Aeroclubul Sanpetru-Sectia de aeromodelism
#1151
Postat 07 October 2013 - 08:29 AM
" A fost o data ,ca niciodata,un aerodrom,un zburator si un model superb,Gles 202 1,8m,pictat alien.L-a zburat FlyPol de s-au zgaltait incheieturile
chinezilor care l-au facut.Era in octombrie 2012. Si destinul a decis ca sa piara intr-o vrie controlata ...adica mai mult necontrolata,pe Sanpetru.
S-a suparat Flypol si a decis,motorul e bun,servourile de asemenea,powerboxul a scapat.Facem altul.Kele,comanda,vine unul identic,e montat pe forum,e zburat pe soare,ploaie,vant ,ger,aceleasi caracteristici de zbor...aceleasi apucaturi.Iute,controlabil,docil pana la anumite limite.16 zboruri superbe
pana ieri cand....dupa exact un an,FlyPol incepe exersarea vriei din 4 rotiri in acelasi punct de zbor.3 tentative reusite ...a 4-a ,la scoaterea
din vrie ,motor neturat suficient,comenzi anapoda....balbaiala,redresare la 1 m,redus motor , aterizare fortata .Se rupe elicea ,suportul motorului,
panoul trenului de aterizare. Modelul scapa usor reparabil datorita ploilor din ultima saptamana,terenului moale ,permisiv si norocului baftosului.
Pentru ca au scapat aripile,fuseajul,trenul si....cam tot in afara capotei , batiului motor si elicei ,se decide repararea.
Morala : " nu repeta figura acrobatica ce ti-a prabusit un model....istoria s-ar putea repeta"
Se acorda "diploma de excelenta in noroc chior" lui FlyPol pentru doua rezultate: Aterizare Edge,fara pagube ,in pom si dubla vrie proasta in acelasi loc cu Giles 202,cu modelele recuparabile.
#1152
Postat 07 October 2013 - 10:49 AM
flypol, la 07 October 2013 - 08:29 AM, a spus:
Trebuie sa fi fost ceva ciudat duminica asta :nea: ... mie mi-a stat motorul la YAK cand incercam un fel de harrier pe spate
Uitandu-ma inapoi cred ca are de-a face cu faptul ca l-am lasat prea bogat ( -> repriza mai slaba) in conditiile in care era reglat de asta vara, iar ieri au fost vreo 14-15 grade.
Rezultat: o cadere cumva pe burta de la 10-15 m, fuselajul trosnit de la jumatate inspre fata cu tot ce implica- elice, capota, motorbox, etc.
Reparabil totusi cred, trebuie sa verific daca se mai gaseste pe undeva capota.
#1153
Postat 07 October 2013 - 12:31 PM
Joi reglaje.Duminica zbor.Ghici cu ce incep: urc,reduc motorul,angajez vria,ajut cu directia si....1,2,3 ,pun motor si scap de oboseala de a face tot felul de "voodoo-uri" complet inutile. Spor la lucru.Ieri a fost zi de confuzie.La Extra Mare si Rosie mi-au cazut suruburile de la flansa cilindrului dreapta si canta motorul pe doua voci : altista si soprana :girl_devil: :angel:
Vremea a fost de vina...superb absolut cu conditii de zbor inimaginabile dupa iarna de 3 zile.Horja a fost cu noi.A zburat superprofesionist.Multumesc pentru vin...hotarat,serios,aprig,moldovenesc ! :friends:
Bogdan Max Design ne-a rasfatzat cu 100 mici,multe beri de fitze si pepsic.Cu ce ocazie...secret.Banuim ,in cinstea apendicelui pierdut :give_rose:
Inca Mintorul porneste greu....Extra zboara bine....cum vrea ea( vezi chestia cu ce face elefantul...ce vrea el =@ ).Cel mai periculos lucru e sa te lasi condus de aeromodel-aviz tinerilor zburatori,de altfel ,tot mai numerosi pe Sanpetru
De remarcat Stefan cu Pilatus Porter-ul.Are modelul atata portanta incat pe vant de 10km/h il aterizezi liftat pe verticala.
Zi superba,rara,parca venea vara!
#1154
Postat 07 October 2013 - 12:41 PM
"minti asa zis luminate in ale zborului"( adica vezi pe mine tarand un Giles din noroiul toamnei).
Nica,arhitectul,zboara! Zboara minunile lui de modele frumos,bine,tot mai bine. Urmeaza SkyWindul? Sigur!
#1155
Postat 09 October 2013 - 09:15 AM
,la a doua pornire,a scuipat una din tobele de esapament.( Nu-i grav,suruburile de la flansa neasigurate 8P
Mintorul pornit si reglat frumos de Andras Bobos si Cristanu se tureaza frumos si se misca bine.Cand e rece insa trebuie sa-l misti cu 6-8 alternari soc/farasoc,pana se incalzeste si motorul si "demaroru",si abia apoi se hotaraste sa mearga lasat la relanti 20 sec.Mister de Mintor !
#1156
Postat 09 October 2013 - 01:59 PM
Drag tanar modelist. Si "marii zburatori curajosi" mai dau cu modelele de pamant.Regula nr.1. Cand se intampla fenomenul ia
o pozitie de specialist si foloseste replica: " Ceva n-a fost in regula cu servourile" sau "A fost interferenta,ceva cu statia"
sau "Motorul n-a tras cum trebuie". In nici un caz sa nu arati ca-ti pare rau de prabusire.In nici un caz sa nu incurajezi necajitul cu fraza: "A,e mai nimic,se repara" sau " Va pare rau,puteti sa-l reparati?".
Regula nr.2 Daca iti vine sa-ti spui ,in barba," Da-l in masa ,prea se dadea mare cu aeromodelul si cu motorul ala teribil
de patru timpi " ,abtine-te pana ajungi acasa si acolo,cu nevasta curioasa,fa-l praf. :db: Poti folosi fraza: " Daca eram eu nu ma repezeam sa fac vrii si tot felul de snapuri jmekere".In nici un caz sa nu-i spui ei ca aeromodelele se mai si zdrobesc destul de usor. :aggressive: si se repara numai in caz de bafta :80: :angel:
Giles 202 e un model reparabil chiar daca a dat cu burta prin toate balegele de oi,moloz si noroi.POZE !!!!
Ce a primit modelul? Ce avea nevoie : suport ranforsat nou pentru trenul de aterizare. De la Kele,batiu nou motor ,doua frumuseti de Metts 18x6 si......mamaaaaa,con de aluminiu,scump dar de "fitze". De ce elicii de lemn ? Se rup mai usor si
protejeaza ce e in spatele lor(batiu,panou de foc,caseta tren aterizare...s.a.)La crash zburam cu MasterAirscrew ,elice buna,
cu referinte excelente,raport pret/calitate de bun simt.La crash,e dura,cuplul indus cand o pala mushka solul,e mare si....
poti avea surprize.E buna cand ai nevoie de inertie la motoarele mici pe benzina sau modelul cere greutate in bot.
Conul de aluminiu e mai comod la montarea si demontarea elicii.
Duminica zburam ? Sigur! Cessna de 3 m :p
#1157
Postat 09 October 2013 - 07:03 PM
#1158
Postat 09 October 2013 - 08:22 PM
#1159
Postat 09 October 2013 - 10:22 PM
FRobert, la 09 October 2013 - 08:22 PM, a spus:
O parte au fost marti...., pe o vreme la fel de frumoasa si un vant deranjant de linistit
#1160
Postat 10 October 2013 - 08:04 AM
Sambata pot veni dupa ora 12 sa facem o tura cu...."Aia mare si rosie..." :girl_devil:
#1161
Postat 11 October 2013 - 10:26 AM
Responsabil de zbor si coordonator de serviciu : ZoliJET.Cine nu asculta de el va fi tras de urechi si i se va suspenda statia.
Echipa de asistenta tehnica si de zbor va fi condusa de : Albert Stefan. Trainer sef: Vasile Pop.
Responsabil cu gestionarea WC-ului : FlyPol,care a furat cheia de la comandant :help: :bad:
Se primesc cotizatii pentru 100 buc.mititei/paine si mustar - duminica
Desteptarea :aggressive: fiti agresivi:lazy: zburati :crazy: ,"vara" e scurta!
#1167
Postat 13 October 2013 - 11:06 PM
http://www.rhcforum....c-atis-bv-2013/
respectiv
http://www.rhcforum....a-i-a-20102013/
Azi (adica ieri, fiind inca Duminica) de dupamasa s-au linistit paramotoarele si am putut si noi "astia cu jucariile" sa ne bucuram de aerodrom. Din pacate am fost numai 5 la numar, dar am realiazt ce ne-am propus: a fost si zbor si gratar (cu poze si film prietenul nostru Catalin).
Aceasta postare a fost editata de FRobert: 13 October 2013 - 11:07 PM
#1168
Postat 14 October 2013 - 05:06 AM
zbura care cum il apuca.Fara linii de zbor cu plimbari zgomotoase pe triciclu fara aripa,aterizari ciudate si .....multe reglari de motoare zgomotoase.Am solicitat sa zburam in pauze.Raspunsul a fost: nu se poate.Poluare,fum si praf! Pacat de vreme.
Motociclistilor ! Aeromodelistii nu va iubesc! Ce facem noi e ingeresc curat,organizat,cooperant!
#1169
Postat 14 October 2013 - 09:24 AM
flypol, la 14 October 2013 - 05:06 AM, a spus:
zbura care cum il apuca.Fara linii de zbor cu plimbari zgomotoase pe triciclu fara aripa,aterizari ciudate si .....multe reglari de motoare zgomotoase.Am solicitat sa zburam in pauze.Raspunsul a fost: nu se poate.Poluare,fum si praf! Pacat de vreme.
Motociclistilor ! Aeromodelistii nu va iubesc! Ce facem noi e ingeresc curat,organizat,cooperant!
Mda..... de acord cu dumneavoastra ..., eu am mai venit si cu fetita dupa mine numai sa nu se supere nevasta ca o las acasa iar duminica am primit un cartonas galben....... tot de la nevasta
#1170
Postat 14 October 2013 - 05:05 PM
flypol, la 14 October 2013 - 05:06 AM, a spus:
zbura care cum il apuca.Fara linii de zbor cu plimbari zgomotoase pe triciclu fara aripa,aterizari ciudate si .....multe reglari de motoare zgomotoase.Am solicitat sa zburam in pauze.Raspunsul a fost: nu se poate.Poluare,fum si praf! Pacat de vreme.
Motociclistilor ! Aeromodelistii nu va iubesc! Ce facem noi e ingeresc curat,organizat,cooperant!
Bine zis, "MOTOCICLISTI'..........Simbata am plecat dupa ora 19. dar eu personal, nu am inteles nimic din ce s-a desfasurat pe aerodrom.....haos total,
mai bine se numeau MOTOCROS AERIAN...