Edge540 mititel si jucaus
#1
Postat 27 October 2010 - 11:10 AM
In fine, in lumina avalansei de cerinte care se aduna pe capul unui muritor de rand, am decis sa-mi fac o jucarie micuta si practica, ceva gen max(satisfactie)/min(efort), care sa admita logistica (cum bine definea un prieten) simpla si viabila in orice imprejurare. Un avion pt fotografie aeriana trebuie sa fie mai mare sa asigure stabilitate si deci e mai greu de transportat si folosit. Insa o dracie mititica si jucausa isi face culcus in portbagaj fara sa deranjeze si iese de cate ori ajungi intr-o parcare mare sau la serviciu in pauza de masa.
Sa n-o mai lungesc, la recomandarea lui Robert am cercetat posibilitatea constructiei unui avion usor, 3D, in genul celor de sala insa cu aripa profilata si mai legat putin sa zboare bine in aer liber. Si asa am ajuns la domnii de aici, care impart cu noi niste planuri superbe. Am ales un Edge 540 scandurica scalat la 95cm anvergura.
Si deja am taiat fuselajul, care va fi sanvis, depron dur de 6 la mijloc placat cu depron de 3
Speranta de greutate RTF este un max de 800gr cu motorul acesta. Am la dispozitie vopsea spray pt depron neagra si portocalie si scociuri de 4 culori (verde albastru, rosu si galben), ceva sugestii de combinatii??
#2
Postat 27 October 2010 - 03:51 PM
Biciclistu, la Oct 27 2010, 12:10 PM, a spus:
In fine, in lumina avalansei de cerinte care se aduna pe capul unui muritor de rand, am decis sa-mi fac o jucarie micuta si practica, ceva gen max(satisfactie)/min(efort), care sa admita logistica (cum bine definea un prieten) simpla si viabila in orice imprejurare. Un avion pt fotografie aeriana trebuie sa fie mai mare sa asigure stabilitate si deci e mai greu de transportat si folosit. Insa o dracie mititica si jucausa isi face culcus in portbagaj fara sa deranjeze si iese de cate ori ajungi intr-o parcare mare sau la serviciu in pauza de masa.
Sa n-o mai lungesc, la recomandarea lui Robert am cercetat posibilitatea constructiei unui avion usor, 3D, in genul celor de sala insa cu aripa profilata si mai legat putin sa zboare bine in aer liber. Si asa am ajuns la domnii de aici, care impart cu noi niste planuri superbe. Am ales un Edge 540 scandurica scalat la 95cm anvergura.
coroedge1.jpg
Si deja am taiat fuselajul, care va fi sanvis, depron dur de 6 la mijloc placat cu depron de 3
2.jpg
Speranta de greutate RTF este un max de 800gr cu motorul acesta. Am la dispozitie vopsea spray pt depron neagra si portocalie si scociuri de 4 culori (verde albastru, rosu si galben), ceva sugestii de combinatii??
frumos model dar mi se pare mult prea greu sau este o greseala. ( 800g)? ;)
#3
Postat 27 October 2010 - 04:08 PM
Si desi seamana leit, nu e chiar un avion de sala ci unul de exterior, puuutin mai legat. Modelul original sarea de 1Kg insa era termic. Eu sper sa fie cat mai usor, nu voi exagera cu ramforsari sau elemente inutile, dar de data aceasta tin si la design, lucru care o sa-i atraga cateva grame in plus. Si daca am estimat gresit iar la final va aveam numai 400g, nu poate fi decat de bine, nu?
Daca este cineva interesat de plan si dimensiuni, just let me know!
#4
Postat 27 October 2010 - 04:22 PM
dululutu, la Oct 27 2010, 04:51 PM, a spus:
Pai 70 g motorul +baterie in jur de 150-170 g dc e 3 s de 1800-2000 mah,+40 g 4 servo deja doar electronica face 250 g lejer.Si mai zice ca are aripa de 95 cm cam pe acolo ,supraevaluat.Cu toate ca dc vad cum arata modelul si mie mi se pare greut.La mine F22-ul care are multe kestii interne are rtf 550 g cu tot cu acc de 3s 2100.
Asa ca asteptam detalii sa vedem..
Biciclistu, la Oct 27 2010, 05:08 PM, a spus:
Si desi seamana leit, nu e chiar un avion de sala ci unul de exterior, puuutin mai legat. Modelul original sarea de 1Kg insa era termic. Eu sper sa fie cat mai usor, nu voi exagera cu ramforsari sau elemente inutile, dar de data aceasta tin si la design, lucru care o sa-i atraga cateva grame in plus. Si daca am estimat gresit iar la final va aveam numai 400g, nu poate fi decat de bine, nu?
Daca este cineva interesat de plan si dimensiuni, just let me know!
Da vreau si eu planurile....
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#5
Postat 27 October 2010 - 05:32 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#6
Postat 27 October 2010 - 05:35 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#7
Postat 28 October 2010 - 08:21 AM
Iata si planul cu dimensiunile metrice:
PS: Nu dati reply folosind butonul QUOTE deoarece nu se vor mai deschide imaginile, acesta este un mic bug pe forum...
#8
Postat 29 October 2010 - 01:28 AM
Biciclistu, la Oct 28 2010, 09:21 AM, a spus:
Iata si planul cu dimensiunile metrice:
dimensiuni_2_mic.jpg
PS: Nu dati reply folosind butonul QUOTE deoarece nu se vor mai deschide imaginile, acesta este un mic bug pe forum...
In sfarsit faci si tu un model care sa incapa in lift. Bafta.
#9
Postat 29 October 2010 - 01:26 PM
ilie F1A, la Oct 29 2010, 02:28 AM, a spus:
:) :) :blink:
Avand in vedere ca si-a cumparat Jeep ca sa poata transporta mai usor modelele, cred ca n-a considerat niciodata liftul un etalon. Cred ca singurul motiv este ca i-au placut modelele tale, Ilie.
Oricum, una peste alta, eu sunt impresionat de talentul lui.
#12
Postat 30 October 2010 - 02:21 AM
Multumesc pentru aprecierile voastre, dar eu unul sunt mult mai dur cu mine pt ca vad clar nr de greseli pe cm patrat. E drept ca am pofta de lucru si abia astept sa mai tai, lipesc, slefuiesc, gauresc, etc. De cate ori prinde viata un model si-l vad sus, sunt fericit. E un drog! Dar sunt f multe de imbunatatit. Sunt convins ca oricine isi propune (cu adevarat) sa construiasca un model, va reusi. Dar asta nu-l face un constructor bun neaparat, eu stiu asta pt ca deja sunt la modelul nr6 (cu tot cu un quadrocopter pe care abia aseara l-am terminat) iar progresele de la nr1 la nr6 nu sunt chiar asa multe si nici chiar asa mari pe cat mi-as dori...
Dar sa revenim. Am ranforsat miezul din depron de 6mm cu 2 baghete de pin 5/10mm. Dupa incleiere fuselajul sanvis are 90g.
Lonjeronului i-am adaugat alte 2 baghete de pin dispuse perpendicular una fata de alta.
Am descoperit si o eroare in plan, anume faptul ca la mijloc, aripa desfasurata are aproape 60cm. Daca vreau s-o fac dintr-o bucata indoita la mijloc, atunci nu pot sa folosesc decat depron alb de 3mm, singurul care vine la 1m/1m. Dar depronul alb e cam moale si asta inseamna sa pun ceva nervuri si inca un lonjeron...
Am incercat si o vopsire dar desi am folosit spray special pt styro, a atacat destul de grav depronul, sa vad cum pot repara.
To be continued...
#13
Postat 30 October 2010 - 02:29 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#15
Postat 31 October 2010 - 02:50 PM
Nu mai dati QUOTE sau REPLY la acest post, folositi ultimul buton din dreapta jos "ADDREPLY"
#17
Postat 01 November 2010 - 12:08 AM
si am infoliat in folia saracului elementele de comanda
Nu se vede in imaginea de mai sus din cauza greutatilor, insa am pus 2 straifuri inguste de placaj de 0.8 pe aripa la zona de imbinare cu fuselajul. Si am pus chiar si bord de fuga f usor din balsa, mai mult ca sa-i dea forma aripii...
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 01 November 2010 - 12:10 AM
#18
Postat 01 November 2010 - 12:35 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#19
Postat 02 November 2010 - 02:35 PM
Din pacate cele 2 sprayuri de vopsea speciala pt styro au ajuns numai pentru fuselaj si primul strat pe aripa. Vopseaua nu e foarte bine intinsa si mergea un al doilea strat, dar... asta e. Prin contrast, benzile rosii si galbene reusesc sa disimuleze negrul destul de straveziu...
Nu-i asa ca are moaca de pinguin?? :)
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 02 November 2010 - 02:37 PM
#20
Postat 02 November 2010 - 05:28 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#22
Postat 03 November 2010 - 10:07 AM
RTF nu vom ajunge la pesimistul 800g dar nici la optimistul 600, cel mai probabil - dupa toate calculele in toate variantele - va avea intre 680 si 730g (cu o baterie 3C, 2200 mA).
S-a adunat gram cu gram, de ici de colo... va avea si un tren de aterizare, baghetele au cate 20g fiecare si sunt 4, lipiciul, scociul, firele, mufele, placajul de la panoul de foc, aripa, servomotoare, etc
Insa motorul poate face 3D cu 800g fara probleme.
Mi-ar fi placut sa-l reusesc mai usor dar asta e, macar are o incarcare alara f mica si cu profilul ala va veni frumos la aterizare :(
#23
Postat 08 November 2010 - 12:12 AM
Mai am de pus pe el totusi trenul de aterizare si am observat ca-si gaseste centrul mult mai bine cu bateria culcata (paralela cu axa avionului). Dar nu mai decupez, o las prinsa in velcro...
Robert si-a testat si el astazi, tot la un prim zbor, acrobatul sau. Felicitari, ei zic ca a zburat perfect (desi el nu era incantat de profilul aripii)!!
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 08 November 2010 - 12:14 AM
#24
Postat 08 November 2010 - 12:32 AM
Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 08 November 2010 - 12:40 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#25
Postat 08 November 2010 - 01:23 AM
pccdtk, la Nov 8 2010, 12:32 AM, a spus:
Frumos,bravo baieti, imi pare rau ca nu am fost si eu cu voi.Sper ca data viitoare sa fiu alaturi de voi ,deci veti avea si o ''maneca'' de vant prin undita mea cu steagul si pamblica aferenta.Numai bine.
#26
Postat 08 November 2010 - 02:18 AM
Pana la urma, am vazut in film, ca ai depasit 800g. Oricum zboara foarte frumos. Zic si eu, nu trage dom' Semaca, nu era mai bun un APC?
Felicitari, inca o data si sa recidivati cat mai des.
Multa bafta, neanfricatilor.
#27
Postat 08 November 2010 - 10:35 AM
dan_mitea, la Nov 8 2010, 02:18 AM, a spus:
Fiindca nu am avut tren de aterizare l-am coborat in balarii. La a 3-a aterizare s-a rupt elicea 10x6 de lemn si am pus un 10x4.7 de plastic, usoara (care este vizibila in gura lui Robert incepand cu secunda 9 a filmului http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ). Diferente sunt sigur ca au existat, insa fiind primul zbor l-am tinut in jumatate din "gaz", mult expo si DR, ca sa fie docil si in mana mea. Pe masura ce o sa ma obisnuiesc cu el o sa deschid gazul mai mult si o sa cresc cursele elem. de comanda. Abia atunci voi simti si diferenta respectiva :)
Si un filmulet cu un model similar zburat de cineva care stie meserie: http://www.youtube.c...h?v=yVzlCOMNGfA
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 08 November 2010 - 10:49 AM
#28
Postat 02 December 2012 - 10:57 AM
http://s13.postimage.org/mno7ubnuf/IMG_1380.jpg
image sharing
http://s13.postimage.org/p6ei8qyyf/IMG_1381.jpg
pic upload
http://s13.postimage.org/wnnpnyohj/IMG_1382.jpg
picture hosting