Aeroclubul Sanpetru-Sectia de aeromodelism
#1261
Postat 07 November 2013 - 01:02 PM
Parerea mea este ca poti sa pastrezi placa (e si scumpa ca naiba) daca switch-ul pentru CDI lucreaza( la mine mege numai la una din placile rosii.
#1263
Postat 07 November 2013 - 08:44 PM
Referitor la power panel. Al meu de la HK, cel galben, nu are nici o dioda pe intrari. Am pus Ohmmetrul pe itrari atat pe "+" cat si pe "-" si am perfecta continuitate. Minusul ar fii ok pentru masa comuna, acest lucru fiind evident, dar pe "+" nu ar avea voie. Dupa intrarile de baterie curentul trece prin doi mosfeti, de tensiune mica si curent mare conectate in cascada si lucrand in regim de impulsuri comandat de un integrat care are in circuit un semireglabil multitura prin care se poate regla durata impulsului de comanda in vederea obtinerii unei tensiuni de alimentare pentru servomecanisme. Si de pe iesirea de alimentare servomecanisme se alimenteaza si receptorul printr-un stabilizator de 5V.
In schimb cel de la Jeti are masa comuna, dar intrarile de "+" sunt separate, iar tensiunea de iesire este lineara (nu in impulsuri) ce am citit din manualul ubecului, dar urmeaza sa-l desfac si atunci vad ce solutie s-a implementat in vederea obtinerii tensiunii de iesire. Dupa cum se stie reducerea liniara a tensiunii este mult mai buna ca nu provoaca eventuale interferente in receptor dar disipatia de caldura pe tranzistorii finali este mult mai mare, ce necesita radiator si finalii montati in paralel trebuie selectati cu caracteristici foarte apropiati, caci exista riscul, deca nu lucreaza uniform, atunci tranzistorul harnic sa moara primul, si porma si restul pe rand. Dar acest site este un forum de modelism si nu de electronica, nu as intra in mai multe detalii. :drinks:
Aceasta postare a fost editata de FRobert: 07 November 2013 - 08:48 PM
#1264
Postat 07 November 2013 - 09:45 PM
FRobert, la 07 November 2013 - 08:44 PM, a spus:
Referitor la power panel. Al meu de la HK, cel galben, nu are nici o dioda pe intrari. Am pus Ohmmetrul pe itrari atat pe "+" cat si pe "-" si am perfecta continuitate. Minusul ar fii ok pentru masa comuna, acest lucru fiind evident, dar pe "+" nu ar avea voie. Dupa intrarile de baterie curentul trece prin doi mosfeti, de tensiune mica si curent mare conectate in cascada si lucrand in regim de impulsuri comandat de un integrat care are in circuit un semireglabil multitura prin care se poate regla durata impulsului de comanda in vederea obtinerii unei tensiuni de alimentare pentru servomecanisme. Si de pe iesirea de alimentare servomecanisme se alimenteaza si receptorul printr-un stabilizator de 5V.
In schimb cel de la Jeti are masa comuna, dar intrarile de "+" sunt separate, iar tensiunea de iesire este lineara (nu in impulsuri) ce am citit din manualul ubecului, dar urmeaza sa-l desfac si atunci vad ce solutie s-a implementat in vederea obtinerii tensiunii de iesire. Dupa cum se stie reducerea liniara a tensiunii este mult mai buna ca nu provoaca eventuale interferente in receptor dar disipatia de caldura pe tranzistorii finali este mult mai mare, ce necesita radiator si finalii montati in paralel trebuie selectati cu caracteristici foarte apropiati, caci exista riscul, deca nu lucreaza uniform, atunci tranzistorul harnic sa moara primul, si porma si restul pe rand. Dar acest site este un forum de modelism si nu de electronica, nu as intra in mai multe detalii. :drinks:
Da Da!! provocare la maxim!! niciodata inca nu am aterizat pe asfalt! Fara frane am belit-o! La asta lucrez acum!!::))))))))
#1265
Postat 07 November 2013 - 10:50 PM
#1266
Postat 08 November 2013 - 09:20 AM
#1267
Postat 08 November 2013 - 09:44 AM
flypol, la 08 November 2013 - 09:20 AM, a spus:
O varianta ar fi de la giratoriul centurii cu zizinului spre tarlungeni la 200 m pe dreapta dar sunt ceva stalpi de inalta tensiune in apropiere
Sunt 4 benzi mari.
