 2010 - 06:25 AM

0

#26 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 28 November 2010 - 09:50 AM

Vezi postareadan_mitea, la Nov 28 2010, 06:20 AM, a spus:

@oachidori, niciodata, niciodata, nici la rodaj, nici dupa, nu trebuie sa ai ulei ars. Uleiul aruncat trebuie sa fie cristal si neschimbat la culoare. Bujia trebuie sa ramana curata ca in prima zi. Daca apar fenomenele descrise de tine, inseamna ca esti in tren de a distruge motorul, lucreaza prea cald.
Cauze posibile:
Motorul lucreaza cu amestec prea sarac.
Ulei putin sau prost in combustibil. Mai poti adauga ceva:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...LXS622&P=ML
Racire insuficienta.
Elice neadecvata.
Toba proasta sau cu "imbunatatiri", gen tuburi de silicon, coturi, etc. O mentiune speciala pentru tobele Pits. Trebuie ceva atentie pentru ca sa faci motorul sa mearga bine.
Filtre proaste sau infundate. Daca filtrezi cu atentie carburatul introdus in rezervor si pastrezi curatenia, atunci, nu ai nevoie de filtre. Nu sunt, decat, factori de risc in plus. Am avut unul care se desfacea in zbor.
Un furtun fisurat. Am avut un caz in care un furtun era fisurat putin, exact la iesire din rezervor. Cand te uitai la el era ok. Motorul pornea frumos, dar in zbor, din cauza vibratiilor, tragea aer fals.
Multa bafta.

Dane,
im aduc aminte ca data trecuta cand am zburat mi s-a oprit motorul in mers iar cand am pus mana pe el mi s-a parut cam cald.Asa cum am spus acum incep sa deslusesc tainele termicelor.Motorul l-am luat rodat,sau cel putin asa zice Horia.Nu exista nici un fel de imbunatatiri,toba este fara vreun tub de silicon.Amestecul este tot conform spuselor lui Horia setat mai bogat.El spunea ca pe langa combustibilul cu 10 % nitro el mai punea si niste ulei de ricin.Elicea daca este 10X4 atunci nu e cea recomandata de producator pt motorul asta,fiind necesara 9x6 sau 9x5,deci poate ar trebui sa o schimb.
O sa schimb toate furtunele de alimentare ca sa exclud si aceasta probabilitate.
O sa desfac si filtrele sa verific starea lor.Racire insuficienta ,ma indoiesc ca este expus tot la aer,nu are nici o carcasa.
Asa ca mai studiem si in functie de cele spuse de voi.
merci,
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#27 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 November 2010 - 05:59 PM

As zice asa:
Dupa ce pui elicea pentru rodaj, verifici furtune, etc, te siguri ca ai cel putin 20% ulei in combustibil. Adica, te rog sa ma scuzi pentru insistenta, sa ai mai mult de 20% de ulei. Aceasta este reteta fericirii.
Pornesti motorul si saracesti amestecul pana obtii turatia maxima, apoi, imediat, imbogatesti amestecul pana cand turatia scade semnificativ. Si, bineinteles, urmaresti culoarea uleiului aruncat si aspectul bujiei.
Musai sa mearga.
Sunt convins ca la Horja a mers cum trebuie, dar reglajul trebuie facut inainte de fiecare zbor.
Multa, multa bafta.
PS. Ai citit manualul unui OS similar?

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 28 November 2010 - 06:00 PM

0

#28 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 29 November 2010 - 02:20 PM

Vezi postareacipri_tezaur, la Nov 27 2010, 08:13 PM, a spus:

in legatura cu oprirea motorului incearca sa pui degetul pe carburator la admisie astupal de tot sa nu mai aibe aer si daca merge si asa inseamna ca prinde aer fals pe langa carburator eu asta am patit odata

Deci dupa zborul de sambata,nu am mai pornit motorul sa consum carburantul din carburator dupa ce in prealabil am golit rezervorul ci l-am lasat asa.Duminica dupa ce am adus avionul in casa,invartind de elice stanga-dreapta am observat ca ies bulburuci pe langa clapeta de acceleratie (fiind pe pozitia inchis).Asta dupa mintea mea ar fi trebuit sa fie etansa,dar se pare ca nu e.E normal ?Este prea mare jocul ?Se poate rezolva?
Aceste scapari sunt oare cauza si la arderea bujiilor?Sau e doar la imposibilitatea opririi motorului.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#29 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 29 November 2010 - 02:26 PM

Te rog sa ma scuzi pentru insistenta. Daca lasi combustibil in motor va rugini. Cu atat mai mult daca nu folosesti ulei after run. Mii de scuze pentru ca sunt precum o soacra, dar ai citit manualul de la OS?
Proba ceruta de Cipri este plina de bun simt. Se opreste motorul cand astupi carburatorul?
Multa, multa bafta.
0

#30 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

  Postat 29 November 2010 - 11:54 PM

Referitor elice. Am incercat 9x5 APC, 9x6 APC 10x4 APC, MA si Graupner.
Personal 10x4 a fost ce mi s-a parut pe gustul meu....... de gustibus. :blink:

Sfaturile date de Dan trebuie luate in serios.
De exemplu doar cu ruginitul. Ezista si o explicatie. :lol:
Urmare proceselor de ardere se dezvolta compusi reziduali cu sulf care in combinatie cu apa dau
minunatul acid sulfuric. Concentratii infime dar in timp impreuna cu higroscopicitatea recunoscuta a
nitrometanului adica aduna apa duce la .....
Deci la final de zbor, eu cel putin, fac astfel:
la pista
golesc rezervorul clasic cu ajutorul pompei.
pornesc motorul si las sa consume tot
acasa, daca preconizez ca nu voi zbura mai devreme de o saptamana,
clatesc motorul cu alcool etilic.
ung din belsug cu ulei de scule pneumatice / after run what ever si am grija sa ajunga
si la rulmenti. Ungerea o fac pe la bujie , pe care o demontez si prin carburator, rotind vibrochenul astfel incat sa trag uleiul in carter.

Lipsa reprizei motorului de la 50% acceleratie la 100% in aer cred ca inseamna ca amestecul devine sarac.
Intr-adevar trebuie verificat tot traseul de combustibil pentru aer fals, inclusiv carburatorul.

De exemplu la Rozi cu TT42 am demontat tot , am schimbat si rezervorul ca sa constat ca defapt la iesirea din rezervor , unde se termina tevuta de alama furtunasul, din cauze poltergeist , dar sunt sigur ca perfect plauzibile, facuse o mica fisura.

Mici scapari pe langa butoiasul de acceleratie in conditiile specificate de tine nu sunt super critice. Gandeste-te ca trebuie sa aibe si el un mic joc de 0,05 - 0,1 mm ca sa se roteasca liber .
Pistonul in cursa catre punctul mort inferior face compresie in carter pentru a ajuta procesul de admisie-evacuare. Daca opresti rotirea in acel punct compresie scapa pe langa piston si clapeta(butoiasul) de acceleratie.
Motorasul desi un Magnum a fost nou nout si la mine nu a papat mai mult de 2l . A functionat perfect si nu am avut nici un deadstick. Urmele de ulei erau pal galbui de la ricinul folosit de mine.
Deci sapam dupa cauze si gandeam .......
Numai bine
Horja
PS
RFM (read the f... manual http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif )

Aceasta postare a fost editata de Horja: 30 November 2010 - 12:08 AM

0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

14 useri citesc topicul
0 membri, 14 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro