Sopwith Pup - Scara 1:4
#31
Postat 22 November 2010 - 12:39 PM
Problema mea este ca nu am acasa decat bagheta de balsa de 5mm iar lonjeroanele sunt de 6mm deci nu prea este diferenta decat de 1mm ceea ce nu stiu daca conteaza, o sa comand baghete de 4mm si o sa pun din alea, oricum in plan sunt date 3/16inch ceea ce inseamna 4.75mm, o sa vad cand vin baghetele de 4mm.
#32
Postat 22 November 2010 - 12:53 PM
#33
Postat 22 November 2010 - 01:00 PM
#34
Postat 22 November 2010 - 01:08 PM
Teo-Costin, la Nov 22 2010, 01:00 PM, a spus:
...poate apar si alte pareri....
#35
Postat 22 November 2010 - 01:09 PM
Nu te mai complica sa comanzi nimic, poti sa le folosesti bine mersi si pe alea dar lipestele retrase catre interior; nu o sa se cunoasca nimic in final.
Scuze, dupa ce am postat am vazut ca ai mentionat ce prevede planul, inseamna ca la fel sunt si ale mele. Foloseste-le pe alea de 5 retrase macar un pic si gata.
Aceasta postare a fost editata de MADA: 22 November 2010 - 01:14 PM
#36
Postat 22 November 2010 - 01:41 PM
Vreau sa fac niste piese, nu complicate, din aluminiu, alama.
#37
Postat 22 November 2010 - 01:46 PM
Teo-Costin, la Nov 22 2010, 12:39 PM, a spus:
Problema mea este ca nu am acasa decat bagheta de balsa de 5mm iar lonjeroanele sunt de 6mm deci nu prea este diferenta decat de 1mm ceea ce nu stiu daca conteaza, o sa comand baghete de 4mm si o sa pun din alea, oricum in plan sunt date 3/16inch ceea ce inseamna 4.75mm, o sa vad cand vin baghetele de 4mm.
Taie fasii de 4 mm din balsa de 5 si lipeste-le cu laterala de 5mm catre exterior. In felul asta ai sa ai o grosime de 4mm.
#39
Postat 22 November 2010 - 11:26 PM
MADA, la Nov 22 2010, 03:11 PM, a spus:
MADA, Teo a priceput f. bine ceea ce am explicat eu referitor la pozitionarea baghetei in axul ei de rotatie, si anume ca pozitionarea ei trebuie sa fie cu fata lata rotita catre inafara, sau exterior astfel incat grosimea ei sa devina 4mm, nu 5, ca sa obtii un spatiu de 2mm intre bagheta si laterala fuselajului.
Normal ca raportata la fuselaj se va lipi tangent la fata interioara a fuselajului, ca doar despre asta era vb. de cateva posturi incoace. Depasisem faza asta, acum discutam cum facem o bagheta mai subtire din balsa de 5mm pe care o are Teo la dispozitie.
Oricum, Teo a inteles si le-a facut cum trebuie. Pt. cine n-a inteles ce am incercat sa explic, am sa fac o schema.
#40
Postat 24 November 2010 - 10:45 PM
La final va fi chituita si vopsita.
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 24 November 2010 - 10:47 PM
#41
Postat 25 November 2010 - 01:56 PM
Fisiere atasate
-
post_3288_1289948291.jpg (227.71K)
Number of downloads: 9
#42
Postat 25 November 2010 - 03:32 PM
La Camel nu stiu cum e.
Alta chestie e mai importanta: La Pup aripa se uneste de fuselaj direct, nu prin intermediul nervurii aleia de balsa care este pe planurile lui Mick.
Asa ca acolo trebuie modificat. Am sa pun poze in curand caci cred ca azi ma apuc si eu de al meu si vb mai pe concret.
#43
Postat 25 November 2010 - 04:40 PM
#44
Postat 25 November 2010 - 07:11 PM
La Camel crec ca tot la fel este caci am vazut BluePrint-urile de la Pup impreuna cu pozele pe care le am si am observat ca si la Snipe este la fel deci si Camel-ul trebuie sa fie identic ca sistem de prindere caci nu este mare diferenta intre cele trei versiuni de avioane.
Pina una alta ma delectez cu capota, rotile, gun-ul si kitul dummy LeRhone.
