RAF SE5a 2,5m/52cmc de la planseta la zbor
#631
Postat 09 September 2014 - 05:27 PM
a fost excelent ....pacat ca a suflat vintul.
#632
Postat 10 September 2014 - 07:22 AM
Silviu a fost extrem de profesionist si de corect. M-a ajutat enorm sa inteleg ca la model merita sa mai lucrez,identificand detalii incorecte pe care eu nu le sesizasem. Vad CN F4C -ul din 2015 grandios. Sper deoarece multi buni,care azi ezita,vor termina modelele si vor veni.Cred ca merita sa-ti iei un respiro de concediu si sa te intorci pentru 5-6 zile sa vezi! :rolleyes: Sunt sperante mari ! Am si eu vreo cateva! :rolleyes:
#633
Postat 10 September 2014 - 07:27 AM
ALBERT STEFAN, la 09 September 2014 - 05:27 PM, a spus:
a fost excelent ....pacat ca a suflat vintul.
Stefan draga,vantul ca vantul,morcovii au fost mari. Sambata,daca reusesc sa schimb rotile Herbie,cam fragile,incepem sa-l zburam La Satu Nou sau la Prejmer( Pe sanpetru e iar concurs,am inteles-Se agita Vasile Pop cu campionatele insa apar rezultatele).Important e ca RAF-ul zboara.Multumesc pentru sustinere!
#634
Postat 10 September 2014 - 07:28 AM
#635
Postat 10 September 2014 - 07:30 AM
Nu uita sa depui o cerere ca la anul, campionatul de F4C poate se tine la matale acolo la Sanpetru-Brasov.
#636
Postat 10 September 2014 - 08:11 AM
Plan de refacere a modelului RAF SE5a pentru CN F4C 2015
1. Identificarea greselilor de proiectare si constructie evidentiate de comisia de arbitri:
- Voi insista la "The Vintage Aviator" sa trimita inapoi desenele avizate si voi compara la scara dimensiunile detaliilor
pozitia corecta a diedrului aripilor,tetiera,bechia si ansamblul amortizor spate,pozitia echiilor,detaliile de pe dos,
pozitia trenului de aterizare,schimbarea rotilor si marirea cursei amortizoarelor,pozitia parbrizului si a cabanei aripii
superioare,completarea cablurilor de intindere ,refacerea intariturilor hobanelor,refacerea capotajelor mediane.
2. Desene dupa pozele trimise de Teo_Costin( multzam Teo-esti un mare domn) pentru pozitia si dimensiunea fiecarui detaliu
de pe fuselaj si carlinga. Refacerea zonei radiator si simplificarea deschiderii capotei superioare.Refacerea armelor.
3. Lamurirea cu constructorul neo-zeelandez a culorii dupa NSC. Sper ca la trimiterea deocumentatiei vor anexa mostra culoare
promisa de la inceputul colaborarii.
4. Proiectarea unei elicii scale buna si de zbor.Executia a doua bucati pe sablon si finisarea scale.Solutie pentru prinderea
elicii in varianta scale,fara saiba vizibila.Elicea va fi de 24x8 pentru reducerea turatiei motorului,aspect scale.
5. Cumpararea de canistra esapament si refacerea tevilor esapamentului in varianta functionala . Cuplarea la canistra si
acordarea sonoritatii ansamblului la max.80 dB. Exista sita amortizor la SDS.
6. Refacerea scale a intreg intradosului de fuselaj si aripi(neglijate initial si depunctate sever).
7. Refacere schemei electronice si de servo pentru acces la comutatoare prin usa compartimentului bagaje de la carlinga.
8. Zbor in perioada 15.09-15.10 pentru familiarizarea cu modelul si descoperirea din timp a imperfectiunilor in reperele
ce pot afecta comenzile. Sfaturile lui REAL_DESIGN trebuie urmate,jocurile si EPA/EXPO haotic reglate puteau compromite
modelul la zborul inaugural.
Program : luna septembrie-planuri documentatii,zbor
luna : octombrie ,zbor si lucru la decoraile ce se pot atasa ulterior(armament,masca radiator,elice,roti
tren de aterizare,parbriz,bechie noua.
luna : noiembrie , demontarea capotajelor si refacerea structurii invelisului( Atentie la cusatura cu capse!)
constructia de aripi noi cu comenzi eleroane pe cabluri si scripeti
luna decembrie: lucru la Wilga( turnarea din compozit a fuselajului)
luna ianuarie : lucru la Wilga :( executie aripi si ampenaje)
luna februarie: tren aterizare Wilga 1:3,cockpit,montaj motor EME120
luna martie : montare detalii pe Wilga,vopsire,ferestre,tren aterizare
luna aprilie : montare RAF si vopsire,refacerea inscrisurilor scale,marirea cocardelor,text corect "Wanganui".
montarea sistemului nou de evacuare gaze.Zbor la" FlyFlowerPower" :rolleyes:
luna mai: Refacere electronica,schimbare bloc alimentare cu Evolution powerbox.
Zbor,zbor,zbor....exersarea programului de zbor scale
luna iunie: Probe de zbor si pregatire Wilga pentru Record Guiness,zbor paralel cu originalul.
Cam asa vad eu un program serios de munca. Sa speram......ca!
#637
Postat 10 September 2014 - 08:22 AM
Teo-Costin, la 10 September 2014 - 07:30 AM, a spus:
Nu uita sa depui o cerere ca la anul, campionatul de F4C poate se tine la matale acolo la Sanpetru-Brasov.
Aeroclubul Iosif Silimon Brasov
Comandant/ Sef sectie modelism
Catre Federatia Romana de Modelism,Comisia de aeromodelism
Solicitare organizare competitie sportiva aeromodele
Prin prezenta va solicitam sa analizati si sa programati desfasurarea Campionatului National de Aeromodelism la clasele
F4C si F4H, modele machete radiocomandate,in perioada 4,5,6 septembrie 2015,in cadrul Aeroclubului Iosif Silimon Brasov
pe arealul aeromodelism din Aerodromul Sanpetru.Costurile desfasurarii competitiei vor fi suportate de aeroclub prin
grupul de sponsorizare FlyPol Aerogrup si sustinatori. Aeroclubul pune la dispozitie locatia si spatiu de cazare pentru
participanti si comisia de arbitri.
Comandant: Stelian Cojocaru
Sect.aeromodelism: Dorin Feldioreanu
#638
Postat 10 September 2014 - 09:01 AM
#639
Postat 11 September 2014 - 07:39 AM
Daca insisti si spui ca scri din parte Aeroclubului Romaniei(cum am mintit eu :blush: ) iti dau oarece informatii.
Dupa o luna mi-au raspuns ca o sa-mi vizeze desenele si le vor trimite inapoi. Englezi neozeelandezi! Constipati! Oieri!
#640
Postat 11 September 2014 - 08:03 AM
Multumesc domnu Flypol.
#641
Postat 11 September 2014 - 09:50 AM
Teo-Costin, la 11 September 2014 - 08:03 AM, a spus:
Multumesc domnu Flypol.
Vezi asta la Windsock:
http://www.windsockd...lume-1-35-p.asp
Si asta la Osprey:
http://www.ospreypub...r_9781782003533
#642
Postat 11 September 2014 - 10:11 AM
MADA, la 11 September 2014 - 09:50 AM, a spus:
http://www.windsockd...lume-1-35-p.asp
Si asta la Osprey:
http://www.ospreypub...r_9781782003533
saru'mana maestre dar le am pe astea si cam tot ce se gaseste pe net de cumparat, problema ar fi cu desenele alea in 3 vederi de certificat asa cum vorbeam mai devreme prin postarile anterioare.
si cu schema de culoare ..... aia cu rosu din cartea cu EIII imi place dar nu stiu daca se accepta .....
#643
Postat 11 September 2014 - 10:31 AM
Teo-Costin, la 11 September 2014 - 10:11 AM, a spus:
si cu schema de culoare ..... aia cu rosu din cartea cu EIII imi place dar nu stiu daca se accepta .....
Cartea de la Windsock are 6 pagini cu toate desenele. Acelea sunt vederile de care ai nevoie si aduci cartea cu tine si nu mai ai nevoie de nici o certificare.
Se accepta orice schema de culoare publicata. De obicei in carte ai si descrierea culorilor, inclusiv la pozele alb negru, facuta de autori consacrati in domeniu, dupa care sunt realizate si reproducerile color.
Dar o schema pe care nu o gasesti si la un model de la care sa poti folosi si poze de detaliu nu te ajuta la stand.
Aceasta postare a fost editata de MADA: 11 September 2014 - 10:34 AM
#644
Postat 11 September 2014 - 10:34 AM
MADA, la 11 September 2014 - 10:31 AM, a spus:
Se accepta orice schema de culoare publicata, in mod normal in carte ai si descrierea culorilor inclusiv la pozele alb negru. Reproducerile sunt semnate de Ray Rimell?
am inteles. daca este putem discuta la F4C sa nu poluam topical lui Flypol. multumesc MADA
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 11 September 2014 - 10:35 AM
#645
Postat 11 September 2014 - 02:36 PM
#646
Postat 15 September 2014 - 08:40 AM
Dotare : - becuri cu led lumina naturala ,scumpe,economice ...lucsi multi ,etc,etc
- masa de lucru cu platou rotativ(pentru amatori platou gasiti la magazinul ala suedez din Baneasa).
- etajere in consola cu suport de scule ,tavite accesorii,set de prize 220 si 380V
- masa de lacatuserie cu menghina,polizor,masina de gaurit de banc,dispozitiv indoit tabla,platou de lipit metal
- set croire /rindeluire lemn : minicirculat cu panza 2mm,panglica,rindeluire,slefuire cu disc,ventilatie
Spatiul va avea 25 mp si va fi apt sa fie folosit de doi modelisti si aparatele lor( stocate pe platforma sub acoperis)
#647
Postat 15 September 2014 - 10:46 AM
#648
Postat 15 September 2014 - 11:37 AM
Exemplu si ce trebuie facut:
Deficiente : 1. Curbura marginii carlingii nu e conforma; e mult prea decupata si rotunjita
- se desface mansonul de piele sio se reface panoul lateral cu profilul real
2. Pe capota superioara nu se vede fereastra de vizionare interior
- se decupeaza fereastra 50x40 si se monteaza o fereastra scale
3. Se repozitioneaza parbrizul cu 15 mm mai spre coada si se inclina la 60 grade, nu 45.
- se demonteaza ansamblul si se indoate suportii din tabla la noul unghi.Se repozitioneaza cu nituri.
4. Inscrisul de origine "Wanganui" este incorect si incomplet ca fonturi si text din colant de plastic cam
fals si de asemenea este pozitionat gresit fata de cocarda.
- se dezlipeste colantul,se dezlipeste cocarda, se spala panza cu izopropanol,se scrie de mana cu pensula
noul text.Se face alta cocarda prin vopsire cu sablonul in pozitia corecta,inaintea textului.
5. Fontul inscrisului de inmatriculare este complet incorect.
- se dezlipeste se degreseaza si se face inscris scale cu pensula respectandu-se forma si dimensiunea
literelor,culoarea si distanta intre caractere
6. Tetiera pilotului este prea inalta
- se dezlipeste si se inlocuieste cu alta cu 18 mm mai joasa si 1 cm mai lunga spre spate
7. Bordura anterioara a carlingii are o streasina nefonforma.
- se desface mansonul din piele si se taie la cota reala.
8. Lipsa cusatura infolierii din panza pe lateralele fuselajului
Sunt doua solutii: a. lipirea unui cordon din panglica de 12 x 0,3 pe care se coase snurul
b. desfacerea impanzirii fuselajului si repozitionarea Koverall-ului prin coasere
pe capse de 2mm( obtinute din capete de nituri pop- 114 buc). Munca titanica dar
asta e calea cea mai buna pentru scale
Voi posta modificarile pas de pas,....pentru cine e curios.
Fisiere atasate
-
rsz_carlinga_7.jpg (125.92K)
Number of downloads: 66
#649
Postat 15 September 2014 - 11:47 AM
Fisiere atasate
-
se5_history_002.screensize.jpg (116.52K)
Number of downloads: 55
#650
Postat 15 September 2014 - 12:08 PM
- estimat materiale : 52 roni
- estimat timp de realizare: 20 ore
Fisiere atasate
-
rsz_p1010103.jpg (129.47K)
Number of downloads: 52
#651
Postat 17 September 2014 - 10:39 AM
- am inceput recroirea capotajelor si aplicarea elementelor de inchidere si nituirea.Tabla de aluminiu 0,25,foarfeca de tabla,
dispozitiv de indoit,nituri pop cu cap rotund 2 mm( raritati),nituri 2,5 mm.
- vopsesc capota partea interioara si aplic pe ampenajul vertical zona de imbinare cu doua gusee pe fiecare parte.
- proba de foc: refacerea radiatorului(integral ,cu detalii numai din tabla aluminiu).Daca reuseste,cum sper,lucrarea merita
continuata; daca nu ,tot o terminam.
Poze comparative:
Fisiere atasate
-
rsz_arme_2.jpg (89.29K)
Number of downloads: 98 -
rsz_arme_3.jpg (84.67K)
Number of downloads: 98 -
rsz_det_coada.jpg (100.51K)
Number of downloads: 97
#652
Postat 17 September 2014 - 10:41 AM
Fisiere atasate
-
det motor.JPG (331.37K)
Number of downloads: 65
#653
Postat 17 September 2014 - 10:44 AM
avionului cu 4 tije mascate de 4 mm filetate la ambele capete.Incep acum!
Fisiere atasate
-
det motor 3.JPG (429.67K)
Number of downloads: 78
#654
Postat 17 September 2014 - 10:55 AM
Fisiere atasate
-
rsz_bord_raf_9.jpg (80.05K)
Number of downloads: 85
#655
Postat 05 September 2015 - 11:03 AM
Am reanceput finalizarea lucrurilor inexacte de pe primul model.
Poze cu comparatiile:
-Elementul reprezentativ la model este botul cu celebrul radiator : 25 ore de munca si...e altceva,se vede fagurele,aripioarele deflectie,obturatorul,bridele de legatura pe fuselaj.
- Motorul este acum copie fidela a originalului Viper de 200CP(poza e facuta in timpul chituirii fuselajului)
Norocul a fost ca,in sfarsit,Vintage Aviator Noua zeelanda mi-a trimis setul complet de detalii(76 poze la rezolutie mare) contra cost 67 dolari.A meritat fiecare cent.
- Hobanele si invelitoarele metalice ,furcile trenului cu sistemul de cordoane elastice rezolvat. Anul trecut amortizoarele erau...de decor.Acum sunt scale,functionale,calculate cu 6 infasurari cauciuc textil 4 mm-calculate pentru a prelua 8-9 kg.
La orice competitie voi prezenta poza detaliului.....in dosar 45 ! E cinstit fata de arbitri care oricum fac efort sa aprecieze corect modelul.
De zburat: zboara ,zboara chiar foarte bine. Aripile refacute nu se mai torsioneaza deci tinuta de zbor este buna.
Daca ma lasa sanatatea,incepand de joi,fac pe Sanpetru zboruri pentru formarea programului de evolutie.
Fisiere atasate
-
rsz_dsc_0001.jpg (74.19K)
Number of downloads: 62 -
rsz_dsc_0002.jpg (86.63K)
Number of downloads: 60 -
rsz_dsc_0004_1.jpg (84.19K)
Number of downloads: 54 -
rsz_dsc_0005.jpg (93.9K)
Number of downloads: 65
#656
Postat 05 September 2015 - 11:15 AM
- Alte modificari: Bechia complet refacuta cu servo push-pull separat( ca originalul)
Tetiera pilotului : refacuta la scara
Mitraliera Lewis - scale conform schemelor Arizona Models
S-au practicat :fereastra iluminare bord,fereastra eliminare tuburi mitraliera,deflectorul de ulei ars de pe burta fuselajului.In plus toate detaliile : luneta,prinderea directiei, scripetii comenzilor,capotajul de vizitare mitraliera,capote noi cu orificii pentru aerisitoare capac chiuloasa.
#657
Postat 05 September 2015 - 05:47 PM
flypol, la 05 September 2015 - 11:15 AM, a spus:
- Alte modificari: Bechia complet refacuta cu servo push-pull separat( ca originalul)
Tetiera pilotului : refacuta la scara
Mitraliera Lewis - scale conform schemelor Arizona Models
S-au practicat :fereastra iluminare bord,fereastra eliminare tuburi mitraliera,deflectorul de ulei ars de pe burta fuselajului.In plus toate detaliile : luneta,prinderea directiei, scripetii comenzilor,capotajul de vizitare mitraliera,capote noi cu orificii pentru aerisitoare capac chiuloasa.
Mult succes, este o macheta superba - lucrata cu multa rabdare si ambitie.
#659
Postat 07 September 2015 - 05:54 AM
Multa, multa bafta, mestere-poet.
#660
Postat 08 September 2015 - 10:07 AM
- Vintage Aviator au trimis mostra de culoare pe standard NCS si echivalent RAL(pe aproape). Au dreptate cand afirma ca in orice poza culoarea nu e reala( vezi programul ,imprimanta...etc).
- M-au sfatuit sa vopsesc cocardele - au facut bascalie cand au vazut ca am folosit autocolante(au si dreptate,arata groaznic).
- Rotile Herbie Wheels ies din discutie- slabe si cam inguste.Solutia propusa la inceputul inceputului lucrarii e cea mai buna( roti de 200 mm diametru plastic cu bandaj de cauciuc cu flanse de mascare din placaj de 0,8mm).