dan1972, la 29 January 2012 - 06:07 AM, a spus:
.......................
FunCub-ul meu face o chestie ciudata...Daca il reglez din trim-urile telecomenzii sa zboare drept, virajele pe o parte le ia prea violent (ca si cand l-as ajuta din deriva...vireaza imediat si pune botul in pamant de la jumatatea virajului)...iar pe partea cealalta, aproape refuza sa ia virajele...le ia cu coada atarnand si cu botul oblic in sus (un soi de zbor cutit...)...Tot in faza asta, daca incerc sa fac un looping, il face incomplet...Pleaca pe o directie ciudata intr-un fel de spirala...
...Daca trimez deriva (carma) in asa fel incat sa ia virajele identic pe ambele parti, in linie dreapta zboara cu coada intr-o parte si am remarcat ca in felul asta nici nu mai prinde aceeasi viteza (e logic...zborul cu coada intr-o parte e un mod de a reduce viteza unui avion...)...
Am masurat cursa eleroanelor...e identica la ambele eleroane...Am verificat unghiul parghiilor servo-urilor pt. eleroane si sant simetrice...Deci nu e de aici problema...
............................
Treaba asta m-a dus cu gandul la faptul ca are ceva stramb...e stramb de undeva...Pana acum nu am acordat prea mare atentie simetriei, pt. ca e un model din spuma...e mai elastic decat un balsa si ca zboara oricum...Se pare ca nu e asa !!!
...In plus, in permanentza am tot schimbat cate ceva pe el si n-am reusit sa-mi dau seama pana acum cum ar trebui sa zboare unul nou...Ba am schimbat motoru...ba i-am facut eleroane...ba i-am redus diedrul aripilor (la origini a fost EasyCub...)...apoi i-am facut flapsuri...am inceput sa zbor cu acumulatori mai mari/grei...si nici o data nu a fost de 2 ori la fel...
...M-am apucat sa fac masuratori...cu sfoara...cu ruleta...etc...Am gasit coada plecata intr-o parte aprox 20 mm...si ampenajul vertical lipit stramb cateva grade in aceeasi parte...
Probabil fuselajul a fost lipit gresit si apoi s-a incercat compensarea acestui fapt prin pozitionarea stramba a ampenajului vertical...
Acum am sectionat fuselajul pe lungime si l-am relipit drept...Acum e drept...
Am taiat si ampenajele si le-am relipit aprox. drept, dar nu am mai reusit sa ies cu el la zbor...sa vad cum zboara...Sper sa se fi remediat problema asta...
...........................
O alta faza aiurea...Nu reusesc sa-mi dau seama care e unghiul corect al motorului...A avut o perioada in care daca acceleram la maxim, incepea sa urce pe o panta abrupta...Asta se pare ca am rezolvat-o...Am inclinat motorul in jos (cum scrie in manualul lui...)...In schimb nu-mi dau seama daca inclinarea laterala (spre dreapta e corecta, pt. ca avionul a luat cateva crash-uri urate...)...Pare sa fie OK...O sa incerc sa-i fac reglajul fin, in functie de felul in care zboara...
...........................
O alta faza aiurea...Nu reusesc sa-mi dau seama unde sa montez acumulatorul...Asta si pt. faptul ca zbor cu mai multe tipuri de acumulatori diferiti (2200 si 5000 mAh)...El zboara, dar nu reusesc sa-mi dau seama daca nu cumva nu coboara prea abrupt la aterizare...daca nu cumva ridicarea botului cand prinde viteza (cu acceleratia la max.) nu e cumva din cauza faptului ca e prea greu de bot, incerc sa compensez asta trimand profundorul mai mult pe ridicare si asta sa genereze urcare, cand prinde viteza (cand viteza aerului pe profundor creste...
Am aceasta dilema, pt. ca sant f. multe moduri de a-l regla ca sa zboare, dar rezultatele sant diferite...
...........................
O alta faza aiurea...cu care m-a cam dezamagit...e faptul ca i-am pus un motor puternic (3542-920kv) cu elice 12x6 si zboara f. lent...Prin filmele pe care le-am vazut pe You-Tube, am vazut FunCub care zboara extrem de repede cu motor 3536...3542...
Tractiune ar avea...pt. ca aproape ca urca la verticala, chiar si cu acumulator de 5000...decoleaza in 2-3 m....etc...Dar nu prinde viteza...Asta ma duce cu gandul la o aerodinamica proasta (zboara cu coada intr-o parte...sau cu coada in jos ca sa compenseze un CG prea in fatza...chiar nu stiu...)...
...Oricum...nu prinde viteza mai de isprava decat daca il bag in picaj...
..........................
Ramane sa-l vad cum zboara dupa taieturile / corectiile pe care i le-am facut la coada...Dar sincer am rezerve ca va zbura cum trebuie...cu toate ca acum pare drept...Chiar mi-e frica oarecum sa-l ridic prima data in aer...pt. ca stiu ca va fi cu surprize... :lol:
Ce recomandari poti sa imi dai referitor la echilibrare...la pozitia CG-ului...+ alte chestii utile pe care le-ai observat tu la al tau....?!?
.........................
Tu cu ce il decolezi pe al tau din zapada ?!? Cu rotile alea mari, sau ai flotoare ??? Eu i-am facut schiuri doar in fatza...Am vazut pe You-Tube ca se comporta excelent cu schiuri...Poate chiar mai bine decat pe roti...
Am pus cateva poze ceva mai sus...in paginile anterioare...
Mai mult ca sigur cauza zborului incorect este deriva lipita defectuos. In viraje cand pune botil in jos compenseaza din profundor.
Oricum nu e un aeromodel destinat vitezei, totusi cred ca-i trebuie un motor cu ceva mai multe rotatii.
De obicei zbor cu acumulator de 2200 mah sau 3300, eu i-l fixez in spre spate pana unde incepe fanta de aerisire de sub el, acumulatorii mai usori ii las o idee mai in fata.
Unghiul motor trebuie sa fie putin spre dreapta pentru a compensa cuplul motorului.
Am si flotoare la el dar nu crd ca le voi pune pe zapada, rotile il sustin suficient de bine.