#1268
Postat 08 November 2013 - 03:25 PM
#1269
Postat 08 November 2013 - 05:11 PM
#1270
Postat 08 November 2013 - 11:15 PM
#1276
Postat 10 November 2013 - 07:56 PM
Bogdan Moarcăs a venit cu un elicopter de clasă...
#1277
Postat 10 November 2013 - 07:59 PM
Lăsând gluma la o parte să ştiţi că a zburat destul de frumos...
#1278
Postat 10 November 2013 - 08:13 PM
Şi-a luat Trex-ul 500 l-a decolat în trombă şi....
Aceasta postare a fost editata de vasipop: 10 November 2013 - 08:13 PM
#1279
Postat 10 November 2013 - 08:18 PM
#1280
Postat 10 November 2013 - 08:31 PM
#1281
Postat 10 November 2013 - 08:36 PM
#1282
Postat 10 November 2013 - 08:51 PM
Oricum frumos avion....căt mai multe aterizări î-ţi dorim!
Cu stimă pentru toţi cei prezenţi şi nu numai;
POP Vasile-Petre
P.S. Ceaunul a fost de nota zece; şi doresc să le mulţumesc tuturor celor care au vâslit, la propriu, să avem aşa o bunătate de tocană.
#1283
Postat 11 November 2013 - 09:12 AM
Cat mai tine toamna asta blanda? Speram pana in martie!
ORGANIZATORICE: Va rog sa purtati vestele reflectorizante ! E obligatoriu prin regulamentul Aeroclubului Romaniei nu e moftul comandantului Cojocaru.A doua rugaminte.Ajutati pilotii mai tineri sa se opreasca la marcajul alb al pistei .Exista tendinta de a avansa spre extremitatea benzii alocate aeromodelistilor si pilotul patrunde in zona aviatiei mari.
Din experienta mea cel mai bine se piloteaza de la 4-5 m in spatele marcajului cu alb;se poate vedea perfect linia de aterizare din mijlocul benzii aeromodele.
#1284
Postat 11 November 2013 - 09:31 AM
1. Inainte e zbor trebuie studiate zonele din afara drumului unde,in caz de oprire motor,sa se poata ateriza in siguranta.
2.La modelele grele(fara frane) oprirea este lunga iatr intoarcerea destul de stransa.Atentie mare la aterizari,rambleul drumului este destul de inalt ,santurile laterale ,mortale.
Am zburat sambata Giles 202 30cmc 4T,refacut dupa istoria cu vriile,pe portiunea dintre stalpi ,spre drumul Zizinului si cred ca,pana se va da drumul la circulatie,putem incerca.Orietarea drumului este ideala ,pe directia vantului si cu soarele in spate
E o rezerva foarte buna in caz ca Sanpetru e ocupat de "motocicisti" sau se zboara la tractat IS-uri cu mosorul.
#1286
Postat 12 November 2013 - 01:07 AM
Cu drag: POP Vasile-Petre
#1287
Postat 12 November 2013 - 03:04 PM
Sunt ca "Ioan Botezatorul care striga singur in pustie",poate enervant,dar trebuie ! E conditie ca sa mai avem acces pe aerodrom! Motoparapantistii care vin si nu au veste,mai ales ca ocupa o zona la care deranjeaza,vor fi invitati dur sa se dea in alta parte! :girl_devil:
#1288
Postat 15 November 2013 - 11:05 AM
#1289
Postat 15 November 2013 - 02:14 PM
flypol, la 15 November 2013 - 11:05 AM, a spus:
Super...., vin si eu cu termometrul sa-i iau temperatura sonic-ului dupa aterizare :-) , acum am mai exersat pe simulator, problema este ca inca nu am un starter si nu porneste la mana.
#1290
Postat 15 November 2013 - 03:29 PM
NU UITATI ACASA VESTELE REFLECTORIZANTE !