Modelism - RHC Forum: RAF SE5a 2,5m/52cmc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

RAF SE5a 2,5m/52cmc de la planseta la zbor

#91 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 December 2010 - 07:46 PM

Asta suna a critica! Mi-o insusesc.Se confirma conditia suficienta si necesara.Ideea e ca pana acum n-am prea avut ce spune si arata.Sa fi iubit!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#92 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 December 2010 - 09:53 AM

Ajutor ! Cum sa fac sa am ceva timp liber sa avansez cu lucrarea?
Bine ca zboara si....insectele !
0

#93 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 22 December 2010 - 12:28 PM

Vezi postareaflypol, la Dec 22 2010, 09:53 AM, a spus:

Ajutor ! Cum sa fac sa am ceva timp liber sa avansez cu lucrarea?


Lasa secretara chinezoaica in concediu... :rolleyes:
No brain, no headache.....
0

#94 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 December 2010 - 07:24 PM

Exclus!!!! Daca o las din priviri 2 secunde pleaca si parca-mi pare rau.E buna ca ma scapa de vizitatori si pot lucra in sala de protocol unde mi-am mutat santierul.
Willie Nelson-"On the road again"-am reinceput cu forte proaspete si GinSeng .
Am finalizat coada si scaunele profundorului si casetei directiei-solutie simpla din doua chesoane de placaj 1,5mm(usurat bine ) imbracate cu balsa usor(felii de 10mm profilate prin slefuire).Profilul fuselajului se continua elegant usor arcuit.Pe acest sistem atat directia cat si profundorul sunt demontabile si usor de inlocuit in caz de mici "catastrofe"(prinse in suruburi M4 x 60 din polipropilena).
Am inbracat in balsa de 2mm legaturile aripilor la fuselaj si am incleiat pe lonjeronul inferior-emotii mari la asezare pentru a avea unghiuri de incidenta egale.Un mic "voodoo fiert cu mirodenii Fuchs "si ...norocul e de partea luptatorilor;5 grade peste tot.Afara erau minus 11 grade-deh! Vrei sa stai in secuime" trebe palinka si
nevaste de iubeste bine"!(si mai trebuie porc,zeama de varza,lemne de foc,paracetamol si inca multeeee !)

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#95 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 December 2010 - 07:57 PM

Faza urmatoare: realizarea (cum naiba sa-i spun) "cabanei superioare " sau legatura aripilor superioare-segment de aripa ce va fi fixata de fuselaj,la partea superioara ,cu 4 montanti inclinati.Practic exercitiu de confectionare aripa.Structura e "stil Flypol" :piese multe,usoare,prinse cu adeziv elastic in structuri cheson ce asigura, la greutati reduse, rezistenta si stabilitate maxima.Constructia pare "stufoasa" insa e rezistenta.Fuselajul a fost incercat la incovoiere cu sarcina la mijloc 8kg.Sageata a fost cam 2 mm.Teoretic se putea incarca la 10 kg.fara probleme.Pana acum ,ce se vede,3,23 kg.

Drag tanar modelist! N-am sfaturi deosebite.Cand asamblezi structuri de aripi fa-ti un sablon la 90 grade(ca in poze) prin lipirea a doua sipci pe o placa plana(sa zicem de PAL),traseaza pozitia nervurilor ,pune o folie de polietilena(de la bucatarie) la baza ; fii sigur ca aripa va iesi paralelipipedica si nu se va lipi de placa.
Folosirea adezivului poliuretanic spumant tip PU UHU(ieftin in orice supertehnicmarket) e indicata deoarece are timp de uscare 3-4 ore(daca ai gresit ceva mai poti interveni), e foarte usor si prin expandare umple goluri nedorite.Curge lent si se aseaza bine pe unghiuri.Mie-mi place desi in timp devine sfaramicios daca-l bate
soarele(radiatia UV datorita subtierii stratului de ozon pentru ca noi folosim deodoranti cu fluoruri,cloruri,si..."bromuri" ).

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#96 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 December 2010 - 08:07 PM

A ! Si o chestie care ar putea isca discutii.In poza a 4-a ,unde se vede burta avionului ,cei doi suporti de aripi ,va garantez pe cuvant de onoare, sunt in acelasi plan inclinat la 5 grade.In poza sa vede ca si cum ar avea unghiuri diferite(lumina venea din dreapata).Am insistat deoarece e o problema importanta pozitia lor dand inclinarea aripilor(aici toleranta e de sub o optime de grad).Alte detalii: intradosul (burta )nu este planeizat-operatia urmeaza pe slefuitorul cu disc de 400mm.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#97 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 22 December 2010 - 08:22 PM

Meserie te halesc !!!! Si cu scule bune !!!!!!! :) Pai merge cu palinca !
0

#98 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 December 2010 - 08:33 PM

Maestre! Chapeau! Ma bucura vorbele tale! Sti ce bine da mirosul de" palinca oparita" cu lemnul de tei mangaiat cu abraziv 220,sa mesteacanul din placaj infierbantat de panza traforajului,sau "acrisorul suav "al frasinului din hobanele proaspat lustruite cu ulei de citrice.Nu te inspaimanta catedrala asta model?

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#99 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 22 December 2010 - 09:03 PM

Foarte tare comparatia , chiar ca seamana cu o catedrala gotica , cu multe verticale inalte !!! Si cred ca de aceea au fost facute ( catedralele ) sa inspaimante pe micul om .
0

#100 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 23 December 2010 - 12:09 PM

Anunt! S-a mai intamplat un eveniment fericit;a sosit placajul de 0,8 mm/mesteacan finlandez-drept e doar clasa B dar pot incepe invelirea fuselajului!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#101 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 23 December 2010 - 08:49 PM

Drag tanar modelist! Se apropie sfarsitul de an si e timpul sa faci un "voodoo de inaltare a spiritului" ca sa onorezi anul care a trecut cu tot ce a avut bun in el.
Cum? Fa ca mine! Daca nu vrei sau nu poti sa zbori iarna se cuvine sa faci urmatoarele:
1.Curata modelele ,fa mici reparatii ca sa arate frumos,scoate acumulatorii si fa-le un ciclu de descarcare/incarcare si pune-i la loc uscat sa hiberneze si nu uita sa-i mai vizitezi la 2 saptamani si sa-i "gadili" cu voltmetrul( asa vor fi apti de zbor daca incalzirea globala va usca vreo pista de zbenguit).
2.De sarbatori cinsteste-ti "voinicii tai" motoarele cu metanol cu cateva picaturi de ulei puse prin locasul bujiei.Doua trei pale de "somn usor" sunt binevenite.Daca esti tipicar si le-ai spalat cu alcool ,unge-le bine!Le place uleiul sintetic(nu se gelifiaza usor).
3.Daca ai un fortos de benzinar,pe care nu vrei sa-l zbori iarna,scoate-i bujia si spala-l cu petrol(se mai gaseste) sau cu benzina cu 20% ulei 2T.Nu-i nevoie sa golesti carburatorul ,eviti sicativarea uleiului si lipirea valvelor din polipropilena si uscarea excesiva a membranei pompei.Toarna putin ulei in capul pistonului.
Daca mentinind ud carburatorul vei constata in primavara ca membrana a cedat cumpara alta;nu era de calitate!E bine ca rezervoarele sa fie golite.Eu le mentin 5-10% pline(am senzatia ca vaporii impiedica uscarea uleiului pe furtune).Daca nu zbori fa cadou benzina din stoc unui drujbas.Cumpara proaspata la primavara.
4.Motoarele electrice -suflate cu aer si cinstite cu cate o picatura de ulei pentru mecanisme fine pe rulmenti.
6.Tot ce este mufa,cuplaj electric,pini contacte-o boare de spray contacte electrice(bun si ieftin la Lukoil).
7. Jos elicele!(se pastreaza mai bine detensionate).Unse usor cu ulei de citrice sau ceara lichida ( pronto).Jos cu rotile de poliuretan.Pastrate curate culcate.
8.Daca esti bolnav de construit intai ocupa-te de scule(verificat,curatat,sortat,uns).Verifica si repara cordoanele electrice la masini ,prizele si fisele de 220V
Verifica periile("carbunii") masinilor electrice manuale.Schimba daca fac scantei mari la rotor!
Lemnul masiv(balsa,abachi,tei,plop,salcam,carpen) se pastreaza la loc uscat pe suprafata plana(la frig lemnul se usuca si se poate tensiona si curba daca este
pus pe verticala).Daca in incapere este umed (U> 80-90%) pune lemnul in cutii de carton ,pune si 1-2 plicuri de silicagel.Folia termocontractabila in folie de
polietilena.Placajele,materiale scumpe si pretioase ,se pun pe o suprafata plana ,uscata intre doua foi de carton.
9.Sorteaze pe categorii organele de asamblare,elementele de comanda,balamale,clipsuri,sigurante,parghii,cabluri.
10.Verifica adezivii-elimina pe cei expirati.( La cald cu cei sensibili gen aracet,acrilati,lavabile).
11.Ascute sculele (exemplu: cutite,dalti).Arunca cutterele sparte sau cu lama prea scurta.
FA ORDINE IN ATELIER,MATURA.ASPIRA,SPALA BLATURILE DE LUCRU.DU GUNOIUL !AERISESTE SI ODORIZEAZA ATELIERUL! Pune-ti o cana cu vin fiert,destinde-te in scaun si.........fa-ti bilantul !Da drumul viselor!
Nu te lasa pe tanjeala! De maine incepe iarna realizarilor tale! Nu tutunului,aromobotanicelor,excesului de alcoolcuredbull(ia exemplu de la Veres Zoltan),
sorteaza-ti prietenele( daca-i place sa te asiste in atelier, a ta e -daca te si ajuta nota 10,daca si zboara.....trezeste-te omule!Asa ceva e rar-nu poti fi chiat
tu norocosul).
Drag tanar modelist ! Daca ai atipit citind ce-am scris esti sigur obosit.Iar ai pierdut o noapte in club in loc de 3-4 ore la schi! Oricum...Sa fi iubit!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#102 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 23 December 2010 - 09:56 PM

Am descoperit un site cu 5 planse de uzina scanate....din pacate nu am putut sa le downloadez.

http://entertainment...568540113rytTRv

In plus, uite peste ce am mai dat:

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de pitts: 23 December 2010 - 10:00 PM

No brain, no headache.....
0

#103 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 23 December 2010 - 10:27 PM

Pentru ca "vibreaza in aer Craciunul" si pentru ca voi avea 4 zile de" mestesugit" in care se vor finaliza aripile de la modelul mare va rog sa ma lasati sa derapez o ultima data in melancolia sfarsitului de an si sa fac din suflet un cadou moderatorilor nostri dragi (si nu numai lor-zburatorilor ):blink: poza de pe Lempes la -9grade si.......fuga pe "youtubarie" .Multumesc! Sa fiti iubiti vesnic ! DIDO "CHRISTMAS DAY" -promit sa zbor RAF-ul pe cantarea asta de vis cu minunea asta de fata !

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#104 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 25 December 2010 - 01:27 PM

Fratilor! Sa traiasca vesnic Mos Craciun si spiritul lui! Mi-a adus cel mai fain cadou posibil:minidecupator si stand/menghina orientabila Proxxon! Acum sunt convins ca SE5a-ul ve zbura!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#105 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 December 2010 - 09:03 AM

Trebuie si un Gica contra...nu?
Tot aud de spalatul motoarelor cu alcool. De ce? Este higroscopic si ce ramane in motor va ajuta la ruginire. Asa poti lasa combustibilul in motor.
Gasesc mult mai logic, daca nu-i cu banat, sa se spele cu petrol lampant (Kerosen). Dizolva ceea ce alcoolul nu-i in stare, impiedica ruginirea si este gentil cu garniturile. Si bineinteles ulei dupa imbaiere.
Mestere, catedrala ta este o nebunie, nu ma satur sa o admir.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 26 December 2010 - 09:05 AM

0

#106 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 26 December 2010 - 10:18 AM

Sa ne traiesti prietene Dan Mitea! Ca de obicei ai dreptate.Acum... fraza a fost putin ciudata-recomandarea era ca "daca l-ai spalat cu alcool"uleiaza-l bine.Eu sunt fan propanol insa petrolul e bineinteles sfant la conservari avand 0,2-0,4% continutul nativ de izoparafine (la benzinare l-am recomandat expres).
Cred ca maine aripile mari vor fi gata.Incepe sa ma inspaimante o eventuala reparatie dat fiind numarul mare de componente. Sa fi iubit si....La multi ani!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#107 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 December 2010 - 06:38 PM

La multi ani si tie. Sa ai putere de munca si liniste sufleteasca pentru ca sa poti lucra cat mai mult. Sa-ti traiasca si secretara cea minunata. Ar trebui sa-i treci numele pe avion deoarece are un rol urias in realizarea lui.
In concluzie, sa fiti iubiti cu totii.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 26 December 2010 - 06:46 PM

0

#108 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 27 December 2010 - 12:18 PM

Acum ramane intre noi;nu e chinezoaica e....thailandeza cu nume ciudat;cum naiba sa scriu pe avion Nopong?Eu de obicei scriu nume de cantece(vezi Love on the Rocks,GoGoDancing girl,Sweet Caroline sau simboluri Acromania,God bless 53'th si alte nazbatii indecente).
Bine ca zboara si....insectele !
0

#109 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 27 December 2010 - 11:40 PM

Vezi postareadan_mitea, la Dec 26 2010, 09:03 AM, a spus:

cu petrol lampant (Kerosen).


Deci petrolul lampant e tot una cu Kerosenul? Sa stie si io.
0

#110 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 28 December 2010 - 09:15 AM

Aproximativ da.E fractiune de distilare a titeiului putin mai usoara decat cunoscutul petrol;chimic una sau doua legaturi in plus.
Fizic : seamana cu petrolul si arde cam la fel.
E o discutie lunga legata de folosirea lui la motoarele de autoturisme; deseori lumea face confuzie cu benzinele de avon cu cifra octanica inalta +100.Kerosenul are octani mai putini ,in motoarele cu ardere interna face mai mult rau "detonatia" fiind nesanatasa .
Kerosenul se autoaprinde mai greu(300 grade) ,e mai sigur in rezervoare,mai ieftin si in exces de oxigen da un volum de gaze foarte mare( ideal pentru turboreactoare).
Nu stiu daca turbinele de aeromodel folosesc combustibil similar insa banuesc ca da.
Pe vremuri combinatia eter etilic(exploziv),kerosen(petrol),ulei ricin o foloseam la motoarele de aeromodel cu apridere prin compresie tip "Randunica argintie" 2,5 cmc 120 lei( chinezesti de prin anii 70).
Bine ca zboara si....insectele !
0

#111 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 December 2010 - 09:54 PM

Pe aici, in viata de zi cu zi, kerosenul se foloseste pentru incalzit si iluminat corturile (petromax). Se gaseste de vanzare la magazinele pentru articole de camping.
Si, da, asa cum a spus si Flypol, este acelasi lucru cu gazul sau petrolul lampant. Dar, atentie, petrol lampant nu amestecurile "savante" care se vand uzual, pre numele lor "amestec a", "b" sau alte rahatisuri de nu mai stii la ce sunt bune. De fapt nu-s bune la nimic.
0

#112 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 29 December 2010 - 07:19 PM

Kerosen,suna ca senzatia pe care o ai stand in spatele modelului si impingand gazele la maxim pentru decolare!Parca tot raul din lume ramane in urma!
RAF-ul avanseaza;am trecut cu multa sudoare de constructia si fixarea montantilor suportului aripilor de sus.Dural 2,5mm/usurat prin frezare fante si placat cu mesteacan 3x0.25=0.75 (cel mai demential placaj finlandez).Pentru obtinerea unghiului 4,5 grade la aripa de sus si paralelism intre aripi am facut un dispozitiv simplu ,am plantat montantii in locasurile fuselajului,am gaurit si filetat M4.In ultimele poze se vede solutia de fixare montant intre nervuri cu teava dural.Urmeaza montantii posteriori.Surpriza a fost ca ansamblul e stabil chiar daca inca nu am fixat legaturile ( cablu 0,65 )in diagonala.
Drag tanar modelist! De multe ori nu poti monta piulite la interioare pe montanti,jambe,parghii.Nu te sfii sa filetezi obiectul din metal(dural sau alama la modelism).
Insemni pozitia gaurii,gauresti la diametru mai mic decat filetul surubului( la cat -vezi pe net tabele pentru filete metric-expl.M4 gaura de 3,2 sau chiar de 3 la aluminiu).Sanfreneaza baza gaurii cu un burghiu mai mare.Pune putin ulei sau ideal seu in gaura,centreaza si preseaza usor tarodul(scula de filetat),roteste usor mentinind presiunea.Dupa 7-8 ture tarodul se va misca mai usor deci filetul e gata.Desurubeaza tarodul,sufla spanul,fa o proba de infiletare cu un surub.
Nu pune tarodul in masina de insurubat :iti trebuie experienta multa sa nu rupi tarodul.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#113 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 29 December 2010 - 07:29 PM

La superpractictehnomarkete sunt truse filetat(exterior,interior)plus set burghie la 68 lei.Pentru un modelist e investitie pentru o viata.In loc de seu,pentru filetari in aluminiu se poate folosi orice grasime animala( slana,untura de porc si apoi daca filetul a reusit......slana,ceapa rosie si o boare de palincutza).

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#114 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 31 December 2010 - 12:52 AM

Frumos foc,mai usor cu adezivul...nici prea putin da nici prea mult nu-i bine.Tineti totusi cont ca e un model maricel si se acumuleaza destul de repede zecile de grame.
0

#115 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 31 December 2010 - 08:55 AM

Mie-mi spui? Deja am cam intrat in panica.In ritmul in care incarc "catedrala" voi atinge 12kg.Veste buna e ca aripile sunt usoare 680 gr/buc.Urmeaza oarece poze.
Trimit si mesaj! La multi ani!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#116 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 04 January 2011 - 05:54 PM

Salutari si "La multi ani!" echipei F4C.Printre palinci,vinoase,porcine si felicitari de sarbatori raportez ca am lucrat cu succes la aripi.Cateva imagini atasate din care se poate vedea structura aripii( cheson din lonjeroane balsa/placaj 2 mm si nervuri 1,5/2 mm).In poze nu se vad inca nervurile de bord atac din balsa 2mm care se fixeaza usor dupa ce intreg ansamblul e prelucrat(slefuit).Capetele de aripi,rotunjite se aplica ulterior.Bordurile de fuga sunt din balsa 2x6x22x1070 cumparate gata facute(solutie simpla si eficienta dat fiind ca oferta este buna la pret rezonabil).Succesul preciziei de asablare e dat de taierea crestaturilor pe lonjeroane (in pachet)
pe ferastraul circular cu panza de precizie de 2mmx250 -se obtin locase pentru montarea un "U" a nervurilor la distante egale si adancimi egale.Se poate vedea intradosul care este perfect plan(mai necesit o usoara slefuire pe partea concava a nervurii).

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#117 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 04 January 2011 - 06:36 PM

Solutia tehnica de realizare a aripii a fost corecta ;materialele si decuparile au permis obtinerea unei greutati rezonabile 330 gr/buc in brut.Adaugand winglet-urile,placile de 28x3mm(tendoane intrados),intariturile pentru fixare hobane,coltarele pentru cabluri,casete servouri,balamale si lonjeroane eleroane vom atinge posibil 420gr/buc ;total : 1700 grame( mai mult cu 50 grame decat in calcule).Am facut o poza cu aripile asezate in linie avand ca obiect de comparatie o masina de
gaurit.M-a luat cu frig: nu e mare e imensa!Frumos e ca incercarea la incovoiere a dat o sageata de sub 4,5mm la o sarcina de 5,5 kg.

Drag tanar modelist! Aripa este element esential pentru model.Diferenta de presiunea statica data de curentii de aer ce trec peste si pe sub profil da o forta ce actioneaza perpendicular pe axa profilului numita portanta.Cu cat diferenta de grosime a sectiunii transversale a aripii este mai mare cu atat portanta (care sustine modelul in aer) e mai mare.Profilul aripii poate fi asimetric (cu intradosul plan),semisimetric(cu rotunjiri sus/jos diferite) sau simetric(exemplu visatele acrobate).Portanta poate fi creata si prin inclinarea axei aripii pozitiv fata de axa modelului(la modelul SE5A 5,8 grade aripa inferioara si 4,5 grade superioara).Cu cat inclinarea sau grosimea profilului e mai mare cu atat rezistenta la inaintare e mai mare,viteza modelului mai mica si manevrabilitatea mai buna la viteze mici(vezi modelele pentru training 3D cu aripa foarte groasa).In toata teoria asta mai exista un numar Raynold care se explica un pic mai greu-curgere aerului pe suprafete e legata de celebra formula a unui tip istet numit Bernoulli.Daca auzi de NACA urmat de un numar e sigur un tip de profil testat la care se cunosc tabelar
parametri.Primul meu model avea un profil Clark Y(nu-l voi uita niciodata).Netul e plin de tabele si profile-daca vrei sa incepi cu ceva alege un asimetric.
In general centrul de greutate al modelului este in centru de presiune maxima a profilului( cam unde e grosimea maxima a nervurii daca aripa nu are inclinare) si poate fi la 25-33% din lungimea coardei nervurii aripii.27% este o pozitie care mie-mi place!

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#118 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 04 January 2011 - 08:00 PM

Raspuns la intrebarea dl.Sporea.O aripa cu profil simetric ,fara incidenta,nu are portanta fortele de pe intrados si extrados fiind egale(exemplu modelele de acrobatie).Cum zboara ? Era sa zic "habar n-am"! Pe de o parte un model mai are suprafete care fac portanta( suprafete inferioare fuselaj,cupola carlinga,cocoasa fuselaj spate) ,pe de alta parte zborul unui astfel de model este vectorial : combinatie intre curentul de aer format de elice pe aripa si si pozitia,la un moment dat, a profundorului care ,inclinat, schimba incidenta aripii pe doua directii(sus sau jos).Vitezele egale ale fileurilor de aer de pe profil centreaza modelul pe directia tractiunii motorului.Mai stim ca la aceste modele axa motorului este inclinata in jos (cu unghiuri intre 1,5-3,5 grade)fapt care creeaza un curent de aer mai mare pe dosul aripii formand o suprafata portanta din intrados.Astea sunt explicatii simple teoria formarii portantei ma depaseste si pe mine-poate stie mai multe Valteras care e de meserie.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#119 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 05 January 2011 - 07:10 PM

Sa ne fie iubiti cunoscatorii in domeniu care mi-au trimis mesaje legate de teoria zborului in care ma "balaceam".Multumesc Bogdan-domn si finut ca de obicei.Informatiile pe care le trimit sunt adresate celor ce se initiaza (tinerilor care vor) care isi pun intrebari si implicit incearca sa-si explice oarece fenomene.As vrea sa pot fi concis si lamuritor.Daca o iau razna criticati!
Lucrez la aripi: sunt decupate capetele din placaj de 1,5;urmeaza incleierea si montarea terminatiilor din balsa 4x4.Capetele rotunjite ale bordului de atac se umplu cu balsa de 4 mm si 6 mm urmand sa fie rotunjite prin slefuire.Aripa e facuta impreuna cu eleronul(lonjeroanele sunt dublate cu 2 buc.baghete 8x10 care,dupa slefuire,se taie in doua eliberand eleronul.Solutia e simpla si da suficienta precizie.
Ce mai vedem in poze? Lasati-ma sa ma laud.Decupatorul e un vis ;merita pretul(infiorator de mare).Se pot face taieri de raze mai mici de 6mm panzele de 3,5 mm latime taie foarte curat.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#120 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2011 - 09:18 AM

Vezi postareaflypol, la Dec 28 2010, 09:15 AM, a spus:

Aproximativ da.E fractiune de distilare a titeiului putin mai usoara decat cunoscutul petrol;chimic una sau doua legaturi in plus.
Fizic : seamana cu petrolul si arde cam la fel.
E o discutie lunga legata de folosirea lui la motoarele de autoturisme; deseori lumea face confuzie cu benzinele de avon cu cifra octanica inalta +100.Kerosenul are octani mai putini ,in motoarele cu ardere interna face mai mult rau "detonatia" fiind nesanatasa .
Kerosenul se autoaprinde mai greu(300 grade) ,e mai sigur in rezervoare,mai ieftin si in exces de oxigen da un volum de gaze foarte mare( ideal pentru turboreactoare).
Nu stiu daca turbinele de aeromodel folosesc combustibil similar insa banuesc ca da.
Pe vremuri combinatia eter etilic(exploziv),kerosen(petrol),ulei ricin o foloseam la motoarele de aeromodel cu apridere prin compresie tip "Randunica argintie" 2,5 cmc 120 lei( chinezesti de prin anii 70).


Daca imi este permis un mic off-topic:
Rafinarea si prima rafinarie moderna a petrolului a fost inventata de catre un gagiu pe numele lui Mehedinteanu si nu mai stiu cum. Prin distilarea fractionata a petrolului obtinem, in aceasta ordine: benzina usoara, benzina grea, white-spirit, petrol lampant, motorina si pacura. Prin cracare, la cca.400 de grade, din motorina si pacura obtinem: gaze de cracare, benzine, uleiuri, bitum, parafina, cocs de petrol si pacura de cracare.
Kerosenul nu e altceva decat petrol lampant foarte bine filtrat. Caracteristicile sale sunt foarte asemanatoare cu cele ale motorinei, principala diferenta fiind vascozitatea. Petrolul lampant (kerosenul) nu devine marmelada la temperaturi scazute asa cum se intampla cu motorina de aceea se utilizeaza la avioanele cu reactie ce zboara la altitudini mari si temperaturi foarte scazute. Poate fi utilizat cu succes in moatoarele Diesel, dar in amestec cu motorina, pt ca lubrifiaza mai prost decat aceasta si, fara acest amestec, exista riscul de a distruge pompa de injectie.
In moatoarele cu aprindere prin scanteie nu poate fi utilizat deoarece nu se evapora la temperaturi mici.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

Arata acest topic


  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

18 useri citesc topicul
0 membri, 18 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro