Modelism - RHC Forum: CATAPULTA - decolari mai sigure - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

CATAPULTA - decolari mai sigure

#1 Useril este offline   marcelmarius9 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 159
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:ALEXANDRIA

Postat 25 September 2010 - 09:40 PM

Ideea de a nu depinde de un teren de decolare si a lansa in conditii standard, bine determinate, repetabile aeromodelele folosite in fpv , m-a determinat sa incep un proiect privind realizarea a unei catapulte. Am gasit pe net diferite tipuri si m-am oprit la ideea uneia pneumatice dupa modelul : http://www.micropilo...ts-catapult.htm , pe care am incercat s-o realizez cu materiale autohtone.Realizarea practica si primele teste la 2 bari, fara sarcina si cu 1 kg sarcina arata cam asa:
http://www.youtube.c...h?v=TSqpM5XjD1M
Date tehnice: lungime utila 3.2 m , forta 12 kgf/bar (teoretic) , presiunea maxima testata 2 bari.
Alte informatii tehnice : http://www.medicina-familiei.com/fpv
Urmeaza realizarea sistemului de fixare si eliberare a aeromodelului pentru care am cateva variante (mecanica,electro-mecanica, electronica).
Problema care se pune este de a determina viteza de lansare functie de presiune si greutatea aeromodelului.
Are cineva vre-o idee sau a facut asa ceva ?

Aceasta postare a fost editata de marcelmarius9: 25 September 2010 - 09:42 PM

0

#2 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 26 September 2010 - 04:20 PM

Dar de ce asa complicat? Nu se poate folosi un simplu sandou elastic? Si ce faci la aterizare?
0

#3 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 26 September 2010 - 08:33 PM

Tocmai asta e si nelamurirea mea...La aterizare depinzi mult mai mult de teren decat la decolare.

Viteza de lansare din cate vad acolo depinde in principal de debitul de aer limitat aerodinamic de conductele si valvele pneumatice si putin de masa modelului(1kg).Sa zicem ca avem 1 bar.Presupunand ca debitul este nelimitat pe acel interval, acceleratia este a=F/m (m=1kg) rezulta a=120m/s2
d=3m = at2/2 rezulta t=0.22s rezulta v=at=26m/s= 93km/h. Din pacate aceasta viteza este departe de a fi atinsa datorita frecarilor cum spuneam.
It's difficult to make things simple!
0

#4 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 September 2010 - 05:58 AM

Ceea ce vedeti voi acolo nu are nicio legatura cu aeromodelismul pe care il practicam noi. Au vazut aia ca UAV-urile cu utilizare militara decoleaza asa (din lipsa de spatiu) si au construit si ei o catapulta. Aterizarea se face (tot din lipsa de spatiu) intr-o plasa.
E pur si simplu, incercarea unor baieti, de a reproduce ce au vazut prin filme, iar daca altii pun botu', gata nisa de piata.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#5 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 September 2010 - 06:21 AM

De aici vine ideea...:
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#6 Useril este offline   marcelmarius9 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 159
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:ALEXANDRIA

Postat 27 September 2010 - 06:04 PM

Pentru unele uav-uri sau aeromodele fara roti avand o greutate ceva mai mare , catapulta este esentiala.Cred ca ar fi aproape imposibil sa arunci din mana un aeromodel de 4-5 kg cu un motor ce impinge 1-2 kg si a carui viteza de croaziera sa fie de 40-50 km/ora. ScanEagle , unul dintre cele mai performante uav-uri , datorita formei si greutatii nu poate fi lansat decat cu catapulta.La o greutate de 20 kg are un motor de numai 1.9 cp si o autonomie de peste 24 ore. Pentru aterizarea au gasit o solutie originala. http://www.youtube.c...h?v=6r6AUpMF_84

Aceasta postare a fost editata de marcelmarius9: 27 September 2010 - 06:14 PM

0

#7 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 September 2010 - 06:30 PM

Vezi postareamarcelmarius9, la Sep 27 2010, 07:04 PM, a spus:

Pentru unele uav-uri sau aeromodele fara roti avand o greutate ceva mai mare , catapulta este esentiala.Cred ca ar fi aproape imposibil sa arunci din mana un aeromodel de 4-5 kg cu un motor ce impinge 1-2 kg si a carui viteza de croaziera sa fie de 40-50 km/ora. ScanEagle , unul dintre cele mai performante uav-uri , datorita formei si greutatii nu poate fi lansat decat cu catapulta.La o greutate de 20 kg are un motor de numai 1.9 cp si o autonomie de peste 24 ore. Pentru aterizarea au gasit o solutie originala. http://www.youtube.c...h?v=6r6AUpMF_84

Marcel, tu AI acel UAV de 4-5 kg? Nu cred. Ar fi prea frumos ca sa fie adevarat.
Frumoasa realizarea ta, dar pentru ce model discutam? Ia in calcul faptul ca atunci cand lansezi, motorul deja functioneaza si iti trebuie doar impulsul pentru decolare.

In ceea ce priveste "aterizarea"-e de fapt o recuperare-, as vrea sa vad acum ce spun adeptii papului si ai materialelor din secolul trecut, daca l-ar face cum stiu ei, oare ar rezista?

Scuza-ma ca iti poluez subiectul, nu ma pot abtine:
Baaaaftaaaaa zburatorilor!!! :D
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#8 Useril este offline   marcelmarius9 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 159
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:ALEXANDRIA

Postat 08 June 2011 - 11:33 PM

Primul test:
Catapulta are o lungime utila de 3 m si o forta de 12 kg (o greutate de 24 kg pusa pe un scripete mobil)
Aeromodelul , construit pentru FPV , fotografie si filmare aeriana , are greutatea de 2300 g , din care sarcina utila initiala in timpul testelor de 300 g.
La decolare motorul impinge cu 2 kg .


Aceasta postare a fost editata de marcelmarius9: 08 June 2011 - 11:37 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro