RAF SE5a 2,5m/52cmc de la planseta la zbor
#1
Postat 30 September 2010 - 06:01 PM
abachi,balsa,placaj mesteacan,mahon,matase sirio,impregnanti naturali,motor 52cmc,electronica Troy( de la nesuferitii de americani).
#2
Postat 30 September 2010 - 08:30 PM
Da-ne si noua detalii.....?
#3
Postat 01 October 2010 - 05:42 AM
Bafta si, te rog, sa nu uiti sa ne (sigur nu sunt singurul) incanti cu descrieri si fotografii.
#4
Postat 01 October 2010 - 10:31 AM
Capitolul.1. De ce am ales RAF SE 5a.Asa cum Hurricane si Spitfire au cam salvat Marea Britanie in al doilea razboi mondial
SE5a,cu toate cele 3 variante a facut o figura remarcabila in primul.Imi scapa numele unui film emotionant cu Rock Hudson
si Julie Andrews,despre iubiri mari din primul razboi,in care SE5a zbura emotionant de frumos.
2.Daca va uitati bine ,ca model,e usor de facut sa zboare.Bot lungut fata de Sopwith,Albatros sau Fokkere.
Suprafetele de control sunt generoase .Comparand bratele de calcul ale momentelor de echilibru se cam potrivesc
cu cele de la Pitts.Problematica consta in realizarea corecta a aripii: profilul e bine gandit,greu de realizat.
Concavitatea posterioara a intradosului o voi reduce cu 20% cel putin ;vizual un strat de patina gri inchis reface
imaginea originala si n-o sa supere pe nimeni .Urmeaza poze.
#5
Postat 01 October 2010 - 10:54 AM
2. Nu ai motive sa "umfli" profilul; il poti folosi pe cel original si iei puncte aditionale la "craftmanship"; daca nu. PIERZI punctele alea si inca ceva pe deasupra :D
Aceasta postare a fost editata de pitts: 01 October 2010 - 10:55 AM
#9
Postat 14 October 2010 - 04:38 PM
Stie cineva un furnizor de taiere cu laser( in placaj de aviatie /tei/mesteacan de 1.5 mm grosime=80 nervuri cu traseu de 0.98ml ) la un pret de bun simt? Modelul este vectorizat in Corel.Ce fac eu de proba cu decupatorul manual e bine doar pentru
probe.Multumesc !
#10
Postat 14 October 2010 - 08:20 PM
flypol, la Oct 14 2010, 05:38 PM, a spus:
la sfatul unuia dintre "ultimii romantici" fac un model de proba scara 1/4 si unul de prezentare scara 1/3.5.
...........................................................
Daca tot faci doua, fa doua la aceeasi scara, cu grade diferite de finisare dar cu aceeasi greutate si aceleasi unghiuri de calare.
Asa vei avea un model de concurs pe care il trimezi si pe urma il pui in lada, pe gabarit, si unul cu care sa te antrenezi.
Spor la lucru,
Adrian
#11
Postat 15 October 2010 - 05:44 AM
flypol, la Oct 14 2010, 07:35 PM, a spus:
formular de calcul pentru biplane cu aripi decalate destul de mult.
Schimba extensia fisierului atasat din .pdf in .xls si vezi daca te ajuta.
Fisiere atasate
-
Design_Calc.pdf (114.5K)
Number of downloads: 111
#12
Postat 15 October 2010 - 10:07 AM
acum fac proiectare aeromodel incercand solutii de realizare: amplasare panouri esentiale( suport motor,locas rezervor din tabla alama,sectiune cocpit si mai ales panourile suportilor aripilor,placi inferioare suport tren).
S-a gasit client pentru primul model deci efortul financiar este acoperit.Big foot a reusit sa-mi cumpere planuri germane de aeromodel ! Pitts a reusit sa-mi trimita formularele de calcul pentru CG.
Am acum niste emotii sa nu va spun! Am gasit un pasionat care are decupator laser deci nervurile pentru 2,5 m ,100% ca originalul vor fi gata marti-pret de bun simt!
#13
Postat 15 October 2010 - 10:32 AM
#14
Postat 15 October 2010 - 12:20 PM
Alex. : contact@spotdesign.ro tel 072887497. In Brasov cea mai buna oferta a fost 1,78 euro/ml ;alex mi-a propus
0.8 euro /ml la 80 buc.
#15
Postat 16 October 2010 - 11:26 AM
Multumesc Pitts-formularul a functionat.La o coarda de 460 mm/aripa si un decalaj de 1'si 6" 1/2:3.5 CG cade la 150mm de bordul de atac al planului superior.Incarcarea pe partea anterioara a fuselajului va fi de 2970gr. (motor,2xLipo,Powerbox,rezervor de metal retro de 140 gr.(600 ml),servo motor plus greutatea structurii 530 gr. ,elice22x6.
Silviu are mare dreptate.Problema la clasa asta e greutatea finala.
Ce e bine,jongland cu toate formulele de calcul de portanta,putem obtine, la o incidenta de 5 grade a ambelor planuri,un minim de zbor de 54,8 km/h real avionul avea un maxim de 220km/h. 220:3,5=62,86km/h.E infiorator!Mi se pare viteza de zbor foarte mica.
#16
Postat 16 October 2010 - 02:34 PM
N-ar strica totusi sa ii calculezi si incarcarea alara. Ti-ar da un plus de informatii despre cum va zbura. Macar asa, in mare.
#17
Postat 17 October 2010 - 01:11 PM
8,3 kg de model pe o suprafata portanta de 2 x 2,5 x 0,48 plus front intrados fuselaj 0,32x 0,38 ( care e portant inclinat la 18 grd.Aripa inclinata la 5 grd.
8300 gr.:262 dmp= 32 gr/dmp( suna de parca ar fi model din balsa ,acoperita cu japoneza la zbor liber) .La calculele primare am mers pe un estimat de 50gr/dmp.Vedem marti cat de grele ies aripile .Multumesc!
#18
Postat 18 October 2010 - 07:47 AM
#19
Postat 19 October 2010 - 11:17 AM
ajungem la 1990 gr. plus 580 gr.fuselaj aferent 2570 =am depasit cu 60 gr.planificatul proiectat).
#20
Postat 21 October 2010 - 02:37 PM
Sa traiasca Bigfoot ! Aduce un chinez nou ,fortos si cred destul de sigur tinand cont ca fratele mai mic trage de vreo 6 luni
Wilga 1/5 si are numai 2,4CP.(24-25 zboruri fara repros).
CRRC GF55ii twin de 5,6 cp/7000 rot/in.E noutate si nu e exagerat de scump 328$ pe lista.
Fisiere atasate
-
2010623133346167.jpg (49.53K)
Number of downloads: 63 -
2010521133730824.jpg (22.56K)
Number of downloads: 61
#21
Postat 22 October 2010 - 07:20 PM
#22
Postat 23 October 2010 - 06:24 AM
Greutatea modelului ,din calculul de materiale atinge 10kg,motorul trage 9 kg usor.
Nu gasesc roti retro la diametrul de 200 mm .dar mai sapam.
#23
Postat 23 October 2010 - 10:34 AM
flypol, la Oct 23 2010, 07:24 AM, a spus:
.........
Nu gasesc roti retro la diametrul de 200 mm .dar mai sapam.
1. Ce-ar fi daca nu ar ramane afara pipele alea?.....
2. Din cate stiu eu, exista cineva in Bucuresti care face roti retro.....o sa il contactez, aflu cat cere, dupa aia va pun in legatura directa.
#24
Postat 24 October 2010 - 08:18 PM
#25
Postat 08 November 2010 - 05:27 PM
am inceput bine.Atentie vin poze!( Daca reusesc sa le micsorez pana la 300-350k).
#26
Postat 08 November 2010 - 09:25 PM
Fisiere atasate
-
raf_nou_008__1024_x_768_.jpg (19.76K)
Number of downloads: 115 -
raf_nou_012__1024_x_768_.jpg (22.21K)
Number of downloads: 86 -
raf_nou_013__1024_x_768_.jpg (31.79K)
Number of downloads: 74 -
raf_nou_014__1024_x_768_.jpg (19.71K)
Number of downloads: 80 -
raf_nou_015__1024_x_768_.jpg (35.66K)
Number of downloads: 87 -
raf_nou_016__1024_x_768_.jpg (32.35K)
Number of downloads: 97 -
raf_nou_017__1024_x_768_.jpg (53.33K)
Number of downloads: 95 -
raf_nou_018__1024_x_768_.jpg (46.46K)
Number of downloads: 100 -
raf_nou_019__1024_x_768_.jpg (44.7K)
Number of downloads: 93 -
raf_nou_020__1024_x_768_.jpg (52.64K)
Number of downloads: 105 -
raf_nou_021__1024_x_768_.jpg (59.86K)
Number of downloads: 128
#27
Postat 08 November 2010 - 09:31 PM
Fisiere atasate
-
raf_nou_023__1024_x_768_.jpg (70.48K)
Number of downloads: 140 -
raf_nou_025__1024_x_768___1024_x_768_.jpg (54.67K)
Number of downloads: 126 -
raf_nou_026__1024_x_768_.jpg (57.96K)
Number of downloads: 136 -
raf_nou_027__1024_x_768_.jpg (56.05K)
Number of downloads: 153 -
raf_nou_028__1024_x_768_.jpg (65.16K)
Number of downloads: 154 -
raf_nou_029__1024_x_768_.jpg (64.81K)
Number of downloads: 157
#28
Postat 08 November 2010 - 09:40 PM
Fisiere atasate
-
raf_nou_022__1024_x_768_.jpg (62.01K)
Number of downloads: 112 -
raf_nou_024__1024_x_768_.jpg (50.45K)
Number of downloads: 121
#29
Postat 09 November 2010 - 08:56 AM
Aripa este un produs modern.Dupa cum se vede respect forma originala insa nu voi folosi baghete ca lonjeroane ci placi de abachi si balsa late de 16,18,25,28mm(gros.4 si 6 mm) toate facand un cheson rezistent.Coarda pe extrados are 430mm la o grosime de 28mmToate nervurile sunt taiate cu laserul lui Alex din placaj de aviatie de 1 si 1,8mm(76 buc).
#30
Postat 09 November 2010 - 10:49 AM
axul este la 5/8 din inaltimea panoului frontal.Momentul de rasturnare e mai mare decat la varianta se5 cu axul la 1/3 de la baza ( era mult mai usor de echilbrat insa nu arata prea bine).Coada e toata din balsa pe rame de abachi-extrem de usoara.