RAF SE5a 2,5m/52cmc de la planseta la zbor
#31
Postat 10 November 2010 - 08:40 AM
#32
Postat 18 November 2010 - 09:16 AM
Fisiere atasate
-
raf_nou_041__1024_x_768_.jpg (89.41K)
Number of downloads: 100
#33
Postat 18 November 2010 - 09:35 AM
Fisiere atasate
-
raf_nou_039__1024_x_768_.jpg (81.54K)
Number of downloads: 59
#34
Postat 22 November 2010 - 09:29 AM
Marti -e o zi fasta dupa mahmureala de luni.Ce ati vrea: "Joi la doi" ?
Sa lamurim stadiul in care e modelul: Aripile vor fi gata 26.11.2010
Fuselaj cu motor,rezervor va fi gata 28.11.2010
Profundor,directie va fi gata 2.12.2010
asta daca nu iesim cu" tribul SaaS" la zbor.
Practic astazi am toate piesele decupate si slefuite.
Motor rodat,rezervor,servouri Graupner,sursa dual 8 A,accu Lipo 2 x 2500 mAh,Sursa ignition 5A/Lipo 2200/7,4V,Cabluri 0,35
pentru cordaj,Furci cordaj reglabileM3,Matasea,Hobanele,Sistemul de jambe-astept rotile( 57Sterline scumpe),Emaita,vopseaua ICCA(poliuretan usor), Switch-uri = "parole" care m-au usurat de 680 euro .
Credeti ca eu nu vreau sa vad modelul gata?.Din cele 160 ore de munca alocate am consumat :59.
Fir-ati sa fiti de iubiti curiosilor!
#35
Postat 28 November 2010 - 06:11 PM
Baghetele cocoasei spatelui fuselajului sunt 12 buc. 6 x 6 mm toate din balsa.(se vor vedea in pozele montaj final.Greutatea de pana acum 1378 gr multumeste dat fiind ca panoul motor are 16mm grosime(sandwitch-mesteacan/fag/tei).
Fisiere atasate
-
raf_nou_079__1024_x_768_.jpg (55.28K)
Number of downloads: 111 -
raf_nou_080__1024_x_768_.jpg (49.23K)
Number of downloads: 100 -
raf_nou_081__1024_x_768_.jpg (51.9K)
Number of downloads: 89 -
raf_nou_083__1024_x_768_.jpg (42.85K)
Number of downloads: 94 -
raf_nou_084__1024_x_768_.jpg (21.88K)
Number of downloads: 91 -
raf_nou_085__1024_x_768_.jpg (52.5K)
Number of downloads: 101 -
raf_nou_086__1024_x_768_.jpg (55.09K)
Number of downloads: 104 -
raf_nou_088__1024_x_768_.jpg (53.04K)
Number of downloads: 128
#36
Postat 28 November 2010 - 06:43 PM
- Motorul pare inghesuit insa am putut realiza o cale de evacuare a aerului cald pe sub rezervor prin fantele placii inferioare ce are 16 decupari de 60x 8 mm si o
fanta de aerisire de 25cmp pentru fiecare cilindru.
- Tuburile esapamentului trebuie taiate la 20 mm si prelungite cu coturi de 18mm diametru -cate 2 buc . pentru scoaterea gazelor lateral( se poate face).
- Interiorul este imens si bine compartimentat.acumulatorii si regulatoarele vor putea culisa pe o placa de 280x120 deci usor de fixat CG-ul.
- Centrul de greutate al rezervorului este usor in fata CG-ului insa nu exagerat.
- Constructia pare"stufoasa", cu multe repere, insa este deosebit de rezistenta .Punctul de rupere la incovoiere in caz de crash va fi dupa panoul spate pilot unde
reparatiile sunt usoare.
- Date tehnice: adeziv usor de 30 min tip.Klebit303 ,adeziv de topire pentru pozitionare la incleiere(4-6 puncte).Montajul panoului foc,si panoului nr 3 si 4 se face
cu pasta poliuretan 2 ore(sau epoxi de 30 min.)
- Greul constructiei sta in cele 4 coloane chesoane din placaj 2 si 6 mm in stalpi de abachi de 6mm.Pe ele se vor monta cu suruburi M4 si bucse cu gheare urechile
de prindere ale jambelor trenului si sus montantii cabanei aripii.
- Capota motor (partea superioara va fi din tabla aluminiu 0,32mm pe balamale).Partea inferioara ,sub motor,placaj 2 mm mesteacan fixata cu suruburi M3.
#37
Postat 28 November 2010 - 07:25 PM
(....si foarte solid mi se pare!...)
Aceasta postare a fost editata de pitts: 28 November 2010 - 07:25 PM
#38
Postat 28 November 2010 - 09:39 PM
#39
Postat 29 November 2010 - 06:47 AM
Daca toti lauda, mai trebuie si un Gica-contra...nu? Mi se pare mie sau in fotografia a patra, de sus in jos, locasurile pentru baghete sunt prea adanci?
Multa, multa bafta si sa nu ne uiti cu fotografiile.
#41
Postat 29 November 2010 - 09:05 AM
#42
Postat 29 November 2010 - 09:48 AM
#43
Postat 29 November 2010 - 07:03 PM
Tehnica e de a obtine rezerve de greutate pentru a permite incarcarea cu cat mai multe detalii.Sa fi iubit tu si...calul tau alb(lipitan?)
Detaliu cu pachetul nervuri plus tub carbon pentru inima aripii inferioare(corp cu fuselajul).Pe tuburi se vor sprijinii suportii jambelor trenului.
Fisiere atasate
-
DSC00374__1024_x_768_.jpg (56.16K)
Number of downloads: 69
#44
Postat 29 November 2010 - 07:51 PM
Spor la lucru,
Adrian
#45
Postat 09 December 2010 - 12:27 PM
Constructie masca fata-radiator ;placare pe dos cu sita aliminiu;intre timp au sosit piese pentru comenzi ,servouri si multe alte scumpeturi;montare finala miezuri aripi la fuselaj(robuste si usoare-s-a renuntat la inimi din fibra=prefer dural);radiatorul cu lamele din aluminiu(inca in lucru).Azi se monteaza partea spate fuselaj.
Fisiere atasate
-
DSC00408__1024_x_768_.jpg (55.35K)
Number of downloads: 97 -
DSC00403__1024_x_768_.jpg (51.1K)
Number of downloads: 87 -
DSC00407__1024_x_768_.jpg (60.59K)
Number of downloads: 79 -
DSC00400__1024_x_768_.jpg (66.78K)
Number of downloads: 84 -
DSC00399__1024_x_768_.jpg (51.37K)
Number of downloads: 76 -
DSC00396__1024_x_768_.jpg (49.72K)
Number of downloads: 64 -
DSC00401__1024_x_768_.jpg (67.87K)
Number of downloads: 98
#46
Postat 09 December 2010 - 12:40 PM
Fisiere atasate
-
024_20RAF_20SE5a.jpg (94.56K)
Number of downloads: 71
#47
Postat 09 December 2010 - 01:44 PM
Ma gandisem si eu sa fac la fel lonjeroanele din dural. Singura problema e ca nu gasesc tevi de dural care sa se potriveasca la diametre ca sa intre fix una in alta. Doar din alama am gasit sa se imbuce perfect. Tu cum rezolvi problema? Rectifici una din ele la strung sau ce?
#48
Postat 09 December 2010 - 03:29 PM
Fisiere atasate
-
DSC00410__1024_x_768_.jpg (53.74K)
Number of downloads: 55 -
DSC00409__1024_x_768_.jpg (53.38K)
Number of downloads: 55
#49
Postat 09 December 2010 - 03:51 PM
servouri de 12kg....si multe altele.Aveam convingerea ca oferta va fi conform solicitarii: obiecte cu garantie certificate pentru model de competitie.A fost cea mai mare prostie: servourile trimise au un cod pe care nu l-am gasit nicaieri,componentele marunte toate din plastic,acumulatorii Ultrastar(ati auzit de ei? Eu nu!).Costul transportului a fost rezonabil 28 usd. In final,ca om trecut prin greutati si cu oarecare experienta,am solicitat un furnizor local pentru o oferta serioasa.Profesionist mi-a oferit produse cu garantie europeneana:tot ce este in pachetul din poza a costat 300 euro -pare enorm de mult dat fiind ca la banii astia cumperi un acrobat de 2m insa scopul este nobil.Te rog nu mai intreba cat costa in final modelul caci raspunsul va fi la fel:mult!
#50
Postat 09 December 2010 - 03:56 PM
#51
Postat 09 December 2010 - 06:22 PM
#52
Postat 10 December 2010 - 09:38 AM
Fisiere atasate
-
DSC00417__1024_x_768_.jpg (45.7K)
Number of downloads: 54 -
DSC00418__1024_x_768_.jpg (47.79K)
Number of downloads: 61 -
DSC00416__1024_x_768_.jpg (57.12K)
Number of downloads: 58 -
DSC00415__1024_x_768_.jpg (59.58K)
Number of downloads: 52 -
DSC00413__1024_x_768_.jpg (53.31K)
Number of downloads: 54
#53
Postat 10 December 2010 - 09:45 AM
cam la 270 euro=enorm de scump!!!! Au copyright inregistrat pentru planuri insa liber la uz personal declarat la ei(e normal caci cineva a muncit sa le faca).Solutiile tehnice sunt remarcabile -multe insa nu merg la modelul scara 1/3,5.
#54
Postat 10 December 2010 - 09:54 AM
#55
Postat 10 December 2010 - 09:56 AM
#56
Postat 10 December 2010 - 11:02 AM
Drag tanar aeromodelist constructor: cu permisiunea sefilor nostri de pe forum( fie ei iubiti vesnic!) voi atasa cate un sfat despre sculele necesare unei constructii
din lemn si cateva sfaturi tamplaresti:
1.Cumparati o masa pliabila cu platouri si papuci de strangere(ca in poza) si cateva strangatoare si cleme de fixare: investitie 60+36 = 96 lei.Satisfactie garantata.
Fisiere atasate
-
DSC00419.JPG (452.99K)
Number of downloads: 58
#57
Postat 10 December 2010 - 01:49 PM
Drag tanar constructor de aeromodele: Nu zboara daca nu aliniezi piesele conform planului.Masoara de doua ori si gandeste bine inainte de taiere.Trebuie sa ai in atelier urmatoarele(se vad pe planseta) : Subler semiprofesional ,clasic(cel electronic nu-l indic) cu care se pot masura piese cu precizia de 0,1mm(poti aprecia si 0,05),rigla de metal de calitate lungime 600 mm,metru cu banda(ruleta) 3 m si un echer semiprofesional verificat(sfatul meu : ca sa nu dai bani multi pe unul de precizie; ia din raft un vinclu scump,garantat este la 90 grade si colinda rafturile cu vincluri ieftine,compara,alege unul la fel cu scumpetea si nu uita sa pui la loc etalonul pentru unul care are nevoie de precizie sau are bani mai multi.Ce vezi pe masa sunt profesionale de la un englez pe care-l cheama Irwin.
Fisiere atasate
-
DSC00420__1024_x_768_.jpg (78.8K)
Number of downloads: 78 -
DSC00421__1024_x_768_.jpg (66.19K)
Number of downloads: 79
#58
Postat 10 December 2010 - 06:43 PM
In topic: Foarte misto constructia, o urmaresc cu interes; As putea sa intreb daca sita aceea de la radiator este "scale" sau e o solutie la indemana ?
Toate cele bune.
#59
Postat 10 December 2010 - 06:46 PM
#60
Postat 10 December 2010 - 07:35 PM
Asa cum mi-a sugerat dl.Pitts incerc sa dau cateva sfaturi despre materialele folosite,proprietati fizico-mecanice si chimice.Sunt sugestii modeste si sper utile destinate "dragilor tineri modelisti" sa zicem intre 12-16 ani(seniorii stiu bine ce inseamna subler,precizie...calitate,pret).Sa ma ierti daca sugestiile mele,bazate strict pe experienta mea,te-au jignit.As fi trist sa stiu ca supar pe cineva.Scopul actiunii este sa trezim interesul in F4C si pe cat se poate in : Incearca sa faci ! Se poate!Te tragi dintr-un popor destept!
Sita s-a potrivit si simuleaza celulele radiatorului modelelor din 1917.
Ma bucur ca urmaresti ce se intampla.Wilga, SE5a si lemnele sunt iubirile mele vesnice.Am vibrat alaturi de Gicosu,asta da mester adevarat(noi epigonii),cand striga: simt miros de lemn !!!Te rog sa ma treci in lista ta de prieteni!