RAF SE5a 2,5m/52cmc de la planseta la zbor
#91
Postat 15 December 2010 - 07:46 PM
#92
Postat 22 December 2010 - 09:53 AM
#93
Postat 22 December 2010 - 12:28 PM
flypol, la Dec 22 2010, 09:53 AM, a spus:
Lasa secretara chinezoaica in concediu... :rolleyes:
#94
Postat 22 December 2010 - 07:24 PM
Willie Nelson-"On the road again"-am reinceput cu forte proaspete si GinSeng .
Am finalizat coada si scaunele profundorului si casetei directiei-solutie simpla din doua chesoane de placaj 1,5mm(usurat bine ) imbracate cu balsa usor(felii de 10mm profilate prin slefuire).Profilul fuselajului se continua elegant usor arcuit.Pe acest sistem atat directia cat si profundorul sunt demontabile si usor de inlocuit in caz de mici "catastrofe"(prinse in suruburi M4 x 60 din polipropilena).
Am inbracat in balsa de 2mm legaturile aripilor la fuselaj si am incleiat pe lonjeronul inferior-emotii mari la asezare pentru a avea unghiuri de incidenta egale.Un mic "voodoo fiert cu mirodenii Fuchs "si ...norocul e de partea luptatorilor;5 grade peste tot.Afara erau minus 11 grade-deh! Vrei sa stai in secuime" trebe palinka si
nevaste de iubeste bine"!(si mai trebuie porc,zeama de varza,lemne de foc,paracetamol si inca multeeee !)
Fisiere atasate
-
DSC00443__1024_x_768_.jpg (83.96K)
Number of downloads: 55 -
DSC00444__1024_x_768_.jpg (80.38K)
Number of downloads: 47 -
DSC00446__1024_x_768_.jpg (30.32K)
Number of downloads: 40 -
DSC00447__1024_x_768_.jpg (25.11K)
Number of downloads: 44 -
DSC00449__1024_x_768_.jpg (90.96K)
Number of downloads: 44 -
DSC00457__1024_x_768_.jpg (83.67K)
Number of downloads: 47 -
DSC00459__1024_x_768_.jpg (78.03K)
Number of downloads: 56
#95
Postat 22 December 2010 - 07:57 PM
Drag tanar modelist! N-am sfaturi deosebite.Cand asamblezi structuri de aripi fa-ti un sablon la 90 grade(ca in poze) prin lipirea a doua sipci pe o placa plana(sa zicem de PAL),traseaza pozitia nervurilor ,pune o folie de polietilena(de la bucatarie) la baza ; fii sigur ca aripa va iesi paralelipipedica si nu se va lipi de placa.
Folosirea adezivului poliuretanic spumant tip PU UHU(ieftin in orice supertehnicmarket) e indicata deoarece are timp de uscare 3-4 ore(daca ai gresit ceva mai poti interveni), e foarte usor si prin expandare umple goluri nedorite.Curge lent si se aseaza bine pe unghiuri.Mie-mi place desi in timp devine sfaramicios daca-l bate
soarele(radiatia UV datorita subtierii stratului de ozon pentru ca noi folosim deodoranti cu fluoruri,cloruri,si..."bromuri" ).
Fisiere atasate
-
DSC00451__1024_x_768_.jpg (76.35K)
Number of downloads: 52 -
DSC00452__1024_x_768_.jpg (72.19K)
Number of downloads: 38 -
DSC00454__1024_x_768_.jpg (75.12K)
Number of downloads: 45 -
DSC00455__1024_x_768_.jpg (81.29K)
Number of downloads: 49 -
DSC00460__1024_x_768_.jpg (74.48K)
Number of downloads: 58 -
DSC00461__1024_x_768_.jpg (81.78K)
Number of downloads: 69
#96
Postat 22 December 2010 - 08:07 PM
#97
Postat 22 December 2010 - 08:22 PM
#98
Postat 22 December 2010 - 08:33 PM
Fisiere atasate
-
DSC00462__1024_x_768_.jpg (72.25K)
Number of downloads: 44
#99
Postat 22 December 2010 - 09:03 PM
#100
Postat 23 December 2010 - 12:09 PM
#101
Postat 23 December 2010 - 08:49 PM
Cum? Fa ca mine! Daca nu vrei sau nu poti sa zbori iarna se cuvine sa faci urmatoarele:
1.Curata modelele ,fa mici reparatii ca sa arate frumos,scoate acumulatorii si fa-le un ciclu de descarcare/incarcare si pune-i la loc uscat sa hiberneze si nu uita sa-i mai vizitezi la 2 saptamani si sa-i "gadili" cu voltmetrul( asa vor fi apti de zbor daca incalzirea globala va usca vreo pista de zbenguit).
2.De sarbatori cinsteste-ti "voinicii tai" motoarele cu metanol cu cateva picaturi de ulei puse prin locasul bujiei.Doua trei pale de "somn usor" sunt binevenite.Daca esti tipicar si le-ai spalat cu alcool ,unge-le bine!Le place uleiul sintetic(nu se gelifiaza usor).
3.Daca ai un fortos de benzinar,pe care nu vrei sa-l zbori iarna,scoate-i bujia si spala-l cu petrol(se mai gaseste) sau cu benzina cu 20% ulei 2T.Nu-i nevoie sa golesti carburatorul ,eviti sicativarea uleiului si lipirea valvelor din polipropilena si uscarea excesiva a membranei pompei.Toarna putin ulei in capul pistonului.
Daca mentinind ud carburatorul vei constata in primavara ca membrana a cedat cumpara alta;nu era de calitate!E bine ca rezervoarele sa fie golite.Eu le mentin 5-10% pline(am senzatia ca vaporii impiedica uscarea uleiului pe furtune).Daca nu zbori fa cadou benzina din stoc unui drujbas.Cumpara proaspata la primavara.
4.Motoarele electrice -suflate cu aer si cinstite cu cate o picatura de ulei pentru mecanisme fine pe rulmenti.
6.Tot ce este mufa,cuplaj electric,pini contacte-o boare de spray contacte electrice(bun si ieftin la Lukoil).
7. Jos elicele!(se pastreaza mai bine detensionate).Unse usor cu ulei de citrice sau ceara lichida ( pronto).Jos cu rotile de poliuretan.Pastrate curate culcate.
8.Daca esti bolnav de construit intai ocupa-te de scule(verificat,curatat,sortat,uns).Verifica si repara cordoanele electrice la masini ,prizele si fisele de 220V
Verifica periile("carbunii") masinilor electrice manuale.Schimba daca fac scantei mari la rotor!
Lemnul masiv(balsa,abachi,tei,plop,salcam,carpen) se pastreaza la loc uscat pe suprafata plana(la frig lemnul se usuca si se poate tensiona si curba daca este
pus pe verticala).Daca in incapere este umed (U> 80-90%) pune lemnul in cutii de carton ,pune si 1-2 plicuri de silicagel.Folia termocontractabila in folie de
polietilena.Placajele,materiale scumpe si pretioase ,se pun pe o suprafata plana ,uscata intre doua foi de carton.
9.Sorteaze pe categorii organele de asamblare,elementele de comanda,balamale,clipsuri,sigurante,parghii,cabluri.
10.Verifica adezivii-elimina pe cei expirati.( La cald cu cei sensibili gen aracet,acrilati,lavabile).
11.Ascute sculele (exemplu: cutite,dalti).Arunca cutterele sparte sau cu lama prea scurta.
FA ORDINE IN ATELIER,MATURA.ASPIRA,SPALA BLATURILE DE LUCRU.DU GUNOIUL !AERISESTE SI ODORIZEAZA ATELIERUL! Pune-ti o cana cu vin fiert,destinde-te in scaun si.........fa-ti bilantul !Da drumul viselor!
Nu te lasa pe tanjeala! De maine incepe iarna realizarilor tale! Nu tutunului,aromobotanicelor,excesului de alcoolcuredbull(ia exemplu de la Veres Zoltan),
sorteaza-ti prietenele( daca-i place sa te asiste in atelier, a ta e -daca te si ajuta nota 10,daca si zboara.....trezeste-te omule!Asa ceva e rar-nu poti fi chiat
tu norocosul).
Drag tanar modelist ! Daca ai atipit citind ce-am scris esti sigur obosit.Iar ai pierdut o noapte in club in loc de 3-4 ore la schi! Oricum...Sa fi iubit!
#102
Postat 23 December 2010 - 09:56 PM
http://entertainment...568540113rytTRv
In plus, uite peste ce am mai dat:
Fisiere atasate
-
RAF_SE5a.jpg (124.37K)
Number of downloads: 44
Aceasta postare a fost editata de pitts: 23 December 2010 - 10:00 PM
#103
Postat 23 December 2010 - 10:27 PM
Fisiere atasate
-
_IGP5854__1024_x_1469_.jpg (107.86K)
Number of downloads: 24
#104
Postat 25 December 2010 - 01:27 PM
#105
Postat 26 December 2010 - 09:03 AM
Tot aud de spalatul motoarelor cu alcool. De ce? Este higroscopic si ce ramane in motor va ajuta la ruginire. Asa poti lasa combustibilul in motor.
Gasesc mult mai logic, daca nu-i cu banat, sa se spele cu petrol lampant (Kerosen). Dizolva ceea ce alcoolul nu-i in stare, impiedica ruginirea si este gentil cu garniturile. Si bineinteles ulei dupa imbaiere.
Mestere, catedrala ta este o nebunie, nu ma satur sa o admir.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 26 December 2010 - 09:05 AM
#106
Postat 26 December 2010 - 10:18 AM
Cred ca maine aripile mari vor fi gata.Incepe sa ma inspaimante o eventuala reparatie dat fiind numarul mare de componente. Sa fi iubit si....La multi ani!
#107
Postat 26 December 2010 - 06:38 PM
In concluzie, sa fiti iubiti cu totii.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 26 December 2010 - 06:46 PM
#108
Postat 27 December 2010 - 12:18 PM
#110
Postat 28 December 2010 - 09:15 AM
Fizic : seamana cu petrolul si arde cam la fel.
E o discutie lunga legata de folosirea lui la motoarele de autoturisme; deseori lumea face confuzie cu benzinele de avon cu cifra octanica inalta +100.Kerosenul are octani mai putini ,in motoarele cu ardere interna face mai mult rau "detonatia" fiind nesanatasa .
Kerosenul se autoaprinde mai greu(300 grade) ,e mai sigur in rezervoare,mai ieftin si in exces de oxigen da un volum de gaze foarte mare( ideal pentru turboreactoare).
Nu stiu daca turbinele de aeromodel folosesc combustibil similar insa banuesc ca da.
Pe vremuri combinatia eter etilic(exploziv),kerosen(petrol),ulei ricin o foloseam la motoarele de aeromodel cu apridere prin compresie tip "Randunica argintie" 2,5 cmc 120 lei( chinezesti de prin anii 70).
#111
Postat 28 December 2010 - 09:54 PM
Si, da, asa cum a spus si Flypol, este acelasi lucru cu gazul sau petrolul lampant. Dar, atentie, petrol lampant nu amestecurile "savante" care se vand uzual, pre numele lor "amestec a", "b" sau alte rahatisuri de nu mai stii la ce sunt bune. De fapt nu-s bune la nimic.
#112
Postat 29 December 2010 - 07:19 PM
RAF-ul avanseaza;am trecut cu multa sudoare de constructia si fixarea montantilor suportului aripilor de sus.Dural 2,5mm/usurat prin frezare fante si placat cu mesteacan 3x0.25=0.75 (cel mai demential placaj finlandez).Pentru obtinerea unghiului 4,5 grade la aripa de sus si paralelism intre aripi am facut un dispozitiv simplu ,am plantat montantii in locasurile fuselajului,am gaurit si filetat M4.In ultimele poze se vede solutia de fixare montant intre nervuri cu teava dural.Urmeaza montantii posteriori.Surpriza a fost ca ansamblul e stabil chiar daca inca nu am fixat legaturile ( cablu 0,65 )in diagonala.
Drag tanar modelist! De multe ori nu poti monta piulite la interioare pe montanti,jambe,parghii.Nu te sfii sa filetezi obiectul din metal(dural sau alama la modelism).
Insemni pozitia gaurii,gauresti la diametru mai mic decat filetul surubului( la cat -vezi pe net tabele pentru filete metric-expl.M4 gaura de 3,2 sau chiar de 3 la aluminiu).Sanfreneaza baza gaurii cu un burghiu mai mare.Pune putin ulei sau ideal seu in gaura,centreaza si preseaza usor tarodul(scula de filetat),roteste usor mentinind presiunea.Dupa 7-8 ture tarodul se va misca mai usor deci filetul e gata.Desurubeaza tarodul,sufla spanul,fa o proba de infiletare cu un surub.
Nu pune tarodul in masina de insurubat :iti trebuie experienta multa sa nu rupi tarodul.
Fisiere atasate
-
DSC00463__1024_x_768_.jpg (85.76K)
Number of downloads: 49 -
DSC00465__1024_x_768_.jpg (81K)
Number of downloads: 44 -
DSC00469__1024_x_768_.jpg (61.21K)
Number of downloads: 41 -
DSC00472__1024_x_768_.jpg (50K)
Number of downloads: 44 -
DSC00473__1024_x_768_.jpg (56.73K)
Number of downloads: 46 -
DSC00472__1024_x_768_.jpg (50K)
Number of downloads: 45 -
DSC00476__1024_x_768_.jpg (65.94K)
Number of downloads: 52
#113
Postat 29 December 2010 - 07:29 PM
Fisiere atasate
-
DSC00474__1024_x_768_.jpg (67.52K)
Number of downloads: 45 -
DSC00477__1024_x_768_.jpg (58.43K)
Number of downloads: 46
#114
Postat 31 December 2010 - 12:52 AM
#115
Postat 31 December 2010 - 08:55 AM
Trimit si mesaj! La multi ani!
#116
Postat 04 January 2011 - 05:54 PM
pe ferastraul circular cu panza de precizie de 2mmx250 -se obtin locase pentru montarea un "U" a nervurilor la distante egale si adancimi egale.Se poate vedea intradosul care este perfect plan(mai necesit o usoara slefuire pe partea concava a nervurii).
Fisiere atasate
-
DSC00478__1024_x_768_.jpg (69.81K)
Number of downloads: 47 -
DSC00479__1024_x_768_.jpg (61.27K)
Number of downloads: 41 -
DSC00480__1024_x_768_.jpg (73.68K)
Number of downloads: 40 -
DSC00481__1024_x_768_.jpg (74.12K)
Number of downloads: 35 -
DSC00485__1024_x_768_.jpg (49.79K)
Number of downloads: 39 -
DSC00487__1024_x_768_.jpg (81.22K)
Number of downloads: 46
#117
Postat 04 January 2011 - 06:36 PM
gaurit.M-a luat cu frig: nu e mare e imensa!Frumos e ca incercarea la incovoiere a dat o sageata de sub 4,5mm la o sarcina de 5,5 kg.
Drag tanar modelist! Aripa este element esential pentru model.Diferenta de presiunea statica data de curentii de aer ce trec peste si pe sub profil da o forta ce actioneaza perpendicular pe axa profilului numita portanta.Cu cat diferenta de grosime a sectiunii transversale a aripii este mai mare cu atat portanta (care sustine modelul in aer) e mai mare.Profilul aripii poate fi asimetric (cu intradosul plan),semisimetric(cu rotunjiri sus/jos diferite) sau simetric(exemplu visatele acrobate).Portanta poate fi creata si prin inclinarea axei aripii pozitiv fata de axa modelului(la modelul SE5A 5,8 grade aripa inferioara si 4,5 grade superioara).Cu cat inclinarea sau grosimea profilului e mai mare cu atat rezistenta la inaintare e mai mare,viteza modelului mai mica si manevrabilitatea mai buna la viteze mici(vezi modelele pentru training 3D cu aripa foarte groasa).In toata teoria asta mai exista un numar Raynold care se explica un pic mai greu-curgere aerului pe suprafete e legata de celebra formula a unui tip istet numit Bernoulli.Daca auzi de NACA urmat de un numar e sigur un tip de profil testat la care se cunosc tabelar
parametri.Primul meu model avea un profil Clark Y(nu-l voi uita niciodata).Netul e plin de tabele si profile-daca vrei sa incepi cu ceva alege un asimetric.
In general centrul de greutate al modelului este in centru de presiune maxima a profilului( cam unde e grosimea maxima a nervurii daca aripa nu are inclinare) si poate fi la 25-33% din lungimea coardei nervurii aripii.27% este o pozitie care mie-mi place!
Fisiere atasate
-
DSC00486__1024_x_768_.jpg (59.5K)
Number of downloads: 31 -
DSC00490__1024_x_768_.jpg (80.78K)
Number of downloads: 30 -
DSC00485__1024_x_768_.jpg (49.79K)
Number of downloads: 32
#118
Postat 04 January 2011 - 08:00 PM
#119
Postat 05 January 2011 - 07:10 PM
Lucrez la aripi: sunt decupate capetele din placaj de 1,5;urmeaza incleierea si montarea terminatiilor din balsa 4x4.Capetele rotunjite ale bordului de atac se umplu cu balsa de 4 mm si 6 mm urmand sa fie rotunjite prin slefuire.Aripa e facuta impreuna cu eleronul(lonjeroanele sunt dublate cu 2 buc.baghete 8x10 care,dupa slefuire,se taie in doua eliberand eleronul.Solutia e simpla si da suficienta precizie.
Ce mai vedem in poze? Lasati-ma sa ma laud.Decupatorul e un vis ;merita pretul(infiorator de mare).Se pot face taieri de raze mai mici de 6mm panzele de 3,5 mm latime taie foarte curat.
Fisiere atasate
-
DSC00491__1024_x_768_.jpg (46.62K)
Number of downloads: 41 -
DSC00492__1024_x_768_.jpg (66.5K)
Number of downloads: 43 -
DSC00493__1024_x_768_.jpg (56.73K)
Number of downloads: 45
#120
Postat 06 January 2011 - 09:18 AM
flypol, la Dec 28 2010, 09:15 AM, a spus:
Fizic : seamana cu petrolul si arde cam la fel.
E o discutie lunga legata de folosirea lui la motoarele de autoturisme; deseori lumea face confuzie cu benzinele de avon cu cifra octanica inalta +100.Kerosenul are octani mai putini ,in motoarele cu ardere interna face mai mult rau "detonatia" fiind nesanatasa .
Kerosenul se autoaprinde mai greu(300 grade) ,e mai sigur in rezervoare,mai ieftin si in exces de oxigen da un volum de gaze foarte mare( ideal pentru turboreactoare).
Nu stiu daca turbinele de aeromodel folosesc combustibil similar insa banuesc ca da.
Pe vremuri combinatia eter etilic(exploziv),kerosen(petrol),ulei ricin o foloseam la motoarele de aeromodel cu apridere prin compresie tip "Randunica argintie" 2,5 cmc 120 lei( chinezesti de prin anii 70).
Daca imi este permis un mic off-topic:
Rafinarea si prima rafinarie moderna a petrolului a fost inventata de catre un gagiu pe numele lui Mehedinteanu si nu mai stiu cum. Prin distilarea fractionata a petrolului obtinem, in aceasta ordine: benzina usoara, benzina grea, white-spirit, petrol lampant, motorina si pacura. Prin cracare, la cca.400 de grade, din motorina si pacura obtinem: gaze de cracare, benzine, uleiuri, bitum, parafina, cocs de petrol si pacura de cracare.
Kerosenul nu e altceva decat petrol lampant foarte bine filtrat. Caracteristicile sale sunt foarte asemanatoare cu cele ale motorinei, principala diferenta fiind vascozitatea. Petrolul lampant (kerosenul) nu devine marmelada la temperaturi scazute asa cum se intampla cu motorina de aceea se utilizeaza la avioanele cu reactie ce zboara la altitudini mari si temperaturi foarte scazute. Poate fi utilizat cu succes in moatoarele Diesel, dar in amestec cu motorina, pt ca lubrifiaza mai prost decat aceasta si, fara acest amestec, exista riscul de a distruge pompa de injectie.
In moatoarele cu aprindere prin scanteie nu poate fi utilizat deoarece nu se evapora la temperaturi mici.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.