Modelism - RHC Forum: RAF SE5a 2,5m/52cmc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

RAF SE5a 2,5m/52cmc de la planseta la zbor

#331 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1246
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 08 January 2012 - 06:15 PM

Pentru coturi de D=18, exista posibilitatea coturilor de la tevile de inox.Se sudeaza in argon si nu se dezlipesc la caldura ca cele de cupru. Va pot ajuta daca doriti si cu coturile si sudurile respective.
0

#332 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 08 January 2012 - 07:47 PM

Daca stiam mai devreme te cautam si-n Tasmania.Am comandat la austrieci si nu-s ieftine deloc.Oricum multumesc.Te-am prins: intarzie mult confectia chiulasei si a evacuarilor.Le-am declarat cumparate si le-am comandat la..."un amic",mare tinichigiu.Acum am aflat ca nu are tabla de alama de 0,25 si ca nici nu s-a apucat.Daca poti sa ma ajuti m-as bucura(oricum numai platit).Multumesc! Cateva poze cu cea mai
grea operatie: confectionarea si montarea urechilor de legatura a tendoanelor de aripi si furcile prinderii aripilor de fuselaj.
Declar: cosmar! Au iesit bine,aspectul conteaza mai putin totul fiind ingropat in saculeti de piele si textil.Mare ajutor de la minilacatuseria incropita cu:menghina,pile,masina gaurit si....anual vine Mos Craciun ca cate un Proxxon.Anul acesta polizor unghiular cu disc taiere lemn,disc slefuire,disc taiere metal,disc polizare.Recomand cu caldura "bijuteria" ,poti lucra la interioare,usoara...buna!

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#333 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 08 January 2012 - 08:01 PM

"lacatuseria"
Drag tanar modelist.E bine sa ai pe langa tine cateva scule si dispozitive cu care sa poti modela in metal.Pe langa clasica masina de gaurit o menghina e aur curat.Nu mare,100 mm la falci e de ajuns.Pile: un set de pile mici de 100 mm ;nu apasa tare,se rup usor.Pileste numai intr-un sens(impinge) la revenire lasa pila sa alunece usor pe piesa de lucrat.Spanul va cadea iar pila,mai ales la aluminiu,nu se va incarca.Ferastraul pendular,de care vorbeam acum ...ani,te poate ajuta sa tai metale daca folosesti panza pentru metal si avansezi incet.Fortezi,rupi.Polizorul din imagine e foarte bun insa extrem de scump.Poti folosi un "flex" de 115mm la 40 lei,cu panze de 1 sau 1,5 mm.Atentie! Sculele lucreaza la turatii mari si arunca span(de foarte multe ori cauta ca tinta ochii).Foloseste capota si ochelari.
Desi eu sunt "lemnar" de meserie ,mi se pare fascinant lucrul in metal(bronz,alama,cupru,aluminiu).

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#334 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 08 January 2012 - 08:15 PM

Maine trimite prietenul nostru Kelemen intinzatorii cu filet stanga/dreapta,frumosi,scumpi,profi....buni!MOntarea aripilor se profileaza
deci....putem finaliza impanzirea.Incepem trenul de aterizare.
Cine are Powerbox Evolution sa ma ajute!!!!
Al meu merge bine dar....pe o linie raman aprinse toate LED-urile OK verde,RS,galben,Stop rosu ,inclusiv LED-ul rosu de atentionare exterioara-asta cu ambii LiPo 7,4/2600 noi, incarcati corect.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#335 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 January 2012 - 02:01 AM

Daca imi permiti, tinand cont ca al meu este un biet pitic, iti prezint solutia adoptata de mine. Poate iti dau o idee.
http://www.rhcforum....post__p__475147
Multa, multa bafta.
0

#336 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 January 2012 - 12:44 PM

Cunoastem prietene! Credeti ca eu nu va urmaresc realizarile? Cam pe aici sunt si eu cu prinderile.Multumesc de sfaturi.Sunt binevenite!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#337 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 10 January 2012 - 08:16 AM

Multumiri Phoenix Models,dl.Kelemen pentru profesionalismul cu care m-a ajutat la rezolvarea PowerBox-ului.De asemenea intinzatoarele cu dublu filet sunt excelente.Azi lucram la bechie.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#338 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 10 January 2012 - 09:34 AM

Bravo maestre , pune-l pe tren ca o sa-l lucrezi mai usor . Cum mai stai cu greutatea ? Poate la vara aratam si noi ceva :)

Aceasta postare a fost editata de gicosu: 10 January 2012 - 09:35 AM

0

#339 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 10 January 2012 - 03:32 PM

Stadiul ,pe bune,e cam asa:
-fuselajul finalizat cu ampenajele montate,servouri/electronica Evo/rezervoare/3 x Lipo 2600/7,4V,sistem de incalzire bujii,sullivanul de fum cu rezervor de 500ml
batiu motor,toate prinderile cablurilor 5,67 kg( neimpanzit si fara armament)
-aripi finalizate cu servouri,conductori ,prinderi cabluri,impanzite 1,76 kg
-motorul cu elice 22x8 2,34 kg
-tren de aterizare 0,78 kg -in lucru
-cocpit si armament 0,6 kg -in lucru
-vopsea finala si decorari 0,43 kg - partial grunduit cu poliuretan 2K Kneho Lacke
estimat realizabil 12-13 kg la un motor de 4,8 CP si o suprafata portanta de 1,9 mp.
Am "hacuit" mult greselile de supradimensionare,am redus din electronica.....
Probabil,si tu sti mai bine,ca mai trebuie un pumn de "goblenzuri" de decor.
De zburat sigur va zbura,chiar acrobatic.Am deja conturat un CG cam ca-n proiect,27-28%.
M-am pus serios pe treaba mai ales ca se inchide Nokia si se intoarce "oratania" tailandeza,motiv serios de mistocareala la Cafeneaua F4C.Sa fi iubit!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#340 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 January 2012 - 09:58 PM

Azi am intins sarme.Intinzatoare isi fac treaba;setul de aripi neampanzite ,de exemplu,poate fi pozitionat,rasucit,ridicat ,centrat.Am inteles cat de inteligent a fost realizat, in 1917,sistemul biplan britanic; simplu si usor de reparat sau de inlocuit.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#341 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 January 2012 - 10:13 PM

Este finalizat si sistemul de ventilatie si presurizare a rezervoarelor;valvele de umplere se vor masca cu capace la impanzire.Motorul Laser 300V creeaza,datorita cursei lungi ,suficienta depresiune in carburator ca sa absoarba combustibilul.Tuburile de ventilatie a rezervoarelor se monteaza catre fata; se creeaza astfel presiune in rezervor de la elice si implicit de la viteza modelului..Niel Tidy nu recomanda creerea de presiune de la esapament,cum facem noi la motoarele pe metanol.Argumentul e legat de reziduurile de ardere ce pot ajunge in rezervor.De asemenea are retineri la folosirea uleiului de ricin care poate face pelicula de gel polimerizat.E suficient un amestec simplu de ulei sintetic clasa 30 (fluid) in metanol 98-99%( nu se cere neaparat nitrometan,max 5% si numai la competitii).

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#342 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 January 2012 - 10:24 PM

Cateva poze din timpul lucrarilor de pozitionare aripi(mai vechi insa se vede marimea avionului).Camera unde lucrez iarna are 4,5x4,5 m,deja e mult prea mica,ma mut in sanctuarul 2.Incet, incet,se cam vede luminita de la capatul tunelului.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#343 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 January 2012 - 11:09 PM

Drag tanar modelist.Odata si odata vei ajunge la legarea cablurilor de intinzatori ,care pot fi furcile arhicunoscute din otel zincat,urechi din alama sau aluminiu.Cablul din otel impletit din 5,7,9 fire nu poate fi cositorit decat bine decapat(curatat cu pasta).Se prefera de multe ori fixarea lui cu tuburi din alama stranse in menghina sau presate in falcile unui cleste universal.
Aparitia pastelor de decapare cu continut de argint(folosite la lipirea tevilor de instalatii din cupru) usureaza munca la lipirea cablurilor de otel.Tehnologie: trece cablul prin gaura surubului intinzatorului,fa o bucla de intoarcere si un nod cu doua 8-uri;apropie firul ramas de cel util(usor infasurat).Aplica pasta de lipire pe fire.Incalzeste zona nodului cu flacara de la o lampa de lipit cu butan(una mini este excelenta insa cea normala cu flacara mica e suficienta).Pasta incepe sa fiarba.Aplica putin aliaj de lipire (cositor ,magneziu,argint)pe zona de lipire pana cand se intinde uniform pe fire.Asteapta racirea 1-2 minute.Dupa cateva incercari vei reusi sa obti o zona asemanatoare unei picaturi uniforma de aliaj.Daca ai gresit si ai incalzit firele "la rosu" ,adica prea tare,sigur ai decalit otelul si ai pierdut din rezistenta.Renunta si refa lipitura.Incalzeste numai pana cand culoare este brun-albastruie.Pentru aspect scale poti matisa un fir de 0,25 mm cupru peste lipitura si apoi, cu pistolul de lipit si putin fludor, poti aplica un strat fin de aliaj.Dat fiind ca la avioanele din primul razboi articulatiile cablurilor(piese deosebit de importante)erau unse cu grasime si protejate cu mansoane de piele ,lucrarile noastre pot fi stranse in tub de PVC termocontractabil sau acuperite in saculeti din textil vopsiti cu vopsele cauciucate elastice.Succes! Mie mi-a trebuit 8 ore sa fac 46 lipituri frumoase si numai dupa ce am studiat opera unui "clasic in viata" ,prietenul nostru Dan Mitea ,fie-i numele pomenit in istoria nescrisa a aeromodelismului universal ....alaturi de Willie Nelson si cantarea "Golden Heart" a lui Neil Young...........
Bine ca zboara si....insectele !
0

#344 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 16 January 2012 - 06:48 PM

Foarte frumos ... dar nu se pot inlocui furculitele alea de tabla cu piesele de la capatul celalalt ?
nu ca m-as pricepe dar m-am uitat pe rcscalebuilders la un SE5a 1/3 si era parca putin altfel -

Spor la lucru ca mai este inca cale lunga ... dar pare batatorita deja ..
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#345 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 18 January 2012 - 02:49 PM

Raspuns dragului nostru prieten,Nea Gigi,fie-i numele pomenit.......
Toata tarasenia asta de avion are o multime de sisteme de intindere si centrare destul de greu de stapanit,mai ales ca macheta a mare,foarte mare( aici m-am lacomit cu scara 1/3,5).
Cablurile de intindere nu sunt paralele;neparalelismul are ca scop concentrarea eforturilor
de in prinderile la fuselaj deasupra jambelor.Planeitatea aripilor se executa din 3 seturi de intinderi.In plan e ca ,dupa pozitionarea finala,sa masor cu precizie si sa inlocuiesc
"grozaviile de furci" cu agrafe scale care sunt pe drum.Multumesc!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#346 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 January 2012 - 07:57 PM

Intai sa-i multumim lui Jimmy pentru sfaturile legate de tendoanele suportului aripi superioare.A avut dreptate ansamblul are bare tesite
intre montanti,nu cabluri.E si nevoie de un cadru rigid.Se rezolva cu bare de dural frezate scale 5 x 2 mm ,insa numai dupa finalizarea montajului.Am montat hobanele aripilor.Poze.Nu va uitati la moaca lui Flypol ci la faptul ca modelul(acum are 6,6kg) se poate tine usor in mana.E imens,sufocant de mare.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#347 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 January 2012 - 08:00 PM

Uneori te apuca durerile de cap.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#348 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 January 2012 - 08:06 PM

Ca noutati ,am montat simularea de motor cu flansele de prindere a capacului chiulasei si evacuarile.Urmeaza capotele de aluminiu.Caut cu disperare balamale fluture mici pentru capotele din aluminiu( varianta bricopraktihornbeala cade-sunt prea mari).Cineva o sa zica : taie-le si fa-le mai mici! De ce nu?

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#349 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 January 2012 - 08:14 PM

Raspuns la mesajul unui vechi amic.Da ,ai inteles bine,ma intereseaza in primul rand sa zboare;am nevoie de certitudinea ca ce am proiectat respecta breviarul de calcul( pe de alta parte nu sunt mare maestru in detalii si ornamente).Martie 5-6 ? E realizabil.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#350 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 20 January 2012 - 01:55 PM

Bravo!!!...toate bune, frumoase....da' filmul ala cu prima pornire a laserului nu ni-l mai dai?...... :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de pitts: 20 January 2012 - 01:56 PM

No brain, no headache.....
0

#351 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 January 2012 - 10:37 AM

Luni pun si filmul.Pana atunci va mai plictisesc cu poze din timpul lucrarii.Pentru mine important a fost sa montez ansamblul si sa vad
ca pot obtine simetrie si echilibru.Cel mai important lucru a fost finalizarea impanzirii aripilor finale.Dupa primul experiment "torsionat" am reusit sa stapanesc impanzirea cu Koverall.Poze:

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#352 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 January 2012 - 11:05 AM

Drag tanar modelist: Un schelet de avion,aripa sau fuselaj,trebuie invelit cu un material rezistent,insa foarte usor,care sa creeze un volum inchis cu forma aerodinamica,suficient de rigid ca sa preia deformarile date de vectorii curent de aer.La aripa e important ca ,la invelire, sa nu se modifice planeitatea suprefetelor.Doua(sau 4)aripi,daca au suprafetele similare paralele creaza presiuni egale si portanta egala,deci,nu va trebui sa trimam comenzile la zborul de incercare,dificil si emotionant.Un echilibraj si centraj static bun reduce aparitia surprizelor la decolarea de test si da incredere ca modelul poate fi stapanit.
Invelirea se poate face clasic cu folii termocontractibile divers colorate(autoadezive la 110-120 grd.C,cu folie ultrausoara de matase,cu folii adezive la rece sau,in cazul meu)cu tesaturi moderne din polipropilena si poliester(KOVERALL).
Tehnologia folosita de mine:
1.Slefuirea perfecta a suprafetelor si desprafuirea bine facuta.
2.Pulverizare un strat de grund nitrocelulozic pe zonele unde se va aplica tesatura
3.Uscare 1-2 ore
4.Croirea cu atentie a tesaturii Koveral(material destul de scump si pretios)
5.Aplicarea cu pensula a unui adeziv pe baza de solvent(foarte bun seria Oracover).Ventileaza bine camera de lucru;vei avea vapori
de acetona,acetat de etil,toluen).Atentie ,este foarte inflamabil
6.Intinde tesatura si,cu o pensula fina ,aplica un strat pe suprafata ei in zonele unde doresti lipirea
7.Nu tensiona tesatura si incearca sa directionezi fibrele ei paralele cu axele aripii.
8.Uscare 30-40 minute la temperatura camerei
9.Dupa verificarea lipiturilor ,se intinde tesatura cu fierul de intins sau cu un suflai de aer cald.Temperatura maricica 120-130 grd.
Tehnica reusitei tine de uniformitatea aplicarii tempetaturii.Se incepe dintr-un colt,se continua nervura cu nervura ,urmarindu-se
eventualele deformari ale scheletului.Nu recomand fixarea rigida a scheletului deoarece la desprindera pot apare surprize.
Trupa Flypol fericita! Aripile au iesit perfect(nu ca primele-dezastru absolut cu pierderea a 3 mp.Koverall).Poze:

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#353 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 January 2012 - 11:14 AM

Scule? Rigla metal ,foarfeca buna, bine ascutita( caterul clasic nu foloseste),adeziv Oracover sau lac nitro(emaita e buna!),fier intins de 120 grd.C,cleme de fixare cu falci metal,suprafata perfect plana(o placa se PAL melaminat)si.....rabdare si putin dilant 209(nitro sau acetona) sa te stergi pe maini de adeziv(obligatoriu apa si sapun dupa).Succes!
P.S.Daca vei capata experienta,poti lipi mai rapid tesatura tamponand cu fierul numai zona de lipit, 2-4 sec,fara sa afectezi suprafetele ce se vor intinde ulterior.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#354 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 January 2012 - 11:21 AM

Tesatura Koverall are grosime mica,suprapunerile,in caz ca s-a perforat sau s-a scamosat,sunt aproape nevizibile.Putin adeziv,petec,uscare.Mularile pe suprafetele rotunde sunt posibile,fibrele tesaturii reorientandu-e dupa suprafata.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#355 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 21 January 2012 - 02:41 PM

Vezi postareaflypol, la 21 January 2012 - 10:37 AM, a spus:

Luni pun si filmul


In regula! (urasc OK-ul asta :) prea des folosit!)...
Numa' maine nu-i poimaine :angry:
No brain, no headache.....
0

#356 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 January 2012 - 07:58 PM

Cam asa arata aripile noi montate.Se vede si diedrul aripilor..La toate replicile unghiul diedru al aripii este de 3-3,5 grade.In realitate avioanele din 1918 aveau 2,5 grade.Istoria zice ca pilotii au cerut un unghi mai mic,avionul avand tendinta de angajare la virajele scurte cerute de lupta.Biplanul permitea astfel intoarcerea alunecata ,actionandu-se in sens invers directiei eleroanele si permitand pastrarea directiei de foc.Cuevas a folosit, la modelul de 1,85 m, 2,5 grade pe aripa si avionul arata splendid.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#357 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 21 January 2012 - 11:26 PM

Cu incidentele cum este la modelele astea ? - rezulta automat din constructie respectand planul sau se masoara pe masura ce
se fixeaza subansamblele - si care ar fi valorile - ampenaj spate, aripi, motor .

Baza de referinta care ar fi .. - am vazut la unele ca se pune modelul in boloboc cu nivela asezata pe zona unde se aseaza carlinga ( asta la un acrobat ) dupa care cu incidentometru se pune profundorul pe zero si aripa dupa cum " cere " modelul ?

P.S.

Incepe sa arate bine .." poate concura " in emisiunea .... miss fata de la tara - glumeam !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#358 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 22 January 2012 - 01:04 AM

Felicitari. Esti unul dintre putinii, care a facut o asa splendoare, de la planseta...multi nici nu stiu ce este aceea...si pana la stadiul de astazi.
Sa ne traiesti, sa fii fericit, prosper si sa ne desfeti si in continuare, cu fotografii din timpul constructiei.
Multa, multa bafta, mestere.
0

#359 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 January 2012 - 10:48 AM

Raspuns dragului nostru sustinator,Nea Gigi,mare mobilist si talent recunoscut F3A.
Prima asezare a unghiului de incidenta a aripii s-a facut la montarea piesei de legatura inferioare la fuselaj aliniata cu stabilizatorul orizontal(fixat pe fuselaj).Cuevas a pus la profundor o incidenta pozitiva de 1,5 grade.Eu folosesc simetrie si 0 grd.La aripile inferioare incidenta e de 4 grade;la superioare 3 grade.Pentru alinieri am folosit sabloane din placaj aliniate fata de placa de baza.Usor nu a fost dar" s-a asezat" frumusel.Devine pasionant si lucrarea,facuta cu drag,avanseaza zi de zi.Da,Nea Gigi,chiar ma bucur ca e "miss fata de la tara".Sunt magulit!!!(De-ai sti ce frumuseti "zac" prin Covasna,te-ai muta macar pentru un Weekend :) :) la Chichis).Acum ma chinui sa pun filmul cu pornirea motorului.Salutari lui Dan Mitea!( Multumesc de aprecieri dar,avand conditii tehnice favorabile,sunt intr-un usor avantaj la acest tip de constructii).
Bine ca zboara si....insectele !
0

#360 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 23 January 2012 - 10:02 AM

Precizari importante: aripile din poze sunt pentru zborul de test( setul de sacrificiu).Am primit placajul Kokisen Finlanda ,calitate de vis,din care se va face un set de aripi noi care,Jimmy a sesizat corect,vor avea si nervurile intermediare ale bordului de atac.Trebuie sa gasesc solutii pentru ranforsare,la grosinmea de 26mm si coarda de 412 mm este greu de planeizat 4 aripi la acelasi diedru( toate observate la montaj).Vine si filmul Pitts!
Bine ca zboara si....insectele !
0

Arata acest topic


  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro