Modelism - RHC Forum: Cuirasatul Bismarck - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 92 Pagini +
  • « Prima
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cuirasatul Bismarck Macheta statica din lemn scara 1:200

#931 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2011 - 03:32 PM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 03 June 2011 - 01:23 PM, a spus:


- Viteza navomodelului nu trebuie sa depaseasca viteza navei reale, reduse la scara evident.
- Turatia maxima a arborilor nu trtebuie sa depaseasca cu mult turatia reala a arborilor navei.



Si eu o sa-l submotorizez (mult fata de standard) dar nici macar asa nu o sa ajung la ce ai zis mai sus . 7.5 cm /s e prea putin .Ma astept sa am 3 sau 4 ori viteza redusa la scara cu doar trei motoare de walkman . Ce imi doresc de la macheta asta este senzatia de inertie mare (specifica navelor ) , vreau sa ii ia timp pana prinde "viteza" , nu 0 - full speed in 3 secunde . Si as vrea sa repet la scara incidentul cu carmele -> asta implica contol separat pe axe si doua carme cu doua servo (la un moment dat in timpul noptii au decuplat carmele - foarte prost design-ul un motor si 2 carme legate , daca erau doua si se bloca una , ramanea cealalta si pusa in sens opus ar fi permis intoarcerea , chit ca la viteza mai mica, dar asta e alta poveste )
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#932 Useril este offline   Pauluno 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 31
  • Inregistrat: 03-February 11

Postat 03 June 2011 - 04:50 PM

Full Metal, o intrebare pentru tine: eu vreau sa fac modelul static, banuiesc ca in acest caz, aracetul este bun pentru filele de bordaj, asa-i?
0

#933 Useril este offline   Arh_Teodor 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 14-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2011 - 04:57 PM

Salut!

Ma apuc sa fac "planking claps-urile" gasite de Snatch :yahoo: Sper sa functioneze, nu vad de ce nu ar merge, chiar daca avem coastele decupate, au de unde sa se prinda foarte bine, oricum investitia in carlige + suruburi etc. a fost de 10ron.

Vin cu o intrebare: Intre atatia modelisti nu gasim o sursa mai ieftina pentru filele de bordaj? Ma intreb poate exista, poate merita! Sunt de acord sa dau pretul revistei pentru piesele taiate frumos cu laserul si piesele de detaliu ce vor urma, dar pretul asta pentru file ma deranjeaza, plus ca o sa avem ceva numere (aprox. 10?) Nu m-am uitat prin magazinele mari de constructii pentru un inlocuitor, inca.

Weekend placut!
0

#934 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2011 - 05:02 PM

Vezi postareaAhernar, la 03 June 2011 - 03:32 PM, a spus:

Si eu o sa-l submotorizez (mult fata de standard) dar nici macar asa nu o sa ajung la ce ai zis mai sus . 7.5 cm /s e prea putin .Ma astept sa am 3 sau 4 ori viteza redusa la scara


De acord cu tine!
Spuneam doar ca in nici un caz nu trebuie sa aiba viteza unei barci RC de viteza. Viteza maxima atinsa vreodata a cuirasatului este de 30.12 noduri adica 83 cm/s in cazul nostru redus la scara. Viteza de croaziera ar trebui sa fie cam de 75 cm/s. Vezi ca ai gresit o virgula la calcule.

Cu stima!
Emil

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 03 June 2011 - 05:06 PM

0

#935 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2011 - 05:05 PM

Vezi postareaPauluno, la 03 June 2011 - 04:50 PM, a spus:

Full Metal, o intrebare pentru tine: eu vreau sa fac modelul static, banuiesc ca in acest caz, aracetul este bun pentru filele de bordaj, asa-i?



Foarte bun!
Si spun asta din experienta.
Sunt buni si alti adezivi dar cu aracet se lucreaza cel mai bine si se intareste destul de repede.

Emil
0

#936 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2011 - 05:13 PM

Vezi postareaArh_Teodor, la 03 June 2011 - 04:57 PM, a spus:


Vin cu o intrebare: Intre atatia modelisti nu gasim o sursa mai ieftina pentru filele de bordaj? Ma intreb poate exista, poate merita! S




Daca vei deveni modelist de cursa lunga ai putea sa iti iei un mini ferastrau circular de genul:

Fisier atasat  27006.jpg (22.85K)
Number of downloads: 142

Cu el poti sa iti iei miste baghete mai mari pe care sa le tai la dimensiunea dorita.

Emil

PS.: Cel din poza este Proxon si e cam scump, dar sunt si alte variante mai low cost.

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 03 June 2011 - 05:16 PM

0

#937 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2011 - 05:25 PM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 03 June 2011 - 05:02 PM, a spus:

De acord cu tine!
Spuneam doar ca in nici un caz nu trebuie sa aiba viteza unei barci RC de viteza. Viteza maxima atinsa vreodata a cuirasatului este de 30.12 noduri adica 83 cm/s in cazul nostru redus la scara. Viteza de croaziera ar trebui sa fie cam de 75 cm/s. Vezi ca ai gresit o virgula la calcule.

Cu stima!
Emil



Scuze! Tu ai dreptate!

Eu am gresit la o virgula! Viteza maxima este de 8,3 cm/s!!!

:yahoo:

Cu stima!

Emil
0

#938 Useril este offline   Korbu 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 09-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Just Keep Walking..

Postat 03 June 2011 - 07:13 PM

Vezi postareaArh_Teodor, la 03 June 2011 - 04:57 PM, a spus:

Vin cu o intrebare: Intre atatia modelisti nu gasim o sursa mai ieftina pentru filele de bordaj? Ma intreb poate exista, poate merita! Sunt de acord sa dau pretul revistei pentru piesele taiate frumos cu laserul si piesele de detaliu ce vor urma, dar pretul asta pentru file ma deranjeaza, plus ca o sa avem ceva numere (aprox. 10?) Nu m-am uitat prin magazinele mari de constructii pentru un inlocuitor, inca.


Cei de la distributie trimit numere la chioscuri in functie de vanzare (asta mi-a spus-o tanti de unde imi iau eu revista).
Acum tu daca nu mai cumperi 10 numere din revista si cand te vei intoarce vei realiza ca nu o mai aduc sau o aduc cu cateva numere mai putin (care sunt rezervate pentru clientii vanzatoarei, tu va trebui sa cauti sa o iei din alta parte nu?). Vrei asta? Si in plus, este revista care are documentatie despre bismarck si alte nave asemanatoare, documentatie care o gasesti mai greu.

Apropo, vad ca la editia germana la nr. 12,14,17,18,19,20,21,22,23,24 mai sunt piese in plus pe langa baghete.

Aceasta postare a fost editata de Korbu: 03 June 2011 - 07:18 PM

0

#939 Useril este offline   andreytulcea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 07-May 11

Postat 03 June 2011 - 07:39 PM

Mam hotarat sa pun si marinari pe bismarckul meu.Am gasit aici: http://www.scalelink...tail_only_.html
Problema este ca nu multi sunt marinari si majoritatea sunt oameni normali dar consider ca pot fi modificati(ma refer la pozitia corpului pentru ca nimeni nu se va uta la expresia fetei)si ii voi vopsi dar nu prea stiu in ce culaore erau imbracati marinarii germani de pe bismarck,daca mati putea ajuta ar fi grozav.
0

#940 Useril este offline   andreytulcea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 07-May 11

Postat 03 June 2011 - 07:42 PM

Imi apre rau,dar nu stiu de ce linkul nu functioneaza.Lam luat de aici:http://buildthebismark.proboards.com/index.cgi?board=generalbuild&action=display&thread=25
0

#941 Useril este offline   razvan.niculae 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 31
  • Inregistrat: 20-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2011 - 08:48 PM

Vezi postareastamate, la 03 June 2011 - 12:52 PM, a spus:

in primul rand daca macheta se doreste a fi functionala(navigabila) atunci corpul se poate acoperi cu panza(ciorap de dama) sau se poate da cu rasina (interior-exterior).se va verifica apoi etanseitatea acestuia si apoi "se va da la apa".
P.S.baghetele se vor da cu aracet si in lungime la punerea acestora pe osatura.astfel vor rezulta mai multe puncte de prindere iar corpul va capata incet un aspect rigid.


Subscriu !

Cand eram elev, prin 80' am activat si eu ani buni la un cerc de navomodelism si am participat la mai multe conpetitii,pe IOR si in special la cele din tabara de la Amara. Pe vremea noastra acoperam osatura cu lemn de balsa si dupa slefuire aplicam ciorap de dama pe corpul navei doar pe exterior. Ciorapul il lipeam cu lac pt lemn iar dupa uscare urma chituirea cu chit auto, slefuire temeinica si ultima faza vopsea emaur. Nici o data nu am avut probleme cu coca navelor in sensul de a se infiltra apa sau sa se strmbe coca de la umezeala. Acum nu mai sunt la curent cu noile proceduri dar daca stie cineva, il rog sa posteze.
Mentionez ca vreau sa fac nava navigabila, cu doua motoare.

Bafta la modelit.

Aceasta postare a fost editata de razvan.niculae: 03 June 2011 - 08:49 PM

0

#942 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2011 - 08:56 PM

Pt lipit eu folosesc Moment Wood Expres, un fel de aracet dar care are si baza acrilica in compozitie; se usuca in 5 minute. Pt. bordaj cred ca voi folosi cianoacrilat (super glue) special pt balsa (e foarte fluid) renuntand astfel la cuie. Pt. impermeabilizare, rasina epoxidica pt. finisaj+ tesatura din fibra de sticla de densitate mica.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#943 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 15-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2011 - 10:03 PM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 03 June 2011 - 01:23 PM, a spus:

Salut!

Multe discutii aici pe forum despre motorizarea Bismark-ului dar multi dintre cei ce posteaza nu cred ca fac diferenta dintre un navomodel RC si o macheta.
Prin excelenta, Bismark-ul asa cum a fost conceput de Amati, este O MACHETA STATICA cu un nivel de detaliere f. bun pentru scara de 1:200.

Sa construiesti asa ceva cu atatea detalii este o provocare in sine. Dupa ce ai dus la capat o asa provocare , iar realizarea ta este cu adevarat deosebita, parca nu iti vine sa te duci cu ea pe lac si sa o bagi in apa.

Sa fim realisti orice "balta" mai acatarii pe care ar putea sa pluteasca nava nu seamana cu cada de baie de acasa, adica perfect linistita si fara nici un val. Iar daca iti intra apa pe suprastructura (presupunand ca opera vie este perfect etansa) e cam nasol sa o vezi deteliorata datorita faptului ca nu ai putut sa prevezi o impermeabilizare perfecta.

Macheta are posibilitatea de a fi motorizata dar nu cred ca acest lucru ar trebui sa fie o prioritate (poate doar pentru cei care vor sa participe cu ea la concursuri). Orcum asta depinde de fiecare in parte.

In caz ca totusi se doreste motorizarea ei trebuie tinut cont de urmatoarele:

- Viteza navomodelului nu trebuie sa depaseasca viteza navei reale, reduse la scara evident.
- Turatia maxima a arborilor nu trtebuie sa depaseasca cu mult turatia reala a arborilor navei.
- Dotarea cu motoare brushless oricat de mici ar fi ele este exagerata (Acesta nu trebuie sa fie un navomodel de viteza). Motoarele recomandate de Navigator par f bune. In plus sunt si mai ieftine.
- Motoare de gen : "motor de stergator de parbriz" sunt f. bune ... daca vrei sa faci din Bismark - submarin!!! (sunt prea grele, mai ales daca vrei sa folosesti 3)
- Se poate folosi un singur regulator de turatie ales la un amperaj suficient de mare ca sa duca 3 motoare in paralel. Cei care vor sa aiba transmisie independenta pot folosi 3 (sau 2) regulatoare de putere mai mica.
- Doua elicii (motoare) sunt suficiente pentru dotarea navomodelului. "Estetic" trei elicii functionale sunt oricum mai "cool", dar merita oare efortul si cheltuiala?!?! Depinde de fiecare.

Din experienta Polivinil Acetatul... ARACETUL fratilor!!! - este cel mai bun adeziv pentru lemn. Fie ca se gaseste produs de Bison sau alta firma, dar oricat ar scrie producatorii pe el "Rezistent la apa" nu poate fi o solutie acceptabila pentru etansare. Este absolut necesara lacuirea pieselor care vin in contact cu apa.


Deci... spor la treaba!

Cu stima!

Emil


Ma vad nevoit sa-ti fac cateva precizari:

1.Viteza reala a lui Bismark era de 30.12 Nod, adica 8,3m/s la scara de 1:200 macheta ar trebui sa se deplaseze cu viteza de ~ 0.04m/s adica ar trebui sa astepti 25s sa faca 1 m, nu am vazut in nici un concurs o macheta sa se miste cu asemenea viteza. Nici un arbitru nu ar astepta cateva zeci de minute ca sa parcurgi un poligon.

2.Eu nu am auzit nicaieri ca pentru machetele la scara trebuiesc pastrate viteza si turatia motoarelor la scara....

referitor la motoare brusless si gen "stergator' le-ai extras din context , spuneam ca ma gandesc sa le folosesc pentru un reductor care sa actioneze toti 3 arborii , cu un reductor poti creste sau scade viteza unui motor in functie de cuplul lui

Multumesc pentru intelegere
0

#944 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2011 - 08:14 AM

Vezi postareaMR-JW, la 03 June 2011 - 10:03 PM, a spus:

Ma vad nevoit sa-ti fac cateva precizari:

1.Viteza reala a lui Bismark era de 30.12 Nod, adica 8,3m/s la scara de 1:200 macheta ar trebui sa se deplaseze cu viteza de ~ 0.04m/s adica ar trebui sa astepti 25s sa faca 1 m, nu am vazut in nici un concurs o macheta sa se miste cu asemenea viteza. Nici un arbitru nu ar astepta cateva zeci de minute ca sa parcurgi un poligon.

2.Eu nu am auzit nicaieri ca pentru machetele la scara trebuiesc pastrate viteza si turatia motoarelor la scara....

referitor la motoare brusless si gen "stergator' le-ai extras din context , spuneam ca ma gandesc sa le folosesc pentru un reductor care sa actioneze toti 3 arborii , cu un reductor poti creste sau scade viteza unui motor in functie de cuplul lui

Multumesc pentru intelegere



Salut!

Nu intelege gresit ce am spus, am refacut calculele si am constatat ca Ahernar a avut dreptate : 7,5 cm/s este viteza la scara. Ma refeream la unele aprecieri asupra dotarii modelului cu motoare brushless care sunt mult prea puternice. Asupra vitezei, iarasi ii dau dreptate lui Ahernar, de 3-4 ori viteza redusa e suficient. Este absurd sa vezi un astfel de navomodel aproape zburand pe apa. Este o nava de razboi in fond si la urma urmei nu un aeroglisor.

Dupa ce am postat raspunsul meu catre Ahernar in legatura cu viteza, am stat si am facut un exercitiu de imaginatie si mi-am inchipuit nava la lungimea ei, parcurgand 1m intr-o secunda si mi sa parut exagerat. Asa ca am refacut calculele. De asemenea si viteza de 7,5 cm/s imi pare exagerat de mica asa ca aprecierile lui Ahernar imi par acum corecte.

Eu am gresit si recunosc.

Motorul gen "stergator de parbriz", adica unul de marimea si puterea unui asemenea motor este prea mare. Exista motorase brushed cu magneti din neodymium, mult mai mici si mai compacte si dezvolta suficienta putere pentru a fi folosite la antrenarea a trei elicii de 25-30 mm diametru chiar prin intermediul unui singur reductor. Un motor de stergator de parbriz are un raport putere greutate nu prea bun (si sincer nu am auzit de motoare de stergator de parbriz cu magneti din pamanturi rare; poate cine stie, la masinile astea mai noi)

Recomandarile lui Navigator sunt bune si de luat in consideratie, privind motorizarea.

Idea generala pe care am vrut sa o subliniez este aceea ca trebuie sa fiim atenti la supramotorizare. Mai mult nu inseamna neaparat mai bine!

Cu stima!

Emil

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 04 June 2011 - 08:18 AM

0

#945 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2011 - 08:30 AM

Vezi postareaMR-JW, la 03 June 2011 - 10:03 PM, a spus:


2.Eu nu am auzit nicaieri ca pentru machetele la scara trebuiesc pastrate viteza si turatia motoarelor la scara....




Este adevarat, nu zice nimeni ca trebuie sa pastrezi acesti parametrii la scara. Dar este un bun punct de plecare.
Ideea este de a evita exagerarile. Inchipuieti cum ar fi sa antrenezi o elicie de genul celei folosite la macheta Bismark-ului cu un motor brushed sau brushless montat "direct drive", care atinge o turatie de pana la 20000 rpm in gol.
Elicia va produce un fenomen de "rotire pe loc" adica fara a produce tractiune. Fenomenul poarta numele de cavitatie. Vezi postul lui Navigator:

Cu stima!

Emil

Vezi postareanavigator, la 01 June 2011 - 04:07 PM, a spus:

La elici de pana in 30mm motoarele 360-400 sunt prea bune. Cu specificatia sa va feriti de cele ce au in denumire cuvantul "speed" sau cele care au in gol la tensiunea nominala peste 12000 - 14000 rpm. Chiar si subvoltate nu sunt grozave. Chiar daca ati vazut pe net la unii ca le-au folosit, sau le ofera cineva in kit pentru motorizarea Bismarckului, acest lucru se intampla doar din comoditate deoarece in general astea se gasesc foarte usor fiind ramase stocuri de pe vremea cand se foloseau la aeromodele (azi folosindu-se preponderent motoare brushless). Pe langa faptul ca se incalzesc tare si consuma mult, deci aveti atat probleme cu racirea lor cat si autonomie mica, cu elicile "la scara" nu prea au randament deoarece le rotesc prea repede si se formeaza cavitatie.

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 04 June 2011 - 08:34 AM

0

#946 Useril este offline   robert15 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1167
  • Inregistrat: 21-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:veliere rc, mountain bike,

Postat 04 June 2011 - 08:55 AM

parerea mea este sa asteptati sa vedeti cum iese corpul navei si apoi sa va opriti la motorizare(daca se merita macheta functionala sau statica).suprastructura este destul de generoasa,astfel se pot efectua destule decupaturi in punte pentru introducerea de electronica :) .
Stamate Robert, CSU Galati

sunt perfect sanatos.....mi-au spus vocile
0

#947 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2011 - 09:03 AM

Salutare tuturor!

Am cautat pe site-urile dedicate Bismark-ului data tehnice referitoare la grupul motopropulsor. Iata:


Citeaza

Turbines

There were three Blohm & Voss turbine sets in separate compartments (turbine rooms) located in sections VIII and X. The centre turbine room located in Section VIII, and the portside and starboard turbine rooms in Section X. The German Navy preferred the three-shaft drive for its capital ships, unlike most foreign nations that used four-shaft drives. This saved weight and permitted a better distribution within the hull. Each set of turbines served one propeller shaft and had different sections:

· The HP reaction turbine: a Curtis wheel with 40 stages.
· The IP turbine: a double-flow 15-stage reaction turbine.
· The LP turbine: a 9-stage reaction turbine supporting the condenser slung below it.
· The HP astern turbine was a single Curtis wheel.
· The LP astern turbine was of the divided double flow type.
· No cruising turbine was fitted on Bismarck.

The high and intermediate pressure turbines made 2,800 R.P.M. at full power, and the low pressure turbine made 2,400 R.P.M.

http://www.rhcforum.ro/uploads/monthly_06_2011/post-13989-0-90794200-1307170713_thumb.jpg

The plant generated a total horse power of 150,170 hp and provided the battleship with a maximum speed of 30.1 knots. The ship also benefited from the low prismatic coefficient of its hull that was 0.56.

The fuel capacity was 8,294 mt and the range 8,525 nautical miles at 19 knots. Very good when compared to other battleships, and this demonstrates that the ship was intended as an ocean rider.

Propellers.

The three propellers were of 4.70 meters in diameter and had three blades. The port and middle propellers rotated counter clockwise and the starboard propeller clockwise. Each propeller had a volume of 2.4 m³ and achieved 270 revolutions per minute at full speed.




Deci turatia maxima a arborilor navei reale este de max 270 rpm.

La navomodel cred ca maxim 1000 - 1500 rpm sunt indeajuns (desi pana nu testez, imi par cam mari si aceste turatii). Poate colegi de forum cu mai multa experienta in Navo ne pot spune parerea.

Bafta!

Emil

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  Clip.jpg (43.07K)
    Number of downloads: 40

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 04 June 2011 - 09:06 AM

0

#948 Useril este offline   dorianyates 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 20-October 10
  • Location:BAIA MARE

Postat 04 June 2011 - 11:33 AM

Eu tot sunt nelamurit ce fel de adeziv sa folosesc pt bordaj :superglue sau aracet? Adezivul care l-au dat cu revista nu e bun?
0

#949 Useril este offline   alxcsb 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 412
  • Inregistrat: 02-December 06
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 04 June 2011 - 12:14 PM

Vezi postareadorianyates, la 04 June 2011 - 11:33 AM, a spus:

Eu tot sunt nelamurit ce fel de adeziv sa folosesc pt bordaj :superglue sau aracet? Adezivul care l-au dat cu revista nu e bun?

Tu mai ai din cel dat cu revista? In orice caz, sunt doua variante: daca-l faci navigabil o sa ai nevoie de un lipici rezistent la apa, deci nu aracet. Daca nu-l faci navigabil e bun si aracetul.
0

#950 Useril este offline   dorianyates 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 20-October 10
  • Location:BAIA MARE

Postat 04 June 2011 - 12:31 PM

Mai am ca primele nr le-am luat cand a aparut revita anul trecut +primul nr cand a reaparut revista+ lipiciul de la mari corabii .

Aceasta postare a fost editata de dorianyates: 04 June 2011 - 12:32 PM

0

#951 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 04 June 2011 - 12:49 PM

Avand azi ceva timp liber in plus am cumparat doua numere.Ce a iesit se vede mai jos:

Fisiere atasate


flying is my life...
0

#952 Useril este offline   oigan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 13-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2011 - 01:38 PM

Vezi postareaSILVIU66, la 04 June 2011 - 12:49 PM, a spus:

Avand azi ceva timp liber in plus am cumparat doua numere.Ce a iesit se vede mai jos:



Eu iti recomand sa cumperi cate un numar ca sa nu apara probleme de discontinuitate la editura. Daca toti am cumpara acum 2 numere si apoi niciunul aia o sa traga concluzia poate ca nu se merita. Exagerez putin, dar daca toti ar face ca tine s-ar duce naibi.

Cu respect,
Andrei
0

#953 Useril este offline   dorianyates 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 20-October 10
  • Location:BAIA MARE

Postat 04 June 2011 - 02:25 PM

[quote name='SILVIU66' timestamp='1307184579' post='489771']
Avand azi ceva timp liber in plus am cumparat doua numere.Ce a iesit se vede mai jos:
Ce sistem de prindere a filelor de bordaj de coasta ai folosit pana a facut priza adezivul ?Si ce adeziv folosesti ?
0

#954 Useril este offline   ciucanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 07-May 11

Postat 04 June 2011 - 03:26 PM

Vezi postareaSILVIU66, la 04 June 2011 - 12:49 PM, a spus:

Avand azi ceva timp liber in plus am cumparat doua numere.Ce a iesit se vede mai jos:


Cam urat lucrat....
0

#955 Useril este offline   Korbu 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 09-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Just Keep Walking..

Postat 04 June 2011 - 03:40 PM

Vezi postareaSILVIU66, la 04 June 2011 - 12:49 PM, a spus:

Avand azi ceva timp liber in plus am cumparat doua numere.Ce a iesit se vede mai jos:

Vezi postareaciucanu, la 04 June 2011 - 03:26 PM, a spus:

Cam urat lucrat....

Partea asta chiar nu trebuie sa fie frumoasa .. urmeaza si o a doua acoperire :)
0

#956 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2011 - 03:46 PM

]Am terminat si eu cu numarul 11. Imi pare rau ca nu am luat doua numere dar cred ca dau o fuga pana la un Inmedio, ca azi si maine am si eu mai mult timp. Pt lipirea filelor de bordaj am folosit Thin CA (super glue foarte subtire); asta se intareste in 2-3 secunde si nu am avut nevoie de ceva cu care sa fixez filele. Pur si simplu am lipit fila cu fila. Poze:

Fisier atasat  P1010216.JPG (110.46K)
Number of downloads: 333Fisier atasat  P1010217.JPG (101.41K)
Number of downloads: 302Fisier atasat  P1010218.JPG (126.76K)
Number of downloads: 317
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#957 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2011 - 04:02 PM

Vezi postareaciucanu, la 04 June 2011 - 03:26 PM, a spus:

Cam urat lucrat....


Stai asa domnule! Inca nu e chituit si slefuit. Tu cum credeai ca o sa arate la inceput.





Vezi postareadorianyates, la 04 June 2011 - 11:33 AM, a spus:

Eu tot sunt nelamurit ce fel de adeziv sa folosesc pt bordaj :superglue sau aracet? Adezivul care l-au dat cu revista nu e bun?



Vezi postareaalxcsb, la 04 June 2011 - 12:14 PM, a spus:

Tu mai ai din cel dat cu revista? In orice caz, sunt doua variante: daca-l faci navigabil o sa ai nevoie de un lipici rezistent la apa, deci nu aracet. Daca nu-l faci navigabil e bun si aracetul.





Aracetul se foloseste cel mai bine chiar daca il faci navigabil sau nu. Dupa aceea trebuie lacuit si izolat tocmai ca sa nu ajunga apa la imbinari.

Si sa fim seriosi, daca ajunge apa la imbinari aracetul uscat rezista mai bine decat lemnul in sine. tocmai de aceea se impermeabilizeaza toata coca (exterior si interior).

Daca ascultati sfatul celor care au mai lucrat cu aracet, bine. Aracetul este un adeziv "plastic" solubil in apa (polivinil acetat) care la uscarea completa polimerizeaza formand catene lungi ale moleculei de vinil acetat.

Odata polimerizate catenele foarte lungi care se formeaza nu se mai desfac sub actiunea solubila a apei.

Scuze pentru cei pe care "chimitzeasca" mea i-a zapacit.

Experiment: lipiti 2 bucati de lemn cu aracet, lasati-l sa se usuce o zi daca nu doua, apoi scufundatile in apa cateva ore. Veti constata ca lemnul s-a desprins de aracet si in nici un caz aracetul s-a diluat.




Cu stima!




Emil

PS.- Credeti ca Cianoacrilatul (superglue) e mai rezistent la apa. In caz ca te-ai murdarit pe piele cu superglue toti producatorii recomanda spalarea cu apa pentru a fi indepartat. Sa nu intelegeti ca cianoacrilatul este solubil in apa ci pur si simplu nu mai face priza pe suprafetele care s-au umezit.


Wikipedia a spus:

Polyvinyl acetate, PVA, PVAc, poly(ethenyl ethanoate), is a rubbery synthetic polymer with the formula (C4H6O2)n. It belongs to the polyvinyl esters family with the general formula -[RCOOCHCH2]-. It is a type of thermoplastic.[1]


Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 04 June 2011 - 04:06 PM

0

#958 Useril este offline   Korbu 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 09-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Just Keep Walking..

Postat 04 June 2011 - 04:05 PM

@MLGore - Le-ai lipit toate pe o parte, ca nu imi dau seama din imagini, nu ai bordat simetric. O fila babord, apoi una tribord, si tot asa?
0

#959 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2011 - 04:08 PM

Le-am lipit exact ca-n revista, 20 la babord si 20 la tribord.

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 04 June 2011 - 04:08 PM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#960 Useril este offline   Korbu 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 09-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Just Keep Walking..

Postat 04 June 2011 - 04:13 PM

@MLGore - Ah' da, scuze acum m-am uitat mai atent si am vazut ca sunt 20 pe o parte :)
0

Arata acest topic


  • 92 Pagini +
  • « Prima
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

12 useri citesc topicul
0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro