Mintor 110 probleme de pornire
#1
Postat 15 November 2013 - 11:32 AM
Particularitati ale motorului: carburator Walbro montat inclinat 45 grade spre jos/spate si dotat cu camera de distributie
pentru ambii cilindri.
De la inceput motorul a pornit greu.Una ora de rodaj cu 95 / Bixxol 2TM.
Dupa 6 litri consumati la turatia de 2500-3000 motorul incepe sa se"aseze" ,porneste mai usor insa inca trebuie dat la pala
soc/fara soc de 12-13 ori.Cu socul pus dupa 3 pale incepe sa curga combustibilul din carburator si la a 4-a pala da rateu lung.
Fara soc da rateu la 2-3 pale.O data pornit ,merge bine,constant,cu efect clar de 2 timpi.In aer,dupa regljele lui Andrei Babos,motorul se tureaza repede si rotund putandu-se zbura bine.
Ramane insa problema pornirii grele.Practic trebuie"miscat" pana cand cilindrii urca la 25-30 grade.
Am facut un artificiu care a dat rezultate.
Am montat in fata gurii de ansorbtie a carburatorului la 3 cm. distanta, un miniventilator cu diametrul de 35 mm,actionat cu un switch exterior si....surpriza absoluta ! Dupa rateul cu socul pus,actionez ventilatorul ,dau 2-3 pale si motorul porneste!
Mentin regimul ventilat 5-6 secunde,intrerup ventilatorul si motorul merge constant,bine!
Intrebare: care e fenomenul ? Normal ,ce sa fac sa elimin artificiul? Nu e incomod insa e ciudat!
#2
Postat 18 November 2013 - 09:41 AM
Aveti idei?La urcare,zbor rectiliniu pe fata si pe spate,motorul lucreaza bine. La un snap hotarat cu intoarcere pe spate ,motorul s-a oprit intr-o secunda.
#3
Postat 19 November 2013 - 09:41 PM
#4
Postat 20 November 2013 - 10:33 AM
#5
Postat 20 November 2013 - 02:04 PM
Multa, multa bafta.
#6
Postat 20 November 2013 - 04:15 PM
spor si asteptam vesti.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#7
Postat 21 November 2013 - 02:29 PM
Intrebarea de la care pornisem era : furtunul de alimentare carburator e bine sa fie lung,eventual cu bucle sau cat mai scurt?
Bine e ca am gasit tren de aterizare original aproape,in Germania. Un deadstick necontrolat ma costa 114 euro(trenul).
#8
Postat 21 November 2013 - 02:39 PM
#9
Postat 22 November 2013 - 02:41 PM
110 care au fost solicitate cu reglaj pentru zbor la 300-500m.Pe bune! Nici nu ma asteptam la raspuns asa de rapid.Europa functioneaza ? Vedem si noi cum dar nu credem!
Platesc transportul si returnez carburatorul original.Ma costa 70 euro afacerea.Cred ca merita.Am acceptat.Am intins si eu mana ,ca milogul din Paris: "Je vous prie monsieur,avez vous un carburateur ,por mon moteur,mintor,de-mi vine sa-l omor :yahoo:
#10
Postat 25 November 2013 - 09:28 AM
Carburatorul se desface usor insa supapa cu 8 petale este aproape imposibil de scos.Suruburi peste suruburi,inele de etansare,teflon mult....
Constatari: - filtrul carburatorului partial colmatat cu o pulbere fina neagra(ce,habar n-am).
- supapele muzicuta intacte,inchid bine
- pompa cu membrana in stare perfecta
- cuiul pontou curat si reglat corect ca in manual (2,5mm).
- am suflat toate orificiile.Am avut impresia ca duza centrala a avut o....scama !
- am verificat cursele jiglerelor de Low si High.Am constatat : Low mai mare cu 0,5 rotatii decat in manual iar High cu 3/4 rotatii
mai mic decat in manual.Am curatat scaunele jiglerelor cu jet de petrol si izopropanol.Am setat reglajele din fabrica Low 1,5 si
high 1,5 ture. insemnand minim la low si maxim la high.Firma recomanda reglaje de 1/8 ture fata de aceste valori.Vom vedea.
- arcul de revenire a clapetei acceleratie sarit din suport.Refacuta pozitia carligului.
- urme fine de span pe scaunul clapetei de acceleratie.Am curatat galeria cu scotchbrite 380.
- SUPAPA de retinere cu 8 petale .Spalat cu petrol si izopropanol.Era murdarita cu urme de funingine.Rateuri la pornire
- verificare inchidere = functioneaza ,inchide orice presiune de la carter la carburator.
- am spalat cu petrol plus 1% ulei carterul .Usoare urme de funingine.
- inspectie cap piston facuta prin orificiul bujiilor . Fara urme de calamina.Compresia mare,se simte la mana,aprox 2,8 bar.
- bujiile curate,culoare fin gri/ brun.
Concluzii: 1.motorul are compresie buna insa e inca strans.Fara bujii se roteste numai o cursa la actionare ferma
2.a fost reglat pe camp ca sa aiba turatie si repriza buna insa se impune ca noul reglaj sa respecte regula:
pornit cu soc
pornit fara soc cu reglajele de referinta din fabrica
reglat high pana se obtin 6000-6800 ture cu verificarea temperaturii
reglat low pentru relanti 1500-1700 si reajustat fin high pentru max 6800 rote/min
reajustat low pentru a avea repriza ferma.
3.pornirea grea este datorata supapei cu 8 clapete care,cred,nu inchidea perfect din cauza urmelor de funingine
Se impune: dupa reparatiile modelului,remontarea motorului, curatarea rezervorului si montarea unui sorb nou cu filtru
schimbarea rezervorului de 800 ml cu unul de 1000 ml.Schimbarea tubului de absorbtie din rezervor cu unul de calitate.
Actualul este destul de rigid; cauza posibila oprire motor dupa snap.
Ne vedem,ne auzim.
#11
Postat 25 November 2013 - 09:34 AM
#12
Postat 25 November 2013 - 09:46 AM
a modelului ,cam de la tubul de asamblare aripi pana la spatele carlingii.Scopul, a creat un platou pentru utilitati(LiPo)Este zona unde,la socuri mari,modelul trebuie sa se rupa.Toata zona e un ansamblu de baghete de 6x6mm ce formeaza o celula extrem de elastica.Zona de efort a fost mutata spre CG exact unde nu e bine.
La 20 m motorul s-a oprit.Am adus usor avionul cu fata spre vant,am pus bot jos si am luat linie dreapta de aterizare.Terminandu-se terenul am virat stanga( cam tare),modelul s-a rotit insa cu vant lateral,a agatat un mal de pamant cu varful aripii dreapta. Momentul creat a desfacut lipiturile
( fragile) ale casetei suport aripa. Nervura de cap aripa a lovit peretele avionului si a rupt 2 coaste.Am inceput refacerea zonei dubland zonele desfacute cu placaj 1mm.Am centrat intreg ansamblul pentru a reface toate lipiturile cu epoxi fluid de 30 minute.Mare paguba nu a fost iar reparatia e superficiala.Acum lucrez la ranforsarea casetei suport motor cu fibra si rasina epoxi.Avionul este extrem de bine proiectat,foarte usor,saltaret cu vantul in fata.Se impune mutarea CG cu 1 cm spre fata. E fascinant sa descoperi cat de bine a gandit proiectantul RC Pilot toate detaliile.
#13
Postat 18 September 2014 - 07:28 AM
Mintor 110.
Domnilor,am gresit,cer scuze firmei Mintor Motori si dealerilor acetei firme din toata lumea
De ce? Considerente:
- Pornirea grea a pus probleme si firmei producatoare,firma bine cotata si serioasa
- Motorul e bun,pot spune extrem de bun,raport greutate,cilindree ,putere este regasit numai la DA-uri.
- Bujiile de calitate,rodaj bun,montare perfecta,canistre originale,elice echilibrata,acumulatori noi,fise de calitate,etc,etc.
Aprinderea (CDI) necorespunzator ! 90 grade fata de 110 necesar)
A trebuit sa ma sfatuiesc la telefon cu tehnicianul firmei ca sa ajung la concluzia ca nu am aprindere buna,desi aveam scanteie
(cam anemica de altfel) la bujii.
A venit de la sdshobby aprinderea pe care ei au considerat-o buna RxCel A/2-003( la 7,4V) ,am montat-o si ieri am scos modelul la camp.Alimentat,cuplat,dat doua pale de amorsaj,una cu socul pus,a pornit,doua pale fara soc si......
Normal ca a pornit!
Frumos,lejer,fara fite.
Am reglat putin Low ca sa mearga mai zglobiu 2T ,imbogatit putin si am zburat 3 zboruri lejere fara probleme.
In concluzie :
- sa nu ne grabim in decizii pana nu verificam toti parametri
- faptul ca ai scanteie nu e suficient,timingul e important acolo unde nu putem regla senzorul
- folositi aprinderi moderne cu tensiune mare ca sa evitati Ubec-urile intermediare
- control periodic al fiselor de bujie( sa nu dea scantei laterale in pipe)
Multumesc Mintoe Motori ! Scuze!
#14
Postat 18 September 2014 - 07:31 AM
Se scoate de la Vanzare motor Mintor 110 (fabricatie 2008) de pe Extra 300 Pilot RC. E prea bun!
#15
Postat 18 September 2014 - 07:47 AM
#16
Postat 18 September 2014 - 07:47 AM
#17
Postat 18 September 2014 - 09:21 AM
Ce mi-au spus italienii: deoarece aprinderea nu putea sa dea curent suficient ,o singura deschidere mai mare la electrozii uneia din bujii facea ca sa porneasca numai un cilindru,de acolo pornirea doar a unui cilindru,insuficient pentru continuitatea miscarii deci rateuri fara rezultat.Merge uniform cu efect clar indoi timpi(usor tresaltat); undeva mai trebuie lucrat la LOW
deoarece se tureaza putintel mai lent insa ferm.Turatia obtinuta 6800 rot/min.Consumule uimitor de mic.Am stat 15 minute in aer cu 500 ml. benzina 98/ulei sintetic.
#18
Postat 18 September 2014 - 01:23 PM
Te rog sa pui un link cu aprinderea minune.
Oare cum o merge cu o aprindere OS?
Multa, multa bafta si zboruri de vis.
#19
Postat 18 September 2014 - 01:31 PM
http://www.sdshobby....2a-p-11698.html
Stii, de mult ma framant. Este aprinderea de la DLE. Dar Tower, insista sa pui UBEC. Si in manualul lui DLE scrie la fel, nu inteleg de ce.
Multa, multa bafta.
#20
Postat 18 September 2014 - 05:56 PM
#21
Postat 18 September 2014 - 06:01 PM
#22
Postat 19 September 2014 - 07:39 AM
consumul este foarte bun."Extra mare si Rosie a lui FlyPol " a inceput sa repete figuri frumoase de F3A fara ezitari.Incep sa cred ca acrobatele astea scumpe nu fac doi bani fara motoare serioase :rolleyes: Am marit comenzile si am descoperit ca stiu si eu sa zbor "altfel", mai cu "fitze" ( cabrari,rolluri la 45 grade,cutile ascutite,vrie de 5 ori-poate dau naibii de pamant cu modelul acum cand merge super).
Trebuie facuta o remarca importanta !
La intalnirea de F4C de la Sterjnic, AdyC a insistat sa verific aprinderea.
Eu nu si nu,carburatorul ! Italienii o tineau tare ca l-au verificat si functioneaza perfect si e bine sa vad daca am scanteie
"buna".N-am inteles ce inseamna buna. Acum sigur e Buna!
Multumesc AdyC !!!
sAlutari de la : poza 1.Si munca asta a disparut : poza 2. si "lauda de sine......face uneori bine!" poza 3
Fisiere atasate
-
rsz_mm3.jpg (125.02K)
Number of downloads: 57 -
csn 7.jpg (68.56K)
Number of downloads: 58 -
poster aerogrup.JPG (153.12K)
Number of downloads: 59
#23
Postat 19 September 2014 - 01:17 PM
Fisiere atasate
-
22ccunlimited.jpg (26.45K)
Number of downloads: 46
#24
Postat 20 September 2014 - 07:10 AM
#25
Postat 20 September 2014 - 07:21 AM
si vei fii fan convins al motorului, e foarte bun daca respecti fisa de reglaj ,ai .....aprindere buna si curent in baterii". As adauga ,nervi tari si un
model solid ! Bashka talent la pilotaj !
#26
Postat 20 September 2014 - 08:43 AM
#27
Postat 21 September 2014 - 06:07 AM
#29
Postat 21 September 2014 - 04:32 PM
fly, la 21 September 2014 - 06:39 AM, a spus:
Felicitari tie pentru minunile pe care le faci !
#30
Postat 22 September 2014 - 07:32 AM
Motorul e scump insa e bun :
Calitati: - usor,echilibrat,facil de fixat pe modele gen acrobati cu doua fante frontale de aerisire ,permite buffere scurte
- carturatorul orientat spre spate la 45 grade- in zbor asigura alimentare la presiune constanta
- merge bine la 6800 rot/min. cu elice 28x10 ,7100 cu 27 x 10
- se regleaza simplu,ii place usor bogat la sol. La decolare lasa fum cam 2-3 secunde iar in aer e curat.
- cere reglaj de finete pe Low pentru a obtine repriza scurta si hotarata. LOW 1,3/4 e ideal HIGH 1,1/2
- consum extrem de mic cu benzina 98 si ulei sintetic Bixxol 1/40
- temperatura dupa zbor : 55-60 grade
- foarte puternic- ridica 11kg. pe verticala pina la 300 m fara ezitari; il poti pierde usor din vedere
- in vrie de la 200 m ai impresia ca motorul se opreste; franeaza excelent cu elice 28x10
Probleme : - diferenta mare intre tobele originale si functionarea cu canistre originale.Reglajele pe tobe nu functioneaza
montand canistrele ( nu se tureaza decat daca se mai reduce HIGH cu 1/4
- se desfac usor suruburile de M3 de la prinderea evacuarii gazelor in tobe.Trebuie montate cu bonder sigur
- arcul de revenire a clapetei acceleratie de la carburator sare usor de pe parghie; l-am inlocuit.
- motorul nu sta in relanti sub 1700 rot/min
- cere bujii 6/ 14 scurte cu 3 electrozi de calitate( merge mai bine decat cele originale )
- problema cu aprinderea si pornirea a fost caz particular; normal ca cu aprindere buna merge.
- nu se poate regla avansul( asta dovedeste ca a fost proiectat perfect).
NU E LAMBORGHINI( DA,3W,Rotax) DAR FERRARI E SIGUR !
Si e frumos, ca Gina Lolobrigida la 30 ani !
Fisiere atasate
-
extra zbor.jpg (3.84K)
Number of downloads: 23