Modelism - RHC Forum: RAF SE5a 2,5m/52cmc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

RAF SE5a 2,5m/52cmc de la planseta la zbor

#151 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 24 January 2011 - 03:08 PM

Am un prieten,noi ii spunem "big stick" ca e cam inalt,care,stiind ce maestru sunt la pilotat,si avand experienta la elicoptere
imi baga in cap ideea ca pe directie si elevatie sa pun giroscoape.Planorul mare Skywind are un atare sistem la care mi-a atasat si un giroorizont scump si zboara ciudat de bine-lasat singur compenseaza toate turbulentele Lempesului si se tot duce...
Bine ca zboara si....insectele !
0

#152 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 24 January 2011 - 11:08 PM

Vezi postareaflypol, la Jan 24 2011, 03:08 PM, a spus:

.............................................................
imi baga in cap ideea ca pe directie si elevatie sa pun giroscoape.Planorul mare Skywind are un atare sistem la care mi-a atasat si un giroorizont scump si zboara ciudat de bine-lasat singur compenseaza toate turbulentele Lempesusui si se tot duce...
.............................................................


Frumoase si bune giroscoapele la avionul omului numai ca la F4C sunt interzise cu desavarsire.

Adrian
0

#153 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 25 January 2011 - 09:25 AM

Veste trista pentru mine.Daca e asa le punem undeva ca sa poata fi scoase usor.Ideea de a avea un sistem de stabilizare(in afara ampenajelor)e tentanta mai ales la o "scumpatura" care-ti mananca o juma de viata.
Banzai si....sa fii iubit!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#154 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 25 January 2011 - 07:50 PM

Eu cred ca mai rau te incurci cu giroscoapele . Am cateva poze si nu sunt sigur daca sunt de la modelul tau dar poate te ajuta cu ceva .

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de gicosu: 25 January 2011 - 07:51 PM

0

#155 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 25 January 2011 - 08:23 PM

Nici eu nu i-as pune giro ! Ele ar ajuta la stabilizari pe 1,2 sau 3 axe in cazul in care apar turbulente, rafale de vant sau in cazul unui 3D cu un jet unde chiar ai nevoie neavand flux de aer pe suprafetele de comanda ( deh .. " elicea " e in spatele modelului ).
Nu stiu cat ar ajuta la aterizare ca sa tina modelul cu aripile paralele cu solul .... asta poti sa o faci usor din manuta ! Ce e mai greu din manuta , e venitul paralel cu solul si punerea rotilor usor usor jos - ca daca incepe sa topaie e jale !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#156 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 26 January 2011 - 09:46 AM

Multumesc prieteni! Renuntam!
Trenul de aterizare e de la RAF.Am comandat rotile de la Herbieweels;vin in 10 zile.Costa nu gluma insa merita;multumesc Gicosu(cred ca o sa te mai solicit la o parere dupa ca am obiectele).Multumesc Teo,daca nu e graba obiectele ,care sunt frumusele,o sa le trimit dupa ca ma intorc din Norvegia(probabil joi 4.02.Sa fiti iubiti rieteni!(neaparat Real Design).
Bine ca zboara si....insectele !
0

#157 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 27 January 2011 - 12:25 PM

Ne tragem in cafele dar sa nu uitam munca :Am lucrat zilele trecute la ampenajul vertical.Stabilizatorul vertical:rama din 15x15 abachi,imbinati in cep pe un sablon din placaj de 4mm.Nuturi taiate cu panza de 2 mm in care intra nervurile din placaj de 2 mm alternand cu balsa 2mm.Urmeaza slefuirea de profilare pe disc si slefuitorul de canturi.Directia va fi din miez de placaj de 1,5mm incleiat pe bord de atac si fuga din 12x12 si respectic 12 x6.balsa.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#158 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 27 January 2011 - 01:37 PM

Structura asta e chiar indestructibila :( !! DAR !!! Iarasi , sa nu uitam ca pe coada e foarte nasol cu greutatea !!!! Acum modelul asta o sa iasa in aceasta constructie solida din lemn , care imi place , dar pe viitor puteti adopta structuri mai "light" . De exemplu un profundor de acelasi model la scara 1/3 care are cateva fire de balsa , placaj si tevi de carbon tocmai pentru a fi cat mai usor .

Fisiere atasate


0

#159 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 27 January 2011 - 02:33 PM

Am inteles maestre! Poza ta ma pune pe ganduri........
Bine ca zboara si....insectele !
0

#160 Useril este offline   typer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 28-April 08

Postat 27 January 2011 - 03:16 PM

Vezi postareaflypol, la Jan 27 2011, 02:33 PM, a spus:

Am inteles maestre! Poza ta ma pune pe ganduri........


Si apropo de fuselaj, si eu am avut butuci de balsa la deriva incorporati in fuselaj, si a trebuit sa refac fuselajul la un yak, am pus si poze, deoarece nu puteam centra avionul, am dat jos 300g, enorm...Greutatea pe coada e cea mai rea, poate fi compensata doar cu mult plumb pe fata, si in general la profundor si deriva se foloseste cat de mult balsa. In poza pusa de George se vede ca cel care construieste a evitat pe cat posibil acei butuci, cat si orice forma de placaj la profundor.

Bafta la constructie.

Aceasta postare a fost editata de typer: 27 January 2011 - 03:23 PM

"An engineer once said to build something great is like swimming in honey"

"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
0

#161 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 29 January 2011 - 12:17 PM

Actiunea continua cu invatamintele si sfaturile prietenilor: in final stabilizatorul vertical arata cam ca-n poza.A fost usurat la limita impusa de rezistenta impusa.
Materiale extrem de usoareL abachi 0,25gr/cmc si balsa light 0,12 gr/cmc.Greutate totala ansamblu: stabilizator 117 gr.directie 67 gr. Total multumitor pentru socotelile mele.Am decis refacerea socotelilor cu inclinarea stabilizatorului cu 1,5 grade(defapt ca in realitate).Coada va ridica la 60 km/h inca 110 gr.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#162 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 05 February 2011 - 05:03 PM

Revenim in afaceri! Cat am stat in munti am reflectat si ajutat de manualul lui Sokolov am recalculat cuplurile din jurul centrului de presiune(de greutate).Calculul clasic: suma :[ Fortei( fie cu tine) X Bratului fortei (de la puntul de aplicare a fortei pana la CG =CP statica) din partea din fata trebuie sa fie egala cu suma din spatele CG.Diferenta o da cantitatea de combustibil din fata CG; la decolare modelul este mai greu in fata.Manualele spun ca 1,1pina la 1,15 x Cuplul posterior =cu Cuplul anterior.(empiric dar foarte apropiat de realitate).
La RAF SE5a model sub 12kg.socotelile se cam potrivesc ;aproape ca avem cam putin pe coada.
Plan de lucru:
1. montarea balamalelor si fixarea ampenajelor pe fuselaj.Lipirea etansarilor la fuselaj(fire de balsa 3x2 mm rotunjite ).Poze luni!
2. montarea servourilor la directie si elevatie.
3. fixare rezervorului si a casetei receptorului si powerboxului.Fixarea casetei acumulatorilor.(placaj 1,5mm)
4. fixarea definitiva a cabanei aripilor superioare
5. montarea urechilor cablurilor(incepe migaleala)
6. montarea provizorie a aripilor ,hobanelor,si incercarea tendoanelor ( cablu 0,95 mm/acrilon identic aspect otel).
ASTEPTAM ROTILE!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#163 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 February 2011 - 04:00 AM

Tare ma tem ca ampenajul orizontal cu un unghi de incidenta este o capcana. Sa ma explic. Daca ai ampenajul orizontal la un unghi de incidenta, va avea, natural, portanta. Dar va avea valoarea asteptata, doar, la o anumita viteza. La viteze diferite, mai mult te va incurca.
Foarte putine modele au ampenaj portant. Cazul clasic este Telemasterul. Ampenajul lui are profil plan-convex dar unghiul lui de incidenta este zero. Este o subtilitate delicioasa: daca primeste o pala de vant in fata, ampenajul compenseaza automat tendinta de a ridica nasul.
Multa, multa bafta si bine ai revenit.

PS. Cine-i Simonica? Mie imi place mult de Simona Florescu si cand aud de acest nume devin atent.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 07 February 2011 - 04:01 AM

0

#164 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 07 February 2011 - 08:12 PM

Sa ne traiesti drag prieten.oriunde ai fi,Dan Mitea! Eu,de fapt ,n-am nevoie de nici o incidenta la ampenajul orizontal.Linisteam si eu prietenii! Calculele s-au potrivit si aparatul e centrat bine.Am decis chiar sa mut servoul de la directie mult spre coada.Avionul 1/1 avea 1,5 grade inclinatie pozitiva la ampenaj la modelele 1917 dat fiind motorul Hispano mai usor.La modelul lui CD 1/6 au inclinat 2,2 grade dar e o "libelula" facuta din "paie". SE5a-ul Flypol e o fiara ,puternica,destul de grea;am incercat sa reproduc avionul care numai "insecta" nu a fost-trebuie tratat ca primul avion modern al sec.XX.Doua saptamani voi lucra putin fiind prins in "campania de targuri de primavara.Chestia cu stabilizatorul orizontal asimetric o folosesc la constructia de Wilga 2,1m si 2,7 m(in productie).Efectul e coplesitor la
pilotaj-da realitate ,pune orizontala unde trebuie iar la aterizare se pune singur pe gazon(da o tura la filmele de la Hobby construct 2010). Daca ajung anul asta la Quebec te caut! Nu mai zic sa fii iubit-acum"salvam leopardul!"
Bine ca zboara si....insectele !
0

#165 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2011 - 10:02 PM

Vezi postareaflypol, la Feb 5 2011, 05:03 PM, a spus:

cablu 0,95 mm/acrilon identic aspect otel


Pot sa-ti vin in ajutor cu cablu de otel (multifilar) de 0,6mm. Eu folosesc la straiuri si sarturi la veliere. Se poate sertiza excelent, daca convine dpdv "scale"
Pofteste uliul carpatilor?
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#166 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 February 2011 - 12:10 PM

Super binevenit! Contra cost !Se potrivesc!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#167 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2011 - 05:01 PM

Vezi postareaflypol, la Feb 9 2011, 12:10 PM, a spus:

Super binevenit! Contra cost !Se potrivesc!


Nasol! Contra cost nu mai am!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#168 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 February 2011 - 05:40 PM

Las-ca vii tu la Brasov! Cand ajund la faza de lucru corespunzatoare generozitatii ofertei voi striga dupa ajutor! 16 ml.!Multumesc mult!Fara sa vrei ai fost inscris in trupa de fani Flypol! 26.03 intalnire la Sanpetru?
Bine ca zboara si....insectele !
0

#169 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2011 - 06:01 PM

Vezi postareaflypol, la 11 February 2011 - 05:40 PM, a spus:

Las-ca vii tu la Brasov!


Obsedatule soimar! Sunt in Bv de aproape o luna!




Vezi postareaflypol, la 11 February 2011 - 05:40 PM, a spus:

16 ml.!


Tre sa vad daca am 16 m! Oricum, daca nu, la primul drum la Bucuresti, ma bag prin Obor si-ti iau cat vrei tu, sa-ti ajunga si la modelul de antrenament!

Multumiri pentru inscriere - sunt in trupa de fani demult, chiar daca nedeclarat!
Pregateste un sticker cu "Eliberati leopardul"!
Pe mine m-a emotionat (in sensul ca m-am enervat cand am vazut) poza asta, ce am gasit-o pe Google Earth, in zona gradinii zoologice Bv...
Demult am zis ca nu au ce cauta animale in gradini zoologice de genul celor din Romania, la fel de bine cum as vrea sa nu mai existe circuri in care sa fie dresuri de animale!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#170 Useril este offline   DAC 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 495
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Gender:Male
  • Location:corbeanca ilfov

Postat 12 February 2011 - 10:31 PM

Cu stima si respectul cuvenit.....salutare!. Stie cineva cumva ceva pe undeva, o sursa de tabla de aluminiu 99 sau similar, de 0,5 1 1,2.? Ofer recompensa, ....mai multa stima si mai mult respect.
0

#171 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2011 - 11:36 PM

DACULE, daca vrei tabla de aluminiu pentru elemente non-structurale, iti recomand cu caldura tabla tipografica. Este un aliaj de aluminiu extrem de maleabil. Grosimea uzuala este de 0,3mm insa. Dimensiune aprox. 35x50 cm, 50x70 cm sau 70x100 cm.
Perfect plana, este excelenta pentru facut tot soiul de capace, panouri, carenaje, pt. ca se ambutiseaza / deformeaza plastic excelent.
Daca crezi ca te coafeaza, intreaba printre prieteni daca nu stiu cumva de vreo tipografie. Roaga sa-ti faca rost de placi care nu au fost bagate deja in masina de tipar, caci acelea sunt deja usor curbate. Sunt perfect folosibile si acelea, insa tu trebuie sa ceri placi care nu au ajuns inca la tipar ci au fost detectate a avea defecte de expunere (pe partea cu emulsie fotosensibila) si din acest motiv nu au mai fost bagate le tipar. In mod normal, orice tipografie are asa ceva si nu ar trebui sa coste mai nimic.
Daca crezi ca vrei, vorbesc la cineva in Bucuresti dar trebuie sa treci tu pe acolo sa iei o placa-doua-trei-patru (50x70 cm)...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#172 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 February 2011 - 10:14 AM

Sa ma iertati prieteni dar doua saptamani nu mai postez nimic despre RAF SE5a.Asta nu inseamna ca nu lucrez!Ne vedem curand!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#173 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 15 February 2011 - 03:54 PM

Vezi postareaflypol, la 15 February 2011 - 10:14 AM, a spus:

Sa ma iertati prieteni dar doua saptamani nu mai postez nimic despre RAF SE5a.Asta nu inseamna ca nu lucrez!Ne vedem curand!


Organizezi o operatiune de comando pe la gradina zoologica?
0

#174 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 February 2011 - 07:48 PM

Ma mananca palmele dar mai am nevoie de ele sa termin RAF-ul!
Am ajuns la tren.Rotile sunt platite si vin in curand.Am zeci de poze cu trenul insa habar n-am cum functiona amortizorul ! Din poza lui George e clar ca in jurul axului a fost infasurat un cordon impletit elastic.In rest ceata!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#175 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 01 March 2011 - 07:24 PM

Nu va speriati ! Cu o mica(enorma pauza) reiau de joi constructia RAF-ului.Am cumparat Celebrul Koveral pentru o impanzire de clasa.E facut tot de matasarii de la Fratelli Sirio.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#176 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 16 March 2011 - 02:56 PM

Am montat sistemul de actionare a profundorului.Clasic din otel 4 mm in U cu parghie -sistem clasic pull-pull cu cabluri de 0,7 mmx 8 fire pe servou Graupner de 14 kg/cm 0,17 sec/60 grade.(suficient).Unghiuri caculate Up/down 6 grade.
Parghiile sunt ingropate in fuselaj-nu falsificam numic din frumusetea originalului.Adaugam in schimb 87 gr.la coada(e suportabil).Poze maine cand reusesc sa le micsorez.Leopardul!!!!!!!!!!!!!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#177 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 17 March 2011 - 09:09 AM

"maine" este azi.....???
No brain, no headache.....
0

#178 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2011 - 12:32 AM

Vezi postareaflypol, la 16 March 2011 - 02:56 PM, a spus:

...sistemul de actionare a profundorului.Clasic din otel 4 mm...


Ce Doamne iarta-ma, poa sa fie din otel de 4mm la profundor? O fi grosime de tabla? O fi vreun diametru? Ce poa sa fie ca sa aduca un plus de 87 gr.?
Hai cu pozele, ca sunt curios!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#179 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 19 March 2011 - 12:56 AM

Vezi postareaValteras, la 19 March 2011 - 12:32 AM, a spus:

Ce poa sa fie ca sa aduca un plus de 87 gr.?
Hai cu pozele, ca sunt curios!


servourile
0

#180 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 March 2011 - 04:00 PM

180mm tija de otel diam.4mm cu pargii din tabla de 3mm si o "mana de sudura" cu supertit fin plus o parte din greutatea servoului(74 gr. la 400 mm distanta).Maine fixeaz definitiv ampenajele si servourile.Herbie wheels a confirmat trimiterea rotilor(enorm de scumpe; 115 euro plus 19 transferul de bani).Ce e bine e ca am iesit din hibernare si
voi termina modelul prin aprilie 20.(doua luni intarziere fata de program).

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

Arata acest topic


  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro