Modelism - RHC Forum: Cuirasatul Bismarck - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 92 Pagini +
  • « Prima
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cuirasatul Bismarck Macheta statica din lemn scara 1:200

#841 Useril este offline   ciucanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 07-May 11

Postat 24 May 2011 - 04:07 PM

Vezi postareaLAURENTZYU, la 24 May 2011 - 02:58 PM, a spus:

salutare tuturor. imi place mult cum ati lucrat pana acum si noile modificari aduse forumului.
revin si eu cu cateva intrebari. in ultimul timp am fost foarte ocupat si ultimele 3 numere ale revistei inca nu le-am asamblat.
pentru motorizarea cu 2 motoare (eu am ales varianta asta, pentru ca mi se pare mai usoara) vom primi toate instructiunile de montare daca le vom cumpara de la ei?
pentru ca am inteles ca vom putea sa cumparam motoarele de la un anumit numar, dar vom primi toate detaliile??? eu unul habar nu am de electronica, iar in acest caz ma vad nevoit sa cer ajutorul cuiva (din bucuresti zona crangasi - militari ) care sa ma ajute cu motorizarea, sau sa renunt la aceasta idee si sa o fac statica.


Nu-ti fa probleme, are fi pacat sa nu o realizezi motorizata, mai devreme sau mai tarziu vei regreta ca ai optat pentru varianta statica. Putin probabil sa ni se furnizeze toate detaliile, dar cu siguranta vei gasi sprijin in acest forum. Am experienta in electronica, dar Bismarck este prima mea macheta de acest gen, pe care intentionez sa o realizez cu 3 motoare, putem face oricand schimb de idei si cu siguranta ca sunt multi ca mine. Curaj si bafta!
0

#842 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 15-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 May 2011 - 07:18 PM

Referitor la motorizarea cuirasatului in ultima vreme ma tot bate gandul sa incerc sa realizaz un agrenaj care sa actioneze toate trei elicele cu un singur motor.

Daca cineva are ceva experienta in agrenaje as fi bucuros sa primesc o sugestie.
0

#843 Useril este offline   adi_smd 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 14-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Targu-Jiu

Postat 24 May 2011 - 07:58 PM

Ar fi o varianta privind motorizarea sa folosim cele 2 motoare care de regula sunt mentionate insa al 3-lea ax ( centru) sa fie antrenat prin intermediul unor volante ( cate una pe fiecare ax motorizat iar pe axul central pasiv sa fie o volanta dubla ) si prin sistem curea ( curele de video sau casetofoane ) , si cele 2 motoare avand aceeasi turatie vor antrena si cel de-al 3-lea ax prin cele 2 curele cu mentiunea ca volantele sa fie de acelasi diametru. Este o varianta care scuteste al 3-lea motor .
0

#844 Useril este offline   ciucanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 07-May 11

Postat 24 May 2011 - 08:09 PM

Vezi postareaMR-JW, la 24 May 2011 - 07:18 PM, a spus:

Referitor la motorizarea cuirasatului in ultima vreme ma tot bate gandul sa incerc sa realizaz un agrenaj care sa actioneze toate trei elicele cu un singur motor.

Daca cineva are ceva experienta in agrenaje as fi bucuros sa primesc o sugestie.

Prin curele de transmisie e cel mai ieftin si simplu. Pe axul activ montezi doi tamburi, iar pe axele pasive montezi cate un tambur, identic cu cele de pe axul activ. Apoi transmisia o faci prin curele, de la axul activ la ceilalti doi, astfel vei avea un raport de transmisie de 1:1. In mod normal ar trebui sa ai doua axe cu rotatie pe dreapta si una cu rotatie pe stanga (pentru asta o curea va fi montata incrucisat)
0

#845 Useril este offline   ciucanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 07-May 11

Postat 24 May 2011 - 08:15 PM

Vezi postareaadi_smd, la 24 May 2011 - 07:58 PM, a spus:

Ar fi o varianta privind motorizarea sa folosim cele 2 motoare care de regula sunt mentionate insa al 3-lea ax ( centru) sa fie antrenat prin intermediul unor volante ( cate una pe fiecare ax motorizat iar pe axul central pasiv sa fie o volanta dubla ) si prin sistem curea ( curele de video sau casetofoane ) , si cele 2 motoare avand aceeasi turatie vor antrena si cel de-al 3-lea ax prin cele 2 curele cu mentiunea ca volantele sa fie de acelasi diametru. Este o varianta care scuteste al 3-lea motor .


