RAF SE5a 2,5m/52cmc de la planseta la zbor
#331
Postat 08 January 2012 - 06:15 PM
#332
Postat 08 January 2012 - 07:47 PM
grea operatie: confectionarea si montarea urechilor de legatura a tendoanelor de aripi si furcile prinderii aripilor de fuselaj.
Declar: cosmar! Au iesit bine,aspectul conteaza mai putin totul fiind ingropat in saculeti de piele si textil.Mare ajutor de la minilacatuseria incropita cu:menghina,pile,masina gaurit si....anual vine Mos Craciun ca cate un Proxxon.Anul acesta polizor unghiular cu disc taiere lemn,disc slefuire,disc taiere metal,disc polizare.Recomand cu caldura "bijuteria" ,poti lucra la interioare,usoara...buna!
Fisiere atasate
-
DSC01070.JPG (127.16K)
Number of downloads: 114 -
DSC01067.JPG (117.23K)
Number of downloads: 116 -
DSC01066.JPG (109.71K)
Number of downloads: 111 -
DSC01068.JPG (95.63K)
Number of downloads: 128
#333
Postat 08 January 2012 - 08:01 PM
Drag tanar modelist.E bine sa ai pe langa tine cateva scule si dispozitive cu care sa poti modela in metal.Pe langa clasica masina de gaurit o menghina e aur curat.Nu mare,100 mm la falci e de ajuns.Pile: un set de pile mici de 100 mm ;nu apasa tare,se rup usor.Pileste numai intr-un sens(impinge) la revenire lasa pila sa alunece usor pe piesa de lucrat.Spanul va cadea iar pila,mai ales la aluminiu,nu se va incarca.Ferastraul pendular,de care vorbeam acum ...ani,te poate ajuta sa tai metale daca folosesti panza pentru metal si avansezi incet.Fortezi,rupi.Polizorul din imagine e foarte bun insa extrem de scump.Poti folosi un "flex" de 115mm la 40 lei,cu panze de 1 sau 1,5 mm.Atentie! Sculele lucreaza la turatii mari si arunca span(de foarte multe ori cauta ca tinta ochii).Foloseste capota si ochelari.
Desi eu sunt "lemnar" de meserie ,mi se pare fascinant lucrul in metal(bronz,alama,cupru,aluminiu).
Fisiere atasate
-
DSC01069.JPG (116.82K)
Number of downloads: 105
#334
Postat 08 January 2012 - 08:15 PM
deci....putem finaliza impanzirea.Incepem trenul de aterizare.
Cine are Powerbox Evolution sa ma ajute!!!!
Al meu merge bine dar....pe o linie raman aprinse toate LED-urile OK verde,RS,galben,Stop rosu ,inclusiv LED-ul rosu de atentionare exterioara-asta cu ambii LiPo 7,4/2600 noi, incarcati corect.
#335
Postat 09 January 2012 - 02:01 AM
http://www.rhcforum....post__p__475147
Multa, multa bafta.
#336
Postat 09 January 2012 - 12:44 PM
#337
Postat 10 January 2012 - 08:16 AM
#338
Postat 10 January 2012 - 09:34 AM
Aceasta postare a fost editata de gicosu: 10 January 2012 - 09:35 AM
#339
Postat 10 January 2012 - 03:32 PM
-fuselajul finalizat cu ampenajele montate,servouri/electronica Evo/rezervoare/3 x Lipo 2600/7,4V,sistem de incalzire bujii,sullivanul de fum cu rezervor de 500ml
batiu motor,toate prinderile cablurilor 5,67 kg( neimpanzit si fara armament)
-aripi finalizate cu servouri,conductori ,prinderi cabluri,impanzite 1,76 kg
-motorul cu elice 22x8 2,34 kg
-tren de aterizare 0,78 kg -in lucru
-cocpit si armament 0,6 kg -in lucru
-vopsea finala si decorari 0,43 kg - partial grunduit cu poliuretan 2K Kneho Lacke
estimat realizabil 12-13 kg la un motor de 4,8 CP si o suprafata portanta de 1,9 mp.
Am "hacuit" mult greselile de supradimensionare,am redus din electronica.....
Probabil,si tu sti mai bine,ca mai trebuie un pumn de "goblenzuri" de decor.
De zburat sigur va zbura,chiar acrobatic.Am deja conturat un CG cam ca-n proiect,27-28%.
M-am pus serios pe treaba mai ales ca se inchide Nokia si se intoarce "oratania" tailandeza,motiv serios de mistocareala la Cafeneaua F4C.Sa fi iubit!
#340
Postat 15 January 2012 - 09:58 PM
Fisiere atasate
-
DSC01088.JPG (138.34K)
Number of downloads: 137 -
DSC01092.JPG (133.47K)
Number of downloads: 139 -
DSC01085.JPG (114.1K)
Number of downloads: 145
#341
Postat 15 January 2012 - 10:13 PM
Fisiere atasate
-
DSC01087.JPG (114.57K)
Number of downloads: 79 -
DSC01089.JPG (92.09K)
Number of downloads: 86
#342
Postat 15 January 2012 - 10:24 PM
Fisiere atasate
-
DSC01084.JPG (111.45K)
Number of downloads: 170 -
DSC01090.JPG (152.43K)
Number of downloads: 181
#343
Postat 15 January 2012 - 11:09 PM
Aparitia pastelor de decapare cu continut de argint(folosite la lipirea tevilor de instalatii din cupru) usureaza munca la lipirea cablurilor de otel.Tehnologie: trece cablul prin gaura surubului intinzatorului,fa o bucla de intoarcere si un nod cu doua 8-uri;apropie firul ramas de cel util(usor infasurat).Aplica pasta de lipire pe fire.Incalzeste zona nodului cu flacara de la o lampa de lipit cu butan(una mini este excelenta insa cea normala cu flacara mica e suficienta).Pasta incepe sa fiarba.Aplica putin aliaj de lipire (cositor ,magneziu,argint)pe zona de lipire pana cand se intinde uniform pe fire.Asteapta racirea 1-2 minute.Dupa cateva incercari vei reusi sa obti o zona asemanatoare unei picaturi uniforma de aliaj.Daca ai gresit si ai incalzit firele "la rosu" ,adica prea tare,sigur ai decalit otelul si ai pierdut din rezistenta.Renunta si refa lipitura.Incalzeste numai pana cand culoare este brun-albastruie.Pentru aspect scale poti matisa un fir de 0,25 mm cupru peste lipitura si apoi, cu pistolul de lipit si putin fludor, poti aplica un strat fin de aliaj.Dat fiind ca la avioanele din primul razboi articulatiile cablurilor(piese deosebit de importante)erau unse cu grasime si protejate cu mansoane de piele ,lucrarile noastre pot fi stranse in tub de PVC termocontractabil sau acuperite in saculeti din textil vopsiti cu vopsele cauciucate elastice.Succes! Mie mi-a trebuit 8 ore sa fac 46 lipituri frumoase si numai dupa ce am studiat opera unui "clasic in viata" ,prietenul nostru Dan Mitea ,fie-i numele pomenit in istoria nescrisa a aeromodelismului universal ....alaturi de Willie Nelson si cantarea "Golden Heart" a lui Neil Young...........
#344
Postat 16 January 2012 - 06:48 PM
nu ca m-as pricepe dar m-am uitat pe rcscalebuilders la un SE5a 1/3 si era parca putin altfel -
Spor la lucru ca mai este inca cale lunga ... dar pare batatorita deja ..
#345
Postat 18 January 2012 - 02:49 PM
Toata tarasenia asta de avion are o multime de sisteme de intindere si centrare destul de greu de stapanit,mai ales ca macheta a mare,foarte mare( aici m-am lacomit cu scara 1/3,5).
Cablurile de intindere nu sunt paralele;neparalelismul are ca scop concentrarea eforturilor
de in prinderile la fuselaj deasupra jambelor.Planeitatea aripilor se executa din 3 seturi de intinderi.In plan e ca ,dupa pozitionarea finala,sa masor cu precizie si sa inlocuiesc
"grozaviile de furci" cu agrafe scale care sunt pe drum.Multumesc!
#346
Postat 19 January 2012 - 07:57 PM
intre montanti,nu cabluri.E si nevoie de un cadru rigid.Se rezolva cu bare de dural frezate scale 5 x 2 mm ,insa numai dupa finalizarea montajului.Am montat hobanele aripilor.Poze.Nu va uitati la moaca lui Flypol ci la faptul ca modelul(acum are 6,6kg) se poate tine usor in mana.E imens,sufocant de mare.
Fisiere atasate
-
_MG_2822.jpg (183.15K)
Number of downloads: 154 -
_MG_2815.jpg (173.3K)
Number of downloads: 152
#347
Postat 19 January 2012 - 08:00 PM
Fisiere atasate
-
_MG_2821.jpg (199.05K)
Number of downloads: 152 -
_MG_2819.jpg (189.11K)
Number of downloads: 163
#348
Postat 19 January 2012 - 08:06 PM
Fisiere atasate
-
_MG_2816.jpg (170.71K)
Number of downloads: 78
#349
Postat 19 January 2012 - 08:14 PM
Fisiere atasate
-
_MG_2817.jpg (184.33K)
Number of downloads: 63
#350
Postat 20 January 2012 - 01:55 PM
Aceasta postare a fost editata de pitts: 20 January 2012 - 01:56 PM
#351
Postat 21 January 2012 - 10:37 AM
ca pot obtine simetrie si echilibru.Cel mai important lucru a fost finalizarea impanzirii aripilor finale.Dupa primul experiment "torsionat" am reusit sa stapanesc impanzirea cu Koverall.Poze:
Fisiere atasate
-
DSC01098.JPG (130.16K)
Number of downloads: 63 -
DSC01102.JPG (222.2K)
Number of downloads: 67
#352
Postat 21 January 2012 - 11:05 AM
Invelirea se poate face clasic cu folii termocontractibile divers colorate(autoadezive la 110-120 grd.C,cu folie ultrausoara de matase,cu folii adezive la rece sau,in cazul meu)cu tesaturi moderne din polipropilena si poliester(KOVERALL).
Tehnologia folosita de mine:
1.Slefuirea perfecta a suprafetelor si desprafuirea bine facuta.
2.Pulverizare un strat de grund nitrocelulozic pe zonele unde se va aplica tesatura
3.Uscare 1-2 ore
4.Croirea cu atentie a tesaturii Koveral(material destul de scump si pretios)
5.Aplicarea cu pensula a unui adeziv pe baza de solvent(foarte bun seria Oracover).Ventileaza bine camera de lucru;vei avea vapori
de acetona,acetat de etil,toluen).Atentie ,este foarte inflamabil
6.Intinde tesatura si,cu o pensula fina ,aplica un strat pe suprafata ei in zonele unde doresti lipirea
7.Nu tensiona tesatura si incearca sa directionezi fibrele ei paralele cu axele aripii.
8.Uscare 30-40 minute la temperatura camerei
9.Dupa verificarea lipiturilor ,se intinde tesatura cu fierul de intins sau cu un suflai de aer cald.Temperatura maricica 120-130 grd.
Tehnica reusitei tine de uniformitatea aplicarii tempetaturii.Se incepe dintr-un colt,se continua nervura cu nervura ,urmarindu-se
eventualele deformari ale scheletului.Nu recomand fixarea rigida a scheletului deoarece la desprindera pot apare surprize.
Trupa Flypol fericita! Aripile au iesit perfect(nu ca primele-dezastru absolut cu pierderea a 3 mp.Koverall).Poze:
Fisiere atasate
-
DSC01107.JPG (114.6K)
Number of downloads: 103 -
DSC01104.JPG (210.63K)
Number of downloads: 99 -
DSC01109.JPG (78.79K)
Number of downloads: 104
#353
Postat 21 January 2012 - 11:14 AM
P.S.Daca vei capata experienta,poti lipi mai rapid tesatura tamponand cu fierul numai zona de lipit, 2-4 sec,fara sa afectezi suprafetele ce se vor intinde ulterior.
Fisiere atasate
-
DSC01102.JPG (222.2K)
Number of downloads: 57 -
DSC01109.JPG (78.79K)
Number of downloads: 57
#354
Postat 21 January 2012 - 11:21 AM
Fisiere atasate
-
DSC01095.JPG (166.66K)
Number of downloads: 91 -
DSC01101.JPG (172.2K)
Number of downloads: 100 -
DSC01111.JPG (74.04K)
Number of downloads: 107
#355
Postat 21 January 2012 - 02:41 PM
flypol, la 21 January 2012 - 10:37 AM, a spus:
In regula! (urasc OK-ul asta :) prea des folosit!)...
Numa' maine nu-i poimaine :angry:
#356
Postat 21 January 2012 - 07:58 PM
Fisiere atasate
-
DSC01116.JPG (125.36K)
Number of downloads: 104 -
DSC01117.JPG (129.61K)
Number of downloads: 104 -
DSC01118.JPG (128.17K)
Number of downloads: 114
#357
Postat 21 January 2012 - 11:26 PM
se fixeaza subansamblele - si care ar fi valorile - ampenaj spate, aripi, motor .
Baza de referinta care ar fi .. - am vazut la unele ca se pune modelul in boloboc cu nivela asezata pe zona unde se aseaza carlinga ( asta la un acrobat ) dupa care cu incidentometru se pune profundorul pe zero si aripa dupa cum " cere " modelul ?
P.S.
Incepe sa arate bine .." poate concura " in emisiunea .... miss fata de la tara - glumeam !
#358
Postat 22 January 2012 - 01:04 AM
Sa ne traiesti, sa fii fericit, prosper si sa ne desfeti si in continuare, cu fotografii din timpul constructiei.
Multa, multa bafta, mestere.
#359
Postat 22 January 2012 - 10:48 AM
Prima asezare a unghiului de incidenta a aripii s-a facut la montarea piesei de legatura inferioare la fuselaj aliniata cu stabilizatorul orizontal(fixat pe fuselaj).Cuevas a pus la profundor o incidenta pozitiva de 1,5 grade.Eu folosesc simetrie si 0 grd.La aripile inferioare incidenta e de 4 grade;la superioare 3 grade.Pentru alinieri am folosit sabloane din placaj aliniate fata de placa de baza.Usor nu a fost dar" s-a asezat" frumusel.Devine pasionant si lucrarea,facuta cu drag,avanseaza zi de zi.Da,Nea Gigi,chiar ma bucur ca e "miss fata de la tara".Sunt magulit!!!(De-ai sti ce frumuseti "zac" prin Covasna,te-ai muta macar pentru un Weekend :) :) la Chichis).Acum ma chinui sa pun filmul cu pornirea motorului.Salutari lui Dan Mitea!( Multumesc de aprecieri dar,avand conditii tehnice favorabile,sunt intr-un usor avantaj la acest tip de constructii).
#360
Postat 23 January 2012 - 10:02 AM