Ca si motorizare mai mult ca sigur ca voi folosi un benzinar pentru ca este nevoie de greutate in bot asa ca un 26cc este suficient, nu tin asa mult la zgomotul unui 4T metanol pentru ca depunctarea nu cred ca va fi asa mare, prefer sa iasa macheta bine si sa fie centrata corespunzator si sa zbor eu bine si sa fiu depunctat doar ca nu suna motorul ca unul in 4T, plus ca acele Laser or fi ele beton dar sunt cam scumpe.
Ca si motorizare, momentan am pus ochii pe un Zenoah 26cc si anume acesta.
#45
Postat 25 November 2010 - 07:48 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#46
Postat 25 November 2010 - 07:55 PM
http://shop.lindinger.at/product_info.php?...oducts_id=68508
http://shop.lindinger.at/product_info.php?...oducts_id=30249
O bijuterie:
http://shop.lindinger.at/product_info.php?...oducts_id=68517
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#47
Postat 25 November 2010 - 08:00 PM
MLGore, la Nov 25 2010, 07:55 PM, a spus:
SAITO cade din start caci pe site la Lindi scrie clar (only for Austrian Customers).
Ca tot ai dat exemplu de PH-ul ala eu cred ca mai bine ar merge asta: http://shop.lindinger.at/product_info.php?...oducts_id=59475
Ce zici, Costine?
Zenoah sunt JAPAN si nu CHINA.
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 25 November 2010 - 08:01 PM
#48
Postat 25 November 2010 - 08:19 PM
Blueprinturile alea nu au cum sa fie la fel cu planurile lui MR, sunt niste schite generale ale avionului. Omul ala a facut planurile, in detaliu, exact dupa cele doua Sopwith-uri expuse la Hendon, care au zburat in perioada lor de glorie.
Camel-ul l-am vazut si l-am studiat in detaliu acum 2 saptamani pentru ca am avut ocazia sa ajung acolo. Din pacate la Pup nu am mai avut acces pentru ca hangarul in care era expus (Graham White Factory) se inchisese la 12.00 si eu abia la 11.30 intram la Hendon fara sa stiu ca au sectiuni cu program diferit.
#49
Postat 25 November 2010 - 08:22 PM
Teo-Costin, la Nov 25 2010, 08:00 PM, a spus:
Ca tot ai dat exemplu de PH-ul ala eu cred ca mai bine ar merge asta: http://shop.lindinger.at/product_info.php?...oducts_id=59475
Ce zici, Costine?
Zenoah sunt JAPAN si nu CHINA.
Sau un ASP. Gandeste-te ca faci o macheta, cu care vei zbura putin, deci nu ai nevoie de un motor super fiabil sau de consum mic ca la un avion "de zi cu zi". Ai , in schimb, nevoie de un motor care sa nu faca fite la pornire si reglaje, d-aia as alege un 4T pe metanol.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#50
Postat 25 November 2010 - 08:29 PM
MADA, pacat ca nu ai ajuns si la Pup, sper sa fi luat informatii utile de acolo, ar fi si pacat sa fii acolo si sa nu profiti de norocul asta.
#51
Postat 25 November 2010 - 10:34 PM
MADA, la Nov 25 2010, 08:19 PM, a spus:
MADA, te contrazic un pic. Planurile lui MK sunt niste schite de contur ale unui model redus la scara corect. La nivel de detalii sta f. prost MK. Nu stiu cat a studiat el modelul expus la muzeu sau cat i s-o fi parut ca studiaza, dar e pe dinafara. Asa cum ai constatat si tu cu linia de inchidere pe fuselaj.
Blueprinturile sunt planurile fiecarei piese in parte cu tot cu cote si cu cei mai trebuie.
Un alt exemplu: In planurile lui MK, prinderile dintre aripi sunt cu tije filetate care au furci in capete. In realitate , tijele sunt defapt cabluri otelite cu sisteme de tensionare siguarantate la un capat si arc rasucit la celalalt.
Ce vreau sa spun: nu lua de bun tot ce vezi in planurile lui MK, compara ce vezi pe plan cu ceea ce se gaseste in realitate pe inmatricularea aleasa de tine si vezi poti reproduce, acel detaliu. In fond vei fi punctat nu dupa acuratetea cu care ai respectat planul ci dupa acuratetea cu care ai respectat inmatricularea.
Pun aici o poza cu ceea ce inseamna Blueprint si alta cu ce spuneam apropo de cablurile de prindere ale aripilor.
#52
Postat 25 November 2010 - 11:49 PM
In rest parerile tale referitoare la cat de pe din afara este MR si cat de proaste sunt planurile lui nu au nici un fel de acoperire vis-a-vis de ceea ce am primit eu pentru Camel. Eventual poti sa postezi chestiile astea pe la sectiunea lui de pe RCSB; chiar sunt curios ce reactii o sa obtii ca sunt vreo 7-8 sopwith-uri construite dupa planurile lui si n-am vazut ca cineva sa se fi plans de ceva.
Pun aici cateva poze cu sistemul de prindere si tensionare dintre aripi la Camelul expus la Hendon, ca sa te lamuresti si sa vada fiecare doritor cum stau lucrurile cu ceea ce a studiat MR la modelele respective si cat de pe din afara este el. O sa ai o surpriza usor neplacuta: sistemul este exact cel reprezentat in planurile lui, cu tije filetate sudate de cabluri si prevazute cu furci la capete. Le-am vazut si la fata locului.
#53
Postat 25 November 2010 - 11:51 PM
Fisiere atasate
-
04.JPG (206.54K)
Number of downloads: 7
Aceasta postare a fost editata de MADA: 26 November 2010 - 12:03 AM
#54
Postat 26 November 2010 - 12:03 AM
In alta ordine de idei, MADA, unde este muzeul asta ca poate pina termin macheta dau si eu o fuga de vreo saptamina sa vad Pup-ul?
#56
Postat 26 November 2010 - 10:46 AM
Tu tot ii dai cu Camelul despre care nici macar n-am facut referire. Aici e subiect despre PUP. Strict despre PUP am comentat ce e pe planuri si ce e in realitate. Nu trebuie sa sari muscat in sus cand aduc vb despre MK. In definitiv fiecare va construi cum ii place.
Spor la construit.
#57
Postat 26 November 2010 - 01:22 PM
TOMY, la Nov 26 2010, 10:46 AM, a spus:
Tu tot ii dai cu Camelul despre care nici macar n-am facut referire. Aici e subiect despre PUP. Strict despre PUP am comentat ce e pe planuri si ce e in realitate. Nu trebuie sa sari muscat in sus cand aduc vb despre MK. In definitiv fiecare va construi cum ii place.
Spor la construit.
Afirmatiile tale au fost astea: "La nivel de detalii sta f. prost MK. Nu stiu cat a studiat el modelul expus la muzeu sau cat i s-o fi parut ca studiaza, dar e pe dinafara".
Atat timp cat nu vi cu argumente si poze care sa arate ca Pup-ul expus la Hendon e construit diferit fata de ce e pe planuri nu ai nici un motiv intemeiat sa arunci cu rahat in omul ala.
Ti-am pus pozele cu Camel ca sa vezi ca e reprodus exact si sunt convins ca si la Pup a facut la fel.
Daca ai poze cu Pup-ul de la Hendon dupa care a facut planurile pune-le sa le vedem, altfel nu ai nici o acoperire pentru ceea ce ai afirmat.
Aceasta postare a fost editata de MADA: 26 November 2010 - 01:31 PM
#58
Postat 26 November 2010 - 02:31 PM
MADA, la Nov 26 2010, 01:22 PM, a spus:
Ti-am pus de ieri o poza cu Pup-ul de la Hendon :unsure: , da ma rog , mai trebuie sa te fi si uitat la ea. Doar am atras atentia ca la Pup e discrepanta intre detaliile de pe plan si realitate. Mai mult ii atrageam atentia lui Teo, ca el face Pup-ul.
Continuarea discutiei despre MK si despre ce nemaipomenite planuri are, nu-si are rostul aici. Ce am sesizat referitor la planurile de Pup, am spus.
Ca vrei tu sa-i iei apararea cu orice pret, nevazand nici planurile de la Pup, nici Pup-ul la muzeu, nici poze cu detaliile Pup-ului, iara nu-si are rostul si ma pierzi in discutia asta pt. ca mai am si alte lucruri de facut decat sa ma intereseze de MK.
Inca odata spor la constructie.
#59
Postat 26 November 2010 - 02:42 PM
TOMY, la Nov 26 2010, 02:31 PM, a spus:
Ar avea spor, daca nu s-ar baga in seama toti chibitii.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#60
Postat 26 November 2010 - 02:44 PM
Am inteles ca se practica si metoda de a construi mai repejor , de al zbura si dupa aceea incet incet mai pui detalii - se intelege ca detaliile fara de care nu poti finaliza constructia la nivel de primul zbor nu le poti lasa pe mai tarziu !
Tare ma incearca ...