RAF SE5a 2,5m/52cmc de la planseta la zbor
#391
Postat 09 February 2012 - 07:37 PM
Lansez o provocare si o sa ma supun deciziei majoritare.Incep capotajele.Pot imbraca partea din fata pana la pilot ,ca in realitate,cu placaj 0,8 mm si 1,0 mm sau pot imbraca scale cu tabla aluminiu de 0,32mm.
Ce spuneti? Eu as opta pentru aluminiu dat fiind ca pot reproduce niturile foarte usor si as avea multe zone de acces in interior.Am gasit balamale de 20x 8mm cu 2x3 gauri( Unde? La Hornbach).
Sugestii in urmatoarele 24 ore! De sambata imbrac modelul ! :good:
#393
Postat 10 February 2012 - 05:00 PM
#394
Postat 10 February 2012 - 05:39 PM
flypol, la 10 February 2012 - 05:00 PM, a spus:
Indubitabil ..... Lidab ! - daca nu e prea greu de prelucrat !
#395
Postat 10 February 2012 - 05:40 PM
#396
Postat 10 February 2012 - 05:42 PM
zozo, la 10 February 2012 - 05:40 PM, a spus:
... pai si eu ??!! - 3 voturi ! ca de tabla era vorba !
#397
Postat 10 February 2012 - 09:01 PM
P.S. Zozo,draga,raportez ca Hawker Hurricanul e viu si zboara ,Edge-ul CMPro a iesit din spital si e vedeta pe Sanpetru tras de...(?)
PH 180 4 timpi ,iar Pitts-ul e favoritul pustilor din Chichis Covasna.Multumesc!
#398
Postat 11 February 2012 - 08:33 PM
Indoirea intre bacurile menghinei apoi cu ciocanul de cauciuc ajustari.Roluirea de front s-a facut pe o tifa de aluminiu ,inca nu e finisata.Ulterior am scos folia si arata multumitor.78 gr.Dupa finisaj,batere usoara pe un calapod din fag,se va apropia incet,incet, de realitate.Maine,nituri si mulari profile la balamale.
Fisiere atasate
-
DSC01137.JPG (126.63K)
Number of downloads: 134 -
DSC01138.JPG (122.19K)
Number of downloads: 141 -
DSC01139.JPG (159.97K)
Number of downloads: 153
#399
Postat 11 February 2012 - 08:59 PM
Drag tanar modelist,si pentru mine e o noutate modelarea tablei de aluminiu.De fapt e aliaj de aliminiu in care sunt 4-5 alte elemente chimice care-i dau aluminiului flexibilitate,duritate,maleabilitate si rezistenta la coroziune.Am folosit foi de 0,35 si 0,22 mm placate cu polietilena film de 0,08mm pentru protectie la prelucrari.Sculele se vad in poze,mai putin o foarfeca de tabla sau...daca nu se supara prietena sau sotia,de croitorie.Se gauresc cu burghiu de 1mm centrele orificiilor rotunde in care va lucra freza de diametru final si colturile .Cu decupatorul se taie pe semn celelalte trasee.Gauririle si taierile se vor face cu piesa fixata bine pe un placaj.
Se finiseaza unghiurile si racordurile cu pila semirotunda.Indoirile se fac intre doua rigle de lemn fixate in menghina.Masoara si deseneaza cu atentie,lasa adaus pentru raze la indoire.Fa proba de montaj si apoi bate usor tabla pe rigla de lemn cu un ciocan de cauciuc,milimetru cu milimetru, daca ai mici diferente de lungimi sau unghiuri.Fa gaurile pentru suruburile de prindere.Scoate folia numai cand esti sigur ca piesa se potriveste perfect pe fuselaj.Inainte de finisaj aluminiul poate fi tratat prin imersie in baie de acid clorhidric sau hidroxid de sodiu(soda caustica), urmata de spalare buna cu apa.Suprafata se matiseaza si poate sustine chitul poliesteric de retus si vopseaua alchidmelaminica sau poliuretanica.
Fisiere atasate
-
DSC01142.JPG (143.44K)
Number of downloads: 133 -
DSC01146.JPG (139.53K)
Number of downloads: 139
#401
Postat 12 February 2012 - 02:07 PM
#402
Postat 12 February 2012 - 07:23 PM
Fisiere atasate
-
DSC01147.JPG (117.22K)
Number of downloads: 152 -
DSC01148.JPG (99K)
Number of downloads: 141 -
DSC01153.JPG (138.24K)
Number of downloads: 151
#403
Postat 12 February 2012 - 07:25 PM
Fisiere atasate
-
DSC01149.JPG (149.17K)
Number of downloads: 123 -
DSC01150.JPG (146.52K)
Number of downloads: 120 -
DSC01157.JPG (132.23K)
Number of downloads: 123
#404
Postat 12 February 2012 - 07:35 PM
Fisiere atasate
-
Pull Pull.jpg (89.52K)
Number of downloads: 111 -
Pull Pull 1.jpg (41.52K)
Number of downloads: 114
#407
Postat 12 February 2012 - 08:22 PM
#408
Postat 12 February 2012 - 09:10 PM
Fisiere atasate
-
DSC01158.JPG (138.16K)
Number of downloads: 132 -
DSC01159.JPG (123.35K)
Number of downloads: 156
#409
Postat 13 February 2012 - 07:09 AM
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 13 February 2012 - 07:11 AM
#410
Postat 13 February 2012 - 06:21 PM
Am testat la intindere iar tijele suporta usor sarcina de 30 kg
Fostul sistem era pull-pull prin cablu bowden deoarece spre extremitatea cozii trebuie sa treaca printr-o zona destul de ingusta.Acum cablurile trec prin camasa exterioara a bowdenurilor.
#411
Postat 13 February 2012 - 07:25 PM
Echia de pe servo are sau nu are gaurile de la capete pa aceesi linie cu axul echiei.
Este o teorie intreaga pentru calculul excentricitatii gaurilor si exista mai multe variante de rezolvare :
http://www.swbmfg.co...xplanation.html
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 13 February 2012 - 07:27 PM
#412
Postat 13 February 2012 - 07:35 PM
REAL DESIGN, la 13 February 2012 - 07:25 PM, a spus:
As plusa: ''este ecelent, daca raman intinse si atunci cand tragem de rudder cu cateva kg''. Sa nu uitam ca va zbura si rudder-ul este in bataia curentului de aer. Exact pentru aceasta stiuatie se foloseste excentricitatea. Cu cat rudder-ul este mai departe de pozitia de zero, cu atat fortele pe el sunt mai mari, dar si intinderea data de excentricitate este mai mare.
RD, multumesc pentru link. Este excelent.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 13 February 2012 - 07:35 PM
#413
Postat 13 February 2012 - 07:54 PM
dan_mitea, la 13 February 2012 - 07:35 PM, a spus:
RD, multumesc pentru link. Este excelent.
Multa, multa bafta.
Cu multa placere !
Daca e intins zic eu .. ramane intins - numa daca cedeaza la stantare unul din ele sa se slabeasca - chiar daca nu "tine " servoul si tot intinse raman .
... INSA .... pe forum la un ARF Review al unuia dintre colegi care tocmai ce isi achizitionase un model de 2,2 m de la un super producator am vazut ca alt coleg ii confectionase CNC o echie "special calculata" asa incat sa obtina acel offset mult discutat.
Am intrebat cum a calculat dar economistul din mine nu a inteles nimic ... am zis din politete doar ...... Ahaaaaa - Misto !
M-am nimerit insa sa fiu prezent la maiden ... dupa un prim zbor de "tatonare si trimaj " a urmat o evolutie nebuna de 3D curat ... nu spun cine era la manse - tot al lui era si modelul - cu putin efort putem ghicii insa !
La aterizare , deh ... economistul din mine trebuia sa verifice ... cheia pe ..... orizontala cu verticala - si zic :
" ...... ia da frate de directie maxim intr-o parte !! "
El da de stick .. eu pun mana .... pe cablu ramas "liber " si ... VARZA ! balanganea ca o coarda de vioara, contrabas, violoncel , chitara sau tambal RUPTA !
Si de atunci ne-a tot incantat cu evolutii super profesioniste in aceleasi conditii ( cred eu ) ... asa ca teoria ca teorie da praFtica ne omoara.
#414
Postat 14 February 2012 - 10:14 AM
#415
Postat 14 February 2012 - 09:22 PM
Fisiere atasate
-
DSC01164.JPG (151.69K)
Number of downloads: 128 -
DSC01167.JPG (146.66K)
Number of downloads: 132 -
DSC01170.JPG (132.8K)
Number of downloads: 137
#416
Postat 14 February 2012 - 09:26 PM
Fisiere atasate
-
DSC01168.JPG (141.37K)
Number of downloads: 152 -
DSC01174.JPG (144.86K)
Number of downloads: 146 -
DSC01161.JPG (111.83K)
Number of downloads: 163
#417
Postat 15 February 2012 - 06:57 AM
flypol, la 14 February 2012 - 09:26 PM, a spus:
Frumoasa rau de tot, ca toti copii de altfel.
Sa va traiasca si sa o vedeti mare la casa ei( mobilata de dumneavoastra)!
Andrei
#418
Postat 15 February 2012 - 08:56 AM
p.s. Pentru postarea asta matinala Promobila Antica vrea sa-ti ofere un premiu.Poate ai nevoie de ceva din lemn.Cere si ti se va da,bate si ti se va deschide! Vezi mesaj personal.
#419
Postat 15 February 2012 - 09:01 AM