DLE-30cc
#31
Postat 11 November 2010 - 07:29 PM
Promit in fata Marii Adunari Nationale ca am sa scot benzina din rezervor dupa fiecare sedinta de zbor...daca va mai fi intreg modelul. Pe de o parte de dragul experimentului si pe de alta parte pentru ca sunt obisnuit de la motoarele cu metanol.
Daca se strica ceva voi pune pe model un Super Tigre.
Pace tuturor.
#32
Postat 12 November 2010 - 11:19 AM
Daca cel care asigura garantia la DLE a recomandat scoaterea benzinei din carburator inseamna ca a facut-o deoarece a constatat ca materialul din care e facuta membrana nu este de foarte buna calitate (ca la 3w de exemplu) si in timp aceasta oricum va fi atacata de benzina (e o aberatie, sa faci o membrana de benzina dintr-un material care nu rezista tocmai la combustibilul pentru care a fost destinata), sau nu stie cu ce se mananca. O varianta mai plauzibila ar fi ca manualul la traducere a pierdut din cuvinte pe ici pe colo.
Eu unul am o vorba, daca e sa se aleaga praful, se alege oricum, indiferent de atentia pe care o acorzi acestor mici detalii.
Pana la urma despre ce era vorba? Despre faptul ca primavara inainte de a incepe sezonul de zbor e posibil sa scoatem din buzunar contravaloarea unei membrane?
...repet, va pierdeti in amanunte !
#33
Postat 12 November 2010 - 01:08 PM
adyc, la Nov 12 2010, 11:19 AM, a spus:
Daca cel care asigura garantia la DLE a recomandat scoaterea benzinei din carburator inseamna ca a facut-o deoarece a constatat ca materialul din care e facuta membrana nu este de foarte buna calitate (ca la 3w de exemplu) si in timp aceasta oricum va fi atacata de benzina (e o aberatie, sa faci o membrana de benzina dintr-un material care nu rezista tocmai la combustibilul pentru care a fost destinata), sau nu stie cu ce se mananca. O varianta mai plauzibila ar fi ca manualul la traducere a pierdut din cuvinte pe ici pe colo.
Eu unul am o vorba, daca e sa se aleaga praful, se alege oricum, indiferent de atentia pe care o acorzi acestor mici detalii.
Pana la urma despre ce era vorba? Despre faptul ca primavara inainte de a incepe sezonul de zbor e posibil sa scoatem din buzunar contravaloarea unei membrane?
...repet, va pierdeti in amanunte !
Ca bine zici ! Avioanele sa reziste si sa ocoleasca gardurile ca de membrana avem noi grija ! ( Eu doua modele am pus la " uscat " pe gard ! )
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 12 November 2010 - 01:09 PM
#35
Postat 22 March 2013 - 04:53 PM
Pana in prezent am obtinut 8000 de RPM cu o elice XOAR 18X8 si relantiul stabil undeva pe la 1900 RPM, dar cred ca amandoua or sa se mai imbunatateasca cu timpul (rodaj complet si reglaj mai bun:) )
I-am cumaparat si o canistra de la HK dar nu am montat-o inca, sper sa-l faca destul de silentios ca altfel nu o sa-l pot zbura nici o data pentru ca aici am restrictii de zgomot.
Un manual de utilizare foarte bine explicat puteti gasi aici: DLE-30 Operating Manual
Poate fi folosit si alte motoare pentru reglaje. Pe mine m-a ajutat foarte mult in a intelege metoda de reglare si rodare.
Este cineva de pe forum care doreste sa ne impartaseasca cateva impresii despre acest motor? Din experienta proprie sper :).
Spor,
Silviu
P.S. Inca ma mai gandesc daca sa-i pun elicea 20X8 de la MenzS pe care o am in stoc ca sa-l fac mai siletios. Cred totusi ca este putin cam mare aceasta elice desi este in lista de recomandari.
#37
Postat 29 October 2013 - 08:08 AM
#38
Postat 29 October 2013 - 09:05 AM
bogdantocaci, la 29 October 2013 - 08:08 AM, a spus:
..ebay germany sau anglia ..poti lua si de la magazine gen sierra ..Phoenix dar pretul e pe masura
#39
Postat 30 October 2013 - 12:31 AM
Cost transport intre 50-90 lei si coletul ajunge in 5-7 zile.
#40
Postat 30 October 2013 - 11:58 AM
http://www.nastik.pl/dle30-p-2967.html
Mai au multe chestii interesante si la preturi bune fata de ai nostrii.
Aceasta postare a fost editata de silk': 30 October 2013 - 12:00 PM
#41
Postat 31 October 2013 - 03:20 PM
silk, la 30 October 2013 - 11:58 AM, a spus:
http://www.nastik.pl/dle30-p-2967.html
Mai au multe chestii interesante si la preturi bune fata de ai nostrii.
Asta este un site din polonia incomparatie cu ebay anglia sau germania sunt scumpe la ei, acum nu stiu daca dau si aprindere la motor toba si bujie , a luat cineva de la vre-o sursa sigura pentru ca am auzit ca mai sunt si tepe pe ebay
#42
Postat 31 October 2013 - 05:13 PM
DLE 30
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 31 October 2013 - 05:18 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#43
Postat 06 November 2013 - 08:24 AM
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 06 November 2013 - 08:25 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#45
Postat 06 November 2013 - 02:56 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#47
Postat 15 November 2013 - 12:46 PM
#48
Postat 15 November 2013 - 01:51 PM
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 November 2013 - 01:53 PM
#49
Postat 21 February 2014 - 09:58 PM
Am desfacut coletul cu mare entuziasm,este trecerea mea de la metanol la benzina, m-a uit cu atentie la fiecare detaliu al motorului, la fiecare surubel, desfac punga cu aprinderea electronica, si surpriza, poate fi alimentata 4.8v - 8,4v.
Ajutati-ma putin, chinezi au pusa aprindere high voltage? am inteles ca foarte multi au ars aprinderea cu 2s LIPO 7.4v, sa iau de bun ce scrie pe aprindere?
A doua intrebare este legata de rodaj, chinezul spune in manual 2 ore la 4000 rpm cu 30/1 amestec, am citit ce a recomandat flypol despre un rodaj facut ca la carte, cu reprize intre turatie si relanti, ca se face cu ulei mineral si pe urma cu sintetic. Voi cei care ati deslusit tainele DLE ce recomandati?
#50
Postat 25 February 2014 - 09:39 AM
Nu pot spune ca am deslusit multe taine :) dar pot sa-ti povestesc ce am facut eu.
1. Folosesc la aprindere o baterie LiFe care plina are 7.2V (in gol) si nu am avut surpirze. Cred ca aprinderea cu probleme era pentru versiunea 1, asta pare sa suprte mai multa tensiune.
2. Cu rodajul este un pic mai complicat de atat. In principiu cred ca cele 2 ore cu 4000 rpm sunt pe banc. Eu personal am facut vreo 4/5 ore pe banc la 4000 rpm cu combustibil 30/1 amestec dupa care l-am pus pe avion si reglat cat am putut cu combustibil 35/1 amestec. Iarasi in princiu motorul se considera rodat dupa vreo 10 litri de combustibil arsi. Ai sa observi cand zbori ca motorul devine din ce in ce mai puternic in perioada rodajului si se invarte din ce in ce mai "rotund". Dupa fiecare 1 sau 2 litri motrul poate fi reglat pentru o permonta mai buna.
Al meu merge foarte bine adica trage si are reprize bune. Invarte o elice 20X8 MEJZLIK cu aprox 8200RPM dar cred ca ar mai trebui reglat deja. Rodajul l-am facut cu XOAR 18X8.
Ciao,
Silviu
Aceasta postare a fost editata de matei_silviu: 25 February 2014 - 09:41 AM
#51
Postat 19 October 2014 - 03:06 AM
http://images.rcuniv...026/Tr50265.pdf
O intrebare: din experienta voastra, se intampla ceva daca rezervorul este mai sus de cat carburatorul?
Multumesc anticipat.
#52
Postat 20 October 2014 - 01:18 PM
#53
Postat 20 October 2014 - 05:14 PM
Singurul avantaj ar fi ca la pornire ai vine benzina mai repede.
#54
Postat 22 October 2014 - 11:18 AM
si nu se simte mare diferenta.Grija cum pozitionezi furtunul de aerisire ca sa nu ai sifonari si scurgeri .Trebuie sa faci o bucla la furtun cam de 20-25 cm. pozitionata deasupra rezervorului.Aerisirea e foarte importanta !Nu trebuie sa se obtureze!
Motoarele cu carburator in spate sunt bune la modelele cu botul ingust si lung. De multe ori carburatorul pe spate ingreuneaza montarea furcilor la tijele de acceleratie si soc,servourile trebuind puse in spatele panoului de foc.Pe de alta parte carburatorul pus pe orizontala in spatele cilindrului se incalzeste usor si face vaporizarea mai usoara pe frig plus facilitatea ca aerul sa fie absorbit din fuselaj la presiune dinamica echilibrata.