Ultron Constructie din depron
#91
Postat 13 April 2012 - 05:50 PM
Practic, ultronul este atat de docil ca si pluta si practic nu ai cum sa dai cu el de pamint decat ... in cazuri de defectiuni la electronica (Doamne fereste!!!), sau neatentie crunta - din aia de-ti aprinzi tigarea + citesti un roman si stai cu degetele pe stick-uri, dand anapoda din ele. Daca iei degetele de pe stick-uri si-l lasi in pace, ca si pluta se aseaja singur si se duuuuce, sau daca-i tai motorul aterizeaza frumos.
T33-ul pe de alta parte, daca nu esti o fractiune de secunda atent ... nasol. Desi si acesta este suficient de stabil, chiar si pe vant puternic, e mult mai nebadaios. Nu poti sa fii incepator si sa ai pretentia ca tii in aer T33-ul ... care nu iarta sub nici o forma greseala pilotului, penalizand-ul grav.
Indraznesc sa spun ca ULTRONUL e mult mai indicat unui pilot incepator, care tinut in aer o pluta cel putin 5 sedinte.
Sa nu uitam evolutia Ultronului cu Alex la stick-uri, in conditiile in care era prima data cand "il simtea", dupa ce Cessna lui s-a dezmembrat in aer.
Ce este si mai frumos la ultron, este ca nu stii cand s-au dus 15min de zbor si trebuie sa-l aduci jos sa-i schimbi bateria!
Cine spunea ca nu poti sa zbori cuminte cu Ultronul, cam avea dreptate, pentru ca este atat de docil incat ... sa faci cu el doar ture de pista in zbor normal e ... Nu stiu sa ma exprim corect: ultronul zboara cuminte, dar te indeamna la nazbatii.
Bine, acuma - nu te pune nimeni sa faci tot felul de dude cu el si sa nu-l zbori frumos si cuminte, dar ... parca e pacat, cand sta atat de bine in aer. Vorba ta, Edi, parca-i pe sine de cale ferata!
Sanatate si aterizari line!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#93
Postat 20 April 2012 - 08:23 PM
Abia astept sa-l vad la zbor!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#95
Postat 22 April 2012 - 08:05 PM
Drept este ca motorul e putin, putin cu rulmentii vraiste in urma crash-ului Cessnei lui Alex, aia de s-a dezmembrat in zbor, dar la 80% stick de throttle urca la verticala ca nebunu, pana cand ... a trebuit sa-l tai ca nu-l mai vedeam. Motorul cu elicea 1060 face casa foarte buna si trage suficient incat sa faci looping-uri pana se termina bateria, cu throttle la jumate. E drept ca daca vrei sa-l urci la verticala, trebuie sa-i dai ceva mai mult, da' parca-i mai decent asa, decat ca la mine, unde urca la verticala cu stick-ul la jumate.
Ce n-am incercat cu ultronul lui Alex (ca deja a ajuns in manile lui), n-am incercat cutitul, sa vad cum sta, dar in hovering n-avea nici o greata. Imi amintesc ca azi i-am dat la al meu peste jumate la un cutit ca sa tina botul sus ... Recunosc ca mi-a fost si putin frica ca-l infig in pamint, mai ales ca era totusi destul de jos. Era si vantul, si gropile din aer, dar cel mai mult am gresit eu intrarea in cutit ... si ca sa nu-i verific rezistenta la crash ... am preferat sa ma folosesc de huiduma de motor.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#96
Postat 28 April 2012 - 10:16 PM
Ramane totusi sa gasim o radio-comanda mai de Doamne Ajuta, ca mizeria aia in FM e ... praf!
Oricum, acum are si Alex pe Ultron, o rezerva considerabila de putere! Cred ca are tractiune greutate cam 1:2, adica 600g modelul RTF si 1200g tractiune.
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 28 April 2012 - 10:18 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#97
Postat 30 April 2012 - 08:12 PM
La Eski-Nemo, camera pusa in aceeasi pozitie/pozitie similara, a necesitat compensare gospodareasca cu balast.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#98
Postat 01 May 2012 - 08:34 PM
Cu oarece asistenta, am antrenat Ultronul intr-o zbenguiala cum numai el poate (ca doar are ditamai huiduma de motor) la cca 10m de sol. Din neatentie si ... furat de val, am reusit "performanta" de a aduce avionul pe directia pe care se afla si ... soarele!
Rezultatul: m-am dezorientat groaznic si incercand disperat sa-mi dau seama cum e modelul in zbor, am incercat diferite manevre. Insuficient insa, cand m-am prins ca avionul este in zbor pe spate la 3m deasupra solului, era deja tarziu, pentru ca eu trasesem de sitck sa-l ridic (ca si cum ar fi fost in pozitia normala), astfel ca s-anfipt in pamint incredibil de ... artistic.
M-am deplasat cu oarece strangeri de inima la locul faptei, pentru ca zgomotul crash-ului, n-a fost unul tocmai ... linistit/linistitor. Deja in mintea mea, ma pregateam sa adun bucatelele de ... lego si calculam cantitatea de lipicinol necesara resuscitarii zburatoarei.
In afara de elicea rupta si ... pamintul adunat la motor, alte dectiuni vizibile nu s-au ratat! L-am luat, l-am ... tras de el, l-am pipait sa vad daca se mai misca ceva ce nu trebuia sa se miste si cum toate pareau in regula, i-am pus alta elice, i-am dat curatat pamintul din motor si ... l-am pus din nou pe ceriu. Timid de data asta, am incercat diferite manevre ... sa vad daca totul e in regula. Cum totul a fost ca la inceput, l-am luat la omor, asa cum cere modelul, dar ... am alternat momentele de "omor" cu momente de zbor linistit si chiar planare, asa ... ca sa-mi incante sufletelul in lipsa unui ... planor.
Invatatura serei: "tanculetul rezista, rezista, rezista .." si "nu-ti mai duce chiorule avionul in dreptul soarelui, ca nu-l mai vezi nici daca ti-l bagi in ochi"!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#99
Postat 23 May 2012 - 01:13 PM
#100
Postat 24 May 2012 - 02:54 PM
Un mic sfat - luati programul de la F3A si incercati sa-l faceti cu Ultronul -atunci o sa vedeti ca nu e chiar asa de usor de zburat.
Ps - stiu pe cineva care a invatat sa zboare haotic cu modelul asta, dupa o "viata" de zbor ordonat...ma rog, vreo 20 de ani...
#101
Postat 24 May 2012 - 03:23 PM
#102
Postat 24 May 2012 - 06:11 PM
P.S. Acum lucrez la tăiatul aripilor.
#103
Postat 24 May 2012 - 08:06 PM
Recunosc ca nu am facut toate figurile acrobatice corect, pentru ca si vantul batea in rafale de pana la 28kmh, iar zona favoriza creearea unor turbulente nu tocmai prietenoase, dar ... de facut zic eu ca le-am facut.
Profilul aripii realizat la fir de nichelina de domnul Edi difera putin de cel al planului original, fiind mai gros in carne, ceea ce-i confera atat stabilitatea cat si portanta necesare si la cele 650g cu lipo 3s de 2200mAh. Apoi cele 1500g tractiune pe care-i capabil motorul sa i le dea ultronului, iti permit ca la 40% stick de throttle sa faci hovering cu cele 650g. Este drept ca la viteze mici angajeaza, insa cand spun "viteze mici" ma refer la acele viteze la care poti prinde modelul in mana din zbor - fara riscul de a-i aduce vre-o defectiune si ... in plus, daca are cca 2 metri altitudine iese din angajare singur - fara motor.
M-am gandit sa-l zbor si cu acumulator de 1300mAh lipo 3S, da' asa modelul ar avea cca 530g si ... chiar ca ar fi prea usor pentru motorul din dotare si timpul de zbor in mod clar n-ar mai fi de 16-20min, iar din acumulator as trage constant la 10min de zbor aproape 1200mAh ceea ce ar fi ... nepermis de mult, pentru ca as umfla acumulatorul in cel mult o luna.
Sunt mai mult decat convins ca ultronul colegului EdiV12 va zbura si se va comporta mai mult decat admirabil, avand in vedere diferenta de anvergura a aripii de la 800cm la 1100cm si raportul de 1:2 tractiune/greutate.
Conditiile meteo si mai ales vantul din Dobrogea, nu prea iti permite sa iesi zi de zi la zbor cu un model de ... 400g si tractiune de 800 - 900g, fara riscul de a-l vedea cum sta in aer (in cel mai bun caz) precum un ... zmeu, sau poate chiar cu fata in vant ... merge in ... spate, decat daca este EDF.
Este mai ... vitezist, datorita raportului greutate/suprafata portanta mai mare decat ce a prevazut proiectantul, dar ... se comporta admirabil. Raportat insa la scarba de T33, care numai pentru a-l lansa trebuie sa alerg cu el in mana asa cum n-am alergat in viata mea nici macar sa prind ... trenul/autobuzul si care la aterizare vine cu cel putin 40kmh ultronul e un ... fulg.
In ultima perioada, sunt atat de incantat de performantele aerodinamice ale ultronului facut de Edi incat il ... tratez ca pe un ... planor, mai ales in serile fara vant, cand mai prinzi o termica, un curent ascendent, ceva.
Oricum, in cuvinte, este greu de descris, chiar si montajele video nu pot reda decat in mica masura performanta modelului. Cel mai bine e ... de vazut in realitate.
In mod clar, cel de al treilea ultron pe care-l va face Edi, va fi un model adaptat conditiilor de vant dobrogene si ma indoiesc ca va fi diferit de fratii lui care se zbenguie de ceva timp pe ceriul constantean.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#104
Postat 24 May 2012 - 08:55 PM
Este ceva ... incredibil de frumos cand vezi cum curge pur si simplu prin aer ditamai barzoiul. Si Ultronul curge frumos, da' ... ceva mai repede.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#105
Postat 24 May 2012 - 10:22 PM
Daca va uitati la ce video mai am youtube veti vedea un clip "ed3d black" nici acela nu este Ultron chiar daca aduce, si are 450-470g cu totul la o anvergura de 1.1m.
#106
Postat 25 May 2012 - 05:56 AM
#107
Postat 25 May 2012 - 09:54 PM
Practic, ultronul este singurul model din flota care are o incarcare alara mai mica de ... 25g/dm2 (zic eu - ochiometric). F16-le producatorul zice ca are undeva la 47g/dm2, iar T33-ul sare de 52g/dm2 - asa cum mi-a iesit mie. Esky-Nemo/pluta avea odata RTF 360g ... acum are aproape dublu si ... nu prea pare sa-i pese. Dupa ce te obisnuiesti sa zbori modele cu incarcare alara mare, unul care are la jumatate e ... Dumnezeu pe pamint, il innozi si-l deznozi toata ziua. E ca si cum ai zburat ... pietre si deodata zbori ... baloane - ca termen plastic de comparatie. Oricum, in ultima perioada, sunt convins ca daca-i pun un motor ca lumea la usa ... o zbor si p-aia.
Apoi acumulatorul de 2200mAh iti permite sa faci ce vrei cu el mai bine de 16 min. aducandu-l jos cu un decent 3,82v/celula (in gol), iar la incarcare primind de la incarcator undeva pe la 1700mAh - in functie de regimul in care ai zbenguit modelul, ramanindu-ti astfel o rezerva considerabila de curent pentru ... orice eventualitate.
Mergand pe ce stiu eu din proprie experienta (raport tractiune/greutate si incarcare alara), ma gandesc ca orice model cu anvergura de 1m si peste, asemanator ultronului, n-are cum sa se comporte decat admirabil, presupunand ca incarcarea alara nu depaseste 30g/dm2 si ca toate celelalte (CG, servo, radiocomanda, etc.) sunt in regula. In mod clar exista diferente intre profilurile folosite, forma modelului, etc. dar acestea in sine ... sunt fineturi la care inca eu n-am ajuns si ... nici nu mi-am propus sa ajung asa departe.
Cat despre zbor ... zic eu ca zbor cuminte, zborul dupa un program impus ... distruge tot ceea ce inteleg eu despre ... pasiune si petrecerea timpului liber in mod placut. "Impus" ... ruineaza notiunea de ... "ce vreau eu, cum vreau eu" si ma face sa ma simt ... la serviciu sau acasa (unde nevasta-i seful si lucrurile se fac ... impuse).
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 25 May 2012 - 09:57 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#108
Postat 25 May 2012 - 11:18 PM
PaunFD, la 25 May 2012 - 09:54 PM, a spus:
:) La ce S.F.-uri am vazut pe net, nu cred ca ar fi imposibil.:wacko::blink:
Stima.
Aceasta postare a fost editata de alex g: 25 May 2012 - 11:19 PM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#109
Postat 26 May 2012 - 11:16 AM
Ce-i si mai interesant este ca acele "pietre" chiar zburau frumos si chiar se comportau decent - la viteza necesara - putand sa faca cred ca si hovering (fara a exagera prea mult).
Un model cu incarcare alara sub 30g/dm2 e ... parfum, iar daca tractiunea este supraunitara, deja avem un acrobat pe cinste.
Imaginati-va de ex. un fly-cat cu anvergura la 60cm si cca 450-500g care face looping-uri, tonouri, harrier, zbor pe spate, etc., iar cand ii tai motorul cade ca un bolovan. Apoi imaginati-va acelasi pilot zburand un model cu anvergura de 1.1m, 650g si tractiune 1:2!!! Asta relativ la pilot.
Parerea mea!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#110
Postat 26 May 2012 - 08:48 PM
Edi deja mi-o luase inainte pregatindu-se sufleteste sa ma asiste la ... refacerea puzzle-ului rezultat in urma crash-ului, dar ... lucrurile nu erau atat de rele pe cat preconiza zgomotul crash-ului. La fata locului, un eleron iesise din locul lui, bateria si ea iesise din ... burta si era pe jos, elicea rupta dar ... "tanculetul" intreg.
Chiar am vrut sa-l ridic chiar de la fata locului dupa ce i-am pus batria la loc si balamaua eleronului am fixat-o pe pozitie, dar cand eram deja cu mana pe stick-ul de throttle sa-i dau "gaz", am observat ca elicea ... era rupta!
I-am pus alta elice si ... "tanculetul" a zburat din nou, la fel de frumos ca intotdeauna!
"Tanculetul" rezista, rezista, rezista, rezista ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#114
Postat 01 June 2012 - 08:04 PM
Azi, inainte de drum, a trebuit sa trec cu masina putin pe la service, unde nu m-am putut abtine sa nu scot ultronul din masina si sa trag un zbor cu el, chiar sub liniile de inalta tensiune care trec pe deasupra parcarii clientilor la Motorex C-ta!
A fost deliciul diminetii, mai toata lumea a uitat pret de juma de ora (2 acumulatori in regim de ... rupere in figuri 3d) de ce se afla la ... service, fie ca era mecanic, agent de vanzari, client sau ... simplu trecator. De data asta, nu stiu ce-a fost cu mine ca ... n-am mai planat ultronul, asa cum fac de obicei. Cred ca de vina a fost asistenta.
"Tanculetul" incanta privirile si inimile, incanta, incanta, incanta ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#115
Postat 03 June 2012 - 04:57 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#117
Postat 10 June 2012 - 09:07 PM
In mod clar o problema de perceptie ... Acuma, na, ce sa-i faci, daca prin Dobrogea bate vantul de doua ori pe an ... odata dintr-o directie si a doua oara din cealalta directie, nu mai stii cum e cand ... nu e vant, de fapt, nici n-ai cum sa stii, cand in 3 ani de zile ai prins maxim 20zile cand fumul tigarii din bot se ridica perfect vertical. Vorba lui Gigi Solom: "sa se invete cu greutatile vietii ..."
Am fost intrebat daca nu cumva fiind putin mai greu, a devenit vitezist si am raspuns ca e putin vitezist, insa am uitat sa mentionez ca ... e atat de vitezist incat poate fi prins in mana. Nu am o masura a ceea ce inseamna "vitezist" la un model 3D, dar cred ca faptul ca poate fi prins in mana, intocmai ca si unele acromaster-uri in diferite echipari, e ... cred ca in parametrii normali.
Bine, acuma daca scot camera video de pe Ultron si greutatile pentru echilibrarea acestia (camerei), "vitezistul" devine deja un ... "lenes"/melc/ceva.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#119
Postat 03 July 2012 - 09:27 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#120
Postat 19 July 2012 - 09:40 PM
Ce-as mai putea spune?! Seara trecuta, Alex de ... 15 ani (c-a mai implinit un an ...) a binevoit sa-si zboare ultronul in formatie stransa cu F-16-le meu ... formatie totusi prea stransa, drept pentru care F16-le a iesit putin sifonat cu un eleron "muscat" binisor de elicea ultronului, astfel ca ... evolutia unui aeromodel solid construit, excelent realizat, la si de mainile de aur ale lui Edi nu ma mai mira si nici nu ma mai suprind. As fi surprins daca Edi ar scoate din mainile sale ceva mai putin zburabil decat perfectul ... fie ca-i planor, fie ca-i acrobat, fie ca-i edf ...
Ultronul din ... "noua generatie" se deosebeste de al meu si de al lui Alex prin ... schema coloristica care-l face muuuuuuult mai vazubil pentru chiori ca mine, care nu-s in stare sa vada modelul decat atunci cand ... deja si-a ras una cu el in cap ... la propriu.
Cum se misca?! Pai aaa, echipat cu o elice 1060 si un lipo 3s de numai 13000 e ... ultron. Un model, care dupa parerea mea, este mult peste acromaster - de ex. Ca oricare alt ultron, iti da senzatia ca este ... de acolo si ca acolo, pe traiectoria pe care l-a pus pilotul era ... de cand e lumea si pamintul. Intepeneste pur si simplu pe traiectorie, iar daca-l zbori fara expo si dr. e ... incredibil de responsiv si chiar agresiv as putea spune. Totusi, daca ai grija si nu dai ca nebunu' din stick-uri e ... cuminte si bland.
Era s-o comit, totusi, deoarece obisnuit cu al meu care urca la verticala la 40% throttle, ultronul lui Edi are nevoie de ... 55-60%, astfel ca la 40% l-am bagat intr-un harrier si mai apoi intr-un hovering la nici 2m deasupra pamintului, pe un 24-26kmh pe ora vant, intr-un moment in care eu nu eram pregatit pentru o astfel de figura si ma asteptam ca modelul sa urce ca racheta .... Faptul ca n-a urcat si s-a asejat cuminte in hovering ... m-a luat prin surprindere ... si era s-o comit.
N-ai ce sa spui decat ... Ultron by Edi si ... stii ce model este! :pardon:
Sa-l stapanesti sanatos Edi, sa-l zbori si sa te bucuri de el, mult si bine! Sanatate si aterizari line!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma