Aeroclubul Sanpetru-Sectia de aeromodelism
#1231
Postat 30 October 2013 - 02:07 PM
De fapt vroiam sa va spun ca ma duc sa-mi cumpar benzina! Vremea ...ca la Brasov toamna,frumoasa!
#1232
Postat 30 October 2013 - 10:37 PM
Si dupa cum spunea Dl. Vasile sa ma consoleze- chiar ma bucur ca nu eram in el, si n-am nimerit vre-un ULM caci de la o inaltime de circa 100 metri n-a mai ascultat la comenzi si cu full gaz s-a izbit de terra. Am avut la dispozitie cateva secunde bune sa privesc neputincios cum se izbeste de pamant. Pacat ca nu exista casco pentru modelism.
Trecem si peste asta, noi sa fim sanatosi :drinks:
#1233
Postat 31 October 2013 - 09:13 AM
prostia mea.Am incercat sa zbor mai tare decat ma duce varsta si "talentul de pilot".Draga Robi,treci repede peste eveniment.A scapat motorul,ceva servouri,receptorul ? Intai verifica UBec-urile;multe necazuri vin de la ele. :ph34r:
La Giles,dupa busheala,am schimbat blocul dual de alimentare si incalzitorul de bujie.Am pus la verificat LiPo-urile;le tin incarcate o perioada si urmaresc descarcarea in stationare.Pana atunci folosesc unele noi.
#1234
Postat 31 October 2013 - 09:53 AM
#1235
Postat 31 October 2013 - 07:31 PM
FRobert, la 30 October 2013 - 10:37 PM, a spus:
Si dupa cum spunea Dl. Vasile sa ma consoleze- chiar ma bucur ca nu eram in el, si n-am nimerit vre-un ULM caci de la o inaltime de circa 100 metri n-a mai ascultat la comenzi si cu full gaz s-a izbit de terra. Am avut la dispozitie cateva secunde bune sa privesc neputincios cum se izbeste de pamant. Pacat ca nu exista casco pentru modelism.
Trecem si peste asta, noi sa fim sanatosi :drinks:
I-mi pare nespus de rau de aceasta intimplare neplacuta, totusi eu as cauta cauza.........nu de altceva, dar sa nu fie cumva vizate si alte modele.
#1236
Postat 31 October 2013 - 09:04 PM
Dupa trei treceri am vrut sa fac un looping, caci am echilibrat modelul longitudinal, si vroiam sa vad daca il face in cerc perfect, s-au trage intr-o parte. Am inceput evolutia de urcare, dupa care n-a mai ascultat de comenzi, a ramas motorul turat, urca vertical pana a pierdut din viteza, dupa care a luat-o in picaj cu motorul turat si s-a izbit de sol. Modelul era in fata mea cand am inceput loopingul (cade premiza, ca era departe, si nu avea semnal) pe toata durata timpului cat era necontrolabil, miscam din stickuri dar nimic, parca ar fi ramas fara curent. Sambata am incarcat acumulatorii 3000mA *2 cu ubec Jeti. Ce am observat inainte de decolare parca un servo de profundor (care functiona printr-un inversor de sens) parca din cand in cand avea o miscare necontrolata, dar nu i-am dat prea mare importanta, crezand ca este zguduit de vibratiile motorului, si suflul elicii. Ce mi-sa parut la acest model asa mai infiorator era, ca parca prea tare vibra, mai ales in relanti, tremurau toate comenzile pe el zguduind si servourile. Totusi tind sa cred ca o componenta a scurciruitat ubecul lasand fara curent receptorul. Urmeaza testul servourilor, si a electronicii cu speranta ca reusesc sa depistez componenta cauzatoare de paguba.
Sunt binevenite idei si sfaturi si din partea voastra.
Cu respect
Robert
#1237
Postat 01 November 2013 - 08:02 PM
Trebuie cautat cu rabdare si prin eliminarea echipamentelor dubioase.
Va propun un filmulet scurt, ce inseamna eroarea umana in aviatie
That's what happens when you forget to install a washer !
When you get 5 minutes (for a “learning break”)…. Watch these….. Very impressive fire and explanation on how it happens (We better not forget a washer in our dwgs!!!)
Video of the accident: (about 4 min)
http://lessonslearne...tion_pop_up.htm
Explanation!
http://lessonslearne...stop_pop_up.htm
#1239
Postat 01 November 2013 - 08:12 PM
theman, la 01 November 2013 - 08:07 PM, a spus:
20131101_161201 (Small).jpg
20131101_161150 (Small).jpg
20131101_161319 (Small).jpg
20131101_161408 (Small).jpg
Felicitari pentru zborul reusit, avem nevoie si de asa ceva.
#1245
Postat 04 November 2013 - 09:13 AM
Te uiti la crashurile altora,suferi pentru pierderi,insa nu stii cand te paste ghinionul.Decolare,probleme la trenul de aterizare( papuc intors peste cap),zbor,probe in aeri pentru reglare flapsuri,venit la aterizare,papucul agata avionul de teren,rotire spre stanga,arip agata iarba,comenzi dreapta,2-3 balansuri in stall,avionul cabrat la 45 grade,iminenta prabusire,tarie de caracter,reflex motor in plin,motorul raspunde,botul in jos,castig viteza ,centrare ......si a scapat,zbor domol 3 ture,venit la aterizare cu flapsuri la 50 grade.Cineva a aplaudat si a strigat : Bine!!! Scapat ieftin,puls 120 !
Era de asteptat.Rotile Cessnei sunt mici,70mm(burete de doi lei),papucii agatau binisor iarba insa credeam ca vor sta pe pozitie.Decizie: Kele,roti 80mm gonflabile,renuntarea la toti papucii(ori zbori,ori tii modelul in vitrina).Marirea lungimii jambei bot cu 20mm. Salutari de la FlyPol,baftosul ! Cessna e bine,o doare un picior!
#1246
Postat 04 November 2013 - 11:32 AM
flypol, la 04 November 2013 - 09:13 AM, a spus:
Te uiti la crashurile altora,suferi pentru pierderi,insa nu stii cand te paste ghinionul.Decolare,probleme la trenul de aterizare( papuc intors peste cap),zbor,probe in aeri pentru reglare flapsuri,venit la aterizare,papucul agata avionul de teren,rotire spre stanga,arip agata iarba,comenzi dreapta,2-3 balansuri in stall,avionul cabrat la 45 grade,iminenta prabusire,tarie de caracter,reflex motor in plin,motorul raspunde,botul in jos,castig viteza ,centrare ......si a scapat,zbor domol 3 ture,venit la aterizare cu flapsuri la 50 grade.Cineva a aplaudat si a strigat : Bine!!! Scapat ieftin,puls 120 !
Era de asteptat.Rotile Cessnei sunt mici,70mm(burete de doi lei),papucii agatau binisor iarba insa credeam ca vor sta pe pozitie.Decizie: Kele,roti 80mm gonflabile,renuntarea la toti papucii(ori zbori,ori tii modelul in vitrina).Marirea lungimii jambei bot cu 20mm. Salutari de la FlyPol,baftosul ! Cessna e bine,o doare un picior!
Prea multe modele au probleme cu trenul de aterizare, inclusiv micutul meu sonic a infipt conul in iarba de la o groapa. Ma gandesc la faptul ca terenul are o influenta destul de mare mai ales la modelele cu roti mici, prin urmare eu vin miercuri pe aeroport daca sunt voluntari care sa ma invete cum sa folosesc tractorul cu tavalugul legat de el ca sa mai nivelez terenul.
Imi doresc sa stric modele doar din cauza putinei mele experiente nu si din alte motive care pot fi eliminate.
#1247
Postat 04 November 2013 - 01:44 PM
#1248
Postat 05 November 2013 - 08:55 AM
Se zboara cu aviatia mare,trebuie sa ne vedem unii pe altii. Multumeste,cdt.Cojocaru.azi se afiseaza lista membrilor aerocubului cu acces pe aerodrom.
#1249
Postat 05 November 2013 - 07:02 PM
Sambata toata ziua, Duminica pana pe la amiaza cand mi-am luat ramas bun de la gazde si am plecat spre casa.
Zile superbe cu conditii de zbor perfecte, multa lume buna si primitoare, la fel si nelipsitul foc pentru mititei si gratar!
#1251
Postat 05 November 2013 - 11:02 PM
cornelc, la 04 November 2013 - 11:32 AM, a spus:
Imi doresc sa stric modele doar din cauza putinei mele experiente nu si din alte motive care pot fi eliminate.
Nu cred ca mai e cineva care repara trenul ai mult ca mine!! desi am astupat area ajoritate a gropilor totusi dupa aterizare la rulare roata din fata a intract intro groapa mica de neobservat si sa sfasiat jamba din fuselaj! dupa care multe altele........denivelarile discrete care la viteza mare imi arunca modelul etc etc...:(((
#1252
Postat 06 November 2013 - 06:21 AM
#1253
Postat 06 November 2013 - 09:05 AM
#1254
Postat 06 November 2013 - 09:49 AM
#1255
Postat 06 November 2013 - 02:05 PM
#1256
Postat 06 November 2013 - 02:07 PM
#1257
Postat 06 November 2013 - 02:19 PM
flypol, la 06 November 2013 - 02:07 PM, a spus:
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#1258
Postat 06 November 2013 - 02:42 PM
Solutia alimentare cu LiFe de pe Cessna 182 Skylane 3m/55cmc
- Placa de distributie Rccskj-verde de la Kele, pe care se planteaza un stablizator tensiune 5V tip 7805 serie pe linia pinilor
receptorului.Se intrerupe linia de cablaj ,se inseriaza stabilizatorul,se lipeste pe cablaj si pinul de (-).
Receptorul va fi alimentat cu 4,9-5V.Tensiunea va fi ideala pentru toate receptoarele cunoscute.
- Se folosesc doua acumulatoare LiFe 6,6V /2300 mAh ( A123/Pelikan-calitate deosebita).
- Pe placa tensiunea se va distribui la servouri prin doua diode rapide de 20A si un switch integrat de 20A,la o valoare de:
6,6V - 2 x 0,3V = 6V,suportabil pentru cam toate servourile cunoscute.
Tinand cont ca un LiFe de calitate din celule A123 se incarca pana la o tensiune de 6,8-7,1 V poti linistit considera ca
vei avea la inceputul zborului o tensiune pe servouri de 7,1 - 2x 0,3 = 6,5V .Linistit poti folosi orice servo !
Dupa o evolutie de 15 minute la mine ,tensiunea pe servouri coboara la 6,3V,servourile TowerPro MG994 si 996 lucreaza ferm si
raman reci.
Solutia este economica si sigura; de ce?
Servourile ce suporta 7,4V ( pentru LiPo) sunt in medie 150-350 roni.Cost: 5 x sa zicem 200 = 1000 roni
Receptoarele apte pentru 7,4V nu le gasesti la ,sa zicem,6 canala sub 380 roni
Acumulatorii LiPo sunt insa cu 30% mai ieftini decat LiFe de calitate
Placa de distributie costa cam 230 roni
Un stabilizator 7805 costa cam 2 lei
LiFe sunt garantate la mai mult cu 40% cicluri de incarcare/descarcare decat LiPo
LiFe se incarca in jumatate timpul unui LiPo de 30C.
La LiFe descarcarea obisnuita e de 40C( la comenzi nu e cazul sa ne ingrijoram,nu e tractiune ;rata de descarcare fiind sub
10-15 C !
Incarcate corect cu egalizator si incarcator LiFe setat la 2,6A pentru un LiFe de 2600 ,pe Cessna,am facut 8 zboruri de
12-13 minute,si tensiunea de pe baterii e inca la 6,8V( folosind 6 servouri de 12kg/cm).
LiFe tip A123,cum vinde Kele,sunt practic fara emisie masiva de gaze (nu se umfla).
Sunt scumpe: 2 x 158 roni = 316 roni plus placaRccskj 220 = 536 roni.
Placile Rccskj rosii cu switch motor sunt nesigure tocmai la acestCDI.Nu opresc alimentarea daca linia nu e perfect antiparazitata. Placa galbena,enorm de scumpa,e cotata mai bine insa am gasit pareri ca mai creeaza probleme.Eu am una care merge super( are stabiliztor reglabil 5V/6V receptor 3A, CDI mege bine,pe servouri stabilizator de 20A / 6V si se poate alimenta de la doua LiPo de 7,4V).
#1259
Postat 06 November 2013 - 08:54 PM
Multumesc pentru Dl. Dorin, pentru sfaturile pretioase si amanuntite. M-am gandit in refacerea Sbach-ului sa folosesc un receptor Spektrum AR12120 care are in afara de multe canale pretentioase si 2 intrari de acumulator. Si ideea de baza ar fii, daca servourile de 4.8V-6V suporta alimentare directa FARA ubec, de la 2 acumulatori LiFe, atunci s-ar simplifica semnificativ toata partea electronica.
Respectiv: 2buc. acumulator LiFe 2 celule 6.6V
1buc. receptor Spektrum AR12120
6buc. servomecanisme
Simplu, curat, fara multe cabluri si bucle (parazite).
In configuratia anterioara am avut un power panel de la Hobbyking, varianta galbena, dar nu am fost multumit de el. Desi are doua intrari de baterie, nu le are separate, ce inseamna daca intamplator pui pe ea doua baterii incarcate diferit exista posibilitate de explozie, caci pur si simplu le pune in paralel.
Cu respect.
Robert
#1260
Postat 07 November 2013 - 12:54 PM