cu o singura precizare: axele active vor trebui sa aiba rotatii in sensuri opuse, in aces caz, una dintre curelele de transmisie va trebui sa fie montata incrucisat


http://www.bismarck-...propellers.html

Aceasta postare a fost editata de ciucanu: 24 May 2011 - 08:17 PM

0

#846 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 15-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 May 2011 - 08:46 PM

Ma gandesc la un angrenaj pe baza de roti dintate. Transmisia prin curele la aceasta dimensiune de nava nu cred ca merge, fiidca este nesara destula forta si nu cred ca se pot gasi la aceste dimensiuni niste curele care sa faca fata.
0

#847 Useril este offline   ciucanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 07-May 11

Postat 24 May 2011 - 08:57 PM

Vezi postareaMR-JW, la 24 May 2011 - 08:46 PM, a spus:

Ma gandesc la un angrenaj pe baza de roti dintate. Transmisia prin curele la aceasta dimensiune de nava nu cred ca merge, fiidca este nesara destula forta si nu cred ca se pot gasi la aceste dimensiuni niste curele care sa faca fata.


Da, si cu pinioane, cu raport 1:1, dar va trebui sa folosesti si pinioane intermediare, intrucat diametrul unui pinion va fi limitat de distanta pana la chila navei si nu va avea diametrul suficient de mare pentru a se angrena cu pinionul pasiv.
Cu toate ca, prin curea se pot transmite forte foarte mari (gandeste-te la cureaua de accesorii de la orice autovehicul sau la cele de la diverse utilaje de ridicat, etc) Cu un coeficient mare de frecare dintre tamburi si curea cred ca e posibil.
0

#848 Useril este offline   alxcsb 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 412
  • Inregistrat: 02-December 06
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 24 May 2011 - 09:23 PM

Nu ma pricet foarte bine la motorizarea navelor, dar din ce discutii aveti aici nu ar fi mai simplu ori cu doua ori cu trei motoare, fiecare actionand o elice, fara alte angrenaje?
0

#849 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 15-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 May 2011 - 09:44 PM

Pe vremuri se foloseau astfel de reductoare pentru ca nu se gaseau motoare pe toate drumurile. De asemenea ma gandeam ca se reduc mult costuri atat din pretul motoarelor cat si a variatoarelor electronice.
0

#850 Useril este offline   inflames 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 23-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 24 May 2011 - 09:45 PM

Sau se poate folosi o curea sincrona, care nu necesita frecare mare. Este folosita la transmisiile in robotica.Insa trebuie ca tamburul si cureaua sa se "pupe".
0

#851 Useril este offline   ciucanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 07-May 11

Postat 24 May 2011 - 09:49 PM

Vezi postareainflames, la 24 May 2011 - 09:45 PM, a spus:

Sau se poate folosi o curea sincrona, care nu necesita frecare mare. Este folosita la transmisiile in robotica.Insa trebuie ca tamburul si cureaua sa se "pupe".


Corect, o curea sincrona ar fi perfecta!
0

#852 Useril este offline   ciucanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 07-May 11

Postat 24 May 2011 - 09:51 PM

Vezi postareaalxcsb, la 24 May 2011 - 09:23 PM, a spus:

Nu ma pricet foarte bine la motorizarea navelor, dar din ce discutii aveti aici nu ar fi mai simplu ori cu doua ori cu trei motoare, fiecare actionand o elice, fara alte angrenaje?


Uneori, simplu inseamna mai scump <_< ideea era de a minimiza costurile.
0

#853 Useril este offline   Arh_Teodor 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 14-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 May 2011 - 11:39 PM

Salut toti constructorii lui BISMARCK,

Am ajuns si eu cu Bismarck-ul la nr.9, constructia a mers fara probleme, acum ma documentez/urmaresc discutia pentru motorizare.
Sunt de parere ca 2 motoare sunt suficiente, atat d.p.d.v. al costurilor, problemelor tehnice si constructive generate de al 3-lea motor. Eu consider acest model o imbinare intre o macheta detaliata "de vitrina" si o nava complexa ca si tehnica(vezi FSR,speed boats) Nu cred ca o sa "alergam" cu Bismarcku-ul din mesteacan pe apele patriei, pentru o iesire linistita 2 motoare si compromisul ca a 3-a este doar de efect vizual ma multumesc. Este doar pararea mea, fiecare e liber in alegeri.
Succes in cautarea solutiilor tehnice; poate "batem" solutiile gasite de nemti si alti modelisti!

Am gasit un documentar, pare interesant,incep si eu sa ma uit la el.
The Nazi War Machine of WWII Disc 3/5 The Kriegsmarine
http://thepiratebay....he_Kriegsmarine
Vizionare placuta!
0

#854 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 15-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 May 2011 - 11:53 PM

La ceva de genul asta ma gandeam:

http://www.mikessubworks.com/images/gear1b.jpg
0

#855 Useril este offline   Michael Ewald 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 25 May 2011 - 12:20 AM

Salut tuturor; problema folosirii a doua motoare pt a antrena un al treilea ax este faptul ca se va renunța automat la o directie activa (cu v-mixer)
0

#856 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 15-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2011 - 12:32 AM

Vezi postareaMichael Ewald, la 25 May 2011 - 12:20 AM, a spus:

Salut tuturor; problema folosirii a doua motoare pt a antrena un al treilea ax este faptul ca se va renunța automat la o directie activa (cu v-mixer)



La tipul de nava cum este Bismark nu stiu cat de utila este directia activa.
0

#857 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 15-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2011 - 12:37 AM

La varianta cu doua motoare s-ar putea sa fie OK acest variator:
Regulator electronic Navo Dublu 5-17 V/ 150 A

http://www.sierra.ro...0-A-p4550p.html
0

#858 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2011 - 11:26 AM

150A ?! OMG , daca ii pui aripi poate sa zboare.
Eu merg pe un regulator brushed cu reverse (de 40 A , deja ultrasupradimensionat) si motoare de tipul astora :
http://www.conexelec...duse.php?id=141
Ieftine si silentioase , le am deja :) . Doua mai maricele pe axele laterale si unul mic de tot pe ala central.
Modelul asta nu e de viteza , nu arata bine in viteza vedeti min 1:30 - 2


La aero sunt fan brushless , am o tona de motoare si regulatoare dar modelul asta pur si simplu nu are nevoie de asa ceva .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#859 Useril este offline   LAURENTZYU 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 82
  • Inregistrat: 30-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti (Crangasi)

Postat 25 May 2011 - 01:07 PM

am si eu rugaminte la voi. cine stie exact ce este de facut pentru motorizare sa puna o lista cu tot ce va fi nevoie pentru asta. daca se poate cat de cat detaliata si pentru cei care nu prea cunosc domeniul. aici ma refer la motoare, acumulator, telecomanda, absolut tot ce ne va trebui.
Există două feluri de persoane, visătorii care aruncă monede în fântâni arteziene şi realiştii, adică cei care le pescuiesc de-acolo.
0

#860 Useril este offline   thrax 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 14
  • Inregistrat: 21-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2011 - 01:37 PM

salutare
am urmatoarea intrebare: pentru a monta doar un ax cu o elice, e nevoie sa fac ceva modificari? nu vreau sa il fac RC
recunosc ca nu am desigilat nici o revista pana acum
0

#861 Useril este offline   razvan.niculae 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 31
  • Inregistrat: 20-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2011 - 03:13 PM

Salutare tuturor modelistilor !

Am terminat si eu de asamblat nr.9, fara probleme pana acum si sper sa nu apara nici pe viitor pentru nici unul dintre noi.
Il voi face RC cu doua motoare (cred ca voi achizitiona kit-ul de la Hachette) si datorita acestui fapt m-am gandit ca pentru a proteja mai bine lemnul pe interior de umezeala, carii, ca nu iar strica vreo doua ''maini'' de grund pentru lemn. Dupa montarea bordajului eventual voi mai da tot interiorul cu Sadolin Lazur.

Spor la modelit si sa auzim numai de bine.

Fisiere atasate


0

#862 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 15-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2011 - 04:27 PM

Vezi postarearazvan.niculae, la 25 May 2011 - 03:13 PM, a spus:

Salutare tuturor modelistilor !

Am terminat si eu de asamblat nr.9, fara probleme pana acum si sper sa nu apara nici pe viitor pentru nici unul dintre noi.
Il voi face RC cu doua motoare (cred ca voi achizitiona kit-ul de la Hachette) si datorita acestui fapt m-am gandit ca pentru a proteja mai bine lemnul pe interior de umezeala, carii, ca nu iar strica vreo doua ''maini'' de grund pentru lemn. Dupa montarea bordajului eventual voi mai da tot interiorul cu Sadolin Lazur.

Spor la modelit si sa auzim numai de bine.



Nu da acum cu nimic in interior , pentru ca s-ar putea sa ai probleme majore la lipirea bordajului. Dupa ce imbraci nava vei putea sa te gandesti la etansare.
0

#863 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 15-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2011 - 04:39 PM

Vezi postareaAhernar, la 25 May 2011 - 11:26 AM, a spus:

150A ?! OMG , daca ii pui aripi poate sa zboare.
Eu merg pe un regulator brushed cu reverse (de 40 A , deja ultrasupradimensionat) si motoare de tipul astora :
http://www.conexelec...duse.php?id=141
Ieftine si silentioase , le am deja :wacko: . Doua mai maricele pe axele laterale si unul mic de tot pe ala central.
Modelul asta nu e de viteza , nu arata bine in viteza vedeti min 1:30 - 2
http://www.youtube.c...feature=related

La aero sunt fan brushless , am o tona de motoare si regulatoare dar modelul asta pur si simplu nu are nevoie de asa ceva .



Ma gandeam ca pentru cineva care nu are 2 variatoare , pretul acestuia ar fi ok . Mai mult nu ai fi limitat la marimea motorului
0

#864 Useril este offline   razvan.niculae 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 31
  • Inregistrat: 20-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2011 - 06:34 PM

Vezi postareaMR-JW, la 25 May 2011 - 04:27 PM, a spus:

Nu da acum cu nimic in interior , pentru ca s-ar putea sa ai probleme majore la lipirea bordajului. Dupa ce imbraci nava vei putea sa te gandesti la etansare.


Am dat pana acum doar cu grund pt lemn pe partile asamblate pana la nr.8, bineinteles dupa ce vaporu' a stat saptamani intregi la uscat la soare iar aracetul s-a facut beton. Nu intentionez sa-i mai dau cu ceva decat dupa ce ma vad cu toata coca gata.
0

#865 Useril este offline   adi_smd 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 14-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Targu-Jiu

Postat 25 May 2011 - 09:56 PM

Vezi postareaciucanu, la 24 May 2011 - 08:15 PM, a spus:

cu o singura precizare: axele active vor trebui sa aiba rotatii in sensuri opuse, in aces caz, una dintre curelele de transmisie va trebui sa fie montata incrucisat


http://www.bismarck-...propellers.html

Dupa ce am studiat sistemul dupa cum este prezentat ai perfecta dreptate , sincer nu am stiut care este sensul exact al celor 3 axe asa ca varianta mea cam pica pentru ca nu sunt de acord ca una din curele sa fie pusa incrucisat...mai studiez fenomenul si daca gasesc o solutie chiar si in sistem pinioane nu ezit sa postez . Eu de abia azi am inceput asamblarea monstrului dupa ce mi-am procurat sculele necesare si mi-am realizat un " banc" de lucru pe care mi-am notat cateva repere de liniaritate si de abia de maine incepe santierul , iar in prima faza voi construi ( asambla ) " talpa" dupa care voi incepe cu fiecare coasta..o sa incerc sa pun si ceva poze insa sa vad daca ma descurc sa le atasez :clapping: Spor la treaba in continuare ca avem nevoie :pardon:
0

#866 Useril este offline   valeriuciprian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 14-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 26 May 2011 - 11:04 AM

Am scos-o la adevar :good:
Pana la urma cum trebuie montata piesa 47?Ca in foto1 sau ca in foto2?

Fisiere atasate


0

#867 Useril este offline   razvan.niculae 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 31
  • Inregistrat: 20-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 May 2011 - 11:54 AM

Din pacate ai pus costa invers cu decupajul pe dreapta, trebuia spre stanga modelului.
Din fericire poti remedia foarte usor problema, astupa partea dreapta cu o sipca din placaj si fa decupajul in stanga.
Piesa se monteaza cu partea mai lata (14mm) in spatele navei.

Fisiere atasate


0

#868 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 May 2011 - 01:31 PM

Vezi postareavaleriuciprian, la 26 May 2011 - 11:04 AM, a spus:

Am scos-o la adevar :clapping:
Pana la urma cum trebuie montata piesa 47?Ca in foto1 sau ca in foto2?


Salut!

Cred ca nu are importanta. Vei taia tijele de comanda ale carmelor in functie de amplasarea servoului.
In rest nu trebuie sa iti faci griji cu suportul servoului.

Cu stima!
Emil
0

#869 Useril este offline   andoman 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 03-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 26 May 2011 - 04:40 PM

Salut.
Am reusit si eu sa montez nr 8 si 9 cu modificarile pt 3 motoare. Iata ce-a iesit.
Spor la treaba.
P.S. Se mai aude ceva de Planking Clamps?

Fisiere atasate


0

#870 Useril este offline   crazybot 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 20-February 10
  • Gender:Male

Postat 26 May 2011 - 05:08 PM

rog pe cine are rbdare daca poate sa imi scaneze si mie piesele de la numarul 6 la 9?
am descarcat de la postul lui corbu totusi as vrea sa il fac manual. spor!
0

Arata acest topic


  • 92 Pagini +
  • « Prima
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

32 useri citesc topicul
0 membri, 32 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro