RG65 Build Log descriere in imagini a constructiei unui velier RC
#1
Postat 26 October 2010 - 10:18 PM
Aici gasiti pas cu pas tot ce am meshterit pana acum: https://sites.google.com/site/wulkie/
Am folosit cat mai multe detalii pentru a ajuta in principal pe incepatori in a-si face o idee despre ce inseamna construirea unui velier RC.
Momentan ma aflu intr-o dilema, si anume cum sa instalez carma. Daca aveti sfaturi, sunt bucuros sa le primesc.
O zi buna,
Wulkie
#2
Postat 27 October 2010 - 08:18 AM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#3
Postat 27 October 2010 - 09:04 AM
wulkie, la Oct 26 2010, 11:18 PM, a spus:
Felicitari pentru initiativa. Incet creste si la noi clasa 65 cm care este foarte populara afara, Franta, Germania si UK in Europa si Argentina si Brazilia in America de Sud.
Planurile tale sunt de la Lerke, care a fost conceput ca velier simplu, fara motorizare. Provocarea este mare dar si surprizele pot fi pe masura. Si cele bune si cele mai putin bune.
Nu am inteles cum o sa fixezi derivorul. Am vazut ca ai lasat un "pinten" in locul in care ar trebui sa fie derivorul. Banuiesc ca intentionezi sa prinzi derivorul cumva de acel pinten. Ai grija pt ca de regula acel derivor intra in chila si are o caseta speciala care il fixeaza, de regula aceasta merge pina la nivelul puntii. Sunt si cazuri in care caseta derivor e mai mica de inaltime dar in aceste cazuri e confectionata din fibra de sticla sau placaj intarit cu fibra... Sunt tensiuni mari aplicate acolo si trebuie sa fie bine intarit/fixat derivorul de corpul navei. Nu stiu daca placajul tau de 3 mm poate prelua aceste tensiuni si cum le va distribui in chila...
Ai pe site, la un moment dat, o nelamurire apropo de lungimea corpului navei, care e de doar 63 cm si nu de 65 cm (pe linia puntii). Cei doi cm lipsa sut dati de bow bomper, e conceput pentru protectia la coliziune si se confectioneazza dintr-un material moale sau elastic (pluta, cauciuc sau altele de gen), eu asa am inteles...
Nu ai mentionat nicaieri daca va fi sau nu armat cu fibra... Obligatoriu trebuie armat cu fibra de sticla si rasina, interior/exterior...
Bafta.
#4
Postat 27 October 2010 - 07:59 PM
Gyula, la Oct 27 2010, 08:18 AM, a spus:
problema e ca nu am mai instalat niciodata carma gaurind chila, ci doar atasata la spate. Nu stiu cum se face etanseizarea. Am comandat un chit de carma sa vad ce piese are, eu as vrea sa confectionez carma tot din placaj si nu sa folosesc pe cea cumparata pt ca nu este pentru veliere.
Cam asta ar fi. Daca poti sa-mi dai niste sfaturi aici ar fi super.
O zi faina,
Alex
#5
Postat 27 October 2010 - 08:04 PM
Lego_Man, la Oct 27 2010, 09:04 AM, a spus:
servus,
nici nu mi-a trecut prin cap sa pun fibra, desi am facut comanda. As vrea sa arate cat mai natural posibil. Poti sa-mi zici de ce crezi ca e musai cu fibra?
Mersi de sfatul cu derivorul. Intradevar, vreau sa-l montez pe acel pinten si o sa iau in calcul ramforsarea
o zi buna,
Alex
#6
Postat 27 October 2010 - 09:49 PM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#7
Postat 28 October 2010 - 08:45 AM
wulkie, la Oct 27 2010, 09:04 PM, a spus:
nici nu mi-a trecut prin cap sa pun fibra, desi am facut comanda. As vrea sa arate cat mai natural posibil. Poti sa-mi zici de ce crezi ca e musai cu fibra?
Mersi de sfatul cu derivorul. Intradevar, vreau sa-l montez pe acel pinten si o sa iau in calcul ramforsarea
o zi buna,
Alex
De ce fibra?
Ca sa etanseizezi lemnul fata de actiunea apei (epoxi intra in fibra) si pentru rezistenta. Si pentru ca e un sfat pe care l-am primit de la cei care au construit cu balsa. Pe de alta parte, desi ai coaste din placaj, le-ai taiat intr-un mod ciudat, trebuia sa lasi partea pe care se sprinina puntea si nu sa le faci ca un arc... Cu fibra o sa rigidizezi corpul navei, o sa fie mult mai rigid si rezistent.
Apropo de derivor: la clasa 65 cm greutatea lestului este de 500-650 g iar lungimea derivorului este cuprinsa intre 25-30 cm. Personal nu cred ca pintenul acela pe care il ai tu o sa suporte onorabil solicitarile la care va fi supus...
Axul cirmei o sa treaca printr-o teava de alama care la partea superioara are un guler in care intra un o-ring din cauciuc, care va fi presat de colierul pe care vine pirghia de comanda. Cum a zis si Gyula, secretul este ca partea superioara a tevii asteia sa fie deasupra liniei de plutire.
Pe de alta parte modelul tau se preteaza si la o punte gen IOM, unde poti scoate axul cirmei pe punte... Vezi LINK-ul asta ca sa intelegi ce vreau sa spun... Intreaga galerie merita vazuta. Modelul respectiv e "tras" in fibra de sticla...
Cum fixezi acest ax in corpul navei? Cauta pe net planurile de la Jif65 si o sa gasesti acolo mai multe detalii. Cert e ca teava aia vine intr-o grinda secial pusa acolo... Aici pe forum cauta topic-urile lui blue si iulicaff, o sa gasesti multe informatii si idei utile.
Puntea cum va fi facuta? O singura bucata sau o sa aiba 2 planuri, prova/pupa, pe inaltimi diferite?
PS: mai bine pune poze aici sau incearca sa pui poze cu rezolutii mai mari pe site-ul ala unde tii log-ul...
#8
Postat 31 October 2010 - 09:31 AM
Lego_Man, la Oct 28 2010, 08:45 AM, a spus:
Ca sa etanseizezi lemnul fata de actiunea apei (epoxi intra in fibra) si pentru rezistenta. Si pentru ca e un sfat pe care l-am primit de la cei care au construit
Mersi de sfaturi. Ai idee daca mai merge pusa fibra peste lac? sau mi-a mai ramas doar varianta cu fibra pe interior?
Carma am montat-o fara probleme, am cumparat un chit de la robbe. In viitor poate o schimb cu una mai lunga, din balsa.
O zi faina,
Alex
#9
Postat 01 November 2010 - 11:28 AM
wulkie, la Oct 31 2010, 09:31 AM, a spus:
Carma am montat-o fara probleme, am cumparat un chit de la robbe. In viitor poate o schimb cu una mai lunga, din balsa.
O zi faina,
Alex
Nu stiu daca merge fibra peste lac, dar cu smirghel si rabdare poti scapa de el fara probleme...
In ceea ce priveste cirma, trebuie sa mergi pe varianta data de proiect daca vrei sa ai control decent in momentul in care folosesti velele... Altfel cred ca va trebui sa folosesti mult motorul ca sa poti guvena nava...
#10
Postat 02 November 2010 - 12:00 AM
http://www.youtube.c...h?v=IR7rCqWTc0g
Am montat carma de la robbe, deocamdata o las asa pana fac rost de velatura si voi decide daca o schimb pe una mai lunga, din balsa sau placaj.
Aceasta postare a fost editata de wulkie: 02 November 2010 - 12:01 AM